Oud 20-06-2006, 21:32
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
jolijn73 schreef op 20-06-2006 @ 21:26 :
wat een rare stelling, dikkerds zijn lui en kunnen het niet aan als mensen zeggen dat ze dik zijn.

ten eerste heeft dik zijn niets met lui zijn te maken. ik ben dik maar niet lui - ik werk 50 uur per week (deels 's avonds als de kinderen slapen) en heb daarbij ook nog een druk gezinsleven met kleine kinderen en een druk sociaal leven. ik zit barstensvol initiatieven (nee, niet allemaal met eten te maken) en voer daarvan ook een aanzienlijk deel uit.

bewegen doe ik minder, dat klopt. dat is geen luiheid, dat is een prioriteitsstelling binnen mijn (drukke) bestaan. Mijn prioriteiten zijn de jouwe niet, dat klopt. Maar uit ervaring weet ik dat slank zijn een fulltime bezigheid zou zijn voor mij. Ik heb het wel eens een tijd gedaan. het was een volledige dagtaak om slank te zijn. En toen mijn prioriteiten weer bij andere dingen kwamen te liggen (gezin, werk) kwamen de kilo's ook weer tevoorschijn.

en het is ook nog eens zo dat de een wat makkelijker aankomt dan de ander. natuurlijk is het zo dat mensen met overgewicht dit eraan eten (op een enkele medische kwestie na). maar als dik zusje van dunne lange jongens kan ik je melden dat ik een stuk minder eet om een stuk dikker te zijn dan mijn broers.

het is een persoonlijke keuze om een hogere prioriteit te geven aan dingen te doen in het leven waar ik gelukkig van word (zoals mijn werk, mijn hobbies, mijn gezin) dan aan lijnen en sporten, ook al brengt slank zijn een stukje geluk met zich mee.

maar let wel: de belangrijkste reden dat dik zijn met zich meebrengt dat je minder lekker in je vel zit is wel dat er mensen bestaan die je veroordelen om je lichaamsgewicht, kritiek geven op je uiterlijk en je beschuldigen van het maken van een in hun ogen verkeerde keuze.

Live and let live. Mensen met overgewicht hebben dan misschien een extra laagje om hun lichaam, maar die vetlaag is geen beschermlaag om hun ziel ofzo. Ook dikke mensen kunnen gekwetst zijn. Je gaat toch ook niet een bepaalde beroepsgroep langs om hen te vertellen dat ze laagopgeleid zijn, of een mensen met een lichamelijke handicap vertellen dat ze lichamelijk gehandicapt zijn? De meeste mensen met overgewicht weten dit heus van zichzelf, en het is niet nodig om hen daar continu op te wijzen. Dat wordt namelijk al prima gedaan door kleding, spiegels, foto's etc. Maar juist dat onzinnige veroordelende maakt het leven minder mooi.
Je doet het nu voorkomen alsof het zó ontzettend zwaar is om jezelf gewoon aan een fatsoenlijk eetschema te houden. Je maakt mij niet wijs dat je geen normaal schema kunt volgen door je werk, maar die lekkere dingen kunnen zeker wel?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 22:30
jolijn73
jolijn73 is offline
hoe kom je erbij dat ik niet normaal eet?
ik beweeg gewoon erg weinig.
__________________
- http://www.emperium.nl -
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 22:34
Devilicious
Avatar van Devilicious
Devilicious is offline
bewegen is ook nodig om af te vallen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 23:01
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Devilicious schreef op 20-06-2006 @ 22:34 :
bewegen is ook nodig om af te vallen.
Niet waar.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 23:03
Devilicious
Avatar van Devilicious
Devilicious is offline
hoe val je anders af?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 23:06
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Door minder te eten?

En als je al dun bent en je eet niet meer dan je verbruikt blijf je gewoon dun.
Dat is geen dagtaak dat is gewoon kijken wat je in je mond stopt.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 23:11
Devilicious
Avatar van Devilicious
Devilicious is offline
maar bewegen is toch altijd mooi meegenomen
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 00:50
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Bewegen is altijd goed. Zolang je het maar blijft doen en niet alleen voor de periode dat je af wilt vallen want dan kan je er beter helemaal niet aan beginnen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 01:07
George
Avatar van George
George is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 20-06-2006 @ 23:06 :
Door minder te eten?

