Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2004, 19:37
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Iemand beweerd engels (en russisch) maar dat geloof ik niet.
Het engels is fonologisch wel erg moeilijk maar gramaticaal niet en bijv. latijn is veel moeilijker.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Advertentie
Oud 28-12-2004, 19:43
Lough Nacorra
Avatar van Lough Nacorra
Lough Nacorra is offline
chinees schijnt wel moeilijk te zijn.
En ik vind iers (gaelic) ook moeilijk door de uitspraak.
__________________
Ni heolas go haontios | We don't fight for Nature, we're Nature fighting back
Oud 28-12-2004, 19:49
shy gurl
shy gurl is offline
Iemand beweerd...Nederlands is ook heel moeilijk
__________________
~*niet iedereen hoeft een held te zijn, er moeten ook mensen zijn dee gered moeten worden*~
Oud 28-12-2004, 19:50
Verwijderd
Japans heeft in ieder geval het moeilijkste schrift.
Oud 28-12-2004, 21:19
Verwijderd
Japans is niet zo moeilijk.
Oud 28-12-2004, 21:30
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Ikzelf denk dat Nederlands het moeilijkst is.
__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Oud 28-12-2004, 22:35
Verwijderd
De taal van Navajo-Indianen.
Oud 29-12-2004, 09:44
Flit
Avatar van Flit
Flit is offline
Engels zeker niet. Fins schijnt de moeilijkste taal te zijn om te leren. Ook Roemeens schijnt heel moeilijk te zijn. Ik denk eigelijk dat elke taal die een ander schrift heeft dan het schrift wat wij gebruiken (Japans, Arabisch, Chinees en al dat soort talen.) al erg lastig is om te leren. Wat daarvan de moeilijkste is, geen idee, ik spreek geeneen van die talen.
__________________
Maar dat ben ik maar...
Oud 29-12-2004, 10:25
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 28-12-2004 @ 22:19 :
Japans is niet zo moeilijk.
Toch wel, vooral het schrift dus. De enige taal met een schrift waarin én klank-schrift én een karakter-schrift zijn verwerkt. Kana zijn makkelijk om te leren, maar kanji zijn nergens anders zo moeilijk. Je moet de betekenis van het woord kennen om de uitspraak van het woord te weten. Daarnaast zijn er achterlijk veel homoniemen en synoniemen in het Japans. Wanneer je begint met het leren van de taal lijkt het makkelijk, omdat er niets moeilijk is aan de uitspraak, maar Japans kent niet echt regeltjes. Iets ís gewoon zo, je kan regels niet echt toepassen. (Dat kan bij veel Westerse talen wel.)
Er is ook geen enkele taal die lijkt op het Japans, het Koreaans qua structuur een beetje, maar meer ook niet.

Maar goed, qua schrift is Japans zeker weten het moeilijkste. Qua spreken, mja... ik denk dat je onderschat hoe moeilijk het is, maar ik denk ook dat er talen zijn die moeilijker zijn dat het Japans.
Oud 29-12-2004, 11:23
Verwijderd
Suomi is best lastig:

Kuolemaan me jok'ikinen kuljemme;
jumalat ovat elävät valinneet.
Veljemme syliin aaltojen laskemme;
jää hyvästi, sinut aina muistamme.

Kunniaa ei miekka voi taltuttaa;
jumalat ovat sankarit nimenneet.
Veljemme tuonen herralle luovutamme;
siis hyvästi - kunnes jälleen kohtaamme.

Bijvoorbeeld.
Oud 29-12-2004, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-12-2004 @ 12:23 :
Suomi is best lastig:

Kuolemaan me jok'ikinen kuljemme;
jumalat ovat elävät valinneet.
Veljemme syliin aaltojen laskemme;
jää hyvästi, sinut aina muistamme.

Kunniaa ei miekka voi taltuttaa;
jumalat ovat sankarit nimenneet.
Veljemme tuonen herralle luovutamme;
siis hyvästi - kunnes jälleen kohtaamme.

