Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2002, 19:46
Verwijderd
Bij alles wat ik ervaar, ga ik meestal van het negatieve uit. Nu kreeg ik net als advies van het goede uit te gaan

Maar hoe kun je nu abstraheren wat goed en wat slecht is? Het menselijk beeld van de realiteit is immers grotendeels subjectief, en de 'waargenomen' negativiteit mengt zich met een waarschijnlijk vervormd beeld van de realiteit.

Hoe kun je nu zomaar van het positieve uitgaan, als dit in jouw optiek niet reeel is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2002, 20:01
dystopia
dystopia is offline
Het is een vicieuze circel die de oorzaak kan zijn door een depressie. Kun je uitkomen door te ondernemen en door dus die pijn toe te laten. Pijn kun je mee leren omgaan.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:08
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Er is een verschil in iets niet kunnen zien of iets niet willen zien.

Er is wel degelijk goed in de wereld.
Je moet er wel voor open staan.

Groetjes
Ben(die het altijd nog beter heeft dan de kindertjes in Afrika
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:11
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
iedreen heeft zo zijn eigen realiteit
dus ik zou zeggen
denk en doe wat jij denkt dat het goede is
als jij negatief denken realisme vind blijf dan negatief denken
maar je moet gewoon wel een balans vinden en niet alles slecht of goed vinden
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:13
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Er is een verschil in iets niet kunnen zien of iets niet willen zien.
Bovendien: "waar een wil is, is een weg"
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:28
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Bovendien: "waar een wil is, is een weg"
Maar vind je die nog wel? Als je het leven als een bitter geheel opneemt? Want de werkelijkheid vervaagt .. de ene keer zie je de positieve kant, maar op andere momenten existeert deze niet meer .. je kunt hem niet meer zien, verblind door je verbitterde waarneming die gebaseerd is op vroegere ervaringen..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:34
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
Maar vind je die nog wel? Als je het leven als een bitter geheel opneemt?
Jawel. Er is namelijk genoeg geluk mee te maken. In dit geval wil ik even ingaan op waardeoordelen. Stel je computert elke dag 10 uur. Dan hecht je weinig waarde aan 1 uur computeren. Dat is heel anders wanneer je minder computert.

Wanneer je er niet in gelooft, probeer het dan 'ns uit: ga naar de bieb, neem een arsenaal boeken. Iets richting filosofie en psychologie interesseert je vast wel.

Anders is 't tijd om je interesses te verbreden.

Citaat:
Want de werkelijkheid vervaagt .. de ene keer zie je de positieve kant, maar op andere momenten existeert deze niet meer ..
Ups en downs of manisch-depressief

Citaat:
je kunt hem niet meer zien, verblind door je verbitterde waarneming die gebaseerd is op vroegere ervaringen..
Depressie. Het verleden niet kunnen loslaten.

Raad je aan om het volgende boek te lezen: Ingeborg Bosch - De herontdekking van het ware zelf.

Dat boek helpt je dingen te verwerken en helpt je inte zien hoe je positief kunt denken en uit je depressie kunt komen.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:35
dystopia
dystopia is offline
Dat stukje wat ik schreef op het begin: Wanneer je minder computert, zul je, wanneer je computert, gelukkiger zijn.

Het is dus zaak dat je je interesses verbreed. Je weet dat zelf heel goed Marc, want je zit achter de dames aan goed begin er is echter ook meer onder de zon
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:44
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Jawel. Er is namelijk genoeg geluk mee te maken. In dit geval wil ik even ingaan op waardeoordelen. Stel je computert elke dag 10 uur. Dan hecht je weinig waarde aan 1 uur computeren. Dat is heel anders wanneer je minder computert.
Hangt ervanaf hoe je computert .. ik 'computer' niet .. de computer is een middel, ik 'programmeer' .. 'filosofeer' .. 'denk na' .. 'communiceer' maar gebruik de computer daarvoor.