En als je al dun bent en je eet niet meer dan je verbruikt blijf je gewoon dun.
Dat is geen dagtaak dat is gewoon kijken wat je in je mond stopt.
Ik ken een meisje dat twee keer zoveel beweegt als ik, twee keer zo weinig en twee keer zo gezond eet en twee keer zo zwaar is. En dat komt niet doordat ze twee keer zoveel spiermassa heeft ofzo.
__________________
I am Jack's wasted life.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 03:18
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
George schreef op 21-06-2006 @ 01:07 :
Ik ken een meisje dat twee keer zoveel beweegt als ik, twee keer zo weinig en twee keer zo gezond eet en twee keer zo zwaar is. En dat komt niet doordat ze twee keer zoveel spiermassa heeft ofzo.

Haar lichaam is gewoon zuiniger afgesteld dan dat van jou en daarom kan ze met minder eten meer doen. Ze eet niet meer of minder dan ze verbruikt en dus wordt ze ook niet dunner. Een van de manieren waarop dikke mensen dit voor elkaar krijgen heb ik al verteld dus check deze quote van mij:
Citaat:
Frostbite schreef op 20-06-2006 @ 15:10 :
Een overdreven voorbeeld: Je vreet jezelf elke dag helemaal vol totdat je 100 kilo weegt. Dan stop je daarmee en stap je van de ene op de andere dag over op 5 boterhammen per dag en verder niets. Je lichaam is afgesteld op veel eten dus komt opeens heel veel voeding tekort en gaat dat uit het lichaam zelf halen. Je valt dus heel snel af maar je lichaam gaat ook heel snel zichzelf zuiniger afstellen. Na een tijdje weeg je 90 kilo en ben je nog steeds vet maar is je lichaam wel afgesteld op heel weinig eten.

Dat is ook waarom die hele rigoreuze dieeten zo dom zijn, want vanaf dat punt is verder afvallen heel moeilijk en dikker worden heel makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 09:17
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 20-06-2006 @ 21:32 :
Je doet het nu voorkomen alsof het zó ontzettend zwaar is om jezelf gewoon aan een fatsoenlijk eetschema te houden. Je maakt mij niet wijs dat je geen normaal schema kunt volgen door je werk, maar die lekkere dingen kunnen zeker wel?
het is wel duidelijk dat jij niet en 50 uur per week wekt en voor een gezin moet zorgen anders zou je weten dan het dan zeker wel moeilijker is om je aan een aangepas schema te houden wat dat is wa er vertelt word. Ze zegt dat ze een tijd slank is geweest maar dat ze daar dan wel 24 per dag mee bezig moest zijn, nu heeft ze een drukke baan en een gezin en heeft ze de tijd niet en wil ze die tijd er ook niet voor nemen omdat ze haar werk en gezin gelangrijker vindt dan haar slanke lijn.

En jij gaat er meteen weer vanuit dat ze zich nu dus de heel dag volpropt met gebak en chips enz. Ik begrijp helemaal wat ze bedoelt, het leven gaat over prioriteiten stellen en haar prioriteiten En de mijne zijn totaal anders dan die van jouw.

GET OVER IT!
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Kapoen schreef op 21-06-2006 @ 09:17 :
het is wel duidelijk dat jij niet en 50 uur per week wekt en voor een gezin moet zorgen anders zou je weten dan het dan zeker wel moeilijker is om je aan een aangepas schema te houden wat dat is wa er vertelt word. Ze zegt dat ze een tijd slank is geweest maar dat ze daar dan wel 24 per dag mee bezig moest zijn, nu heeft ze een drukke baan en een gezin en heeft ze de tijd niet en wil ze die tijd er ook niet voor nemen omdat ze haar werk en gezin gelangrijker vindt dan haar slanke lijn.

En jij gaat er meteen weer vanuit dat ze zich nu dus de heel dag volpropt met gebak en chips enz. Ik begrijp helemaal wat ze bedoelt, het leven gaat over prioriteiten stellen en haar prioriteiten En de mijne zijn totaal anders dan die van jouw.

