Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2006, 12:31
jaapie
jaapie is offline
wat vinden jullie van waterpolo
Advertentie
Oud 03-01-2006, 13:27
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
nat
Oud 03-01-2006, 13:40
jaapie
jaapie is offline
Citaat:
Röps schreef op 03-01-2006 @ 14:27 :
nat

je meent het
Oud 03-01-2006, 14:52
Verwijderd
Leuk.

Of wilde je meer weten?
Oud 07-01-2006, 16:56
Wawl
Wawl is offline
Waterpol is uiteraard ontzettend leuk.
__________________
Wauwel.
Oud 08-01-2006, 11:31
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Leuke sport om te doen!
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Oud 29-01-2006, 17:26
Angelos
Avatar van Angelos
Angelos is offline
Citaat:
Wawl schreef op 07-01-2006 @ 17:56 :
Waterpolo is uiteraard ontzettend leuk.
Oud 29-01-2006, 20:53
Cola
Avatar van Cola
Cola is offline
7 jaar gedaan, met veel plezier, op de laatste periodes na dan.
het is een zware sport, je moet (als je goed wil worden) wel minimaal iets van 3/4 keer in de week trainen. en je moet uiteraard tegen een tikje kunnen
__________________
ajacied 4-life
Oud 30-01-2006, 08:05
Verwijderd
Citaat:
nick roozeboom schreef op 29-01-2006 @ 21:53 :
en je moet uiteraard tegen een tikje kunnen
Van het weekend heb ik nog bij de huisartsenpost gezeten.

Hoe vaak je moet trainen hangt er helemaal vanaf hoe vaak je club/team traint...en dan nog aan hoe vaak je zelf wilt gaan. (Bij ons traint geen enkel team vier keer in de week en Heren 1 speelt toch aardig hoog.)
Oud 30-01-2006, 09:47
Verwijderd
Citaat:
nick roozeboom schreef op 29-01-2006 @ 21:53 :
7 jaar gedaan, met veel plezier, op de laatste periodes na dan.
het is een zware sport, je moet (als je goed wil worden) wel minimaal iets van 3/4 keer in de week trainen. en je moet uiteraard tegen een tikje kunnen
Dat geldt natuurlijk voor iedere sport, dat je vaak moet trainen om goed te worden
Oud 05-02-2006, 15:51
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Twee jaar lang gedaan, drie keer in de week trainen. Erg leuk maar ook erg zwaar. Ben uiteindelijk gestopt omdat het niet ging in combinatie met school.
Oud 07-02-2006, 11:21
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ontzettend mooie sport!
11 jaar gedaan, van mn 5e tot mn 16e. Was ook zeker niet gestopt als het niet anders had gekund.
Ik heb op redelijk niveau gespeeld, en dat je daar wat voor over moet hebben, is in alle sporten zo..
Ik ben trouwens na anderhalf jaar spelen gaan keepen en (bijna) nooit meer gespeeld in de 10 jaar daarna (als de nood heel hoog is dan moet je wat).
__________________
Keep on rockin'
Oud 07-02-2006, 12:36
Verwijderd
op vakantie vind ik het altijd wel een leuk spelletje, maar zelfs daar heb ik wel een een tikje gekregen. Hoewel het was bij Saudie-Arabie - West-Europa viel het nog best mee
Oud 07-02-2006, 16:34
Verwijderd
Ik vond het nooit zo erg om er wat voor te moeten laten...nog steeds niet trouwens...ik zag (en zie) het ook niet als 'er iets voor over moeten hebben', ik vond (en vind) het leuk om te doen en dat is voor mij dan genoeg. Maar nu speel ik laag en train maar één keer in de week en dan in het seizoen elke week/om de week een wedstrijd.