Citaat:
Wanneer je er niet in gelooft, probeer het dan 'ns uit: ga naar de bieb, neem een arsenaal boeken. Iets richting filosofie en psychologie interesseert je vast wel.
Boeken lezen is moeilijk vooral als er enkel een theoretische materie aan ten grondslag ligt .. ik wil er iets van leren, nadenken .. en er concreet vooruitgang mee boeken ..

Ik lees nu wel boeken (ja ja ), maar het zijn allemaal computerboeken

Citaat:
Anders is 't tijd om je interesses te verbreden.
Ik krijg nergens anders een kick uit, ik moet iets 'scheppen', iets 'leren' .. en dat voortdurend .. als ik een tijd lang niet achter de computer zit en begin me te vervelen, ga ik vreemde dingen doen :/

Laat is het me gelukt getallen te verdubbelen in mijn hoofd tot 16.777.216 na, de 1 ging ik verder met de 3 .. en dan met de 5 .. de 7 .. ben nu priemgetallen aan het uitdenken

Citaat:
Ups en downs of manisch-depressief
Ups en downs

Mr. Jones was wel een stuk erger dan ik

(leuk voorbeeld, goede film)

Citaat:
Raad je aan om het volgende boek te lezen: Ingeborg Bosch - De herontdekking van het ware zelf.
Oh god .. help me eerst werd het continu herhaald door Leonie en nu begin jij er ook al mee

Ik ben niet per definitie depressief, enkel een beetje verbitterd. Ga van het negatieve uit, omdat dit zich vaak genoeg bewijst, in tegenstelling tot het positieve, wat enkel zo nu en dan langskomt..

Dit is dus mijn 'realiteit' ..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:48
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Het is dus zaak dat je je interesses verbreed. Je weet dat zelf heel goed Marc, want je zit achter de dames aan goed begin er is echter ook meer onder de zon
LoL

Dat is pure noodzaak / wanhoop .. hoe je het ook wilt noemen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 21:13
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Hangt ervanaf hoe je computert .. ik 'computer' niet .. de computer is een middel, ik 'programmeer' .. 'filosofeer' .. 'denk na' .. 'communiceer' maar gebruik de computer daarvoor.
Blabla die kennen we die lulsmoes gebruikte ik ook. Kommop, gooi die deur open en onderneem nou 'ns iets. Zoveel leuks te doen!

Gebruik nou 'ns wat anders dan dat schermpje met dat ding waar je op moet rammen en dat ding waar je op moet klikken. Lees 'ns een boek. Je zit ook nog op sport. Misschien een sport erbij nemen?

Citaat:
Boeken lezen is moeilijk vooral als er enkel een theoretische materie aan ten grondslag ligt .. ik wil er iets van leren, nadenken .. en er concreet vooruitgang mee boeken ..
Waarom moeilijk? Moeilijke dingen moeten ook gedaan worden het leven is geen feest waar je altijd alleen maar de makkelijke dingen alleen kunt doen (bijv. computeren in jouw geval)

Je leest nu toch ook gewoon. Je filosofeert toch ook gewoon waarvij je letters leest. Dat kan toch ook met een boek? Of IRL met vrienden?

Citaat:
Ik lees nu wel boeken (ja ja ), maar het zijn allemaal computerboeken
Probeer eens iets anders. Wanneer jij je interesseveld niet verbreed en het alleen bij computers houdt, in hoeverre denk je dan een vriendin te kunnen krijgen?

Wat is er nou leuk aan een meisje die alleen van paardrijden houdt?

