Oud 19-01-2012, 18:46
Verwijderd
Wat is een goede hulp om over de friendzone te komen, en verder te gaan in een relatie.
ik ben zelf erg vaak in de friendzone gezet.

Wat is een tip/manier om hierom heen te kunnen?

ervaringen kunnen ook gedeeld worden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2012, 18:52
Spoiler-Dude
Avatar van Spoiler-Dude
Spoiler-Dude is offline
haha, eenmaal de friendzone in is er geen weg meer uit, het is net het doolhof bij het kindermenu hier, hoe je ook rijd, het paardje komt altijd terug bij de mais veld
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 19:20
Verwijderd
Veel geld verdienen en het meisje dat je zoned slechter behandelen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 09:45
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Haar laten zien dat jij beter bent dan alle andere mannen. En flirten.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 16:05
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
haha, eenmaal de friendzone in is er geen weg meer uit, het is net het doolhof bij het kindermenu hier, hoe je ook rijd, het paardje komt altijd terug bij de mais veld
Je slaat de spijker op zijn kop!
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 18:43
Verwijderd
Ik weet niet hoe het bij andere vrouwen zit, maar in mijn geval geldt: eens in de friendzone, altijd in de friendzone.

Ter verduidelijking: Jongens die potentiële kandidaten zijn maar met wie ik op dat moment bevriend ben, zitten níet in de friendzone. (Mijn huidige vriendje is bijvoorbeeld heel lang een gewone sportvriend geweest, maar heeft nooit in de friendzone gezeten).
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Veel geld verdienen en het meisje dat je zoned slechter behandelen.
haha dan mag ik aardig veel meisjes slecht behandelen

echt doodirritant als je gefriendzoned word maar tis blijkbaar niet anders
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 21:35
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik heb geloof ik geen 'oké jij bent mijn vriend ik ontwikkel nooit meer seksuele gevoelens voor jou kthxbye'-zone.
Wel een zone waarin mensen vallen op wie ik niet verliefd word. Zo was er ooit iemand én lelijk én onpopulair én niet in het bezit van humor én in overtuiging dat-ie dat wel had én in overtuiging dat ie geweldig was, en alles bij elkaar zou ik gewoon nooit verliefd op 'm worden. Maar da's geen friendzone, want dat heeft niets met wel of geen vriend zijn te maken, maar gewoon met totaal niet aantrekkelijk (voor mij) zijn te maken. Oude opaatjes van 120 die niet veel meer kunnen dan kwijlen en grommen vallen óók in die zone.

En in die zone vallen maar weinig mensen écht (qua leeftijdsgenoten dan). Maar dat maakt nog niet dat ik verliefd word op de rest van de mensen waar ik potentieel verliefd op zou kunnen worden. En ik vind het een beetje stom om je dan als slachtoffer van de friendzone te presenteren, alleen omdat iemand toevallig niet verliefd op jou wordt. De meeste mensen worden immers op meer mensen níet verliefd dan wel. En ik denk persoonlijk dat het niet heel veel met de friendzone te maken heeft.

Maar goed, misschien heb ik wat gemist ergens, en hebben andere meisjes (/vrouwen) wel een friendzone en zodra je een vriend bent, je niet meer aantrekkelijk zou kunnen zijn. Maar voor mij is het enige wat ik kan bedenken als iemand in mijn 'friendzone' zou zitten, dat diegene wel aardig is en oké als vriend, maar dat diegene niets uitstraalt waarop ik zomaar verliefd zou worden. Maar daar hoef je geen vriend voor te zijn, daarvoor kun je ook een buitenstaander zijn.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 21:39
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Nee, Em. Je ziet het een beetje verkeerd. Potentiële slachtoffers komen sowieso niet in de friendzone. Tenminste, bij mij niet. Daar kun je wel bevriend mee raken, maar die zitten niet in de friendzone. De friendzone is gereserveerd voor mannen die ik wel aardig vind en waar ik leuk mee om kan gaan, maar waarvan ik meteen al weet dat het nooit meer zal worden (en die "beslissing" neem ik meestal al in de eerste paar minuten dat ik iemand ken).