GET OVER IT!
Nou ja, volgens mij bedoelt hij gewoon dat het geen dagtaak is om minder te eten. Je bent niet drukker ofzo. Kijk, als je veel wilt bewegen, dan kost dat tijd. Maar het kost geen tijd om gezonder te eten of minder of gezondere tussendoortjes of desnoods geen tussendoortjes. Dat kan ook met zo'n druk leven (juist, lijkt mij - als ik druk ben eet ik veel minder, omdat ik de hele dag op de uni rondren. Heb dan helemaal geen tijd voor tussendoortjes).
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 09:26
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Citaat:
Morgan schreef op 21-06-2006 @ 09:20 :
Nou ja, volgens mij bedoelt hij gewoon dat het geen dagtaak is om minder te eten. Je bent niet drukker ofzo. Kijk, als je veel wilt bewegen, dan kost dat tijd. Maar het kost geen tijd om gezonder te eten of minder of gezondere tussendoortjes of desnoods geen tussendoortjes. Dat kan ook met zo'n druk leven (juist, lijkt mij - als ik druk ben eet ik veel minder, omdat ik de hele dag op de uni rondren. Heb dan helemaal geen tijd voor tussendoortjes).
ze legt uit dat het voor haar wel een dagtaak is, vandaar mijn reactie, en als je de reacties van viper leest snap je dat hij het niet goed bedoelt.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 09:53
Verwijderd
Citaat:
jolijn73 schreef op 20-06-2006 @ 21:26 :
De meeste mensen met overgewicht weten dit heus van zichzelf, en het is niet nodig om hen daar continu op te wijzen. Dat wordt namelijk al prima gedaan door kleding, spiegels, foto's etc. Maar juist dat onzinnige veroordelende maakt het leven minder mooi.
Bedankt voor je reactie! Vooral dat laatste paragraafje hier mogen bepaalde mensen eens goed laten binnendringen

Ik heb trouwens een tijdje 70kg gewogen bij 1m70 en voelde me daar écht niet goed bij, vooral omdat ik wist dat ik het enkel en alleen aan mezelf te danken had dat ik was bijgekomen (geen sport en te vaak pizza bestellen op kot ) ging ik me alleen maar slechter en slechter voelen... Toen bepaalde mensen me dan ook nog eens gingen vertéllen dat ik was bijgekomen ("no shit, Sherlock! ") begon ik er helemaal aan onderdoor te gaan... Ben zelfs beginnen huilen op een familiefeestje toen de oma van m'n vriend me effe kwam vertellen dat ik wat dikker was geworden dan toen ze me leerde kennen...

Ondertussen weeg ik weer 64-en-een-beetje, en hoewel ik goed genoeg weet dat er honderden vrouwen poepjaloers zijn op hoe ik eruit zie en dat héél wat mannen me nakijken en nafluiten op straat, ben ik nog altijd niet 100% tevreden, omdat ik weet dat er net zo goed mannen zijn zoals Viper, die mij altijd 'te dik' zullen vinden omdat ik ronde billen en een zachte buik heb...

Laatst gewijzigd op 21-06-2006 om 09:55.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Kapoen schreef op 21-06-2006 @ 09:26 :
ze legt uit dat het voor haar wel een dagtaak is, vandaar mijn reactie, en als je de reacties van viper leest snap je dat hij het niet goed bedoelt.
Nee, dat hij dat niet doet, weet ik ook wel, maar ik ben het er gewoon niet mee eens dat minder eten een dagtaak is. Meer bewegen wel, maar minder eten echt niet. Mijn moeder is minstens zo druk met werk en kinderen en familie en hobbies, maar is ook (zonder te gaan sporten ofzo) gezond een kilo of tien afgevallen. Het kost domweg geen tijd om iets níet te doen. Logica.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 11:03
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 21-06-2006 @ 09:53 :

Ondertussen weeg ik weer 64-en-een-beetje, en hoewel ik goed genoeg weet dat er honderden vrouwen poepjaloers zijn op hoe ik eruit zie en dat héél wat mannen me nakijken en nafluiten op straat, ben ik nog altijd niet 100% tevreden, omdat ik weet dat er net zo goed mannen zijn zoals Viper, die mij altijd 'te dik' zullen vinden omdat ik ronde billen en een zachte buik heb...
Ik geloof niet dat er ook maar een jongen ter wereld is die bezwaar maakt tegen ronde billen. Maar er zit natuurlijk een verschil tussen ronde billen en ronde billen
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 11:06
Verwijderd
En gezond eten (wat belangrijker is dan minder eten, omdat mensen die gezond eten vaak vanzelf minder gaan eten ) hoeft ook niet veel tijd te kosten, je kunt een redelijke maaltijd klaarmaken in 20 minuten en er zijn ook best gezonde kant-en-klaar maaltijden, en brood smeren kost ook nauwelijks tijd.

