Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik heb zo nu en dan eens wat gesprekken met jehova's getuigen gevoerd en het viel me op dat zij hun regels, normen en rituelen uit de bijbel halen. Wat de leefwereld betreft hebben zij veel gemeen met christenen en proberen zij zich in te zetten om de wet van God na te leven. Ook krijgen zij een intensief onderwijs uit de bijbel, maar naar mijn weten kloppen er bepaalde dingen niet in hun leer. Waarom moet u een werkstuk over jehova's getuigen maken? Welke studie volgt u?
||
Citaat:
![]() dit dit en deze zul je zelf ook wel gevonden hebben. zoeken op "jehovah's witnesses" kan ook helpen. lees wel even over alle negativiteit heen dan. hier vindt je hun nieuwe wereldvertaling. het leven is als religieuze nogal ingewikkeld, dus als je je vragen iets specifieker stelt kan iemand je wel helpen. |
![]() |
||
Citaat:
maar bedankt voor de reacties alvast! kan er vast al wat uit halen! maar meer is altijd welkom!!!
||
Citaat:
||
Citaat:
ik zou het omdraaien, ze worden niet begrepen en daarom niet op prijs gesteld. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
||
Citaat:
Ga naar een koninkrijkszaal en vraag of ze je willen helpen. Ze staan gewoon in het telefoonboek en gouden gids enzo. Ik heb zelf ook een tijdje (15 jaar) met de Jehova's getuigen meegelopen dus als je iets wilt weten kun je me ook een pm sturen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In Christus
||
Citaat:
ik heb zelf niet veel behoefte in een geloof, heb het prima zo. ik heb toch nog in het algemeen nog een vraag, ik ga maar gewoon proberen wat in me werkstuk te stoppen wat ik nu al te weten ben gekomen en als ik echt met een vraag zit stel ik hem wel meteen. hopelijk kom ik zo verder, want zoveel tijd heb ik niet meer. mijn eerste vraag is Jehovah's getuigen gaan niet naar de kerk toch? alleen naar zo'n gemeenschap, en is dat ook een koninkrijkszaal of is dat weer heel iets anders? en wat doen ze zoal in zo'n gemeenschap, en hoe vaak gaan ze daar naar toe? en gaat heel het gezin daar naar toe dus ook kleine kinderen? misschien zijn het stomme vragen, maar probeer zo wat opweg te komen. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
@ Freddy: zij noemen zichzelf ook christenen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In Christus
||
![]() |
Citaat:
In Christus
||
![]() |
Citaat:
God's zegen
||
![]() |
Citaat:
Welke verzen zijn voor jou nog meer een 'bewijs' dan? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik ben hier 99.9% zeker van. Zal het anders dalijk effe aan mijn mammalief vragen hoe het precies zit. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Pak dan je eigen bijbel erbij een leest eens wat daar staat, je zult dan ontdekken dat er gewoon stukken toegevoegd zijn, namelijk dat God, Jezus en de heilige geest 1 zijn, echter dat wordt helemaal niet vermeld in de Griekse Grondtekst. Pak je echter de NWV dan lees je precies wat er in de Griekse Grondtekst staat. Nog 1 ding, je stelt dat de Wachttoren bewust 1 van de belangrijkste verzen heeft veranderd, namelijk Johannes 1:1. Het enige wat er is gebeurd is dat er 'een' voor God is geplaatst: 1 In [het] begin was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was een god. Dit is gebeurd omdat ze in het Grieks geen onbepaald lidwoord kennen, vandaar dat er naar de context gekeken moet worden, het woord was 'bij' God, hoe kan het woord dan God zelf zijn? Laatst gewijzigd op 15-01-2007 om 16:21. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
beiden proberen ook volgens de bijbel te leven. jehovah´s doen dat vaak op een twijfelachtige manier, izo. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Johannes 13:35: 35_Hieraan zullen allen weten dat GIJ mijn discipelen zijt, indien GIJ liefde onder elkaar hebt.” het 2e gebod dat Jezus gaf: ’Gij moet uw naaste liefhebben als uzelf. En dan vind je dat jehovah's getuigen op een twijfelachtige manier volgens de bijbel leven. Dan mag jij mij uitleggen waarom andere religies aan oorlogen meedoen. Trouwens, kom dan ook met duidelijke redenen waarom jij vind dat er op een twijfelachtige manier volgens de bijbel geleefd wordt door Jehovah's Getuigen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