Keepen heb ik vroeger regelmatig gedaan, doe ik nu niet meer. (We hebben een keepster en ik vind spelen ook veel leuker dan keepen. )
Oud 07-02-2006, 19:46
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-02-2006 @ 17:34 :
Keepen heb ik vroeger regelmatig gedaan, doe ik nu niet meer. (We hebben een keepster en ik vind spelen ook veel leuker dan keepen. )
Ik moest ook zeer regelmatig bij andere teams invallen omdat bijna geen enkel team een vaste keepster had en speelsters vaak totaal geen zin hebben om te gaan keepen..
__________________
Keep on rockin'
Oud 07-02-2006, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 07-02-2006 @ 20:46 :
Ik moest ook zeer regelmatig bij andere teams invallen omdat bijna geen enkel team een vaste keepster had en speelsters vaak totaal geen zin hebben om te gaan keepen..
Vroeger keepte ik altijd de helft van een wedstrijd en dan de andere spelers de andere helft, omdat zij er idd geen zin in hadden, maar ik zelf toch ook wel wilde spelen. Nu zijn er naast onze keepster (die er bijna altijd wel is) nog twee die het niet erg vinden om te keepen, dus als de keepster er een keer niet is doen zij het meestal.
Oud 08-02-2006, 08:31
Wawl
Wawl is offline
Wij hebben ook geen vaste keeper, maar gelukkig wel drie spelers die beurtelings in de goal willen liggen.
__________________
Wauwel.
Oud 08-02-2006, 14:26
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
11 jaar gedaan, nu 1,5 jaar mee gestopt vanwege me studie. Leuke sport, en je conditie en uithoundingsvermogen zijn echt fucking goed. Ben jarenlang de keeper geweest, laatste 2 jaar speler.

Nadeel voor mij was dat ik niet zo competatief ben, wat sommige teams echt teveel hebben.
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Ads door Google
Oud 13-02-2006, 09:45
Angelos
Avatar van Angelos
Angelos is offline
Citaat:
K-pax schreef op 08-02-2006 @ 15:26 :
11 jaar gedaan, nu 1,5 jaar mee gestopt vanwege me studie. Leuke sport, en je conditie en uithoundingsvermogen zijn echt fucking goed. Ben jarenlang de keeper geweest, laatste 2 jaar speler.

Nadeel voor mij was dat ik niet zo competatief ben, wat sommige teams echt teveel hebben.
competativiteit is juist leuk
Iemand hier trouwens die waterpolo speelt bij den haag?
Oud 13-02-2006, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Angelos schreef op 13-02-2006 @ 10:45 :

Iemand hier trouwens die waterpolo speelt bij den haag?
Niet er bij, wel ooit er tegen gespeeld.

Je bent toch niet van plan daar te gaan spelen?
Oud 13-02-2006, 15:46
Angelos
Avatar van Angelos
Angelos is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-02-2006 @ 12:02 :
Niet er bij, wel ooit er tegen gespeeld.

Je bent toch niet van plan daar te gaan spelen?
Hahah neeee zeker niet.
We hadden er laatst gespeeld, of wilden er spelen eigenlijk, en we waren 10 min. te laat (Wij dachten dat we een kwartiertje te laat mochten komen, maar later bleek dat de thuisploeg mag bepalen of de wedstrijd door gaat als een ploeg te laat is) Wij denken dus van snel int water dan kunnen we beginnen. Nouja allemaal gezeik enzo, ze wilden niet spelen want heren 1 moest erna spelen en die zouden doordat wij te laat waren niet meer optijd kunnen spelen . Na een hoop geblaat besloten om een oefenwedstrijd te spelen, maar wat bleek: zij hadden maar 6 man!@@#$
Dus ze hebben gewoon een kutsmoes gebruikt om niet te spelen.
Als bij ons ploegen te laat komen dan wachten we rustig een half uur (laatst nog) mja die teringhagenezen dus niet.

Mja en wij dachten dat we nog een kans hadden en dat HUN 2 punten in mindering zouden krijgen, maar nadat dus bleek dat je niet te laat mocht komen hebben WIJ dus 2 punten in mindering gekregen en wordt de wedstrijd binnekort óók nog overgespeeld..