Citaat:
Ik krijg nergens anders een kick uit, ik moet iets 'scheppen', iets 'leren' .. en dat voortdurend .. als ik een tijd lang niet achter de computer zit en begin me te vervelen, ga ik vreemde dingen doen :/

Laat is het me gelukt getallen te verdubbelen in mijn hoofd tot 16.777.216 na, de 1 ging ik verder met de 3 .. en dan met de 5 .. de 7 .. ben nu priemgetallen aan het uitdenken
Zat dingen te leren die niks met computers te maken hebben waar jij veel van kunt leren. Ook nuttige zaken

Wel knap dat je dat kunt btw

Citaat:
Ups en downs

Mr. Jones was wel een stuk erger dan ik

(leuk voorbeeld, goede film)
Ups en downs? Hoe weet je dat zo zeker? Depressies zijn er in erge en minder erge soorten. Kun je laten testen door bijv. bloedprikken.

Excusez moi, ken de film niet!

Citaat:
Oh god .. help me eerst werd het continu herhaald door Leonie en nu begin jij er ook al mee
Ja en waarom zouden diegene dat steeds maar weer tegen jou zeggen? Is het nu niet 'ns tijd om het advies aan te nemen? Om de hulp te accepteren? Om het gewoon 'ns te proberen?

Citaat:
Ik ben niet per definitie depressief, enkel een beetje verbitterd. Ga van het negatieve uit, omdat dit zich vaak genoeg bewijst, in tegenstelling tot het positieve, wat enkel zo nu en dan langskomt..
Is onzin het positieve kan je ook gewoon overkomen en dat overkomt je ook. Alleen zie je dat wel?

Citaat:
Dit is dus mijn 'realiteit' ..
Die je kunt veranderen...
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 21:17
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
LoL

Dat is pure noodzaak / wanhoop .. hoe je het ook wilt noemen
Doe 't dan gewoon niet? In dat geval ben je niet toe aan een relatie want een relatie gebasseerd op lust (lees: sex) stelt geen ruk voor.. lijkt mij dan..
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 21:34
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Blabla die kennen we die lulsmoes gebruikte ik ook. Kommop, gooi die deur open en onderneem nou 'ns iets. Zoveel leuks te doen!
Wat dan

Citaat:
Gebruik nou 'ns wat anders dan dat schermpje met dat ding waar je op moet rammen en dat ding waar je op moet klikken. Lees 'ns een boek. Je zit ook nog op sport. Misschien een sport erbij nemen?
Nog een sport erbij nemen *?* ik ben momenteel wel weer harder aan het sporten, heb zelfs inmiddels apparatuur ervoor en overal spierpijn maar euhh, prestatiegericht trainen voor wedstrijden is ook niet echt een sociale bezigheid :/

Nog een kleine kans dat ik misschien eens bij basketbaltraing lang ga .. een paar mensen ken ik er al van :/

Citaat:
Waarom moeilijk?
Langdradigheid, beheerbaarheid .. je kunt moeilijk even uit 600 pagina's de interessante dingen halen :/

Lang leve de scrollmuis ..

Citaat:
Moeilijke dingen moeten ook gedaan worden het leven is geen feest waar je altijd alleen maar de makkelijke dingen alleen kunt doen (bijv. computeren in jouw geval)
Uhuh, ik heb inmiddels 5 modules succesvol afgesloten van mijn opleiding tot Software Engineer bijvoorbeeld. In het geheel ongeveer 1600 pagina's die ik gefaseerd uit mijn hoofd heb geleerd .. niet leuk maar het was wel te doen

Ben op het moment C++ module aan het afronden .. doe nu 2 maanden resterende lesstof in 3 weken

Citaat:
Je leest nu toch ook gewoon. Je filosofeert toch ook gewoon waarvij je letters leest. Dat kan toch ook met een boek? Of IRL met vrienden?
Men mensen kan het wel, maar die zijn er niet genoeg. Met mijn vader de hele nacht praten is ook niet altijd even leuk (hoewel het soms wel gebeurt) ..

Citaat:
Probeer eens iets anders. Wanneer jij je interesseveld niet verbreed en het alleen bij computers houdt, in hoeverre denk je dan een vriendin te kunnen krijgen?
Improvisatie probleem is wel dat ik een hoop dingen niet leuk vind, dus doe ik het dan voor haar .. niet voor mezelf ..

