Oud 27-03-2004, 01:22
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Nee ik zeg alvast maar: ik ben niet bang voor kritiek.
Dus barst maar weer los, leef je uit
Heb weer een column opgedoken.



Dagje fitniss

“Ik fitnis elke dag 2uur, ik ben echt in topconditie” , zoiets hoor je wel eens van mensen in de verwachting dat jij dan weer tegen hun zegt “oh echt waar? Wat goed van je joh”. Ze willen dus complimenten, maar waarvoor eigenlijk? Meestal verdienen ze het niet echt, waarom niet? Nou, vooruit, ik zal het je is uitleggen J

Ze besluiten eens sportief te gaan sporten, dus denk je “dan fietsen of lopen ze wel naar de sportschool”, maar nee, aan het begin gaat het al fout met ze, ze nemen hun autootje en rijden lui naar de slachtbank (sportschool). Ze zetten rustig hun auto neer, lopen op hun dooie gemak naar binnen en zien tot grote blijdschap al meteen bekende zitten in het soort van restaurantje, lekker aan de koffie, sigaretten of voedsel (ook erg gezond maar niet heus), ze maken meteen een praatje met (tja nodig weer bijpraten, ze hebben ze ten slotte alweer een paar dagen elkaar niet meer gesproken en hebben natuurlijke enorm interessante dingen meegemaakt zoals voetbalwedstrijd, dag op kantoor, de kapper etca). Uiteindelijk komen ze weer tot besef wat ze eigenlijk kwamen doen, en slepen zichzelf naar de kleedkamer, doen hun sport outfit aan en willen dan gaan sporten, maar dat gaat zomaar niet, nee nee, er zijn nog enkele obstakels in de kleedkamer die ze eerst moeten overwinnen, bijvoorbeeld kennissen/vrienden die ze in de kleedkamer tegen komen en weer heel nodig wat bij moeten praten. Maar ja, aan alles komt een eind, zo ook die zinvolle gesprekken… Als ze eindelijk de deur nog kunnen vinden, en de fitniszaal waar het nu eigenlijk om draait ingaan, dan begint het pas. De verschrikking, de afschuwelijke marteling, de moordpartij, de slachterij, tenminste … dat zou je denken als je een paar uur intensief gaat sporten. Nogmaals “zou je denken”, denken alleen al gaat meestal fout en al helemaal over dit onderwerp. Als je al die apparaten ziet daarbinnen krijg je al de rillingen. Eraan beginnen is al een haast onmogelijke opgave, maar goed, je hebt altijd bikkels die de uitdaging aandurven. Even terug naar waar ik gebleven was: De leeuwenkuil (nou ja, je snapt wat ik hier nou weer mee bedoel) zit ook weer vol gevaar. Altijd wel mensen die je kent die je bezigheden daar verstoren.
Maar de meeste mensen hebben een soort van programma ( helaas geen tv programma wat ze diep in hun hart liever willen) waar ze zich aan houden. Bijvoorbeeld eerst conditie dingen. Dus ze gaan op een hardloopband ( of hoe zo’n ding ook mag heten) lopen. Dat houdt in eerst wat minuten normaal lopen en daarna hardlopen, alhoewel je slungelend als een aap en met je tong uit je bek als een hond, nou niet echt hardlopen kunt noemen, en dan reken ik de bezwete T.chirts waar je wel een regenton zweet uit kunt halen niet eens mee.
Of ze gaan op de welbekende hometrainer fietsen (dat geen enkel nut hebt, want hoe hard je je longen uit je lijf fietst, je komt toch nergens), waar ze al snel genoeg van hebben door het kontbrekende zadel. Maar het leukste komt als laatste, de spierversterkende apparaten ^_^ Ze hebben allemaal ook de meest gestoordste namen, maar die zal ik maar niet noemen, want ze slaan echt nergens op. Ik zou ze gewoon namen geven als: de beenbreker, buikpletter, rugkramper, tricepsverdelger, kledingbezweter, enz. Maar ja, ieder zo z’n smaak. En het is ook allemaal zo zwaar, ow ow ow, echt een hel. Steeds al die dingen met gewichten, ze bezwijken haast onder het gewicht Alleen ze vergeten wat kleine inie minie details. Bijvoorbeeld de praat- kijk- rust- staar- zucht- adem pauzes. Kan zijn dat ik enkele vergeten ben, maar meeste heb ik wel genoemd. Klinkt raar allemaal, dus daarom zal ik maar even verdere informatie verschaffen. De praat pauze spreekt voor zich, pauze om de boeiende gesprekken met medemensen te volbrengen. Kijk en staar pauzes, kan op 2 manieren, ze kijken naar andere waar ze jaloers op zijn, omdat die meer kunnen tillen of ze lachen in zichzelf juist andere uit die absoluut voor lul staan. Of ze worden afgeleid door ronde obstakels die voor hun ogen rondhuppelen en dan heb ik het niet over huppelende meloenen. Ik bedoel dus die vrouwelijke objecten in te strakke sportbroek die wel eens half afzakt waardoor een string zichtbaar wordt of gewoon al, als ze zich bukken dan werkt hun reet alweer als magneet voor starende blikken en half openstaande monden met soms enige kwijl erbij.
Dan heb je nog zoiets als de zucht/adem pauze. Tja, dat gewichtjes tillen enzo is natuurlijk erg vermoeiend dus na elke 20 seconden of minder zelfs komt er een grote zucht of in enkele gevallen zelf zo’n enorme kreun/kreet dat je zou denken dat ze op een ander “hoogtepunt” zaten, als dat eigenlijk de bedoeling was…
Maar goed, om een lang verhaal kort te maken, uiteindelijk stoppen ze met hun drukke programma, gaan uitgebreid douchen ( de vrouwelijke wezens wat langer natuurlijk, omdat ze daarna nog uitgebreid hun haar moeten doen en hun gezicht moeten plamuren). Daarna nog effe in restaurant zitten, sigaretje roken, naar huis en languit op de bank met een zak chips. Pfff en dat was weer een vermoeiende dag sporten ….
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2004, 01:24
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Mac Donalds



