Oud 02-09-2005, 22:37
devilcat
devilcat is offline
kben niet meegegaan..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2005, 15:23
Verwijderd
We hebben de ozonlaag nog, dat bied mij altijd bescherming tegen schadelijke UV straling.
Je moet gewoon anders denken. De lucht is prachtig
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 15:47
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Myztic schreef op 03-09-2005 @ 15:23 :

Je moet gewoon anders denken.
Weet je wel hoe moeilijk dat is man! En dat je het ook nog eigen moet maken, dat het een automatiscme wordt! Sommige dingen zijn zo makkelijk gezegd....
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 21:58
Verwijderd
Citaat:
devilcat schreef op 27-08-2005 @ 20:59 :
Fluvoxaminemelaat = feverin
Slik ik ook.

Je bent niet mee geweest dus? Jammer! Wel heel knap dat je het gezegt hebt tegen de decaan en dat je een afspraak hebt! Ga je wel lessen volgen?

xx
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 21:47
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
sonho schreef op 03-09-2005 @ 21:58 :
Slik ik ook.

Je bent niet mee geweest dus? Jammer! Wel heel knap dat je het gezegt hebt tegen de decaan en dat je een afspraak hebt! Ga je wel lessen volgen?

xx
ja dat wel,hebgelukkig gisteren wel weer een goed moment gehad,ik had valeriaan erbij genomen en was daardoor wat meer onstpannen en kon naar de KNSM eilanden in Amsterdam. waar ik dus eerste moeite mee heb,(nog steeds maar die dag ging het goed )

trouwens waar heb jij feverin voor?
en ben je er tevreden over?
x
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 22:06
elledc
elledc is offline
Pillen, pillen, pillen, dat kan toch allemaal niet zo goed zijn?
Ik geloof voor mezelf dat pillen niets oplossen, het begint bij jezelf, ik hoop dat je dit een beetje beseft. Als je pillen slikt tot het einde van je leven, kom je nooit tot de oplossing en geraak je nooit af van de problemen.
Je wilt toch tot een oplossing komen?
Ik heb ook pillen geslikt op aanraden van een psych maar ik kreeg er een andere aandoening bij, en de andere werd niet opgelost. Ik heb eraan gewerkt, gestopt met die vuile troep poeder, gewerkt aan mezelf, en gevochten. En gedaan die depressies en angsten.
Misschien een goede raad, let op met die troep.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 23:37
avos80
avos80 is offline
Lieve Devilcat, met veel belangstelling heb ik je posts over je angst gelezen. Veel erkenning vind ik in je verhaal, wat voor mij nieuw is, want veel mensen met dezelfde angst voor open lucht/ruimtes vind je niet. Voor mij is het een angst die leeft en die me erg beperkt in mijn leven. Graag zou ik eens met je in contact willen komen om ervaringen uit te delen. Ik hoop dat je mijn berichtje ontvangt en contact met me opneemt, het zou me goed doen eens te praten met iemand die hetzelfde beleeft en voelt als ik..

Dank je wel!
Arjen
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 23:44
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Lieve Devilcat, met veel belangstelling heb ik je posts over je angst gelezen. Veel erkenning vind ik in je verhaal, wat voor mij nieuw is, want veel mensen met dezelfde angst voor open lucht/ruimtes vind je niet. Voor mij is het een angst die leeft en die me erg beperkt in mijn leven. Graag zou ik eens met je in contact willen komen om ervaringen uit te delen. Ik hoop dat je mijn berichtje ontvangt en contact met me opneemt, het zou me goed doen eens te praten met iemand die hetzelfde beleeft en voelt als ik..

Dank je wel!
Arjen
Devilcat was voor het laatst in 2006 online, maar wellicht kun je haar een e-mail sturen via haar profielpagina.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 28-05-2012, 22:23
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
hmmm, ik raak wel in paniek als ik net naast een hoge kerktoren of een wolkenkrabber ofzo sta, als het echt een suuperhoog gebouw is wil ik me gewoon aan iets vastklampen of zo snel mogelijk weg, zo'n beetje het tegenovergestelde van hoogtevrees xD
maar ik weet niet of dat hetzelfde is.. denk het niet want ik heb het niet bij hoge wolken of lucht
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 12:22
TijlDeconynck
TijlDeconynck is offline
Citaat:
ik weet neit waarom ik er precies bang voor ben..Ik voel me gewoon zo ..Alleen zo klein in die grote ruimte alsof ik in het niets opga...Kan het niet uitleggen

maar ik ga dood van de angst echt .
Ik zou bijvoorbeeld NO WAY over het strand kunnen lopen zonder dat we tentjes tegen komen waar ik naarbinne kan vlchten..