Citaat:
Wat is er nou leuk aan een meisje die alleen van paardrijden houdt?
Een meisje dat van paardrijden houdt, bekommert zich vaak ook om het verzorgen van het paard. Hierbij is dus enige vorm van (moederlijke) liefde aanwezig. Ook is het iemand die waarschijnlijk niet direct zo'n vervelend feestbeest is, aangezien paardrijden en bezopen naar trance luisteren niet goed samen gaat

Het feit dat ze samen met het paard waarschijnlijk ook van de rust om haar heen kan genieten, geeft me ook wel een goed gevoel

Citaat:
Zat dingen te leren die niks met computers te maken hebben waar jij veel van kunt leren. Ook nuttige zaken
Ik wil altijd puzzelen :/

Citaat:
Wel knap dat je dat kunt btw
Valt reuze mee hoor, heb gewoon een goed korte termijn geheugen.. heeft ook iets met visualisatie te maken, als je immers getallen verdubbelt op papier 'zie' je het voor je en is het eenvoudig. De volgende stap is dit in je hoofd te doen .. et voila: het wordt eenvoudig

Citaat:
Ups en downs? Hoe weet je dat zo zeker? Depressies zijn er in erge en minder erge soorten. Kun je laten testen door bijv. bloedprikken.
Bloedprikken?

Citaat:
Ja en waarom zouden diegene dat steeds maar weer tegen jou zeggen? Is het nu niet 'ns tijd om het advies aan te nemen? Om de hulp te accepteren? Om het gewoon 'ns te proberen?
Ik ben te ongeduldig om een boek 'echt' te lezen..

Citaat:
Is onzin het positieve kan je ook gewoon overkomen en dat overkomt je ook. Alleen zie je dat wel?
Ja, anders zou ik het niet noemen.

Citaat:
Die je kunt veranderen...
Zolang het niet lucide wordt .. ik neig naar een (voor mij) realistische blik op zaken en die is meestal niet zo positief..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 21:52
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Langdradigheid, beheerbaarheid .. je kunt moeilijk even uit 600 pagina's de interessante dingen halen :/
Zeur niet!
Lezen is hartstikke leuk..
Ik ben nu bezig in de wereld van Sofie (lach niet ) iets van 548 blz,en is makkelijk te doen hoor.
Daarvoor LOTR,ook hele dikke boeken.
Ik zit meestal helemaal in dat wereldje als ik lees,en dan ben je zo weer aan het einde van het boek!
En boeken kunnen heel leerzaam zijn!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 22:03
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Wat dan
Weet niet wat jouw interesses zijn maar bedenk 'ns wat? Leonie en ik hebben je al dat boek aangeraden.

Citaat:
Nog een kleine kans dat ik misschien eens bij basketbaltraing lang ga .. een paar mensen ken ik er al van :/
Kijkijk, daar hebben we al iets

waarom die nega smiley erbij? Toch leuk, iets nieuws ondernemen? Stel je positief op, gooi er een lach tegenaan, etc.

Citaat:
Langdradigheid, beheerbaarheid .. je kunt moeilijk even uit 600 pagina's de interessante dingen halen :/
Lees je eerst het boek, dan de samenvatting. Of 2x het boek. Kan heus wel, je moet er alleen moeite voor doen.

Als je nergens moeite voor wilt doen dan leef je dus naar alle waarschijnlijkheid in iets van een depressie.

En dat wil jij niet. Dus vecht!

Citaat:
Uhuh, ik heb inmiddels 5 modules succesvol afgesloten van mijn opleiding tot Software Engineer bijvoorbeeld. In het geheel ongeveer 1600 pagina's die ik gefaseerd uit mijn hoofd heb geleerd .. niet leuk maar het was wel te doen
Knap van je zoe zie je maar weer dat je dat kunt.. wie weet is dat boek wat ik je aanraadde wel leuk?? je weet 't niet...