Mja daar kwam ik dus op door competativiteit omdat we dus wel ff die gasten gaan slopen als we moeten spelen

edit: nee ik heb geen zin om me spelling te verbeteren

Laatst gewijzigd op 13-02-2006 om 15:50.
Oud 13-02-2006, 16:49
Cola
Avatar van Cola
Cola is offline
Citaat:
Ertur schreef op 30-01-2006 @ 10:47 :
Dat geldt natuurlijk voor iedere sport, dat je vaak moet trainen om goed te worden
piet ik heb het hier over trainen voor conditie.
waterpolo behoord tot 1 van de zwaarste sporten omdat zwemmen gewoon heel zwaar is, ik merk het verschil (ik zit nu op basketbal) dat ik veel minder snel moe ben dan bij waterpolo.
__________________
ajacied 4-life
Oud 14-02-2006, 01:26
Verwijderd
Citaat:
nick roozeboom schreef op 13-02-2006 @ 17:49 :
piet ik heb het hier over trainen voor conditie.
waterpolo behoord tot 1 van de zwaarste sporten omdat zwemmen gewoon heel zwaar is, ik merk het verschil (ik zit nu op basketbal) dat ik veel minder snel moe ben dan bij waterpolo.
Ik heet niet Piet, Eugène. En waterpolo hoort niet tot één van de zwaarste sporten, dat is echt generaliserende onzin die alleen een 020man kan roepen, Eugène. Voor iedere serieuze sport heb je een goede conditie nodig, Eugène, flikker toch op met je gebral dat zwemmen vermoeiender is dan lopen, Eugène. Dat ligt maar net aan het niveau waarop je het doet, Eugène.
Oud 14-02-2006, 07:46
Verwijderd
@Angelos: Ik heb eigenlijk ook alleen maar 'minder goede' ervaringen, dus vandaar.
Oud 14-02-2006, 07:46
Verwijderd
Citaat:
nick roozeboom schreef op 13-02-2006 @ 17:49 :
piet ik heb het hier over trainen voor conditie.
waterpolo behoord tot 1 van de zwaarste sporten omdat zwemmen gewoon heel zwaar is, ik merk het verschil (ik zit nu op basketbal) dat ik veel minder snel moe ben dan bij waterpolo.
Ik ben juist bij andere sporten veel sneller moe dan bij waterpolo. Ik denk dat het meer te maken heeft met of iets je ligt of wat dan ook, voor sommige mensen is hardlopen zwaarder dan zwemmen en omgekeerd. En natuurlijk ligt het idd ook aan het niveau waarop je het doet ed.
Advertentie
Oud 18-02-2006, 21:22
Verwijderd
Ik heb zelf 5 jaar lang intensief gewaterpolood, en zelfs meegedaan aan de Nederlands Kampioenschappen. Helaas viel het trainen niet meer te combineren met school. En moest ik met één van de twee stoppen!

Tijdens de jaren dat ik speelde heb ik leuke en minder leuke dingen meegemaakt. Een leuke gebeurtenis vond plaats tijdens het NK. Eén van onze teamgenoten had nogal een zwak voor zijn bril. Nadat hij een klap daartegen had gehad, ging hij de speler van de tegenstanders te lijf. Nadat mijn teamlid door de scheids uit het bad werd gestuurd, werd die gozer zó woedend dat hij de scheids het water in heeft geduwd.

