Advertentie | |
|
![]() |
|
Bedenk wat jij haalt uit de relatie NAAST liefde en seks. De rand voorwaardes voor je relatie moeten kloppen en als dat niet meer zo is dan moet het klaar zijn.
Als ik je verhaal zo lees zijn er voor jou niet zo veel dingen naast de liefde die je voor haar voelt. Dat kamer/huis probleem valt wel op te lossen. Desnoods slaap je een paar weken op de bank bij je ouders. Je ouders nemen je echt wel weer terug. Ik denk dat je heel nodig voor jezelf moet kiezen, omdat als je dat niet doet, ze je mee sleept. Je hebt ook tijd voor jezelf nodig, anders wordt je alleen maar dood gelukkig. En ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over wat er met haar gebeurd als je weg zou gaan. Die gedachte moet je aan de kant schuiven, want als je er aan toe geeft ben je een gijzelaar, niet een partner.
|
Bedankt voor al jullie reacties!
Ik snap het inderdaad. Het probleem is ook dat mijn relatie met mijn moeder niet al te best is. Mijn vader is overleden en die had een heel gezin ergens anders in NL. Mijn moeder is zeg maar 'de andere vrouw'. Ik heb de laatste jaren zo vaak ruzie met mijn moeder gehad. Vooral voordat ik met V kreeg. Nu zie ik haar bijna nooit omdat ik daar geen behoefte aan heb. Mijn familie zit heel ingewikkeld in elkaar en mijn kamer is praktisch een pakhuis. Ik denk niet dat er een mogelijkheid is om terug te keren. 1 van de redenen dat ik in een ander huis ben gaan wonen is ook daardoor gekomen. Net zoals dit weekend gaat het nu opeens heel goed met V. We zijn vandaag naar Scheveningen gegaan enzo ging goed. Alleen vanmiddag was er bijna een moment van ruzie. We waren gister naar V haar paard geweest zowat de hele dag. Ik had vandaag niet zoveel zin om te gaan, wat ik gister ook zei. Ik zei dat ze zelf wel kon gaan en dat ik haar af kon zetten. Maar ze dwong me vanmiddag echt te gaan zowat. Ze zegt: "Wil je echt dat we ruzie krijgen?" Ik dacht zo bij mezelf: Nou, liever niet. Toen we uiteindelijk naar boven gingen (thuis). Had ze niet echt zin meer om te gaan. Toen ze eenmaal op de bank zat. En ging het wel gewoon goed. Toch alweer zo een raar voorbeeld. Net gegeten bij haar ouders en daar gaat het altijd wel goed. Zulke dingen maken me toch echt in de war. Het is maar weer de vraag wat me deze week te wachten staat of het een 'normale' week wordt. En of ik elke dag 'op tijd' thuis ben. Nu ben ik dus weer compleet helemaal in de war. Het advies om een derde persoon bij te halen heb ik wel tegen haar gezegd en we zijn van plan om samen naar de psycholoog te gaan. Hopelijk kan die ook wat antwoorden/manier verschaffen om dit wat handelbaarder te maken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Wat ik niet precies snap, is waarom jij mee moet naar het paard? Ik krijg het idee dat het haar paard is, en dat zij er dingen mee wil doen. Dat betekend toch niet automatisch dat jij mee moet? Is het niet verstandiger om die tijd aan jezelf te besteden? Bijv. lekker een boek te lezen, een computer spelletje te doen, zelf sporten, o.i.d.?
|
Wat ik me afvraag, heb je nog een leven naast haar of moet je op elke dag op elk moment van de dag beschikbaar zijn voor haar? Zoek eigen dingen naast je vriendin, want ik heb het idee dat ze je meesleurt in haar negativisme en dat jullie daar allbei niet bepaald gelukkig van worden.