Laatst zat ik in een voertuig dat ook wel eens openbaar vervoer genoemd wordt en helaas waren m’n batterijėn leeg van mijn mp 3 speler, dus was ik ertoe gedwongen om alle zeer zinvolle gesprekken die er werden gevoerd aan te horen.
Vooraf wil ik even bekend maken dat de jeugd van tegenwoordig wel iets veranderd is vergeleken met vroeger, maar het verbaasd me steeds weer om geluiden te horen die zij voortbrengen. Ik noem maar een voorbeeld, enkele meisjes van ongeveer 12 lengtes jong kwamen in de bus, zagen hun vriendin en begroette haar met “hey kutwijf, sorry we zagen je niet zitten”. Ik vroeg me af of kutwijf nu haar echte naam was (dat zou natuurlijk heel goed mogelijk zijn, omdat de ouders van tegenwoordig hun kinderen steeds vreemdere namen geven…) of dat kutwijf een standaard woord is ter begroeting van het vrouwelijk geslacht. Maar dat is niet het enigste dat mij zo verbaasde, want even later viel het woord “nepgangster” mij in de oren. Wel, daar kan ik mij eerlijk gezegd ook weinig van voorstellen, ik bedoel, die meisjes hadden dan wel hetzelfde aan hun lijf als een barbiepop en hadden evenveel verf op hun gezicht als de mona lisa, maar ja, om zoiets nou als nepgangster aan te duiden vindt ik wel erg ver gezocht.

Aan de hand van alle gesprekken valt het me ook erg op dat de meeste jeugd meer tijd doorbrengt in de bus dan op school. Want wat vroeger tv kijken als hobby voor de jeugd was, is nu rondhangen in de stad een grote hobby dat in hun ogen nog belangrijker is dan bijvoorbeeld de 2e wereld oorlog op school. Een uitermate populaire ontmoetingsplaats is de Mac Donalds. Het wordt niet meer gezien als een soort van restaurant voor de jongeren, maar een café. Het principe is hetzelfde. Ze drinken er wat en praten even wat met elkaar over de dagelijkse gang van zaken, waar ik tot zover nog steeds niet uit ben, waarover nu eigenlijk, omdat ik hun zogenaamde nepgangster taal nog niet volledig begrijp. Ze zouden er net zoals op tv ook beter ondertiteling bij kunnen geven.