Een minder leuke gebeurtenis, is dat tijdens een wedstrijd de helft van allebei mijn voortanden is afgebroken, doordat ik tegen de kant aanzwom

Al met al mis ik de sport niet echt, al merk ik wel dat mijn conditie nu drie keer niets is...
Oud 19-02-2006, 20:33
davidenko
davidenko is offline
Word er met water polo veel aan je getrokken. Het lijkt mij er reug aan toe te gaan met die sport.DAt je te lang onderwater gehouden word of dat de tegenstander je trapt onder water,je hebt natuurlijkw el een scheids maar toch.lijk me ruige sport
aan de ene kant dat het me denken aan hand bal in het water maar ook aan rugby
Oud 19-02-2006, 20:39
Verwijderd
Verschilt erg per wedstrijd, maar ga er maar vanuit dat er redelijk wat getrokken, getrapt en geduwd wordt. Te lang onder water gehouden worden gebeurt niet: er staat een scheids aan de kant en er liggen meer mensen in het water, die grijpen echt wel in als je te lang onder water gehouden wordt. Even onder water gehouden worden gebeurt natuurlijk wel eens (zeker als je de bal beet hebt en houdt ).

@Jive.: Ik heb ook twee keer meegedaan aan de Nederlands Kampioenschappen (kringkampioenschappen dan), dat zegt niet per sé zo heel veel (iig niet bij de meisjes/dames).
Oud 20-02-2006, 08:17
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-02-2006 @ 21:39 :
@Jive.: Ik heb ook twee keer meegedaan aan de Nederlands Kampioenschappen (kringkampioenschappen dan), dat zegt niet per sé zo heel veel (iig niet bij de meisjes/dames).
Echt niet?? Bij ons was het dé gebeurtenis van het jaar. Wij speelde toen tegen de beste teams van Nederland. Het was toen een héle prestatie en we hebben zelfs de voorpagina van de lokale krant gehaald
Oud 20-02-2006, 08:41
Verwijderd
Citaat:
Jive. schreef op 20-02-2006 @ 09:17 :
Echt niet?? Bij ons was het dé gebeurtenis van het jaar. Wij speelde toen tegen de beste teams van Nederland. Het was toen een héle prestatie en we hebben zelfs de voorpagina van de lokale krant gehaald
Het was op zich ook wel een leuke en grote gebeurtenis ed, maar er waren destijds hier nu eenmaal niet zo heel veel meisjes die meededen met de trainingen ed. Bij de jongens was dat vaak wel anders...

Het Nederlands kampioenschap waar je met je verenigingsteam aan mee lijkt mij sowieso leuker.
Oud 20-02-2006, 12:41
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-02-2006 @ 09:41 :

Het Nederlands kampioenschap waar je met je verenigingsteam aan mee lijkt mij sowieso leuker.
Daar heb ik aan mee gedaan, was een geweldige ervaring!
Wij hadden zelf al nooit verwacht er te belanden, en hadden gelijk besloten dat we zouden gaan toen we Gelders kampioen waren geworden. Die toernooien zijn in het westen van het land en meestal komen de teams uit het oosten helemaal niet opdagen, omdat het verschil veel te groot is.
Wij gingen gewoon en werden daar gigantisch uitgelachen om ons accent, hoe we er met zn allen inclusief alle (luid) aanmoedigende ouders aankwamen en omdat we maar één keer per week trainden. De anderen (bv. De Ham was toen zeer goed) trainden allemaal drie, vier keer per week..
Maar we werden dus wel mooi totaal onverwacht derde!
Die medaille hangt nog steeds te pronken, ben er nog altijd trots op .
__________________
Keep on rockin'
Oud 24-10-2007, 19:22
Marleen123
Avatar van Marleen123
Marleen123 is offline
Fantastisch!
Doe het zelf al ongever 7/8 jaar
Nederlands kampioen geworden met Kring Noord-Holland
Oud 02-11-2007, 15:42
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
anders up je nog een oud topic
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Waterpolo-vraag
eline-waterpolo
4 23-08-2008 11:57
Vrije tijd Waterpolo
Thomas
24 24-10-2007 20:40
Vrije tijd Waterpolo. Hoe en wat?
Sweetsurrender
27 14-07-2005 08:08
Vrije tijd Vraagje over spelregels waterpolo
Verwijderd
30 08-02-2005 20:33
Vrije tijd wie doet er aan waterpolo
i love jeffrey
23 02-08-2003 16:44
Vrije tijd waterpolo
RL
4 31-05-2003 09:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.