Citaat:
Men mensen kan het wel, maar die zijn er niet genoeg. Met mijn vader de hele nacht praten is ook niet altijd even leuk (hoewel het soms wel gebeurt) ..
Jullie lijken vast wel op elkaar probeer anders 'ns met wat meer humor..? je bent een kei in cynisch en sarcastisch zijn, dussss!

Citaat:
probleem is wel dat ik een hoop dingen niet leuk vind, dus doe ik het dan voor haar .. niet voor mezelf ..
Je leeft voor jezelf, niet voor andere. Wanneer je ergens zelf achter staat zul je er meer moeite voor doen.

Bovendien kun je haar meeslepen in je problemen dat je bijna alleen computers leuk vind.

Citaat:
Een meisje dat van paardrijden houdt, bekommert zich vaak ook om het verzorgen van het paard. Hierbij is dus enige vorm van (moederlijke) liefde aanwezig. Ook is het iemand die waarschijnlijk niet direct zo'n vervelend feestbeest is, aangezien paardrijden en bezopen naar trance luisteren niet goed samen gaat
Als ze het alleen over haar paard kan hebben, en jou opzij zet voor haar paard dan zal je dat niet leuk vinden. Spreekt paardrijden jou dan aan?

Welk meisje interesseert zich nou voor Linux?

Citaat:
Het feit dat ze samen met het paard waarschijnlijk ook van de rust om haar heen kan genieten, geeft me ook wel een goed gevoel
Passie is idd fijn ik weet het ja.. alleen zij en jij moeten zich ook voor andere dingen interesseren anders kunnen jullie 't alleen over jouw computers en haar paard hebben

Citaat:
Bloedprikken?
Niet gedaan dus. Kun je aanvragen bij de dokter. Zeg je dat je je de laatste tijd niet zo okay voelt en denkt depressief te zijn. Vraag je of je mag bloedprikken.

Wanneer je depressief zijn, zijn er bepaalde stoffen ergveel in je lichaam aanwezig (meer dan normaal). Je weet dan iig meer met wat er met je aan de hand is.

Jij leeft nu in onzekerheid.

Citaat:
Ik ben te ongeduldig om een boek 'echt' te lezen..
Dat denk jij. Dat is niet zo. Zet alles van je af, ga lekker op je bed liggen en lekker lezen. You'll like it..

Citaat:
Ja, anders zou ik het niet noemen.
*oja* dus het is een feit dat je erkent dat er ook positiefs in je leven bestaat. Da's al mooi. Nu nog ontdekken waarom het negatieve voor jouw gevoel de overhand heeft.

Citaat:
Zolang het niet lucide wordt .. ik neig naar een (voor mij) realistische blik op zaken en die is meestal niet zo positief..
Mooi. Als je dan helderheid wilt, lees je dat boek (wordt je veel duidelijk over het leven, over jezelf, je karakter, je zult dingen sneller begrijpen) en je gaat dan bloedprikken. Weet je meteen of je depressief bent of niet (zo ja, ga je eraan werken, zo nee, ga je voor jezelf zoeken wat je anders die negatieve denkbeelden geeft).
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 06:37
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Doe 't dan gewoon niet? In dat geval ben je niet toe aan een relatie want een relatie gebasseerd op lust (lees: sex) stelt geen ruk voor.. lijkt mij dan..
De noodzaak kent een breder gebied.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 07:28
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Weet niet wat jouw interesses zijn maar bedenk 'ns wat? Leonie en ik hebben je al dat boek aangeraden.
Boek = saai

Ik lees al genoeg (verplichte) boeken, heb geen zin om er nog voor de lol andere dingen bij te gaan lezen .. tenzij deze me echt boeien (en dan eindig je weer bij boeken over Linux, PHP/MySQL, enz)..