Bijvoorbeeld.
Vooral last omdat ik niet weet wat er staat

Ooit wil ik nog Fins gaan leren Lijkt me een vreselijk mooie taal
Oud 29-12-2004, 11:29
Verwijderd
Ligt eraan op welk gebied (spreken, schrijven, lezen, ... en dan ook nog idd bv. fonologisch, grammaticaal, ...) en welke taal je moedertaal is, denk ik.
Oud 29-12-2004, 12:45
Verwijderd
In de eerste vier levensjaren van een mens wordt er taal opgepikt vanuit de omgeving door het kindje. Op de één of andere manier beheerst een kind van een jaar of vier oud zijn hele moedertaal al. Als een taal op deze manier wordt geleerd, zijn alle talen even moeilijk. Je kunt natuurlijk ook een 'vreemde' taal leren op latere leeftijd, dat kost dan meer moeite en het verschilt per taal hoeveel moeite dat kost. Zie ook de post van Leonoor. Voor Italianen is bijvoorbeeld Frans vrij makkelijk te leren, om maar een voorbeeld te noemen. Zogenaamde wolfskinderen, kinderen die van jongs af aan bij wolven zijn opgegroeid, hebben alleen maar de 'taal' van de wolven geleerd en kunnen na het bereiken van een leeftijd van een jaar of vijftien geen 'menselijke taal' meer leren.
Oud 29-12-2004, 12:54
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 29-12-2004 @ 13:45 :
In de eerste vier levensjaren van een mens wordt er taal opgepikt vanuit de omgeving door het kindje. Op de één of andere manier beheerst een kind van een jaar of vier oud zijn hele moedertaal al. Als een taal op deze manier wordt geleerd, zijn alle talen even moeilijk. Je kunt natuurlijk ook een 'vreemde' taal leren op latere leeftijd, dat kost dan meer moeite en het verschilt per taal hoeveel moeite dat kost. Zie ook de post van Leonoor. Voor Italianen is bijvoorbeeld Frans vrij makkelijk te leren, om maar een voorbeeld te noemen. Zogenaamde wolfskinderen, kinderen die van jongs af aan bij wolven zijn opgegroeid, hebben alleen maar de 'taal' van de wolven geleerd en kunnen na het bereiken van een leeftijd van een jaar of vijftien geen 'menselijke taal' meer leren.
Daarom zeg ik dat Japans zo moeilijk te leren is; er is geen andere taal die er op lijkt. Een Spanjaard kan makkelijk Frans leren, maar net zo moeilijk Japans als een Amerikaan of een Rus of een Arabier. Voor een Chinees is het misschien iets makkelijker het geschreven schrift te leren, omdat hij al weer hoe de karakters geschreven moeten worden, maar de uitspraken bij de karakters lijken in niets meer op het Chinees.

Ik blijf toch echt bij het Japans
Oud 29-12-2004, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 29-12-2004 @ 13:54 :
Daarom zeg ik dat Japans zo moeilijk te leren is; er is geen andere taal die er op lijkt. Een Spanjaard kan makkelijk Frans leren, maar net zo moeilijk Japans als een Amerikaan of een Rus of een Arabier. Voor een Chinees is het misschien iets makkelijker het geschreven schrift te leren, omdat hij al weer hoe de karakters geschreven moeten worden, maar de uitspraken bij de karakters lijken in niets meer op het Chinees.

Ik blijf toch echt bij het Japans
Er zijn - geloof ik - ongeveer 6500 talen op de hele wereld. Maar Japans is toch best een goede mogelijkheid, vooral omdat die taal waarschijnlijk ook nog erg 'versleten' en uitgebreid is.
Oud 29-12-2004, 13:05
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
Volgens een chinees meisje is nederlands vet moeilijk ( vooral niet of geen is moeilijk uit te leggen, en de werkwoorden natuurlijk)
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Oud 29-12-2004, 13:10
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-12-2004 @ 12:23 :
Suomi is best lastig:

Kuolemaan me jok'ikinen kuljemme;
jumalat ovat elävät valinneet.
Veljemme syliin aaltojen laskemme;
jää hyvästi, sinut aina muistamme.

Kunniaa ei miekka voi taltuttaa;
jumalat ovat sankarit nimenneet.
Veljemme tuonen herralle luovutamme;
siis hyvästi - kunnes jälleen kohtaamme.