Hhet is wel zo dat mensen met overgewicht gemiddeld níet meer eten dan mensen zonder overgewicht, maar vooral minder bewegen. Daaruit zou je kunnen concluderen dat minder en/of gezonder eten een minder geschikte lange-termijnoplossing is dan meer bewegen. Daarvoor hoef je niet naar de sportschool, op de fiets naar school of werk ipv met de auto of bus scheelt ook al veel.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 11:46
George
Avatar van George
George is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 21-06-2006 @ 03:18 :

Haar lichaam is gewoon zuiniger afgesteld dan dat van jou en daarom kan ze met minder eten meer doen. Ze eet niet meer of minder dan ze verbruikt en dus wordt ze ook niet dunner. Een van de manieren waarop dikke mensen dit voor elkaar krijgen heb ik al verteld dus check deze quote van mij:
Maar als ze nog minder zou eten zou ze de hele dag honger hebben, lijkt me ook kut. Maar ok, ik geloof dat ze een of andere ziekte met dr schildklier heeft ofzo, dat scheelt vast ook wel weer.
__________________
I am Jack's wasted life.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 12:11
Syzygy
Avatar van Syzygy
Syzygy is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 21-06-2006 @ 09:53 :

Ondertussen weeg ik weer 64-en-een-beetje, en hoewel ik goed genoeg weet dat er honderden vrouwen poepjaloers zijn op hoe ik eruit zie en dat héél wat mannen me nakijken en nafluiten op straat, ben ik nog altijd niet 100% tevreden, omdat ik weet dat er net zo goed mannen zijn zoals Viper, die mij altijd 'te dik' zullen vinden omdat ik ronde billen en een zachte buik heb...
Je kan ook niet door iedereen mooi gevonden worden, en als je met zulk soort types te maken hebt maakt het ook niet uit want die hebben toch altijd wat te zeiken.
Ik ben best dun en d'r zijn zoveel mensen die dat helemaal niet mooi vinden, zo heeft iedereen wat, toch?
__________________
Ha ! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 13:58
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
George schreef op 21-06-2006 @ 11:46 :
Maar als ze nog minder zou eten zou ze de hele dag honger hebben, lijkt me ook kut.
Ja ze zit ook in de meest kutte uitgangspositie.
Citaat:
George schreef op 21-06-2006 @ 11:46 :
Maar ok, ik geloof dat ze een of andere ziekte met dr schildklier heeft ofzo, dat scheelt vast ook wel weer.
Dat vertel je er ook niet even bij ofzo he.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 14:03
George
Avatar van George
George is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 21-06-2006 @ 13:58 :
Ja ze zit ook in de meest kutte uitgangspositie.

Dat vertel je er ook niet even bij ofzo he.
Nouja het is bij haar ook niet echt een ziekte, maar dat ding werkt in ieder geval iets langzamer dan bij de meeste mensen, en dat 'iets' kan blijkbaar best wel erg schelen.
__________________
I am Jack's wasted life.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 14:19
jolijn73
jolijn73 is offline
Voor de mensen die uitleggen dat lijnen helemaal geen tijd kost even het volgende.

Afvallen gebeurt als je minder calorieen inneemt dan dat je gebruikt.

Mensen die dik zijn hebben over het algemeen een lijnverleden. ik in elk geval wel. dat betekent dat zij jojoen en zuinig met calorieen omgaan.

Bij een normale dag eet ik ongeveer 2300 calorieen. daar kom ik van aan. gelijk blijven doe ik bij ongeveer 1800 calorieen en afvallen eigenlijk pas bij 1200 cal of minder. voor 1,5 tot 2 kg afvallen per week, zo blijkt, moet ik op maximaal 750 calorieen per dag zitten.

zo weinig eten kost tijd. zeker in het begin. je krijgt er namelijk berehonger van, wordt er duizelig van, kunt je niet meer concentreren, wordt chagerijnig. kortom, de eerste maand is zelfs alleen minder eten (voldoende om af te vallen) een dagtaak. daarna moet je om hetzelfde te bereiken erbij gaan sporten. dat is ook 1,5 uur per dag exclusief de logistiek eromheen. mijn gezin en kinderen reageren trouwens niet zo best op chagerijnigheid.

het werk dat ik doe vergt een hoge mate van concentratie. dat betekent dat de eerste maand van het lijnen zeer goed getimed moet worden.