Citaat:
Kijkijk, daar hebben we al iets
Basketbal is misschien wel leuk .. mijn zusje zit erop en ze hebben 2 vormen van lidmaatschap; bij de ene doe je alleen mee met het training, bij de andere doe je ook wedstrijden..

Aangezien ik vooralsnog niet zo'n ster met basketbal ben, is alleen het training misschien wel leuk. Dan heb je ook niet zo'n prestatiedrang (want dat is minder in een groep, krijg je rap geschillen)..

Citaat:
waarom die nega smiley erbij? Toch leuk, iets nieuws ondernemen? Stel je positief op, gooi er een lach tegenaan, etc.
Zie boven ik ben altijd kritisch / cynisch .. misschien is het ook wel leuk, kan ik maar op 1 manier achter komen..

Eigenlijk zou ik eens moeten kijken bij mijn zusje als ze wedstrijden doet, die zie ik gelijk wie er nog meer rondloopt (want de oudere groep is dan meestal ook aanwezig / moeten zelf wedstrijden doen)..

Citaat:
Lees je eerst het boek, dan de samenvatting. Of 2x het boek. Kan heus wel, je moet er alleen moeite voor doen.
Een boek 2x lezen

Ben je gek het vergt al genoeg concentratie en tijd het 1 keer te lezen (ik doe er lang over), maar het gevolg is wel dat ik het min of meer uit mijn hoofd ken .. dan ga ik het zeker niet 2 keer lezen

Citaat:
Als je nergens moeite voor wilt doen dan leef je dus naar alle waarschijnlijkheid in iets van een depressie.
Dan leef ik niet in een depressie. Het is me immers ook gelukt mijn Software Engineer propedeuse te halen? En die was zo saai als ik weet niet wat; alleen maar theorie over informatieplanning, organisatiestructuren, projectmanagement, enz, enz..

Echt een ramp was dat maar ik had er wel 2 zevens, 1 zes en een acht voor. Gelukkig dat de hoofdfase nu over het programmeren gaat anders zou ik gek worden

Citaat:
En dat wil jij niet. Dus vecht!
Het heeft allemaal met interesses te maken. Mensen doen nou eenmaal niet zo graag dingen die ze niet leuk vinden; als het niet hoeft, waarom zou je het dan doen *?*

Bij mijn opleiding heb ik zoiets van "dit moet ik halen, voor mezelf en mijn toekomst" .. dus doe ik dat, ook al vind ik het niet altijd even leuk..

Ik zit nog steeds met probleem dat de meeste 'gewone' dingen mij gewoonweg niet boeien. Het is juist het abnormale dat mij intrigeert, het normale is saai.

Hoe denk je dat mijn interesse voor Linux onstond? In ieder geval niet omdat iedereen het destijds gebruikte

Ik vond mijn Windows wereldje te saai worden .. net zoals ik het leven saai vind .. ik kan met een collega van werk uitgaan als ik wil, maar als ik met hem meega, verveel ik me rot .. ik kan met mijn zusje meegaan, maar ook daar ben ik niet op mijn plaats .. verveel me..

Ben niet depressief, maar heb afwijkende interesses.

Citaat:
Knap van je zoe zie je maar weer dat je dat kunt.. wie weet is dat boek wat ik je aanraadde wel leuk?? je weet 't niet...
In theorie kan alles leuk zijn, het leven kan elke dag een feest zijn. Je kunt 's ochtends naar buiten gaan en genieten van elk moment; je leeft .. inhaleert de frisse lucht, voelt de zure regen op je neerkomen, maar het boeit je niet het hoort er gewoon bij, we leven immers in Nederland Je kan naar je doodsaaie werk gaan, vrolijk een ieder begroeten en eerst rustig iets te drinken nemen en toeschouwen hoe anderen in de regen naar school fietsen

Alles kan prachtig zijn zelfs als je weer van dat iteratieve denkvermogen-reducerende-werk krijgt, kun je achteraf nog denken: ik heb mijn geld verdiend

Wat ik wil zeggen: leuk is voor iedereen anders. En in mijn schaarse vrijetijd doe ik liever dingen die ik ook echt leuk vind, ook al populeren deze niet zo'n breed spectrum.