Bijvoorbeeld.
Mja, dat ziet er best moeilijk uit, maar de uitspraak is niet echt lastig als je het eenmaal doorhebt. Fins is vooral erg vanwege de 15 naamvallen. Maargoed, die gebruiken ze zelf al nauwelijks.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 29-12-2004, 14:23
Verwijderd
Fins lijkt me echt vet om ooit te kunnen spreken.
Ik had begrepen dat Nederlands relatief het moeilijkst is.
Ads door Google
Oud 29-12-2004, 18:55
HereIAm
Avatar van HereIAm
HereIAm is offline
Nederlands schijnt inderdaad het moeilijkst te zijn om te leren
Oud 29-12-2004, 18:59
hmhm
Avatar van hmhm
hmhm is offline
Fins
Oud 29-12-2004, 19:03
HereIAm
Avatar van HereIAm
HereIAm is offline
Lees dit
Oud 30-12-2004, 09:06
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
HereIAm schreef op 29-12-2004 @ 19:55 :
Nederlands schijnt inderdaad het moeilijkst te zijn om te leren
bij lange na niet. Sommige van onze klanken zijn wat lastig te reproduceren voor niet-natives, maar onze taal zit helemaal niet zo onlogisch in elkaar. Wat moeilijk is voor jou hangt er zeer sterk vanaf wat je moedertaal is en of je wat taalgevoel hebt. Fins is voor ons misschien lastig om te leren, maar voor een hongaar is al stukken makkelijker. Simpelweg omdat Fins en Hongaars een verwantschap hebben.

Citaat:
Japans kent niet echt regeltjes. Iets ís gewoon zo, je kan regels niet echt toepassen
Dat betekent dat je gewoon heel veel moet léren om Japans te kunnen spreken. Dat is een pokkewerk, maar niet moeilijk. Als japans nauwelijks regels heeft hoef je ook niet veel te begrijpen. Je moet alleen een heleboel weten.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Oud 30-12-2004, 09:19
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef op 30-12-2004 @ 10:06 :
maar onze taal zit helemaal niet zo onlogisch in elkaar.
Daar schijnen veel buitenlanders toch anders over te denken.
Oud 30-12-2004, 11:09
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-12-2004 @ 10:19 :
Daar schijnen veel buitenlanders toch anders over te denken.
tuurlijk zijn er uitzonderingen op regels, en onlogische dingen (denk aan waarom het geen paardenbloem, maar een paardebloem is). Maar over het algemeen is het niet zo dat nederlands nou zó ontzettend moeilijk is om aan te leren.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Oud 30-12-2004, 11:14
Verwijderd
Ik denk eigenlijk niet dat wij deskundig genoeg zijn om hier verder nog over te discussiëren. ^_^
Advertentie
Oud 30-12-2004, 11:22
SmileTouchKiss
Avatar van SmileTouchKiss
SmileTouchKiss is offline
Mocht je geïnteresseerd zijn in zulke dingen, raad ik je The Language Instinct van Steven Pinker aan, verkrijgbaar bij de meeste grote boekhandels.

Of ga Algemene TaalWetenschappen studeren
Oud 30-12-2004, 13:18
HybridTheory
HybridTheory is offline
Fins, Russisch, Nederlands
Oud 30-12-2004, 18:21
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
SmileTouchKiss schreef op 30-12-2004 @ 12:22 :
Mocht je geïnteresseerd zijn in zulke dingen, raad ik je The Language Instinct van Steven Pinker aan, verkrijgbaar bij de meeste grote boekhandels.

Of ga Algemene TaalWetenschappen studeren
Ik had een discussie met een paar amerikanen en canadesen .