Ik maak me zo'n zorgen voor mijn nieuwe school, en de uitjes die we gaanmaken..
Ik slik medicijnen en heb al 2 jr een psychiater..maar toch..
Ik ben wanhopig
Ik slaap 16 uur per dag, als ik op straat kom heb ik vaak angst, weke benen van de adreline en kan geregeld in paniek raken.

Soms heb ik dagen dat ik me ineens goed voel, dan kan ikweer een paar dingen doen zoals alleen naar het park gaan. MAar dan denk ik bijvoorbeeld de dag erna " Joepie kan weer wat doen" maar dan ga ik de deur uit en dan slaat de angst op me en raak in paniek..
Ik zie het somber in.
Helemaal...nu ik ineens bedenk...dat ik altijd nog zelfmoord kan plegen als het echt erg word. niet dat ik dat zou doen dat vind ik veelste erg, maar ik word wel bang dat uberhaupt die gedachte in me opkwam. :( Maar ik zou het niet uitvoeren hoor..

Ik wil/ben kunstenaar en wil graag ergens zitten tekenen buiten,maar zogauw ik ga zitten ...lijkt het wel alsof me evenwichtsorgaan raar doet,
ik raak gewoon in paniek van die lucht , van het alleen zijn van...ja....geen uitweg weten.

Ik heb het nu zo'n 5 jaar..ben 19 nu bijna 20.
En ik stapel mijn bord weer zo vol, ik had het idee om mijn vliegangst te overwinnen door gewoon te gaan vliegen en dan te hopen dat ik een keer indirect een "koude emmer met water in mijn gezicht krijg" die me wakker laat worden uit deze angstwereld....
maar ja ...dan moet ik wel het vliegtuig in en misschien loopt dat wel uit op een fiasco.

Hoe kan ik nou op deze wereld leven..als er overal lucht is?

Ik wil niet elke psychiater slecht praten omdat ik ze zelf persoonlijk niet ken maar
psychiaters hebben een véééél (nog een é te weing denk ik ) te nauwe band met pharmaceutische grote bedrijven waardoor ze niet op resultaat gericht zijn maar op geld.

Zolang ze maar kunnen voorschrijven, veel medicijnen, die het soms alleen nog erger kunnen maken.

Ik wil je ook niet aanmoedigen om 'the thud experiment' op te zoeken in youtube
en zeker niet om de toespraak over psychiatrie van Dr. Jeffrey Schaler op youtube op te zoeken :evil:
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Ik wil niet elke psychiater slecht praten omdat ik ze zelf persoonlijk niet ken maar
psychiaters hebben een véééél (nog een é te weing denk ik ) te nauwe band met pharmaceutische grote bedrijven waardoor ze niet op resultaat gericht zijn maar op geld.

Zolang ze maar kunnen voorschrijven, veel medicijnen, die het soms alleen nog erger kunnen maken.

Ik wil je ook niet aanmoedigen om 'the thud experiment' op te zoeken in youtube
en zeker niet om de toespraak over psychiatrie van Dr. Jeffrey Schaler op youtube op te zoeken
Het gaat niet om of je ze persoonlijk kent, maar professioneel. En op dat vlak is het absolute onzin. Psychiaters zijn artsen en zijn gemiddeld gezien allemaal arts geworden om mensen te helpen en hebben allemaal een eed afgelegd om het best mogelijke voor de patiënt te doen. De band tussen psychiater en farmaceutische industrie is ook zo professioneel mogelijk en (zeker in Nederland) onderhevig aan veel regelgeving. Wat er in het verleden ook was aan verstrengelde belangen, is eruit gehaald.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2012, 02:40
TijlDeconynck
TijlDeconynck is offline
Citaat:
Het gaat niet om of je ze persoonlijk kent, maar professioneel. En op dat vlak is het absolute onzin. Psychiaters zijn artsen en zijn gemiddeld gezien allemaal arts geworden om mensen te helpen en hebben allemaal een eed afgelegd om het best mogelijke voor de patiënt te doen. De band tussen psychiater en farmaceutische industrie is ook zo professioneel mogelijk en (zeker in Nederland) onderhevig aan veel regelgeving. Wat er in het verleden ook was aan verstrengelde belangen, is eruit gehaald.
Fijn om te horen dat er veranderingen zijn ingevoerd, geen reden om iets 'absolute onzin' te noemen zeker niet als de dokters zelf vinden dat het een probleem is, wie ben ik dan om ze ongelijk te geven?

