Oud 03-11-2015, 20:19
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Hallo,

Ik zit in de volgende situatie:
Per 1 oktober ben ik binnen dezelfde werkgever van functie veranderd, het gehele jaar 2015 heb ik ook al fulltime gewerkt voor dezelfde organisatie.
Nu ben ik niet echt gelukkig in deze baan: de werkdruk is bizar, de dagen zijn veel te lang. Bespreken van dit zal simpelweg niet gaan: de cultuur van het bedrijf is zo nou eenmaal zo.

Kort samengevat ben ik serieus aan het denken dit te verlaten en me op een nieuwe werkgever te richten. Nu draait mijn huidige werkgever wel een erg goed jaar, bij een erg goed jaar heb je recht op een bonus:
Mijn arbeidsovereenkomst zegt er enkel dit over 'In aanmerking voor bonus komen medewerkers die uiterlijk vóór 1 juli van een bepaald jaar in dienst zijn getreden. De bonus voor medewerkers met een niet volledig dienstjaar zal naar rato worden berekend.'

De bonus wordt normaal gesproken eind januari uitgekeerd. Mijn vraag is: stel dat ik eerder zou stoppen (voor einde van het jaar), heb ik dan nog steeds recht op de bonus?
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2015, 20:24
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ja.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 20:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij wel hoor. Mijn vriend heeft ook ooit nog een winstuitkering gekregen van een werkgever waar hij toen al niet meer voor werkte.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 21:18
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Ok, dat is vrij stellig en duidelijk. Hebben jullie hier ook wat documentatie/jurisprudentie van?

Ik heb zelf wat op google gezocht, maar aanvullende info is altijd welkom.

Bedankt iig
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 21:22
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
'In aanmerking voor bonus komen medewerkers die uiterlijk vóór 1 juli van een bepaald jaar in dienst zijn getreden. De bonus voor medewerkers met een niet volledig dienstjaar zal naar rato worden berekend.'
Je voldoet hieraan: je was voor 1 juli in dienst, functiewisseling maakt niet uit, werkgever blijft hetzelfde. Als je voor 1 januari uit dienst gaat, krijg je de bonus naar rato.

Ik gok dat dit best wel eens zo evident kan zijn, dat er geen jurisprudentie te vinden is
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 21:25
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Neemt niet weg dat ik het juridisch niet een heel denderend geformuleerde bepaling vind.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 21:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar stel dat je nu je baan op zou zeggen, dan zit je nog met een opzegtermijn, dan is het toch al bijna 1 januari?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.