Oud 02-02-2018, 21:24
JayJay248
JayJay248 is offline
Vorige maand ben ik begonnen met roken, ik zat in een stressvolle situatie waar ik niet te veel op in wil gaan... Ik rookte er 2 per dag en na een maand 3 per dag. Stoppen met roken is het beste natuurlijk, ik ben ook niet erg verslaafd. Dus ik kan beter stoppen maar het geeft me toch net iets te veel rust. Alleen heb ik nu 3x last gehad van extreme duizeligheid terwijl het normaal wel goed gaat, beetje licht soms maar meestal goed. Na hoeveel maand raakt je lichaam ongeveer gewend aan nicotine?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2018, 22:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Je raakt aan roken snel verslaafd omdat je lichaam vrijwel onmiddellijk aan tabak went. Is je lichaam gewend aan nicotine en zakt het nicotine peil in het bloed, dan word je onrustig of gespannen waardoor je onmiddellijk weer gaat roken.
Als jij door de stress toch weer naar sigaretten verlangt ben je eigenlijk al verslaafd. Wil je rust? Probeer lavendel geur in je omgeving (daar kalmeren ze ook tijgers mee ), kamillethee of valeriaan. Dat is een stuk gezonder dan roken! Zorg ook voor voldoende slaap, dan kan je stress vaak wat beter aan dan wanneer je erg moe bent. Kom je moeilijk in slaap? Ook dan is lavendel een goed idee, of kan je eventueel melatonine tabletjes gebruiken om sneller in slaap te vallen of beter door te slapen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-02-2018, 07:51
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik was een tijdje verslaafd aan roken maar hield altijd dat duizelige gevoel na een sigaret. Anderen hadden daar nooit last van. Het is hoe dan ook slecht voor je en kunt beter stoppen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2018, 16:24
xDutchGirlx
Avatar van xDutchGirlx
xDutchGirlx is offline
zoek afleiding, door te sporten of een hobby.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2018, 21:43
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Waarom vind je het zo belangrijk om te roken terwijl je er misselijk van wordt? Als je niet verslaafd bent dan is gewoon niet roken de meest eenvoudige en effectieve oplossing voor je probleem toch? Het heeft daarnaast tal van andere voordelen om niet te roken, maar dat hoef ik je vast niet uit te leggen
Met citaat reageren
Oud 05-02-2018, 18:59
Sjaak_Bakker
Sjaak_Bakker is offline
Citaat:
Als jij door de stress toch weer naar sigaretten verlangt ben je eigenlijk al verslaafd. Wil je rust? Probeer lavendel geur in je omgeving (daar kalmeren ze ook tijgers mee ), kamillethee of valeriaan. Dat is een stuk gezonder dan roken! Zorg ook voor voldoende slaap, dan kan je stress vaak wat beter aan dan wanneer je erg moe bent. Kom je moeilijk in slaap? Ook dan is lavendel een goed idee, of kan je eventueel melatonine tabletjes gebruiken om sneller in slaap te vallen of beter door te slapen.
Goed advies tot dat je hem melatonine tabletjes aan ging raden. Aan deze tabletten ga je wennen als je het regelmatig gebruikt. Je lichaam gaat er aan wennen en stopt met het zelf te produceren, er dan weer van af komen is zeer moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2018, 19:22
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Goed advies tot dat je hem melatonine tabletjes aan ging raden. Aan deze tabletten ga je wennen als je het regelmatig gebruikt. Je lichaam gaat er aan wennen en stopt met het zelf te produceren, er dan weer van af komen is zeer moeilijk.
Dat je er slecht vanaf kunt komen daar heb je inderdaad gelijk in. Gewenning is echter grotendeels iets wat tussen de oren zit omdat veel mensen melatonine verkeerd gebruiken waardoor het effect voornamelijk placebo is. Melatonine zou 2 uur van te voren ingenomen moeten worden voor optimaal resultaat maar wordt daarentegen vaak een half uur van te voren of korten ingenomen omdat men denkt dat het net als een aspirine daarna wel werkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Duizeligheid na roken
Joshp
21 27-08-2011 10:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Ook rookverbod op terras'
Love & Peace
299 09-11-2007 23:42
Drugs & Alcohol Gevoelig voor nicotine?
fizzle-fluffy
7 12-10-2006 22:57
Levensbeschouwing & Filosofie >>>Islam:Roken<<<
S.I.V.A.S
103 15-01-2004 23:01
Lichaam & Gezondheid tips om stoppen met roken te vergemakkelijken
Warsocket
53 18-07-2003 13:12
Drugs & Alcohol High worden na 1 cigaret
CEO123
5 21-02-2002 14:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.