"Want drie zijn er, die getuigen [in de hemel: de Vader, het Woord, en de heilige Geest; en deze drie zijn één. 8 En drie zijn er, die getuigen op de aarde]: de Geest en het water en het bloed, en de drie zijn tot één" er wél bij staat geschreven. De vertalers van het Wachttoren genootschap hebben er misschien voor gekozen om die zonder de beschrijving over de 3-eenheid tussen haken te vertalen. Zo heb ik ook eens gehoord dat de Wachttoren ook hun eigen griekse grondtekst heeft, met daarin allerlei veranderingen. Het feit dat het Woord bij God was, is omdat God altijd al van plan was om het reddingsplan in de Heer Jezus uit te voeren. En ik weet dat er in het grieks geen lidwoorden geschreven worden. Er stond dus eigenlijk: "In begin was Woord en Woord was bij God en Woord was God." Maar in de grondtekst staat het andersom namelijk: "In begin was Woord en Woord was bij God en God was Woord." Ik heb nog nooit een bijbelvertaling gezien die dit in de goede volgorde vertaald heeft, maar het lijkt me lastig om er dan van te maken: "In het begin was het Woord en het Woord was bij God en een God was Woord." Dit is hetgene wat mij is opgevallen in onze taal. Hoe het kan dat het Woord God zelf is, kan ik u alleen maar uitleggen door te zeggen dat het Woord in mij woont en dit Woord geeft mij troost. Dat heilige Woord kan mij ook duidelijk maken dat ik vrij ben en geliefd bij God. Het is ook de Schrift die getuigt dat de heilige Geest in ons komt wonen zodra wij ons willen bekeren en ik zeg u (en dat doe ik niet vaak) dat als dát er niet in had gestaan en ik dát dus niet had kunnen toetsen, ik nooit tot geloof zou zijn gekomen. Maar nu weet ik zeker dat alles wat er in de Schrift beschreven staat ook echt waar is, omdat God de leegte in mijn hart heeft opgevuld met Zijn liefde. Voor mij geldt nu het volgende: Want ik ben gestorven door de wet en leef niet langer voor de wet, maar voor God. Met Christus ben ik gekruisigd: 20 ikzelf leef niet meer, maar Christus leeft in mij. Mijn leven hier op aarde leef ik in het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en zich voor mij heeft prijsgegeven. 21 Ik verwerp Gods genade niet; als we door de wet rechtvaardig zouden kunnen worden, zou Christus voor niets gestorven zijn. Mijn leven heeft nu zin gekregen, want de Heer heeft Zichzelf aan mij bekendgemaakt. Er is geen mens die mij iets mooiers kan geven dan het eeuwige leven dat de Heer mij heeft gegeven en waarvan Hij mij nu al de zekerheid geeft dat niets mij daarvan kan scheiden. In Christus
||
Citaat:
Heeft de TS verder nog specifieke vragen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Om precies te zijn: de minuskels 221 en 2318 en wat andere teksten hebben deze tekst er wel bij, alle relevantie Griekse manuscripten hebben deze tekst niet als onderdeel van de grondtekst.
||
Citaat:
Onthoudt daarbij wel dat iedere Jeh.Getuige anders is en diens levensstijl ook wel ietwat anders oppikt. Voorbeeld: de een is wat fanatieker dan de ander en wilt niet in huis komen bij iemand die een kerstboom in de kamer heeft staan. Waarom niet? Omdat die persoon dan het gevoel heeft dat hij/zij ermee instemt dat diegene die daar woont aan kerstmis doet. Betekend niet dat alle Jeh.Getuigen zo zijn, want een ander zegt net zo makkelijk van "Lekker boeiend, ik doe er niet aan maar wat een ander doet moeten ze zelf weten" Dus als je je werkstuk helemaal goed wil hebben, vraag het dan aan verschillende personen. Kijk hoe de antwoorden wel of niet overeenkomen, vraag naar hoe ze zelf tegenover bepaalde dingen staan, etc. Dit is beter dan het op een forum vragen en vervolgens iemand horen zeggen dat het een sekte is gebaseerd op een persoonlijke mening omdat een oud-klasgenootje ooit ns nix mocht.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En stel dat iemand onzeker is, wat doe je daar dan mee? Besluit je dan niet op een vraag in te gaan? Rom 10:10 : Want met het hart oefent men geloof tot rechtvaardigheid, maar met de mond doet men een openbare bekendmaking tot redding. Je geeft aan dat een leer fout is, maar komt niet met redenen (en bijbelteksten) waarom. Je geeft aan dat Jehovah's Getuigen onzeker zijn over hun geloof. Waar haal je dit vandaan? Kom dan met redenen waarom er getwijfeld wordt over het hiernamaals als je van mening bent dat er getwijfeld wordt. Daarna wordt er gezegd dat jehovah's getuigen op een twijfelachtige manier volgens de bijbel leven, weer geef je niet aan waarom. Ik vind dit een goedkope manier van beschuldigingen uiten. Ik zei nog wat over oorlogen en dat Jehovah's Getuigen daar niet aan mee doen, maar Kerken wel. Ik heb daar nog geen antwoord op gehad... |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Jehova's getuigen Nienna* | 52 | 04-02-2013 17:22 | |
De Kantine |
Het grote vragentopic! Verwijderd | 176 | 22-11-2009 23:03 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Jehova getuiges weigeren bloedtransfusie De Veroorzaker | 244 | 10-09-2009 11:43 | |
De Kantine |
Geven Jehova's getuigen echt gratis bijbels weg? fizzle-fluffy | 72 | 04-01-2007 15:05 | |
Jehova's en bloedtransfusies Verwijderd | 85 | 04-05-2006 23:09 | |
Jehova's getuigen en liefde Skilly | 2 | 25-04-2006 15:13 |