Een meisje dat tegen een jongen zegt: "Ik vind je heel aardig, maar ik heb geen gevoelens voor je" zal die gevoelens zeer waarschijnlijk nooit ontwikkelen omdat die jongen in de friendzone zit. Tegen potentiële slachtoffers zou je dat niet zeggen. Ik niet, in ieder geval.

Een beetje zoals Freyja al aangaf.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 21:44
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Oké, dan mis ik óf een zone, óf ik heb nog onontwikkelde geestelijke gebieden.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 22:32
Meesterlijk
Meesterlijk is offline
Ipv jou zo goed mogelijk aan te passen aan haar, moet je haar naar jou standaarden zetten. Zij moet haar best doen voor jou niet andersom, als jij namelijk alles ze te makkelijk maakt is dat over het algemeen niet aantrekkelijk. Te aanhankelijk.
__________________
Pain makes you eager to grow stronger.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 22:45
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Oké, dan mis ik óf een zone, óf ik heb nog onontwikkelde geestelijke gebieden.
Nee, je hebt die zone wel, namelijk gewoon alle mannen/jongens waar je wel mee omgaat maar die je niet aantrekkelijk/interessant vindt en waar je nooit wat mee zou beginnen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 01:00
Verwijderd
Citaat:
Nee, Em. Je ziet het een beetje verkeerd. Potentiële slachtoffers komen sowieso niet in de friendzone. Tenminste, bij mij niet. Daar kun je wel bevriend mee raken, maar die zitten niet in de friendzone. De friendzone is gereserveerd voor mannen die ik wel aardig vind en waar ik leuk mee om kan gaan, maar waarvan ik meteen al weet dat het nooit meer zal worden (en die "beslissing" neem ik meestal al in de eerste paar minuten dat ik iemand ken).
Idd. Ik sport nu met een gozer die ik heel aardig vind en met wie ik het ook écht goed kan vinden, en hij is niet eens lelijk, maar hij zit keihard in de friendzone. Als ik opeens vrijgezel zou zijn, zou ik nóg niets met hem doen. (En zelfs als ik met hem zou zoenen, dan nog zou dat een stomme actie van mij zijn want ik val niet op hem.) En waar 'm dat nou in zit...
Ik ontmoet nu (terwijl ik keihard bezet ben) ook heus wel jongens die níet in de friendzone zitten. Terwijl ze nooit meer dan vrienden gaan worden, want ik bén al bezet en ga d'r mee trouwen enzo.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 12:27
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Wat is een goede hulp om over de friendzone te komen, en verder te gaan in een relatie.
ik ben zelf erg vaak in de friendzone gezet.

Wat is een tip/manier om hierom heen te kunnen?

ervaringen kunnen ook gedeeld worden
Per definitie niet in de friendzone komen als je dat niet wil, doe je door je niet als een platonische vriend te gedragen. Maar uiteindelijk moet de meid in kwestie je gewoon seksueel aantrekkelijk vinden, anders gaat het sowieso niet door, wat je ook doet.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 13:18
Verwijderd
een jongen kan dus nooit van te voren weten of hij in de friendzone geplaatst word, omdat dat gedachten en bepalingen zijn van een meisje.

Tenzij: die jongen het meisje vraagt (verkering na vriendschap) en er zo achterkomt dat dat meisje hem zoned.

vriendschap hoefd dus niet meteen de frienzone te zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 15:10
Verwijderd
Citaat:
een jongen kan dus nooit van te voren weten of hij in de friendzone geplaatst word, omdat dat gedachten en bepalingen zijn van een meisje.

