Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2001, 17:37
metzondernix
metzondernix is offline
ik lees de laatste brief die ze me schreef nog één keer.

Lieve Mazy
het gaat zijn gangetje. Dat gangetje heb ik al zo vaak gezien, ik wil terug naar jullie. ze laten me niet gaan voor ik genezen ben. heb je de barbies in de vitrinekast gelaten? en staat ons teken nog op je muur? ik denk niet dat je ouders het gezien hadden, hè? ik hoop dat ik je snel weer zie. ik mag je schrijven, maar ik wil niet dat ze het zien, dus stop ik nu maar. binnenkort ben ik bij je.
Groetjes van je zus: Daymee

Ik kijk naar het torretje op de uur. We hebben elk de helft getekent. Daymee is mijn zus, ik zweer het. Mijn ouders wilden een uitgebreid gezin, Daymees ouders wilden geen kinderen. Daym zit in een psychiatrische inrichting. Ze is mijn zus, echt. Ze heeft bij ons gewoond en we hebben elkaar gezworen dat we zussen zijn. Even oud en we hebben prezies hetzelfde karakter. Ze is alleen oneindig veel mooier dan ik. Ze heeftgoudblond, lang, golvend haar en donkerblauwe ogen. Ik ben altijd sneller bruin dan zij, ik heb bruin, net zo lang, steil haar en lichtgroene ogen. Vijftien zijn we, op dezelfde dag en tijd geboren. We horen bij elkaar, iedereen in het tehuis zag dat en ze kwam bij ons wonen. Onze ouders hebben het verkeerd aangepakt, want Daymee was moeilijk. Ze kon niet naar school. Ze was onhandelbaar, zeiden onze ouders. Ik kon en mocht met haar praten. Ze was mijn zus. Ze ís mijn zus! En ze komt terug, want onze ouders zijn bereid haar nog een kans te geven. Ik heb ze uitgelegd dat ze haar verkeerd hadden aangepakt en ze begrépen me. Dat moet moeilijk zijn geweest met hun volwassen hersens! Maar ze snapten het, en Daymee komt terug. Volgende maand. Al mijn barbies heb ik bewaard in mijn vitrinekast. De kever geeft nu bijna licht. Die kever is ons teken. We staan in verbinding met elkaar.

Het gaat niet goed met haar, ze mag me niet meer schrijven. De inrichting belde me en ze smeekten of ik langs wilde komen. Ze is onhandelbaar en ik heb ze uitgelegd dat ze terug bij mij moet komen, want dat onze familie die van haar is en dat we zussen zijn. Ze begrepen me niet en ik praatte met haar. Ze zei heel rustig tegen de verpleegsters dat ze zich alleen rustig kon houden met mij in de buurt. Ze geloofden het niet. Ik werd de kamer uitgestuurd. Achter de deur klonk geschreeuw en toen ik binnenkwam zag ik dat Daymee met de verpleegster VOCHT! Ze deed het echt! "Daymee, kever, zussen voor altijd!" Ik zei onze spreuk en meteen liet de ze de verpleegster los. Ze ging heel rustig zitten en zei kalm: "Gelooft u me nu?" Ik belde onze ouders en ze kwamen ons halen.

Nu zitten we naast elkaar in de auto van onze ouders. We zijn bij elkaar en ze grijnst naar mij. "Deze keer blijf ik!" We zweren dat we nooit zullen scheiden van elkaar. Een vrachtwagen rijdt naast ons. Wat er precies gebeurt is onduidelijk, maar de vrachtwagenchauffeur raakt de controle over zijn stuur kwijt. Vlak voor hij ons ramt gonst Daymees stem nog een keer door mijn hoofd: "Deze keer blijf ik."
Een klap.
Alles wordt zwart, maar Daymee en ik laten elkaar niet los. Nooit meer. We zouden het nog niet kunnen.

Er zijn geen overlevenden. We zijn voor altijd samen.
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2001, 18:55
AbusedPrincess
AbusedPrincess is offline
Whaaa Shit...
*Snik*
__________________
i don't recognize myself, this is very interesting.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2001, 20:51
ankie
ankie is offline
ahh nien!!
hij is heel mooi!!
je bent echt niet in een goede bui he??
nou ja je hebt weer gelachen vandaag dus alles komt goed
Met citaat reageren
Oud 10-07-2001, 01:22
Angel Shaped Bastard
Avatar van Angel Shaped Bastard
Angel Shaped Bastard is offline


lief

sorry, ik heb hier niet veel woorden voor. behalve dat het SOWN verhaal is
__________________
Strong enough to live by the sword
Met citaat reageren
Oud 10-07-2001, 08:05
Hugmeken
Hugmeken is offline
Geen woorden voor.
Echt waar haal je je talent?