Hoe komt zo’n situatie bij de Mac Donalds eigenlijk precies tot stand zul je je wel eens afvragen. Wel, dat komt voort uit het idee van zo’n kind dat uit verveling meestal gaat eten. Nu is dit vaker het geval bij de jongens dan bij de meiden, omdat meiden de grote angst hebben om nog meer babyvet erbij te krijgen en dan vrezen dat zij dan niet zoveel mannelijk aandacht krijgen dan wanneer zij eruit zien als Britney Spears. Maar ja, ik weet het niet hoor, misschien is konijnenvoer of af en toe een ijsje ook wel heel gezond en is af en toe een ontmoeting met de grond ( flauw vallen) ook wel een erg prettige ervaring voor ze. Maar we waren bij het moment dat de jongen uit de groep iets wilde gaan eten. Dus “ey gangsters, laten we wat wat te snacken halen ik moet even wat vreten” waarna de hele jongeren parade hem achtervolgt door het oerwoud dat ook wel de stad wordt genoemd.

Bij de welbekende Mac Donalds aangekomen, en hun vrienden daar hebben begroet met al hun koosnaampjes zoals “hai homo ben jij er ook weer?” of “hey slet, ik krijg nog geld van je”, gaan ze op weg, naar de kassa. Maar nu komt het probleem, de ingang wordt versperd door nog een hele meute gevaarlijke hongerig uitziende gangsters. Ze gaan meteen in de aanval “hey stelletje flikkers, schiet is een beetje op of ik zal jullie eens neerschieten”. En zo de hele lange weg door totdat ze bij de finish zijn beland: de kassa, oftewel de hemel. Alleen hoe moeten ze nu ooit aan degene die achter de kassa staat duidelijk maken dat ze voedsel nodig hebben? Zullen ze op hun achterpoten gaan staan en bedelen net zoals een hond of zullen ze meteen hun mes trekken en dreigen de cassiere dood te kietelen met hun mes? Wel, wonderbaarlijk genoeg, blijven de kinderen beleefd en gebruiken alleen verbaal geweld. “Hey gozer, we willen 4 vette burgers en 6 bakken patat en nog wat liter zuipen erbij, ken je dat even voor ons regelen?” Nou, het is natuurlijk te verwachten dat dat niet geheel juist is die bestelling, maar na wat geweld van woorden, komen ze er uiteindelijk wel uit en genieten ze daarna van hun calorierijke, gezonde maaltijd.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 08:12
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 27-03-2004 @ 01:24:
batterijėn
ff mierenneuken, maar het viel me enorm op (en het stoorde me ): volgens mij hoort die trema daar niet. En 'het verbaasd me', moet volgens mij met een -t. (Verder heb ik het niet echt heel erg doorgelezen. )
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 12:18
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-03-2004 @ 08:12:
ff mierenneuken, maar het viel me enorm op (en het stoorde me ): volgens mij hoort die trema daar niet. En 'het verbaasd me', moet volgens mij met een -t. (Verder heb ik het niet echt heel erg doorgelezen. )

Oke, grammaticale fouten blijven bestaan, maar van dat afgezien nog commentaar?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie [Column: ] Godsdientsvrijheid in de Islam.
Hydrogen
1 25-09-2005 15:58
Verhalen & Gedichten [column: vanmiddag werd]
aaronmirck
5 11-06-2005 18:32
Verhalen & Gedichten Column
Sentingua
16 23-03-2004 19:12
Verhalen & Gedichten Nog 2 columns uit de oude doos
Shitonya
4 23-03-2004 17:17
Verhalen & Gedichten Column - Geen titel
Mother Earth
4 25-10-2003 23:15
ARTistiek Dit is een van mijn columns die ik voor mijn site heb geschreven.
makaken
4 01-03-2002 20:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.