Tenzij: die jongen het meisje vraagt (verkering na vriendschap) en er zo achterkomt dat dat meisje hem zoned.

vriendschap hoefd dus niet meteen de frienzone te zijn.
Nope. Maar als meisjes iets tegen je gaan zeggen als "je bent als een broer voor me", dan moet je gaan oppassen. Wat al eerder gezegd is; als je meteen aangeeft enige interesse te hebben, kun je voorkomen dat je gefriendzoned wordt (maar dan kan het ook zo zijn dat je überhaupt geen vrienden gaat worden).
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 16:33
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
En die zogenaamde friendzone is natuurlijk niet de enige reden waarom meisjes je kunnen afwijzen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 22:14
Verwijderd
ok, het word alleen maar ingewikkelder

en het is ook gewoon super ingewikkeld om er bij uit de buurt te blijven meteen liefde verklaren is erg riskant. Maar weer te lang "het kennis maken" en vriendelijk zijn is dus ook gevaarlijk.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-01-2012, 22:45
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
lol. Je moet echt niet bang zijn om 'gefriendzoned' te worden. Ik denk dat de kans groter is dat een meisje op je afknapt als je veel te vroeg je liefde gaat betuigen, dan dat je na gewoon relax elkaar leren kennen opeens in de friendzone zit .

Je maakt het zo ingewikkeld als je zelf wil hé .
__________________
In omnia paratus
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 11:01
Verwijderd
Citaat:
ok, het word alleen maar ingewikkelder

en het is ook gewoon super ingewikkeld om er bij uit de buurt te blijven meteen liefde verklaren is erg riskant. Maar weer te lang "het kennis maken" en vriendelijk zijn is dus ook gevaarlijk.
Nee hoor. Het is niet zo dat je per ongeluk in de friendzone terecht kunt komen en dat ze je leuk had kunnen vinden als jij je maar anders had opgesteld. Als je in de friendzone zit, dan vindt ze je gewoon niet aantrekkelijk, maar wel aardig. Als ze je wél aantrekkelijk vindt, kom je per definitie niet in die friendzone, hoe lang je ook met elkaar bevriend bent. En als ze je niet aantrekkelijk vindt, dan kun je wel bij haar uit de buurt blijven, maar dat maakt je niks interessanter.

Het helpt wel een beetje om te zorgen dat jouw houding ook die van een seksueel interessante man is (dus niet te lafjes), maar óf je potentieel interessant bent wordt tijdens de eerste ontmoeting bepaald, en daar kun je maar heel weinig aan doen. Tenzij er misschien jaren overheen gaan en je echt verandert in houding en uiterlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 11:05
Verwijderd
Er is echt niet zo'n groot verschil met mannen, hoor, behalve dan dat vrouwen vaak minder mannen seksueel interessant vinden dan andersom. Jij kent vast ook wel meiden met wie je goed op kunt schieten, maar die je met een zak over hun hoofd nóg niet in de koffer zou willen hebben. Dat zijn de friendzone-mensen
En aan de andere kant genoeg meisjes met wie je vriendschappelijk omgaat, maar van wie je wel denkt, nouuuu, daar zou ik misschien wel wat mee willen beginnen als de situatie er naar is.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 11:32
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Zijn er ook dingen waar je aan kunt herkennen dat je in die friend zone zit? Behalve dat ze zegt, je bent als een broer voor me. Of kun je zoiets niet echt aanvoelen. Want wat ik uit jou reacties opmaak is dat de friendzone vrij weinig te maken met hoe goed je bevriend bent met een meisje. Ik dacht juist dat je in de friendzone geraakte als je heel erg goed bevriend raakte met een meisje.[/nieuwsgierig]
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 12:01
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Nee hoor. Het is niet zo dat je per ongeluk in de friendzone terecht kunt komen en dat ze je leuk had kunnen vinden als jij je maar anders had opgesteld. Als je in de friendzone zit, dan vindt ze je gewoon niet aantrekkelijk, maar wel aardig. Als ze je wél aantrekkelijk vindt, kom je per definitie niet in die friendzone, hoe lang je ook met elkaar bevriend bent. En als ze je niet aantrekkelijk vindt, dan kun je wel bij haar uit de buurt blijven, maar dat maakt je niks interessanter.

Het helpt wel een beetje om te zorgen dat jouw houding ook die van een seksueel interessante man is (dus niet te lafjes), maar óf je potentieel interessant bent wordt tijdens de eerste ontmoeting bepaald, en daar kun je maar heel weinig aan doen. Tenzij er misschien jaren overheen gaan en je echt verandert in houding en uiterlijk.
Helemaal precies dit.

