Oud 05-03-2018, 23:03
Girl.mnds
Girl.mnds is offline
Hoi allemaal,
Mijn beste vriendin is al een tijdje ernstig depressief. Ze word heel erg gepest door een groepje meiden en ze wensen haar vaak de dood toe. Haar ouders weten er niks van want ze wilt het ‘niet erger maken’ dan dat het al is. Ze heeft veel zelfmoord gedachtes en nu komt t stuk waarbij ik hulp nodig heb. Ze is zo klaar met het leven dat ze tegen me heeft verteld dat ze 14 pillen uit een kastje heeft gepakt bij haar thuis (ibuprofen 600mg) en dat wilt ze dus allemaal innemen (of terwijl, overdosis nemen) en ik wil heel graag weten of ze hier dood aan kan gaan of dat ze in het ziekenhuis komt en het toch nog kan overleven. Alsjebliefd help!!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 01:35
Chocoladekoek
Chocoladekoek is offline
Wat een vreemde vraag. Wat denk je zelf? Tuurlijk doet dat schade.. anyway, iemand die zelfmoord pleegd, verteld het niet. Dus neem het maar niet te serieus, of dreig het haar ouders te vertellen. Wat ook wel eens werkt, is zeggen dat je de ambulance gaat bellen.

Yeah, ik heb hier ervaring mee xD
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 01:46
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Wat een vreemde vraag. Wat denk je zelf? Tuurlijk doet dat schade.. anyway, iemand die zelfmoord pleegd, verteld het niet. Dus neem het maar niet te serieus, of dreig het haar ouders te vertellen. Wat ook wel eens werkt, is zeggen dat je de ambulance gaat bellen.

Yeah, ik heb hier ervaring mee xD
Wat een bullshit. Het is juist goed dat ze haar vriendin serieus neemt.

En hoezo moet je zelfmoordgedachtes pas serieus nemen als iemand daadwerkelijk zelfmoord heeft gepleegd? Het is dan al te laat, he?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 02:34
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Hoi allemaal,
Mijn beste vriendin is al een tijdje ernstig depressief. Ze word heel erg gepest door een groepje meiden en ze wensen haar vaak de dood toe. Haar ouders weten er niks van want ze wilt het ‘niet erger maken’ dan dat het al is. Ze heeft veel zelfmoord gedachtes en nu komt t stuk waarbij ik hulp nodig heb. Ze is zo klaar met het leven dat ze tegen me heeft verteld dat ze 14 pillen uit een kastje heeft gepakt bij haar thuis (ibuprofen 600mg) en dat wilt ze dus allemaal innemen (of terwijl, overdosis nemen) en ik wil heel graag weten of ze hier dood aan kan gaan of dat ze in het ziekenhuis komt en het toch nog kan overleven. Alsjebliefd help!!
Ik weet niet precies hoeveel schade het doet, maar het doet wel schade. Doodgaan zal ze niet, maar misschien moet ze wel overgeven of moet haar maag leeggepompt worden. Als ze de pillen slikt zou je kunnen overwegen om 112 te bellen, daar zijn ze voor. Iedere zelfmoordpoging is in principe een noodgeval, ook al ga je van die veertien pillen echt niet dood. Daarnaast kun je 0900-0113 bellen. Dat is de Nederlandse zelfmoordlijn, daar kunnen ze jou (en haar) ook goed verder helpen.

Voor meer informatie kun je kijken op www.113.nl.

Heeft ze al therapie?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 07:56
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Dit lijkt me een goed moment om een volwassene in te schakelen. Ga naar je mentor of je ouders ofzo. Dit meisje heeft waarschijnlijk meer hulp nodig dan jij kunt bieden. Dat voelt misschien als verraad, maar is uiteindelijk ook voor haar waarschijnlijk het beste.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 15:59
Verwijderd
ZOEK HULP

Laatst gewijzigd op 06-03-2018 om 16:02. Reden: Aangezien dit een vraag is voor TO zelf, antwoord verwijderd.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 16:46
Girl.mnds
Girl.mnds is offline
Citaat:
Ik weet niet precies hoeveel schade het doet, maar het doet wel schade. Doodgaan zal ze niet, maar misschien moet ze wel overgeven of moet haar maag leeggepompt worden. Als ze de pillen slikt zou je kunnen overwegen om 112 te bellen, daar zijn ze voor. Iedere zelfmoordpoging is in principe een noodgeval, ook al ga je van die veertien pillen echt niet dood. Daarnaast kun je 0900-0113 bellen. Dat is de Nederlandse zelfmoordlijn, daar kunnen ze jou (en haar) ook goed verder helpen.

Voor meer informatie kun je kijken op www.113.nl.

Heeft ze al therapie?
Ja ze heeft therapie
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 16:51
Girl.mnds
Girl.mnds is offline
Hoi allemaal, ik heb een lang gesprek gehad met mn vriendin en ik heb haar ook verteld over mijn zelfmoord gedachtes en depressie waardoor ze zich fijner voelde. We hebben nu saampjes afspraken gemaakt en elkaar beloof onszelf niks aan te doen. Bedankt voor het reageren❤️
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 17:01
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hoi allemaal, ik heb een lang gesprek gehad met mn vriendin en ik heb haar ook verteld over mijn zelfmoord gedachtes en depressie waardoor ze zich fijner voelde. We hebben nu saampjes afspraken gemaakt en elkaar beloof onszelf niks aan te doen. Bedankt voor het reageren❤️
Fijn dat jullie steun aan elkaar hebben.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 19:34
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Hoi allemaal, ik heb een lang gesprek gehad met mn vriendin en ik heb haar ook verteld over mijn zelfmoord gedachtes en depressie waardoor ze zich fijner voelde. We hebben nu saampjes afspraken gemaakt en elkaar beloof onszelf niks aan te doen. Bedankt voor het reageren❤️
Dat klinkt goed!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2018, 21:01
KitsukiKitsune
KitsukiKitsune is offline
Ik heb zelf een aantal keer teveel ibu genomen vanwege heftige kiespijn, op een gegeven moment stoot je lichaam het af, met als gevolg dat je bloed opgeeft.
Verder zijn zulke hoge doseringen HEEL erg slecht voor de lever, het kan meteen schadelijk zijn, en als de lever eenmaal beschadigt is, heelt het niet.
Hetzelfde geldt voor de nieren trouwens.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.