Oud 09-10-2005, 16:39
EaSy-M3
Avatar van EaSy-M3
EaSy-M3 is offline
Wij zijn nu bezig met het PWS over hoe verschillende stoffen je concentratievermogen beinvloeden. Maar nu hebben we dus concentratietests nodig, niet te moeilijk maar wel effectief. We hadden er al 1 bedacht, een vel met alleen maar cijfertjes, en dat je alle 7's moet aanstrepen maar alleen als deze achter een 4 staat. Dit soort tests zoeken we dus, of eigelijk ideeën want we willen ze wel zelf maken. Dus geen tests op de pc.

heeft iemand misschien nog wat ideeën?? bvd...
__________________
Wanna play..?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2005, 17:27
Borro
Borro is offline
Ik heb dit vorig jaar als PWS gedaan (met caffeine om precies te zijn). Het volgende heb ik gedaan:
Een vel voltypen met willekeurige cijfers, met af en toe een bepaalde cijfercombinatie, bijvoorbeeld 123 (natuurlijk wel heel erg makkelijk). Zorgen dat je weet waar de cijfercombinaties zitten natuurlijk, kan heel makkelijk door in Word die bepaalde combinatie te laten vervangen door een gemarkeerde combinatie.

Bij de test zelf heb ik iedereen 10 minuten de tijd gegeven om die ene bepaalde cijfercombinatie te vinden in het blad. Volgens mij zaten er over het hele A4'tje ongeveer 50 van die combinaties. Bijhouden wanneer iemand klaar is(aantal minuten) en vervolgens het aantal fouten tellen. Door bij te houden na hoeveel tijd iemand klaar is kun je de resultaten van verschillende personen vergelijken. Ik heb gemerkt dat er ook personen waren die het blad niet in 10 min afkregen. Uiteindelijk kreeg ik een bepaalde waarde die ik fout/regel/minuut noemde, door simpelweg die waarden door elkaar te delen. Daardoor kun je iedereen vergelijken. De test neem je af voordat het product is genuttigd en daarna. (wanneer het product in werking is getreden)

Voor de rest zitten er nog wel wat haken en ogen aan, zoals gewenning aan de test enz.

Er zullen vast meer manieren zijn om concentratie te testen, maar ik vond dit de beste en meest eenvoudige manier. Als je er nog meer over wilt horen dan hoor ik het wel.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 18:00
Verwijderd
Een bekende is LNS: letter-number-sequencing. Die wordt ook gebruikt in standaardtests.

Je krijg een sliert met getallen en letters, die je als volgt moet ordenen: getallen van laag naar hoog, letters in volgorde van alfabet.
T-4-L-5-Z-2-H -> 2-4-5-H-L-T-Z
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 18:17
Kikkertje :D
Avatar van Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
Je kan ook een "pinnen-test" doen...
Dat je in een bepaalde volgorde (op nummer of op kleur) pinnetjes in een bord moet plaatsen (je kan bijv. een spel zoals mastermind gebruiken). Je meet dan de tijd waarin de pinnen in de juiste volgorde zijn geplaatst.
Je moet alleen wel even de volgorde van de pinnen van te voren maken.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 19:16
EaSy-M3
Avatar van EaSy-M3
EaSy-M3 is offline
bedankt

Ik denk dat we voor de manier van Snees gaan, weet jij dan toevallig of je 1 hele grote sliert krijgt waar je bijvoorbeeld 10 minuten over mag doen? of meerdere kleine? Ik heb namelijk even op internet gekeken, en ik kom niet verder dan bepaalde sites over een IQ test genaamd WAIS III oid.
__________________
Wanna play..?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 19:20
EaSy-M3
Avatar van EaSy-M3
EaSy-M3 is offline
@ Borro,

ik neem aan dat jullie meerdere proefpersonen hadden, hadden jullie dan bijvoorbeeld persoon 1 een test laten doen, en daaruit kwam 8 minuten en 12 fout,

daarna met caffeïne kwam diegene op 6 minuten en 9 fout,
stel je dan die 8 minuten / 12 fout op 1? waardoor nadat caffeïne genuttigd was op 0,75 komt? of hoe deden jullie dat?

sorry voor de vage uitleg bij mijn vraag.
__________________
Wanna play..?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 14:08
Borro
Borro is offline
Uit mijn verslag heb ik even het volgende gekopieerd, het lijkt me dat je het dan wel snapt.

Citaat:
Proefpersoon A
Test 1 Test 2
51 regels 51 regels
10 fout 20 fout
9 minuten 8 minuten
= 0.57 regel/fout/minuut = 0.32 regel/fout/minuut

Proefpersoon B
Test 1 Test 2
30 regels 40 regels
12 fout 14 fout
10 minuten 10 minuten
= 0.25 regel/fout/minuut = 0.29 regel/fout/minuut

Proefpersoon A heeft test 1 beter gemaakt dan proefpersoon B. Dit is ook het geval bij test A. Het feit dat proefpersoon B in test 2 minder fouten maakte dan proefpersoon A in test 2 geeft hem nog geen beter concentratievermogen omdat proefpersoon A voor de test maar 8 minuten nodig had. Bij proefpersoon A is het concentratievermogen niet verbeterd (van 0.57 naar 0.32). Bij proefpersoon B is dat wel het geval (van 0.25 naar 0.29).
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 20:52
EaSy-M3
Avatar van EaSy-M3
EaSy-M3 is offline
bedankt ik snap 't
__________________
Wanna play..?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2017, 11:18
Verwijderd
Wat nou als je 0 fout hebt?
Stel je hebt 25 regels, 0 fout en 8 minuten er over gedaan.
Dan doe je dus 25 / 0 = 0. En 0 / 8 = 0.
Is 0 dan het hoogste wat je kan halen?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2017, 15:25
Verwijderd
Nee want delen door nul kan normaal gesproken niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.