Ik denk dat zo ongeveer in de eerste minuut (of twee) wordt bepaald of je een potentieel slachtoffer bent. Ben je dat wél, dan kom je inderdaad niet in de friendzone. Ben je dat niet, dan kun je in de friendzone komen (want ik ben natuurlijk niet bevriend met iedere man die ik niet aantrekkelijk vind), maar een potentieel kandidaat word je echt niet meer. Eventueel kun je later nog in de friendzone komen als je opeens veel met iemand omgaat en dus bevriend met iemand wordt, maar een kandidaat word je niet.

Mannen doen alsof ze ervoor kunnen zorgen dat ze niet in de friendzone komen en dat ze dán opeens wel een kans maken, maar zo werkt het niet. Je maakt kans of je maakt het niet; die friendzone staat er los van.

Dingen waaraan je het kunt herkennen? Eh, ik heb eigenlijk geen idee. Volgens mij weet je dat pas zeker als je er naar vraagt, want volgens mij gaat geen enkel meisje tegen iedere man met wie ze omgaat vertellen of hij wél of niet een potentieel kandidaat is.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 12:58
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Helemaal precies dit.

Dingen waaraan je het kunt herkennen? Eh, ik heb eigenlijk geen idee. Volgens mij weet je dat pas zeker als je er naar vraagt, want volgens mij gaat geen enkel meisje tegen iedere man met wie ze omgaat vertellen of hij wél of niet een potentieel kandidaat is.
Hmja, dat dacht ik al. Werd alleen nieuwsgierig na de reacties van jou en Freya, omdat ik een compleet ander beeld had van het begrip friendzone. Blijkbaar ben ik niet de enige, bedankt voor je antwoord
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Zijn er ook dingen waar je aan kunt herkennen dat je in die friend zone zit? Behalve dat ze zegt, je bent als een broer voor me. Of kun je zoiets niet echt aanvoelen. Want wat ik uit jou reacties opmaak is dat de friendzone vrij weinig te maken met hoe goed je bevriend bent met een meisje. Ik dacht juist dat je in de friendzone geraakte als je heel erg goed bevriend raakte met een meisje.[/nieuwsgierig]
Dat zal per meisje verschillen, denk ik. Het is ook moeilijk te benoemen... toen ik een jaar of achttien was, wist ik ook niet of een jongen mij nu wel of niet leuk vond, terwijl ik nu feilloos weet of een jongen (ook) in mij geïnteresseerd is of niet. Je kunt het wel aanvoelen, maar beschrijven is moeilijker. Voor mij geldt dat ik jongens liever niet aanraak tenzij ik ze leuk vind, om geen verkeerde verwachtingen te scheppen. Dus als ik mijn best doe om je niet aan te raken, vind ik je niet aantrekkelijk, maar als ik vaak wel even aanraak (of ga plagen oid), dan bestaat de kans dat ik je wel zie zitten.
Tenzij het trouwens heel goede vrienden zijn, maar die weten wel dat ze in de friendzone zitten (en andersom) En als ik een jongen wél potentieel interessant vind (zelfs als ik bezet ben) dan zal ik mijn best doen om niet geheel onaantrekkelijk over te komen ten opzichte van hem. Dat zal voor de oplettende kijker ook wel te merken zijn. Flirterig doe ik zelf ook met gewone vrienden, dus dat is in mijn geval geen goeie indicatie. Bij andere meisjes weer wel.
*schouderophaal* Gewoon goed observeren die handel. En proberen. Je moet af en toe de fout in gaan om te leren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2012, 14:18
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Dat zal per meisje verschillen, denk ik. Het is ook moeilijk te benoemen... toen ik een jaar of achttien was, wist ik ook niet of een jongen mij nu wel of niet leuk vond, terwijl ik nu feilloos weet of een jongen (ook) in mij geïnteresseerd is of niet. Je kunt het wel aanvoelen, maar beschrijven is moeilijker. Voor mij geldt dat ik jongens liever niet aanraak tenzij ik ze leuk vind, om geen verkeerde verwachtingen te scheppen, tenzij het heel goede vrienden zijn, maar die weten wel dat ze in de friendzone zitten (en andersom) En als ik een jongen wél potentieel interessant vind (zelfs als ik bezet ben) dan zal ik mijn best doen om niet geheel onaantrekkelijk over te komen ten opzichte van hem. Dat zal voor de oplettende kijker ook wel te merken zijn. Flirterig doe ik zelf ook met gewone vrienden, dus dat is in mijn geval geen goeie indicatie. Bij andere meisjes weer wel.
*schouderophaal* Gewoon goed observeren die handel. En proberen. Je moet af en toe de fout in gaan om te leren
Bedankt
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 19:50
luna-23
luna-23 is offline
jezelf niet meer als vriend gedragen. Ik was een keer heel erg verliefd op een goede vriend van me broer en hij was ook goede vriend van mij maar toen ik het had opgegeven had ik ook geen zin meer om achter hun aan te lopen als ze er waren en toen ging hij mij ook leuk vinden. daardoor gingen we uit de friendzone en ging ik hem toch weer leuk vinden, later kregen we ook wat.
dus misschien eerst wat meer afstand nemen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 19:52
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
jezelf niet meer als vriend gedragen. Ik was een keer heel erg verliefd op een goede vriend van me broer en hij was ook goede vriend van mij maar toen ik het had opgegeven had ik ook geen zin meer om achter hun aan te lopen als ze er waren en toen ging hij mij ook leuk vinden. daardoor gingen we uit de friendzone en ging ik hem toch weer leuk vinden, later kregen we ook wat.
dus misschien eerst wat meer afstand nemen
Denk jij dat jij een jongen leuker zou gaan vinden, als hij zich niet meer als vriend gedraagd?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 23-01-2012, 08:09
EZBlade
Avatar van EZBlade
EZBlade is offline
Me broer
Met citaat reageren
Oud 24-01-2012, 13:37
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Hmm... na dit allemaal gelezen te hebben ben ik ervan overtuigd dat ik geen friendzone heb... Ik ga alleen om met mannen die ik ook echt zou doen had ik daar de kans voor. En als ik tegen iemand zeg dat ie als een broer voor me is dan vind ik het geen probleem om 2 jaar later met hem het bed in te duiken en er vervolgens jarenlang een relatie mee te hebben. Misschien heb ik gewoon geen ruimte voor mannen die niet interessant genoeg zijn of zo... Ik ga alleen met hete mannen om haha... Maar nee, geen friendzone voor mij dus. Ik geloof best dat er mensen zijn die het wel hebben, maar ik snap het nut er niet van. Als ik je aardig vind vind ik je meteen ook sexy, en als ik je sexy vind kan het altijd nog wel wat worden.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2012, 14:50
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Dus jij vindt echt iedereen die je aardig vindt ook aantrekkelijk?

