Oud 07-03-2018, 22:10
Chocoladekoek
Chocoladekoek is offline
Hallo, mijn vraag staat eigenlijk al in de titel van dit topic, maar ik zal het even uitleggen.

Ik ben 17 jaar, heb teveel meegemaakt, heb de diagnose borderline, heb een sociale fobie/angst, ben lelijk, kan niet met mensen omgaan en ik ben nergens goed in. Ook heb ik de laatste tijd ernstig veel problemen met het pijn doen van mezelf en ik heb het gevoel dat mijn leven tot een eind begint te komen.

Ik besloot ongeveer 2 maanden geleden een psycholoog aan te vragen en die vertelde mij 3 weken geleden, dat ze mij niet kon helpen en dat ik betere hulp nodig heb. Ook zullen een aantal van jullie ook mijn vorige topic gelezen hebben, dus dat loopt ook nog. Ik wacht gewoon op het moment dat mijn vriend me niet meer wilt en dat ik een einde kan maken aan alles, wetend dat mijn doel in het leven, die ik niet heb, niet meer zal bestaan.

Like serieusly.. ik ben zo verneukt dat ik niet eens mijn eigen verjaardag wil vieren en ook die van andere niet, want ik ben te bang dat ik mensen een slappe hand geef. Er is ZO VEEL mis met mijn brein.

Ik ben geen slecht persoon, ik wil graag mensen helpen en mijn waardering voor mensen is zo enorm groot, dat ik vergeet dat ik mezelf ook mag waarderen, maar ik wil niet eens weten hoe dat zou voelen.

Ik wil dood. Ik heb geen nut meer en geen toekomst. Ik ben een walking piece of garbage.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2018, 23:12
Verwijderd
Ga naar de huisarts en vraag een goede verwijzing naar een psycholoog of een psychiater.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 23:36
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik hoor veel positieve verhalen over dialectische gedragstherapie. Die therapievorm is speciaal ontwikkeld voor mensen met borderline. Nu je een diagnose hebt, kun je misschien iemand zoeken die dit met jou kan proberen?

Verder: praat je weleens met andere mensen die ook borderline hebben? Zo nee, kijk bijvoorbeeld op deze blog. Mensen met psychologische problemen en/of neurodiverse breinen hebben vaak heel veel aan elkaar. Je kunt dan bijvoorbeeld over je symptomen praten zonder dat iemand schrikt of je veroordeelt, goede tips krijgen, meer inzicht krijgen in je diagnose, leren over gezonde relaties, en mensen met borderline zijn soms heel goed in elkaar genoeg steun geven. Het is een goede manier van reflecteren en 'beter worden', waarbij je speciale behoeftes (zoals voortdurende bevestiging) niet verwaarloosd worden. Voor mensen zonder borderline zijn die behoeftes meestal te veel, maar er bestaan wel mensen die het prima vinden om jou wat vaker gerust te stellen. Ook bij iets kleins als een handdruk.

En om je vraag te beantwoorden, mensen hebben geen specifiek nut. Het is maar net wat je er zelf van maakt.

Waarom hangt 'nuttig zijn' voor jou samen met verjaardag vieren?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2018, 15:55
Chocoladekoek
Chocoladekoek is offline
Citaat:
Ga naar de huisarts en vraag een goede verwijzing naar een psycholoog of een psychiater.
Volgensmij moet jij beter lezen, no offence
Met citaat reageren
Oud 08-03-2018, 15:59
Chocoladekoek
Chocoladekoek is offline
Citaat:
Ik hoor veel positieve verhalen over dialectische gedragstherapie. Die therapievorm is speciaal ontwikkeld voor mensen met borderline. Nu je een diagnose hebt, kun je misschien iemand zoeken die dit met jou kan proberen?

Verder: praat je weleens met andere mensen die ook borderline hebben? Zo nee, kijk bijvoorbeeld op deze blog. Mensen met psychologische problemen en/of neurodiverse breinen hebben vaak heel veel aan elkaar. Je kunt dan bijvoorbeeld over je symptomen praten zonder dat iemand schrikt of je veroordeelt, goede tips krijgen, meer inzicht krijgen in je diagnose, leren over gezonde relaties, en mensen met borderline zijn soms heel goed in elkaar genoeg steun geven. Het is een goede manier van reflecteren en 'beter worden', waarbij je speciale behoeftes (zoals voortdurende bevestiging) niet verwaarloosd worden. Voor mensen zonder borderline zijn die behoeftes meestal te veel, maar er bestaan wel mensen die het prima vinden om jou wat vaker gerust te stellen. Ook bij iets kleins als een handdruk.