als iemand denkt dat ik uren per dag besteed aan eten om mijn lichaam een beetje op gewicht te houden, heeft hij het mooi mis. ik eet maximaal 5 (meestal 3) boterhammen per dag, 2 stuks fruit, 1 bakje activia yoghurt, heel veel groente, een mager stukje vlees of vis, 1 of 2 keer per week zit er ook rijst/aardappelen bij mijn maaltijd. Ik kook elke dag, want ik heb een gezin. Ja, ik snoep ook. Niet elke dag. Gisteren heb ik 7 zwartwit ballen gegeten en 3 kleine blokjes kaas. dat moet ik niet doen, want dat kan ik niet hebben. Maar ik vind het een beetje lullig dat dat dan al snel als luiheid en overeten wordt gezien.

Fietsen naar mijn werk is geen optie, het is met het openbaar vervoer al een uur. Als ik mijn werkdagen met 2 uur per dag zou verlengen zou ik mijn kinderen (van 1,5 en 2,5) op werkdagen niet meer zien. Snap je? Dat soort dingen zijn prioriteitstellingen. Op dit moment heb ik geen ruimte om mijn lijn de hoogste prioriteit te maken. En dat is mijn keuze. Wie ben jij om mij vervolgens te veroordelen op mijn overgewicht?
__________________
- http://www.emperium.nl -
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 14:31
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
jolijn73 schreef op 21-06-2006 @ 14:19 :
Voor de mensen die uitleggen dat lijnen helemaal geen tijd kost even het volgende.

Afvallen gebeurt als je minder calorieen inneemt dan dat je gebruikt.
ik in elk geval wel. dat betekent dat zij jojoen en zuinig met calorieen omgaan.
Mensen die dik zijn hebben over het algemeen een lijnverleden.

Bij een normale dag eet ik ongeveer 2300 calorieen. daar kom ik van aan. gelijk blijven doe ik bij ongeveer 1800 calorieen en afvallen eigenlijk pas bij 1200 cal of minder. voor 1,5 tot 2 kg afvallen per week, zo blijkt, moet ik op maximaal 750 calorieen per dag zitten.

zo weinig eten kost tijd. zeker in het begin. je krijgt er namelijk berehonger van, wordt er duizelig van, kunt je niet meer concentreren, wordt chagerijnig. kortom, de eerste maand is zelfs alleen minder eten (voldoende om af te vallen) een dagtaak. daarna moet je om hetzelfde te bereiken erbij gaan sporten. dat is ook 1,5 uur per dag exclusief de logistiek eromheen. mijn gezin en kinderen reageren trouwens niet zo best op chagerijnigheid.

het werk dat ik doe vergt een hoge mate van concentratie. dat betekent dat de eerste maand van het lijnen zeer goed getimed moet worden.

als iemand denkt dat ik uren per dag besteed aan eten om mijn lichaam een beetje op gewicht te houden, heeft hij het mooi mis. ik eet maximaal 5 (meestal 3) boterhammen per dag, 2 stuks fruit, 1 bakje activia yoghurt, heel veel groente, een mager stukje vlees of vis, 1 of 2 keer per week zit er ook rijst/aardappelen bij mijn maaltijd. Ik kook elke dag, want ik heb een gezin. Ja, ik snoep ook. Niet elke dag. Gisteren heb ik 7 zwartwit ballen gegeten en 3 kleine blokjes kaas. dat moet ik niet doen, want dat kan ik niet hebben. Maar ik vind het een beetje lullig dat dat dan al snel als luiheid en overeten wordt gezien.

Fietsen naar mijn werk is geen optie, het is met het openbaar vervoer al een uur. Als ik mijn werkdagen met 2 uur per dag zou verlengen zou ik mijn kinderen (van 1,5 en 2,5) op werkdagen niet meer zien. Snap je? Dat soort dingen zijn prioriteitstellingen. Op dit moment heb ik geen ruimte om mijn lijn de hoogste prioriteit te maken. En dat is mijn keuze. Wie ben jij om mij vervolgens te veroordelen op mijn overgewicht?