En als je iemand tegenkomt die je absoluut niet aantrekkelijk vindt, zou je er dan ook geen vriendschap mee kunnen aangaan als die persoon wel heel aardig is? Of heb je dan überhaupt geen zin om met hem om te gaan omdát 'ie niet aantrekkelijk is?

Ik snap echt niet hoe het mogelijk is om zoveel mensen aantrekkelijk te vinden, of zo weinig mensen aardig.

Het is maar goed dat het bij mij niet zo werkt, want ik vind bijna niemand aantrekkelijk en dan zouden er zeeeeer weinig "aardige" mensen voor me overblijven.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2012, 16:43
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
oh ik dacht dat die friendzone inhield dat iemand leuk is, maar door zijn puur vriendschappelijke gedrag niet meer als meer dan vriend gezien wordt. En als je eenmaal goeie vrienden bent, is het lastig om ervoor te zorgen dat de ander je aantrekkelijk en sexy en interessant vindt, want jullie 'kunnen zo goed met elkaar over alles praten en hij geeft zo goed advies over mannen en de vriendschap is te veel waard om op het spel te zetten.'
Met citaat reageren
Oud 24-01-2012, 17:22
klooterkip
klooterkip is offline
Wat een onzin allemaal over de friendzone... Een relatie krijgen kan je onderverdelen in bepaalde stappen:
1) Je leert elkaar kennen
2) Je wordt bevriend
3) je vindt elkaar leuk
4) Jullie leven nog lang en gelukkig.