En als ik algemene taalwetenschappen ga studeren dan ga ik dood , behalve als het alleen om de structuur gaat dan overleef ik het nog wel .
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Oud 01-01-2005, 13:28
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Fries, maar dan vooral fonologisch.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Oud 03-01-2005, 11:10
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Mijn oom heeft ATW gestudeerd, ik kan het hem wel eens vragen. Als hij weer eens een keertje langskomt.
Maar nou heeft het Nederlands wel enorm veel sterke werkwoorden... Nja, misschien is dat ook wel zo in andere talen.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 03-01-2005, 18:12
faan
Avatar van faan
faan is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 03-01-2005 @ 12:10 :
Mijn oom heeft ATW gestudeerd, ik kan het hem wel eens vragen. Als hij weer eens een keertje langskomt.
Maar nou heeft het Nederlands wel enorm veel sterke werkwoorden... Nja, misschien is dat ook wel zo in andere talen.
to forget-forgot-forgotten
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Oud 03-01-2005, 18:25
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
I love stars schreef op 30-12-2004 @ 19:21 :
En als ik algemene taalwetenschappen ga studeren dan ga ik dood , behalve als het alleen om de structuur gaat dan overleef ik het nog wel .
Ik doe zelf geen Algemene taalwetenschap, maar heb er wel een introductie in gehad. Het gaat volgens mij alleen om de structuur, dan nemen ze een zin in een vreemde taal, en dan zetten ze onder de corresponderende woorden de Nederlandse betekenis en de woordsoort en zo vergelijken ze die talen dan. Je hoeft in geen geval alle talen van de wereld te kennen!
Oud 03-01-2005, 19:01
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
faen schreef op 03-01-2005 @ 19:12 :
to forget-forgot-forgotten


Denk je nou echt dat ik niet weet wat de echte vervoeging is?
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 04-01-2005, 21:14
Verwijderd
Arabisch,
maar het is ook een prachtige, rijke taal.
Oud 04-01-2005, 21:23
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Dat ligt er natuurlijk aan wat je uitgangspunt is, welke ta(a)l(en) je al spreekt.
Oud 04-01-2005, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 04-01-2005 @ 22:23 :
Dat ligt er natuurlijk aan wat je uitgangspunt is, welke ta(a)l(en) je al spreekt.
Daarom zeg ik dus Japans, omdat dat op geen enkele taal lijkt
Ads door Google
Oud 04-01-2005, 23:52
Mani
Avatar van Mani
Mani is offline
Citaat:
S. schreef op 04-01-2005 @ 22:14 :
Arabisch,
maar het is ook een prachtige, rijke taal.
__________________
http://www.sultan.org/

Laatst gewijzigd op 05-01-2005 om 00:01.
Oud 05-01-2005, 00:20
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Leer chinees/japans, arabisch, engels en spaans en je kan overal terecht in de wereld.
__________________
Bevecht vuur met vuur en je zal om niets meer dan het as vechten...
Oud 05-01-2005, 09:46
Verwijderd
Citaat:
Hardstylesage schreef op 05-01-2005 @ 01:20 :
Leer chinees/japans, arabisch, engels en spaans en je kan overal terecht in de wereld.
Behalve dan in Duitsland natuurlijk, want daar spreken ze alleen Duits
Oud 05-01-2005, 09:55
Femmes
Ik denk dat welke taal je al spreekt het belangrijkste is. Als je al Japans kan, zou Chinees niet zo moeilijk meer zijn, lijkt me.
Oud 05-01-2005, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Femmes schreef op 05-01-2005 @ 10:55 :
Ik denk dat welke taal je al spreekt het belangrijkste is. Als je al Japans kan, zou Chinees niet zo moeilijk meer zijn, lijkt me.
Chinees lijkt in niets op het Japans, dus ik zie niet in waarom het voor een Japanner makkelijker is Chinees te leren dan voor een Nederlander. Ok, je kent een paar karakters, maar in het Chinees betekenen ze vaak iets anders en spreek je ze helemaal anders uit... (Daarnaast; in China gebruiken ze zo'n 5000 karakters, in Japan worden er 500 heel veel gebruikt en nog eens 500 af en toe, dus en Japanner heeft qua karakters kunnen schrijven een voorsprong van 1/5de, dat stelt weinig voor )
Oud 05-01-2005, 10:45
nick90
nick90 is offline
In principe zijn alle talen even makkelijk om te leren, ten minste als je het hebt over kinderen die een taal leren.
Wel is het zo dat er bepaalde eigenschappen van een taal zijn die het moeilijk maken om bv. een taal te schrijven.
Zo doen Chinese kinderen er wel 8 jaar over om genoeg karakters te leren om goed te kunnen lezen.
Engelse leerlingen vinden het heel moeilijk om te spellen. Veel woorden in het Engels zijn overgenomen uit het Frans en kun je niet phonetisch leren. bv. Identification, survival.