Als je duizelig wordt en je niet meer kunt concentreren eet je veel te weinig.
Maar goed, dat snap je zelf ook wel neem ik aan.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 15:22
jolijn73
jolijn73 is offline
Ja, dat weet ik. Maar dat is wat het vergt voor mij om af te vallen.

voor de duidelijkheid: ik heb er geen moeite mee als mensen mij als dik zien. zo zie ik mezelf ook, en dat is een objectief feit. Me dik noemen is onzinnig. Je kunt me ook een brildrager noemen, dat voegt verder ook niks toe.

ik heb er wel moeite mee als mensen mij als lui zien en als iemand die de hele dag eet. dat klopt namelijk niet en is nodeloos kwetsend. dat zal voor meer dikke mensen gelden. het is een beetje vergelijkbaar met laagopgeleiden ervan beschuldigen dat zij gewoon geen zin in studeren hebben. het is een vooroordeel.
__________________
- http://www.emperium.nl -
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 16:20
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
jolijn73 schreef op 21-06-2006 @ 15:22 :
Ja, dat weet ik. Maar dat is wat het vergt voor mij om af te vallen.

voor de duidelijkheid: ik heb er geen moeite mee als mensen mij als dik zien. zo zie ik mezelf ook, en dat is een objectief feit. Me dik noemen is onzinnig. Je kunt me ook een brildrager noemen, dat voegt verder ook niks toe.

ik heb er wel moeite mee als mensen mij als lui zien en als iemand die de hele dag eet. dat klopt namelijk niet en is nodeloos kwetsend. dat zal voor meer dikke mensen gelden. het is een beetje vergelijkbaar met laagopgeleiden ervan beschuldigen dat zij gewoon geen zin in studeren hebben. het is een vooroordeel.
Ok, ik snap je. Maar je valt ook wel af met 1200-1300 calorieen, je hoeft er niet per se 750 te eten.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 16:46
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Wtf alsmaar over die kcal's, zoveel boeien die niet. Pure gezonde voeding gaat het om, natuurlijk ook wel om kcal's maar je kan beter 1500 kcal's aan goede voeding (incl VEEL groente) eten dan 1000 aan niet optimale voeding..
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 17:28
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
adon1s schreef op 21-06-2006 @ 16:46 :
Wtf alsmaar over die kcal's, zoveel boeien die niet. Pure gezonde voeding gaat het om, natuurlijk ook wel om kcal's maar je kan beter 1500 kcal's aan goede voeding (incl VEEL groente) eten dan 1000 aan niet optimale voeding..
Dat zal wel, maar 750 kcal is sowieso te weinig.

En 3000 kcal aan goede voeding is ook niet goed.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 21:34
Mara
Mara is offline
Citaat:
jolijn73 schreef op 21-06-2006 @ 14:19 :
<knip>
Ja, als je 1,5 - 2 kilogram per week wil afvallen moet je inderdaad zo weinig eten. Daarom is 't ook ongezond om zoveel per week af te vallen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 13:14
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
ouders zeuren gewoon over gewicht eerst was ik volgens me moeder en anderen dik

en nu zeurt ze dat ik meer moet eten is gewoon nooit goed
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 23:54
Devilicious
Avatar van Devilicious
Devilicious is offline
bij mij is het precies andersom
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 10:12
Verwijderd
mijn vader zegt wel eens dat ik dik ben en dat ik moet afvallen. ik vidn het niet prettig als hij dat zegt, ik vind dat niet kunnen tegen je dochter, en als je dr dan wat over wil zeggen .. pak het dan om een ander manier aan. maar als mn pa dr over begint maak ik t altijd maar weer een beetje luchtig...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 15:02
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
wupsie14 schreef op 23-06-2006 @ 10:12 :
mijn vader zegt wel eens dat ik dik ben en dat ik moet afvallen. ik vidn het niet prettig als hij dat zegt, ik vind dat niet kunnen tegen je dochter, en als je dr dan wat over wil zeggen .. pak het dan om een ander manier aan. maar als mn pa dr over begint maak ik t altijd maar weer een beetje luchtig...
Nee dat kan echt niet, ze mogen geen dingen zeggen die waar zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 16:12
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Ze zegt toch niet dat hij die dingen niet mag zeggen. het gaat er haar om op de manier waarop hij het zegt als hij het wil zeggen. Zeikerd.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 18:26
Devilicious
Avatar van Devilicious
Devilicious is offline
maybe is ze niet eens dik
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 19:19
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Dat kan natuurlijk ook, en dattie pa gewoon een ander beeld heeft.. Ik denk dat dit de conclusie is van deze discussie: mensen verschillen.. dat we daar nou 7 pagina's aan hebben besteed..
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 11:55
George
Avatar van George
George is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 23-06-2006 @ 15:02 :
Nee dat kan echt niet, ze mogen geen dingen zeggen die waar zijn.
Natuurlijk mogen ze wel dingen zeggen die waar zijn, maar dat hoeft niet op zo'n manier dat dat kind spontaan een minderwaardigheidscomplex krijgt. Ouders horen hun kinderen te steunen, ze horen ze geen complexen aan te praten.
__________________
I am Jack's wasted life.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 15:04
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
George schreef op 26-06-2006 @ 11:55 :
Natuurlijk mogen ze wel dingen zeggen die waar zijn, maar dat hoeft niet op zo'n manier dat dat kind spontaan een minderwaardigheidscomplex krijgt. Ouders horen hun kinderen te steunen, ze horen ze geen complexen aan te praten.
Komop, niet zo kleinzerig.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 19:45
Anofliep
Anofliep is offline
Ze zeggen het wel eens tegen me ja, maar dat komt omdat ik ook best stevig ben, dit komt niet omdat ik te weinig sport maar omdat ik uit verveling ga eten.