Dan heb je volgens sommige nog liefde op het eerste gezicht, maar dan sla je de eerste twee stappen over. Je moet dus blij zijn. Je hebt stap 2 al bereikt. Dat je niet verder komt, betekend gewoon dat ze je niet leuk vindt en ga alsjeblieft niet zeggen dat je 'friendzoned' bent, zeg gewoon dat ze niet geïnteresseerd is in jou. Komt wat minder zielig over
Met citaat reageren
Oud 24-01-2012, 17:32
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Dus jij vindt echt iedereen die je aardig vindt ook aantrekkelijk?

En als je iemand tegenkomt die je absoluut niet aantrekkelijk vindt, zou je er dan ook geen vriendschap mee kunnen aangaan als die persoon wel heel aardig is? Of heb je dan überhaupt geen zin om met hem om te gaan omdát 'ie niet aantrekkelijk is?

Ik snap echt niet hoe het mogelijk is om zoveel mensen aantrekkelijk te vinden, of zo weinig mensen aardig.

Het is maar goed dat het bij mij niet zo werkt, want ik vind bijna niemand aantrekkelijk en dan zouden er zeeeeer weinig "aardige" mensen voor me overblijven.
Als ik iemand aardig vind vind ik hem ook aantrekkelijk. Hoe aardiger ik je vind hoe aantrekkelijker ik je vind. Maar stel ik krijg opeens ruzie met je en ik vind je niet meer aardig, dan kan ik ook niks moois of aantrekkelijks aan je ontdekken. Dan ben je de lelijkste op aarde. Hoe ik iemand zie word bepaald door wat ik van hem/haar vind.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2012, 17:38
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Wat een onzin allemaal over de friendzone... Een relatie krijgen kan je onderverdelen in bepaalde stappen:
1) Je leert elkaar kennen
2) Je wordt bevriend
3) je vindt elkaar leuk
4) Jullie leven nog lang en gelukkig.

Dan heb je volgens sommige nog liefde op het eerste gezicht, maar dan sla je de eerste twee stappen over. Je moet dus blij zijn. Je hebt stap 2 al bereikt. Dat je niet verder komt, betekend gewoon dat ze je niet leuk vindt en ga alsjeblieft niet zeggen dat je 'friendzoned' bent, zeg gewoon dat ze niet geïnteresseerd is in jou. Komt wat minder zielig over
Ja, juist.

De friendzone bestaat enkel als:
1. Je te laf bent om te zeggen dar je haar leuk vind.
2. Ze geen interesse in je heeft.
Bij punt 2 moet je de vriendschap verbreken, want daar heb je niks aan.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 24-01-2012, 18:06
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Als ik nou heel eerlijk ben was ik mij uberhaubt niet bewust van het bestaan van een friendzone tot ik mijn eerste vriendje kreeg. Heel beschamend, maar elke jongen waar ik vriendschappelijk mee om kon gaan ging ik zien als een soort potentieel. Wat niet wil zeggen dat ik ze allemaal aantrekkelijk vond of ooit iets mee zou hebben gedaan als het er eenmaal op aankwam. Maar ik wil alleen maar zeggen dat het heel erg verschilt per persoon of de friendzone daadwerkelijk de doodslag is voor je mogelijkheden om verder met haar te gaan.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-01-2012, 19:08
Verwijderd
Citaat:
oh ik dacht dat die friendzone inhield dat iemand leuk is, maar door zijn puur vriendschappelijke gedrag niet meer als meer dan vriend gezien wordt. En als je eenmaal goeie vrienden bent, is het lastig om ervoor te zorgen dat de ander je aantrekkelijk en sexy en interessant vindt, want jullie 'kunnen zo goed met elkaar over alles praten en hij geeft zo goed advies over mannen en de vriendschap is te veel waard om op het spel te zetten.'
Ik kan me niet voorstellen dat ik iemand in eerste instantie leuk vindt maar dat ik hem door wederzijds vriendschappelijk gedrag níet meer sexy of aantrekkelijk zou vinden. Maar misschien dat er vrouwen zijn voor wie dat wel zo werkt?