Daar tegenover staat dat medicijnen van de 'pharmateutische bedrijven' onze levensverwachting met 30 jaar heeft vergroot , dus een 'big cheer' daarvoor.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2012, 19:17
gebruikersnaamh
gebruikersnaamh is offline
Ik herken het een heel klein beetje. Ik schaam me heeel erg voor mijn angst, ik ben namelijk bang voor luchtballonnen. Geen idee precies waarom, maar het heeft wel iets met de grote van de ballon te maken. Ik ben niet bang voor weilanden bijvoorbeeld, maar er zit wel iets aan van; geen beschutting of iets, helemaal open.. het gekke is; ik ben ontzettend graag op een strand en ik ben niet verlegen, bang, alleen.. maar dus wel dit, dus ik snap je. helaas geen oplossing.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2013, 09:57
TigerG1992
TigerG1992 is offline
Beste devilcat,

ik voel volledig met je mee. Ik heb het ook al sinds mijn 10 jaar. Ben afgelopen week naar egypte geweest en daar hebben we 1 volledige dag een excursie in de woestijn gedaan. ik heb vele dingen niet mee kunnen doen vanwege mijn angst zoals een berg in de woestijn beklimmen, een kamelenrit en op een grote open vlakte leuke foto's trekken. Ik begrijp volkomen hoe je jezelf voelt, want op strand heb ik dit ook even erg.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2013, 06:06
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Pfff 2 jaar psychiater en medicijnen en geen enkele vooruitgang? En ik heb al geen hoge pet op van psychiaters..

Even een super rationele blik op de situatie; het enige waarbij ik me kan voorstellen dat open ruimte en open lucht angstig zouden zijn, is als ik me voorstel dat de zwaartekracht er plotseling mee op zou houden; hoogtevrees maar dan andersom.
De oplossing zou dan zijn; verdiep je in zwaartekracht, bedenk je bijvoorbeeld dat de aarde zelfs de maan op 385.000 km afstand al 4,5 miljard jaren vasthoudt. Ze (de aarde) zal nooit haar liefste Devilcat loslaten, al zou ze (jij) 't willen.

En anders kun je voorlopig even overal je eigen "tentje" meenemen: een modieus parapluutje.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2013, 09:58
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik heb nooit eerder de link tussen agorafobie en angst voor inverse zwaartekracht beseft. Bedankt voor dit verhelderende inzicht, hookee.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2013, 10:07
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik heb nooit eerder de link tussen agorafobie en angst voor inverse zwaartekracht beseft. Bedankt voor dit verhelderende inzicht, hookee.
Ik ben nog bezig met m'n scriptie, hou 't nog even onder de pet..