Voor mensen die een taal als vreemde taal leren zijn talen die ver af staan van hun eigen taal moeilijk. Voor Westerlingen is het heel moeilijk om bv. Chinees te leren omdat dit een toontaal is. Dit betekent dat je de letter a op verschillende manieren kunt uitspreken, met een verschillende toonhoogte. Het betekent dat ook elke keer iets anders. Wij horen die verschillen nauwelijk.

Misschien is er een sinoloog op het net die dit goed weet.

(antwoord: Van een moeder, die taalkundige is)
Oud 05-01-2005, 20:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Chinees denk ik
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 05-01-2005, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 29-12-2004 @ 12:24 :
Vooral last omdat ik niet weet wat er staat

Ooit wil ik nog Fins gaan leren Lijkt me een vreselijk mooie taal
Dan kan je beginnen met Hongaars. Dat zijn de enige twee talen in die familie en Hongaars is iets makkelijker dan Fins .
Oud 06-01-2005, 11:18
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 05-01-2005 @ 23:08 :
Dan kan je beginnen met Hongaars. Dat zijn de enige twee talen in die familie en Hongaars is iets makkelijker dan Fins .
Oeps, ik ben al met Fins begonnen Wat ik tot nu toe wel heb gemerkt; weinig leenwoorden uit talen die wij kennen/gebruiken om onze leenwoorden uit te halen en verder, mja, veel naamvallen, maar die zijn volgens mij vrij regelmatig. Werkwoorden lijken ook wel mee te vallen... Maar goed, ik ben pas net begonnen, dus ik kan er nog weinig over zeggen.

't Is wel een mooie taal, uitspraak is even wennen

(En met 'last' in mijn door jouw gequotete poste, bedoel ik natuurlijk 'lastig' )
Oud 06-01-2005, 18:44
faan
Avatar van faan
faan is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 03-01-2005 @ 20:01 :


Denk je nou echt dat ik niet weet wat de echte vervoeging is?
nee.. ik wou dit effe zeggen omdat jij het over sterke werkwoorden had.. en ik vond jouw combi wel erg sterk
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Oud 06-01-2005, 19:07
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
deadlock schreef op 05-01-2005 @ 23:08 :
Dan kan je beginnen met Hongaars. Dat zijn de enige twee talen in die familie en Hongaars is iets makkelijker dan Fins .
Is Estisch ook niet verwant aan Fins en Hongaars?
__________________
Het leven is geen vakantie.
Oud 06-01-2005, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Bernero schreef op 06-01-2005 @ 20:07 :
Is Estisch ook niet verwant aan Fins en Hongaars?
Ghehe, ik wilde het net gaan posten.
Ja. Zelfde taalgroep. Is nog een vierde taal die er in thuis hoort volgens mij.
Oud 06-01-2005, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Ufke schreef op 06-01-2005 @ 20:11 :
Ghehe, ik wilde het net gaan posten.
Ja. Zelfde taalgroep. Is nog een vierde taal die er in thuis hoort volgens mij.
Fins, Ests, Hongaars en Saams. Die vier talen zitten in die Finoegrische taalgroep, maar het Saams is niet verwant aan het Fins.

Laatst gewijzigd op 06-01-2005 om 19:25.
Oud 07-01-2005, 09:41
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Verder heb je ook nog:

het Lijflands, het Mordwiens, Tsjeremissisch, de Permiaanse talen (Zyriaans en Wotjaks), het Wogoels en Ostjaks

Encarta® - Naslagbibliotheek - Winkler Prins. © 1993-2002 Microsoft Corporation/Het Spectrum. Alle rechten voorbehouden.
__________________
Het leven is geen vakantie.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Coderen.
NietVoorJouw
7 20-06-2016 15:23
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen De moeilijkste taal?
HybridTheory
25 06-07-2011 12:05
Algemene schoolzaken [Opmerking/Poll] Tijd voor verandering?
>:-)
3 21-03-2011 16:43
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Nederlands onderwerp
henk123
6 24-05-2009 17:48
Huiswerkvragen: Exacte vakken [IN] Leren programmeren
Anika
18 20-01-2008 15:06
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Italiaans leren
farai
7 03-02-2007 18:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.