En om je vraag te beantwoorden, mensen hebben geen specifiek nut. Het is maar net wat je er zelf van maakt.

Waarom hangt 'nuttig zijn' voor jou samen met verjaardag vieren?

"Like serieusly.. ik ben zo verneukt dat ik niet eens mijn eigen verjaardag wil vieren en ook die van andere niet, want ik ben te bang dat ik mensen een slappe hand geef. Er is ZO VEEL mis met mijn brein."

Op een verjaardag ben je vaak het toppunt van aandacht en dat heb ik liever niet, want ik verdien geen aandacht + de boven genoemde reden.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2018, 16:09
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Volgensmij moet jij beter lezen, no offence
Volgens mij moet je hulp zoeken, no offence.

Wat heb je immers te verliezen met hulpzoeken? Dood wil je toch al dus erger wordt het niet. Misschien wel beter en dat zou toch super chill zijn?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2018, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Volgensmij moet jij beter lezen, no offence
Nou borderline alvast bevestigd
Met citaat reageren
Oud 08-03-2018, 17:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Tsja, zingeving, het nut van je leven... Ik denk dat iedereen dat in andere zaken zoekt. De één vind het doel van zijn of haar leven in religie, een ander vindt nut in werk, een relatie, hun gezin, vriendschappen, een marathon lopen, of andere zaken die ze belangrijk vinden.

Je kunt in een hoekje zitten huilen over hoe verschrikkelijk alles is, of je kunt de hulp zoeken die je nodig hebt en keihard aan jezelf gaan werken. Misschien kan je dan over een paar jaar als ervaringsdeskundige wel anderen helpen die zich zo waardeloos voelen als jij je nu voelt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-03-2018, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Volgensmij moet jij beter lezen, no offence
Ik ben bijna twee keer zo oud als jij.

Het is duidelijk dat er bij jou iets aan de hand is, dus ik houd mijn snoeiharde ongezouten mening wel even over me.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2018, 18:25
Chocoladekoek
Chocoladekoek is offline
Uhm.. sorry. Ik had een beetje een zwaar gesprek bij mijn psycholoog vandaag, dus reageerde inderdaad salty. Mijn excuses. Toch was het advies dat ik vroeg, wat jullie niet hoeven te geven, maar mogen geven.

Sorry als ik mensen beledigd heb.
Dit topic mag gesloten worden, voordat dit een haat topic wordt.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2018, 18:27
Chocoladekoek
Chocoladekoek is offline
Ik snap alleen niet dat mensen nogsteeds zeggen dat ik hulp moet zoeken, taarwijl ik vermeld heb dat ik bij een psycholoog zit en in een wachtrij sta van een psychiater. Dit forum heeft mij erg geholpen met bepaalde dingen en ik snap dat ik soms misschien dingen anders bedoel dan hoe ik het wel.

Ik zal van dit forum verdwijnen.

Nogmaals, mijn excuses.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2018, 18:33
Verwijderd
Lieve schat, dan is je beginpost gewoon niet duidelijk voor ons. Want zoals je ziet, snappen meer mensen niet dat je blijkbaar al andere hulp hebt en straks hulp hebt van een psychiater.

Mij heb je niet beledigd, hoor. Kan wel wat hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2018, 18:36
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik wist dat ook niet, ik hoop dat je er snel profijt van zult hebben!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2018, 17:24
Verwijderd
Ik hoop dat ook. Niet te druk om maken. Ik vind het klasse dat je vertelt dat het gewoon een rotdag was
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 12:00
VWO Filosofie
Upior
79 06-06-2005 10:35
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: En dan niets meer....
Ieke
0 15-02-2004 17:02
Psychologie kweet het even niet meer:( (lang verhaal)
Oktober
7 05-11-2003 01:34
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 08:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.