Maar zo gek is 't toch niet? Angst voor het oneindige boven je zoals TS het schreef 8 jaar geleden?
Geen beschutting? Hoogtevrees als geen beschutting ONDER je, angst voor het vallen naar beneden, agorafobie als angst als geen beschutting boven je.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2013, 11:25
Champs-Élysées
Avatar van Champs-Élysées
Champs-Élysées is offline
Jullie kunnen er beter rekening mee houden dat degene die deze topic heeft geopend hier niet meer naar kijkt, het is al 8 jaar geleden.
__________________
Echt superlief van mijn mams dat ze een babybel in mijn broodtrommel gedaan heeft <3
Met citaat reageren
Oud 11-08-2013, 05:46
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Jullie kunnen er beter rekening mee houden dat degene die deze topic heeft geopend hier niet meer naar kijkt, het is al 8 jaar geleden.
Ik zal er rekening mee houden en haar niet adviseren om wel/niet mee te gaan met dat reisje. (Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het inmiddels met haar is).
Aan de andere kant kan dit topic wel eens interessant zijn voor mensen met ditzelfde syndroom. Zo worden via Google of de zoekfunctie van scholieren.com regelmatig topics ge"up"t.
Ik zag trouwens gisteren iemand op klaarlichte dag iemand met een (modieus) parapluutje lopen, maar dat kan ook tegen de bloedhete zon hier zijn geweest.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2019, 18:51
Teejay
Teejay is offline
Beste,
Ik heb momenteel hetzelfde, het was voor 5 maanden zo erg dat ik zelfs niet meer wist wie ik was of hoe of waar ik was. Telkens dacht ik als ik ooit a vliegen ga ik weer trippen in een ander land etc. Bij mij was de oorzaak degelijk het vliegen op mijn 12de en dan recent gevlogen zonder medicatie om het te overwinnen. 1 ding is zeker God laat zijn kinderen nooit in de steek, maar je moet ook moeite doen. Durf rustig aan meer en meer en hoop dat ik het binnekort definitief overwin! Deze zijn allemaal in je eigen psychologie aangemaakt, je (we) maken deze angsten aan en zochten op google wie hetzelfde heeft! Googlen zou ik nooit doen! Je maakt jezelf banger! Hypnose is een middel die in je onderbewustzijn de wortels triggerd en de angsten afbreekt, psycholoog en gedragstherapie kan helpen! Je moet er wel voor openstaan! En niet zeggen van verdomme ik doe al 5x hypnose of 2 jaar therapie het haalt niets uit. Je moet zeggen van het lukt en zal lukken en jezelf positief houden in je brein! Want ik heb hetzelfde en nog altijd als k naar het lucht kijk ofso denk ik aan die nare periode dat ik gepasseerd ben kvoel nog wel angsten, maar eerder angst om eraan te denken en of ik het wel ga overwinnen! Maar we zijn op aarde gekomen en dit is 1 malig! Voor alles is er een oplossing als je moeite doet! God bless us all! Ik wou deze positieve bericht opsturen, want wou jullue effectief zeggen heb hetzelfde en voel me 75% al beter en op naar de 100! In Jesus name! Aman!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2019, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Beste,
Ik heb momenteel hetzelfde, het was voor 5 maanden zo erg dat ik zelfs niet meer wist wie ik was of hoe of waar ik was. Telkens dacht ik als ik ooit a vliegen ga ik weer trippen in een ander land etc. Bij mij was de oorzaak degelijk het vliegen op mijn 12de en dan recent gevlogen zonder medicatie om het te overwinnen. 1 ding is zeker God laat zijn kinderen nooit in de steek, maar je moet ook moeite doen. Durf rustig aan meer en meer en hoop dat ik het binnekort definitief overwin! Deze zijn allemaal in je eigen psychologie aangemaakt, je (we) maken deze angsten aan en zochten op google wie hetzelfde heeft! Googlen zou ik nooit doen! Je maakt jezelf banger! Hypnose is een middel die in je onderbewustzijn de wortels triggerd en de angsten afbreekt, psycholoog en gedragstherapie kan helpen! Je moet er wel voor openstaan! En niet zeggen van verdomme ik doe al 5x hypnose of 2 jaar therapie het haalt niets uit. Je moet zeggen van het lukt en zal lukken en jezelf positief houden in je brein! Want ik heb hetzelfde en nog altijd als k naar het lucht kijk ofso denk ik aan die nare periode dat ik gepasseerd ben kvoel nog wel angsten, maar eerder angst om eraan te denken en of ik het wel ga overwinnen! Maar we zijn op aarde gekomen en dit is 1 malig! Voor alles is er een oplossing als je moeite doet! God bless us all! Ik wou deze positieve bericht opsturen, want wou jullue effectief zeggen heb hetzelfde en voel me 75% al beter en op naar de 100! In Jesus name! Aman!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2021, 13:28
TimVerhaal
TimVerhaal is offline
Hoi beste Devilcat,

Ik heb al jaren last van exact hetzelfde probleem,
tijdens het lezen van je bericht ging de angst zelfs weer
een beetje opspelen. Ik ben blij eindelijk iemand te hebben
gevonden met hetzelfde probleem.

Het gaat echt slecht, ik kom bijna nergens meer
en ik durf niets, ik maak me net als jij zorgen om
uitjes of excursies.

Gewone cognitieve gedragstherapie werkt niet, ik
probeer en probeer het maar en het werkt gewoon niet.
EMDR leek wel een beetje te helpen, maar die effecten
zijn alweer afgezwakt.

Heb jij iets gevonden wat werkt/helpt???
En hoe is het nu met jou??
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De zwarte roos
Evil creature
3 31-05-2005 14:14
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 07:11
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 22:45
ARTistiek Achter de Werkelijkheid
Inemine
33 09-06-2002 21:43
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 19:12
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 22:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.