Oud 03-06-2019, 12:45
Gerben2001
Gerben2001 is offline
Gisteren heb ik voor het eerst een joint gerookt. En nu heb ik er een schuldgevoel aan overgehouden tegenover mijn ouders. Hoe kom ik van het schuldgevoel af?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2019, 12:49
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Wil je het vaker gaan doen? Ten eerste überhaupt: Vertel het aan ze. Alleen dan kan je er volgens mij vanaf komen
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2019, 12:53
Gerben2001
Gerben2001 is offline
Citaat:
Wil je het vaker gaan doen? Ten eerste überhaupt: Vertel het aan ze. Alleen dan kan je er volgens mij vanaf komen
Ik wil het heel soms gaan doen maximaal 4x per maand. Mijn ouders erover vertellen is niet zo heel verstandig denk ik. Aangezien mijn ouders zwaar gelovig zijn (gereformeerd).
Met citaat reageren
Oud 03-06-2019, 14:40
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik wil het heel soms gaan doen maximaal 4x per maand. Mijn ouders erover vertellen is niet zo heel verstandig denk ik. Aangezien mijn ouders zwaar gelovig zijn (gereformeerd).
Doe het niet meer. Want nu ben je namelijk richting een verslaving aan het gaan. Want nu is het 4x per maand. Dat is wekelijks. Daarna wordt het 2x per week. En zo gaat het maar verder. Simpel: Vertel het aan je ouders. Jammer dan, dan heb je maar straf. Überhaupt heel dom dat je bent begonnen. Kwestie van de consequenties dragen. Nogmaals: Vertel het om van je schuldgevoel af te komen
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2019, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Gisteren heb ik voor het eerst een joint gerookt. En nu heb ik er een schuldgevoel aan overgehouden tegenover mijn ouders. Hoe kom ik van het schuldgevoel af?
Stap 1: Voel je niet meer schuldig.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2019, 15:28
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Misschien is een goede eerste stap om te beseffen dat je als 18-jarige zelf verantwoordelijk bent voor je leven en de keuzes die je maakt. Je mag ook eigen keuzes maken, dat is gewoon een gezond iets. Je ouders hoeven niet je hele leven voor je te bepalen. Fijn dat ze je hebben opgevoed, maar tijd om de draad steeds meer zelf op te pakken.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2019, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Gisteren heb ik voor het eerst een joint gerookt. En nu heb ik er een schuldgevoel aan overgehouden tegenover mijn ouders. Hoe kom ik van het schuldgevoel af?
Geen schuldgevoel hebben. En vervolgens nooit meer doen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2019, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Geen schuldgevoel hebben. En vervolgens nooit meer doen.
Alleen geen schuldgevoel hebben lijkt me voldoende?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2019, 23:45
Verwijderd
Gast heeft er moeilijk mee. Opgegroeid in een sekte. Kan beter wat anders doen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2019, 09:14
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Stap 1: Voel je niet meer schuldig.
stap 2: Kom van je schulsgevoel af
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2019, 02:57
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Gisteren heb ik voor het eerst een joint gerookt. En nu heb ik er een schuldgevoel aan overgehouden tegenover mijn ouders. Hoe kom ik van het schuldgevoel af?
Niet meer een jointje roken? Daarnaast ben je 18, dus mag je bepalen of je zelf een jonko rookt of niet.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2019, 02:58
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
stap 2: Kom van je schulsgevoel af
Het is een typo
Met citaat reageren
Oud 17-06-2019, 23:10
Verwijderd
Ik rook sinds kort maar ja ik denk wel van shit niet doen maar ik kan nog een sigaretje niet laten liggen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.