Maar wat Volk beschrijft, dat ken ik dus totaal niet Er zijn mensen die ik vriendschappelijk gezien leuk vind (aardig, overeenkomend gevoel voor humor, kunnen goed praten, leuk samen dingen doen), en er zijn mensen die ik aantrekkelijk vind (sexy uiterlijk, houding, uitstraling, stem en geur bevallen me allemaal), en jongens met wie ik eventueel een relatie zou kunnen hebben, zitten bovenin béide categorieën.

Maar jongens die ik aardig vindt maar totaal niet aantrekkelijk, daar wil ik alsnog wel mee bevriend zijn? Die staan dan alleen op hetzelfde niveau als een vriendin: ik dénk niet eens aan een relatie bij die persoon. Zou het ook stom vinden als ik zou zeggen "Sorry, nee, ik heb geen zin om met jou te sporten, je hoofd bevalt me niet"
Met citaat reageren
Oud 24-01-2012, 19:13
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik kan me niet voorstellen dat ik iemand in eerste instantie leuk vindt maar dat ik hem door wederzijds vriendschappelijk gedrag níet meer sexy of aantrekkelijk zou vinden. Maar misschien dat er vrouwen zijn voor wie dat wel zo werkt?

Maar wat Volk beschrijft, dat ken ik dus totaal niet Er zijn mensen die ik vriendschappelijk gezien leuk vind (aardig, overeenkomend gevoel voor humor, kunnen goed praten, leuk samen dingen doen), en er zijn mensen die ik aantrekkelijk vind (sexy uiterlijk, houding, uitstraling, stem en geur bevallen me allemaal), en jongens met wie ik eventueel een relatie zou kunnen hebben, zitten bovenin béide categorieën.

Maar jongens die ik aardig vindt maar totaal niet aantrekkelijk, daar wil ik alsnog wel mee bevriend zijn? Die staan dan alleen op hetzelfde niveau als een vriendin: ik dénk niet eens aan een relatie bij die persoon. Zou het ook stom vinden als ik zou zeggen "Sorry, nee, ik heb geen zin om met jou te sporten, je hoofd bevalt me niet"
Dit dus precies.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2012, 19:45
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Volk zegt niet dat ze alleen vrienden is met mensen die ze sexy vindt, maar dat ze iemand vanzelf aantrekkelijk vindt als ie tof is. snap ik ook niet helemaal, maar is een stuk sympathieker
Met citaat reageren
Oud 25-01-2012, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Volk zegt niet dat ze alleen vrienden is met mensen die ze sexy vindt, maar dat ze iemand vanzelf aantrekkelijk vindt als ie tof is. snap ik ook niet helemaal, maar is een stuk sympathieker
Ja dat snap ik, maar zo werkt het bij mij dus niet, het zijn twee afzonderlijke dingen. (Nou ja, het is wel zo dat een reteknappe jongen totaal onaantrekkelijk kan worden omdat hij vreselijk dom is, maar het is niet zo bij mij dat bijv. een kerel die echt te dik is, opeens aantrekkelijk wordt omdat hij zo gevat en leuk is. Wel aantrekkelijker dan wanneer hij níet gevat en leuk was, maar niet zo aantrekkelijk dat ik er seks mee zou willen
Met citaat reageren
Oud 25-01-2012, 11:52
sir_mcmanus
Avatar van sir_mcmanus
sir_mcmanus is offline
Maar, kort samengevat is friendzone dus een jongen/man waarvan je denkt "hé, jij bent wel leuk/aardig/lief/huppelt graag met me mee, maar met jou wil ik de evolutietheorie geen kracht bij zetten".