Citaat:
Jullie lijken vast wel op elkaar probeer anders 'ns met wat meer humor..? je bent een kei in cynisch en sarcastisch zijn, dussss!
Zo praten ik en mijn vader alleen maar met elkaar .. kraken elkaar af, kraken de wereld en de politiek af, vragen ons af de menselijke ideologie over de wereld wel accuraat is (kan eigenlijk niet) .. enzovoorts ..

Mijn pa is veel erger dan mij trouwens die man is 1 en al sarcasme

Citaat:
Je leeft voor jezelf, niet voor andere. Wanneer je ergens zelf achter staat zul je er meer moeite voor doen.
*zucht*

Die discussie had ik ook al met mijn vader. Hij: "op een dansschool kun je mensen ontmoeten" .. ik: "ik vind dansen niet leuk, dus als ik erheen ga doe ik het puur om de mensen, niet voor mezelf" .. het wordt dan een middel waar ik een hekel aan heb, dat enkel dient voor een doel.

Citaat:
Bovendien kun je haar meeslepen in je problemen dat je bijna alleen computers leuk vind.
dan zou het een teleurstelling voor haar worden. Mijn zusje ervaart het ook; ze probeerde me uit mijn wereldje te sleuren, maar het lukt 'r niet. Simpelweg omdat haar wereld niet interessant genoeg is.

Ik sta dan in zo'n discotheek en verveel me rot. De meeste mensen om mij heen zijn dan ook totaal onboeiend, eigenlijk alleen maar lastig :/

En als ik mijn momenten heb waar mijn gedachten zich ophopen, begrijpt ze er geen snars meer van aangezien ik dan over meerdere dingen tegelijk nadenk en alles door elkaar gooi

Citaat:
Als ze het alleen over haar paard kan hebben, en jou opzij zet voor haar paard dan zal je dat niet leuk vinden. Spreekt paardrijden jou dan aan?
Nee, paardrijden spreekt me niet zozeer aan

Maar ze zal zowiezo niet al te dom mogen zijn, anders raakt ze binnen de kortste keren kwijt wat ik haar vertel. Ik ben soms erg ingewikkeld

Citaat:
Welk meisje interesseert zich nou voor Linux?
Die zijn schaars, helaas

Zou wel cool zijn, zo'n vrouwelijke computernerd

Dan heb je altijd wel iets waarover je kunt praten.

Citaat:
Passie is idd fijn ik weet het ja.. alleen zij en jij moeten zich ook voor andere dingen interesseren anders kunnen jullie 't alleen over jouw computers en haar paard hebben
Er is een verschil tussen interesse en kennis. Ik extraheer wel veel uit mijn omgeving en kan daardoor meestal wel over dingen meepraten. Maar dat betekent niet dat ik ze boeiend / leuk vind..

Citaat:
Niet gedaan dus. Kun je aanvragen bij de dokter. Zeg je dat je je de laatste tijd niet zo okay voelt en denkt depressief te zijn. Vraag je of je mag bloedprikken.
Bloedprikken heb ik al vaak gedaan, maar om andere redenen. Ik werd trouwens al een keer onderzocht op bepaalde stoffen, omdat ik in het ziekenhuis belandde met een hartslag van 140 .. alleen maar omdat ik gek werd van mijn eigen gedachten :/

Ze konden niets vaststellen. Alles was 'normaal' .. en aangezien ik bij het volgende onderzoek weer rustig was, mocht ik weer gaan..

