Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2007, 20:49
babbelientje
babbelientje is offline
Hai,

ik wil graag een nieuwe bankrekening openen omdat ik nu een wajong uitkering ontvang en het wel overzichtelijk vind om een rekening te hebben waarop enkel dat geld binnenkomt zodat ik kan zien hoeveel geld ik nog heb voor die maand.

Ik heb een betaalrekening bij de rabobank, maar hierbij betaal ik ieder kwartaal. Weet iemand een bank waarbij dit niet zo is?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2007, 20:52
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Als je je rekening bij de Rabobank om laat zetten naar een Studentenrekening, dan is het gratis.
Je hoeft hiervoor geen student te zijn, gewoon je situatie uitleggen. Zolang er maar maandelijks geld wordt bijgescreven (of dit nu een bijdrage van je ouders is, of bv je WaJong, maakt niet uit) dan is het goed.
Alleen dan weet ik niet of je twee betaalrekeningen naast elkaar kunt laten lopen.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 21:20
babbelientje
babbelientje is offline
Citaat:
Konijn schreef op 24-07-2007 @ 21:52 :
Als je je rekening bij de Rabobank om laat zetten naar een Studentenrekening, dan is het gratis.
Je hoeft hiervoor geen student te zijn, gewoon je situatie uitleggen. Zolang er maar maandelijks geld wordt bijgescreven (of dit nu een bijdrage van je ouders is, of bv je WaJong, maakt niet uit) dan is het goed.
Alleen dan weet ik niet of je twee betaalrekeningen naast elkaar kunt laten lopen.
hmm.. ik heb liever een gewone rekening ipv geklooi achteraf enzo.. andere banken?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 21:30
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
babbelientje schreef op 24-07-2007 @ 22:20 :
hmm.. ik heb liever een gewone rekening ipv geklooi achteraf enzo.. andere banken?
Wat bedoel je met geklooi achteraf?
En volgens mij moet je bij alle banken betalen, lijkt me ook wel logisch.. kun je trouwens zelf ook opzoeken op de sites van de banken, overal staat die info er bij.

[edit] En als je naar een andere bank gaat, zou je er verstandig aan doen om je rekening van de Rabo ook over te zetten naar die bank denk ik.. dat is namelijk altijd goedkoper dan bij twee banken een compleet pakket betalen. [/edit]
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 21:40
babbelientje
babbelientje is offline
ik zoek juist een rekening zonder kosten..
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 21:45
wallflower
Avatar van wallflower
wallflower is offline
Citaat:
babbelientje schreef op 24-07-2007 @ 22:40 :
ik zoek juist een rekening zonder kosten..
Die zijn er niet, behalve als je onder de 18 of student bent.
__________________
i need so badly to believe that there is truth, that love is real
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 21:52
babbelientje
babbelientje is offline
sns wel geloof ik= en van die wazige argenta rekeningen oid.
iemand ervaringen?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 23:28
Verwijderd
Maar als je zelf al denkt te weten dat de SNSbank een gratis rekening heeft, waarom vraag je het hier dan nog?
Het staat volgens mij ook gewoon op de site's van de banken, daar kun je ook kijken.

Verder heeft een collega van me ook een rekening bij een of andere wazige bank, ik weet niet of die gratis is, maar het is er wel eentje waar je ook rente krijgt over het geld dat op je betaalrekening staat, niet alleen dat van je spaarrekening.
Ze had er 50 euro op gestort, en dat was allemaal goed gegaan.
Maar toch vertrouw ik het niet zo...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 11:40
Verwijderd
Stap gewoon eens bij een paar grote banken naar binnen, leg je situatie uit en vraag wat ze je kunnen bieden. Leg vervolgens die dingen naast elkaar en kies de beste optie uit.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 14:31
babbelientje
babbelientje is offline
i have, maar de meesten willen idd ibg centjes zien.. uitkering is no/no en als je zegt dat je een particuliere hbo opleiding volgt en wel maandelijks ouderbijdrage krijgt(creatief he..), gaan ze ff hard zoeken maar zeggen alsnog nee..
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 19:22
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
babbelientje schreef op 25-07-2007 @ 15:31 :
i have, maar de meesten willen idd ibg centjes zien.. uitkering is no/no en als je zegt dat je een particuliere hbo opleiding volgt en wel maandelijks ouderbijdrage krijgt(creatief he..), gaan ze ff hard zoeken maar zeggen alsnog nee..
Ehm... zie mijn eerste post?
Ik zit in bijna dezelfde situatie als jij, Rabobank deed er totaal niet moeilijk over om er een Studentenrekening van te maken. Die dus gratis is.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 22:23
babbelientje
babbelientje is offline
ik kwam er vandaag en er moest perse geld van de ib groep op binnenkomen... best shit, als ik daar een rekening kon openen voor studenten kreeg ik een gratis fiets toe...

Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 22:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb al jaaaaren zowel bij de Postbank als bij de Rabobank een studentenrekening. Ik ontvang m'n stufi altijd op m'n postbankrekening maar tot een paar maanden terug ontving ik altijd m'n alimentatie op m'n raborekening. Nooit problemen mee gehad.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 22:56
babbelientje
babbelientje is offline
hmm.. weird.
Ik vroeg of ik naast een betaalrekening een studentenrekening kon openen of m kon omzetten, maar ´het moest van de ib-groep´ etc blaatblaat
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 08:53
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
We hebben het hier toch maar over een bedrag van +/- 18 euro per jaar wat je kwijt bent aan een betaalrekening? Niet sarcastisch bedoelt, maar dit is toch niet onoverkomelijk?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 14:15
babbelientje
babbelientje is offline
Citaat:
Konijn schreef op 24-07-2007 @ 21:52 :
Als je je rekening bij de Rabobank om laat zetten naar een Studentenrekening, dan is het gratis.
Je hoeft hiervoor geen student te zijn, gewoon je situatie uitleggen. Zolang er maar maandelijks geld wordt bijgescreven (of dit nu een bijdrage van je ouders is, of bv je WaJong, maakt niet uit) dan is het goed.
Alleen dan weet ik niet of je twee betaalrekeningen naast elkaar kunt laten lopen.
Geachte meneer/mevrouw,

Ik ben zojuist verhuisd om hier te studeren.
Ik zou graag een studentenrekening openen, echter ontvang ik geen stufi voor mijn (hbo)opleiding,(particuliere opleiding op hbo niveau),
wel ontvang ik maandelijks een arbeidsongeschiktsheidsuitkering. (+ouderbijdrage)
Er komt dus wel een vast bedrag binnen op de rekening.
Ik vraag mij af of het mogelijk is gebruik te maken van de studentenrekening, nu ook ik lekker ga studeren ondanks mijn beperkingen.
Lijkt me erg prettig om zodoende overzicht in mijn bankzaken te krijgen en gebruik te kunnen maken waar iedere student recht op heeft in. Hoogstwaarschijnlijk zal ik in de toekomst wel stufi ontvangen.

Bij voorbaat dank voor uw reactie!



Geachte mevrouw ,

Allereerst hartelijk dank voor uw e-mail.
Zolang u geen studiefinanciering ontvangt via de IB-Groep is het helaas niet mogelijk om een studentenrekening te openen
bij Rabobank Breda.

Wij wensen u verder veel succes met uw opleiding.

Met vriendelijke groet,
Rabobank

Dag mevrouw,

Wat jammer zeg.. Het gaat er toch om dat het een lopende rekening is?
Zonde dat men wanneer er een ´alternatief´ pad gekozen wordt,
de rabobank niet meewerkt. Lijkt mij dat jullie juist mee zouden willen werken,
aangezien studenten vaak klant blijven wanneer diensten goed bevallen.
Vervelend dat ik buiten jullie aanbod val, enkel omdat ik wegens beperkingen
nog niet in aanmerking kom voor het reguliere hbo-aanbod.

Groet,

Goedemorgen mevrouw,

De voorwaarde om een studentenrekening te openen is echt dat er studiefinanciering op binnen moet komen.

Met vriendelijke groet,
Rabobank
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 14:25
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Hm, vreemd dat het voor Daantje en mij wel kan, en voor jou niet.
Ben je ook gewoon bij je eigen Rabobank geweest om met je contactpersoon te praten over jouw situatie?
Want in een mailtje wordt natuurlijk altijd uitgegaan van de standaard regels.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 14:48
babbelientje
babbelientje is offline
Citaat:
Konijn schreef op 13-08-2007 @ 15:25 :
Hm, vreemd dat het voor Daantje en mij wel kan, en voor jou niet.
Ben je ook gewoon bij je eigen Rabobank geweest om met je contactpersoon te praten over jouw situatie?
Want in een mailtje wordt natuurlijk altijd uitgegaan van de standaard regels.
Ja, ik vroeg het aan de vrouw bij de receptie en die zei ook direct NEE, vanuit de ib-groep blabla... Kan niet met andere inkomsten....

Ik snap ook niet waarom het bij jullie wel kan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht alles onderbrengen bij ABN?
creditvraagje
3 20-02-2007 00:36
Werk, Geld & Recht sparen, maar hoe (snap internet niet)
dwight88
10 12-02-2007 07:43
Werk, Geld & Recht Wat is debetrente?
Konijn
26 10-01-2007 10:30
Werk, Geld & Recht Kan je 2 studenten rekeningen openen?
Kastanje
46 28-09-2005 12:07
Werk, Geld & Recht Sparen? Hoe doe jij het?
Sweetsurrender
50 03-02-2005 22:04
Werk, Geld & Recht Rente Postbank
Verwijderd
19 25-03-2004 15:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09.