Al vind ik het wel een beetje vreemd, hoe 'krijg' je het voor elkaar om iemand leuk of aantrekkelijk te gaan vinden, op dusdanige wijze dat seks een optie is, terwijl die laatste gevoelens eerder nog niet aanwezig waren? Kún je als man ook het gevoel krijgen dat je gefriendzoned bent, terwijl je dat eigenlijk helemaal niet bent?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2012, 12:17
Verwijderd
[QUOTE=sir_mcmanus;32301369]
Citaat:
Kún je als man ook het gevoel krijgen dat je gefriendzoned bent, terwijl je dat eigenlijk helemaal niet bent?
Dat kan wel, als je nog niet zo goed bent in het lezen van de signalen? Of als jij of het meisje in kwestie gewoon bezet is.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2012, 20:10
Verwijderd
Ff serieus mensen die hele "friendzone" is omin bullshit ( sorry voor mijn taalgebruik) ik had een meid heel goed bevriend daarna begint ze je leuk te vinden en dan krijg je wat , als het uit is moet je niet de vriendschap verbreken maar ik ben nu noch hele goeie vrienden met haar dus fxck de friendzone
Met citaat reageren
Oud 25-01-2012, 20:37
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Je hebt duidelijk dit hele topic niet gelezen. Als je niks nuttigs kan zeggen kun je het beter wellicht niet zeggen.
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 25-01-2012, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Ff serieus mensen die hele "friendzone" is omin bullshit ( sorry voor mijn taalgebruik) ik had een meid heel goed bevriend daarna begint ze je leuk te vinden en dan krijg je wat , als het uit is moet je niet de vriendschap verbreken maar ik ben nu noch hele goeie vrienden met haar dus fxck de friendzone
dan ben je niet gezoned, je bent gezoned als dat je meisje je niet aantrekkelijk vond.
bij jouw is het dus het geval dat ze gevelens voor je kreeg dus ben je gewoon vriend maar zit je niet in de friendzone
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 20:42
Verwijderd
Okee lol
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 22:16
Verwijderd
uitgejorist
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 21:39
Verwijderd
Ik heb de topic doorgelezen en als ik mensen (vooral Freyja) moet geloven, dan bestaat die hele friendzone (in de zin dat je eerst een kandidaat bent, maar door je gebrek aan daadkracht die status verliest en gewoon een vriend wordt) dus helemaal niet.

Ik ben met meisjes bevriend die ik never nooit zou doen, maar die ik wel heeel erg graag mag. Zo werkt dat bij mij, wist niet dat dat ook bij (sommige) meisjes zo werkt. En natuurlijk zijn er meisjes met wie ik omga en met wie ik best seks / een relatie zou kunnen hebben.

Toch lijkt me dat verhaal over die friendzone niet helemaal bullshit, aangezien er wel allerlei theorieën over zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 22:56
Verwijderd
Nou in mijn geval is het wel zo dat daadkrachtig (flirt)gedrag wel aantrekkelijker is dan kneuzig-doch-lief vriendschappelijk gedrag Maar dat lijkt mij eerder een persoonlijkheidskwestie; het is iig niet iets dat je zo even verandert op het moment dat je een meisje wel ziet zitten, lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Nou in mijn geval is het wel zo dat daadkrachtig (flirt)gedrag wel aantrekkelijker is dan kneuzig-doch-lief vriendschappelijk gedrag Maar dat lijkt mij eerder een persoonlijkheidskwestie; het is iig niet iets dat je zo even verandert op het moment dat je een meisje wel ziet zitten, lijkt mij.
Ik ben niet zo goed in flirten. Een meisje schijnt mij leuk te vinden, maar haar vriendin zei laatst dat ze had gezegd dat ik niet zo verlegen moet doen. Zou zonde zijn als mijn wat teruggetrokken houding het zou verpesten. Vandaag met haar gewandeld en wat gedronken en we hadden het gezellig en we hebben lol gehad, maar verder is er niks gebeurd qua liefde. Aan het eind kusten we elkaar gedag en dat was het.

Heb ik nu verpest? Zelf zal ik een meisje niet meteen afschrijven als ze een beetje verlegen is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Waarom kom ik altijd in de ''friendzone''
R-R
65 24-07-2013 15:55
Liefde & Relatie Beide in de friendzone
Verwijderd
3 16-03-2013 17:50
Liefde & Relatie gefriendzoned?
yeahbuddy181
12 09-03-2013 21:37
Liefde & Relatie Hulp gevraagd
Refaelov
20 08-01-2013 23:32
Liefde & Relatie Vindt ze me leuk?
DiRobbert
6 13-12-2012 19:11
Liefde & Relatie Hoe voel je je op relationeel gebied? #121
Verwijderd
500 05-06-2012 20:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.