Dit is inmiddels al 4 jaar geleden echter .. en toen voelde ik me veel slechter dan nu, dus het kan alleen maar beter zijn

Citaat:
Dat denk jij. Dat is niet zo. Zet alles van je af, ga lekker op je bed liggen en lekker lezen. You'll like it..
Ik kan dingen niet van me afzetten. Zelfs nu ik me forceer niet meer te laat achter de computer te zitten, zit ik met kladblok en al op mijn bed en maak notities, schrijf dingen op die ik de volgende dag uitwerken wil

Hetgene waarnaar ik streef laat me pas los indien ik het bereikt heb.

Citaat:
*oja* dus het is een feit dat je erkent dat er ook positiefs in je leven bestaat. Da's al mooi. Nu nog ontdekken waarom het negatieve voor jouw gevoel de overhand heeft.
Realiteit? Het leven is meestal saai, iedereen moet naar z'n vervelende baan of naar die enervende school; moet z'n huiswerk maken of overwerken .. iedereen wordt om de zoveel tijd ziek en loopt al snotterend rond .. iedereen heeft elke dag wel iets waaraan hij / zij zich aan irriteert .. in onze prestatiegerichte maatschappij is er weinig ruimte voor een overwelmende stroom van positieve gedachten
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 07:47
Verwijderd
ga een zomerkamp begeleiden! Ontmoet je mensen van je eigen leeftijd, en ben je sociaal. Je hebt geen pc, dus bent genoodzaakt wat anders te doen. Tenzij je een computerkamp begeleidt, maar daar is 't ook niet de bedoeling dat je telkens computert, maar dat je de mensen wat uitlegt, leuke dingen verzint etc..
Moeilijk misschien, maar 't valt te proberen.
en de vooruitgang is ( )dat je "leert" sociaal te zijn, en de andere begeleiders mischien wel bij je in de buurt wonen, kun je daar weer wat mee gaan doen

't lijkt me dat er genoeg te verzinnen valt.
en ga gewoon es naar de basketbal training
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-04-2002, 13:11
Zaza123
Avatar van Zaza123
Zaza123 is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Zeur niet!
Lezen is hartstikke leuk..
Ik ben nu bezig in de wereld van Sofie (lach niet ) iets van 548 blz,en is makkelijk te doen hoor.
Daarvoor LOTR,ook hele dikke boeken.
Ik zit meestal helemaal in dat wereldje als ik lees,en dan ben je zo weer aan het einde van het boek!
En boeken kunnen heel leerzaam zijn!


De wereld van Sofie is geweldig!!!!!!
__________________
---Ofcourse I'd like to meet your parents........................In the year 2017! :P ---
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 14:00
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
Avatar van ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
altijd van het ergste uitgaan,.....dan valt alles altijd meestal....meej dag ik zo...
__________________
ach...:) haha lievurg ook :) jij!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 17:18
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Zaza123 schreef:
De wereld van Sofie is geweldig!!!!!!
Yup!
Heb 'm van de bieb geleend,maar moet 'm vrijdag terug brengen,dus dat red ik niet,dus heb ik 'm maar ergens besteld
Kan ik 'm vaker lezen (hehe )

Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 17:21
Zaza123
Avatar van Zaza123
Zaza123 is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Citaat:
Zaza123 schreef:
De wereld van Sofie is geweldig!!!!!!
Yup!
Heb 'm van de bieb geleend,maar moet 'm vrijdag terug brengen,dus dat red ik niet,dus heb ik 'm maar ergens besteld
Kan ik 'm vaker lezen (hehe )

You go girl!
(hmm eigenlijk best wel een ordi uitspraak)

__________________
---Ofcourse I'd like to meet your parents........................In the year 2017! :P ---
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 17:32
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Zaza123 schreef:
You go girl!
(hmm eigenlijk best wel een ordi uitspraak)

Haha ordi?Is me eigenlijk nooit opgevallen

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.