Soms vind ik dit wel rot van mn ouders dat ze dit zeggen, en vooral mn vader kan het op een hele rotte manier brengen, tot het schreeuwen en schelden aan toe, maar gelukkig gebeurd dat niet zo veel.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 21:24
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
Mja mijn moeder heeft ook al dingen gezegd als 'haha je lijkt wel zwanger zo als je je buik ontspant' en ik 'ik ontspan mijn buik nog niet'

of 'mama ik denk dat ik nu zo'n 0.1 milimeter dunner ben geworden'
zij: 'gelukkig, want ik vond je al te dik worden eigenlijk'
(ze had dus niet door dat het een grapje was van mij)

toen ik zei dat ik erdoor gekwetst was, zei dat ze een verkeerd beeld heeft over wat dik en wat dun is (want ik ben feitelijk nog dun), zei zij: 'ik wil er niet meer over praten'

Met citaat reageren
Oud 24-03-2018, 10:48
Sarah.de
Sarah.de is offline
Hey
Bij mij doen ze dit ook altijd zeggen dat ik dik ben en af moet vallen en mijn benen net flubber bandjes zijn. Net alsof ik geen gevoelens heb zeggen ze dit mijn bmi is 18 wat ik eigenlijk wel nog vind mee vallen...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2018, 11:11
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
BMI van 18 is eerder veel te laag dan een beetje te hoog. Niets mee doen dus
Met citaat reageren
Oud 24-03-2018, 18:36
Helper
Helper is offline
Citaat:
BMI van 18 is eerder veel te laag dan een beetje te hoog. Niets mee doen dus
Bij volwassenen is een BMI van 18 altijd te laag (18.5 is namelijk de ondergrens voor een gezond gewicht). Bij kinderen en jongeren kan een BMI van 18 wel een (perfect) gezond gewicht zijn. Dit heeft ermee te maken dat het BMI-getal voor kinderen en jongeren op een andere manier uitgelegd moet worden. Je opmerking klopt dus niet.

De meeste BMI-meters houden geen rekening met deze andere opvatting en zijn zodoende waardeloos voor kinderen en jongeren. De BMI-meter op bijv. de site van het voedingscentrum (voedingscentrum.nl) houdt wel rekening met deze andere opvatting.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2018, 09:31
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Guys, seriously, drop het geleuter over BMI. Het is flagrante nonsense. Je kunt er niets mee, hebt er niets aan, en áls het effect heeft, zal het waarschijnlijk een schadelijke component zijn voor -met name- jonge onzekere meisjes.

Gebruik je gezonde verstand. Bij twijfel laat je bijvoorbeeld je vetpercentage checken door professionals. Laat het concept "BMI" gewoon los. Hecht er geen waarde aan; het is gebakken lucht.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED

Laatst gewijzigd op 26-03-2018 om 09:58.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Gezien worden als "beste vriend"
Praganonut
278 05-09-2007 13:36
Verhalen & Gedichten De Blauwe Overall
joes
0 11-06-2007 11:18
Psychologie laxeerpillen
darkfairy
133 15-11-2006 20:58
Psychologie Erfenis van een eetstoornis
Verwijderd
48 25-11-2005 19:18
Verhalen & Gedichten Je Rachel [VERHAAL]
[GEEN_HELD]
4 14-03-2003 16:41
Verhalen & Gedichten [verhaal] Australische Griep
Type
3 09-10-2002 23:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.