Hugmeken
Met citaat reageren
Oud 10-07-2001, 10:45
metzondernix
metzondernix is offline
ik denk dat ik het van mijn opa heb
het verhaal vind ik zelf ook wel goed (als dat mag ) maar thuis worden ze niet goed van me. het is wel goed als je alle sjaggerijnigheid even wegschrijft en je bedenkt dat het allemaal veel erger kan... I only have to smile...
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2001, 11:35
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
heeeel mooi
super!
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 10-07-2001, 11:43
Hugmeken
Hugmeken is offline
Citaat:
metzondernix schreef:
ik denk dat ik het van mijn opa heb
het verhaal vind ik zelf ook wel goed (als dat mag ) maar thuis worden ze niet goed van me. het is wel goed als je alle sjaggerijnigheid even wegschrijft en je bedenkt dat het allemaal veel erger kan... I only have to smile...

ach troost u mijn ouders vinden ook nooit iets goed van mij dak zelf heb geschreven ofwel is te melig, te saai ofzo
Seg geen zin om met me te mailen kan nog heel wat van u leren


Met citaat reageren
Oud 10-07-2001, 12:11
metzondernix
metzondernix is offline
graag, heel graa hugmeken... GIJ ZULT NOG WEDERHOREN DE KLANK VAN MIJNE STEM! nou ja... zoiets
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2001, 14:27
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
het is naar mijn idee wat kort maar verder mooi verhaal(zoals gewoonlijk)
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2001, 14:58
Brigitte
Brigitte is offline
heel erg mooi verhaal
__________________
Je veux juste une dernière danse, avant l'ombre et l'indifférence} P.E.R.V.S
Met citaat reageren
Oud 10-07-2001, 18:49
Hugmeken
Hugmeken is offline
Citaat:
metzondernix schreef:
graag, heel graa hugmeken... GIJ ZULT NOG WEDERHOREN DE KLANK VAN MIJNE STEM! nou ja... zoiets
Mail maar naar hugmeken86@hotmail.com

Met citaat reageren
Oud 14-07-2001, 20:02
Verwijderd
Mooi meis... *verder even stil*
Met citaat reageren
Oud 15-07-2001, 22:10
Saraï_h
Saraï_h is offline
hmz, apart
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Oud 20-07-2001, 01:22
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Echt wel een goed verhaal!

tegelijk geboren, tegelijk gestorven
Met citaat reageren
Oud 04-08-2001, 12:24
metzondernix
metzondernix is offline
Ja... het is wel erg dramatisch he?
het moest er echt even uit hoor
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2001, 14:51
metzondernix
metzondernix is offline
enjoying life voor de rest ik heb soms zulke zielige ideeën... bah!
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2001, 14:56
Verwijderd
ik kreeg meteen helemaal van die koude rillingen over me rug, lekker gevoel.. mooi verhaal..
goed geschreven, kort, duidelijk... helder is het beste woord
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-09-2001, 17:46
An
Avatar van An
An is offline
Woooooow dit is echt heel erg goed!!
Ik moet zeggen dat ik op DOP sommige dingen van je las en me daarbij echt ging afvragen in hoeverre jij serieus was...
Maar ik zie nu de manier waarop je schrijft en het is een beetje kunstig echt heel goed!!!
__________________
so is it raining in your bedroom?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2001, 18:21
Luca
Avatar van Luca
Luca is offline
lekker kort maar je verwoord en een boel mee
maak er nog eenpaar zulke korte e bundel ze in
__________________
Als ik een verzinsel ben, dan ben ik toevallig wel het beste verzinsel van de wereld -(Astrid Lindgren)-
Met citaat reageren
Oud 04-09-2001, 18:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
je gelooft het of niet, maar deze vind ik wel goed

ow ja, dat zeg ik niet omdat ik geen kritiek meer wil geven
Met citaat reageren
Oud 04-09-2001, 20:08
OsoNke
Avatar van OsoNke
OsoNke is offline
__________________
Tot mijn dood blijf ik geloven dat ik alles overleef.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2001, 20:10
OsoNke
Avatar van OsoNke
OsoNke is offline
ey volgens mij klopt ie niet, ze leest de brief nog een keer, zeg maar als daymee dood is, maar dan is ze zelf toch ook dood??

zeg maar als het aan mij ligt maar ik kom er ff niet uit...

X
__________________
Tot mijn dood blijf ik geloven dat ik alles overleef.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2001, 14:50
metzondernix
metzondernix is offline
neenee, die laatste brief leest ze voordat ze Daymee gaan ophalen uit het gesticht. HEEL ERG KEI BEDANKT!

enne... al mijn gedichten zijn serieus bedoeld maar je moet zoeken naar de ernst ervan. Ik ben niet goed in direct zijn.
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.