||
![]() |
Citaat:
Dit. Zorg dat je allebei je eigen leven houdt naast de relatie. Want psychische stoornissen of niet, iedereen zou heibel krijgen als je elkaar geen ruimte geeft. Die psycholoog lijkt me een goed idee, ga er zsm achteraan zodat geen van beiden een excuus heeft om het niet meer te regelen of geen therapie meer te volgen. Verder weet ik niet hoe je er financieel voorstaat, maar omdat je aangeeft dat je een baan hebt op 30km afstand denk ik dat je geld en mogelijkheden (=veel potentiële steden) hebt om zelf ergens een kamer te huren. Ik weet niet waar je nu woont, maar je kunt altijd overwegen om (tijdelijk) goedkoop te huren buiten de grote steden zodat het geen belasting is voor je financiën. Dat moet echt geen reden zijn om in deze situatie te blijven zitten. Succes jongen, ik hoop dat jullie (maar vooral jij) eruit komt!
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
En zij heeft alleen een scooter als vervoersmiddel, dus in principe als ze wilt gaan rijden moet ik mee om het zadel te vervoeren of haar moeder. Ik heb dit gister inderdaad ook aangegeven. Maar zij vat dit gelijk op als: "Dus je wilt niet bij me zijn" Of: "Kunnen we samenzijn dan wilt je dat niet" Dus ja. Dan krijgen we dalijk weer ruzie. En dan krijg ik het op me bord dat ik dat veroorzaakt hebt. ...... |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb het erg druk met me werk dus al zou ik tijd voor me vrienden hebben/maken, dan zou zij dat opvatten als ik heb geen tijd voor haar (dus elke minuut die ik vrij ben zou ik bij haar moeten spenderen) maar er komen geregeld vrienden langs bijv. a.s. woensdagavond. Het probleem alleen is dat zij 's avonds liever niet alleen thuis is en ik meestal pas 's avonds thuis ben. Daarom was het in de winter ook een en al drama met dat ik 's avonds pas thuiskwam omdat het zo vroeg donker was. Valt nu wel mee opzich. Probleem is ook dat zei ging vrienden heeft. Althans niet veel. Dus zij zit naast haar werk ook heel de dag thuis. |
Ads door Google |
![]() |
||
Citaat:
Maar ook al zou ik er niet aan moeten denken (wat ik helaas toch wel doe) Is dat als ik opstap om het zo maar even te zeggen ze geen plek meer heeft. Ze kan uiteindelijk wel naar haar ouders (ze had het al een keer in een uiterst depressieve bui gevraagd) Maar dan zegt ze tegen mij weer dat ze niet terug wil naar haar ouders. Omdat ze niet echt met hun samen kan leven (ik heb dat 2 jaar moeten meemaken dus ik weet wel wat ze bedoelt) Maar daarentegen is zij ook wel moeilijk... |
![]() |
||
Citaat:
dat begon ik langzamerhand ook te realiseren, maar als het weer 'beter' gaat dan schopt dat het weer in de war en ben ik eigenlijk weer terug bij af. |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast: Je bent echt niet samen als je vriendin met een paard bezig is. Dan is je vriendin met d'r paard en die vergt alle aandacht (ik heb er ervaring mee). Ik zou haar daar gewoon op wijzen. Wie een ruzie start maakt geen flikker uit. Ruzie betekend meestal per definitie dat een van de twee niet redelijk doet. Ik zou echt zelf iets zeggen in de trand van: "Je luistert niet. Als jij op je paard zit, ben je met je paard bezig, niet met mij. Ik wil graag die tijd even aan mezelf besteden, want ik ben al de hele week druk."
|
Eergister schijn ik ook door haar telefoongesprek gepraat te hebben.
Ze was aan het bellen met haar moeder en ik riep me kat. Ze gaf geen tikje of zwaaide met haar armen (ze kon me zien en ik haar) dus ik dacht dat ze er geen last van had, daarbij ik riep maar 1 keer. Dus ja ze zei dat ik me bek moest dichthouden. Ik werd toen ook boos omdat je niet tegen mij hoeft te zeggen dat ik me bek moest houden. Omdat ik de boel bij elkaar schreeuwde. Ze kon het in ieder geval op een andere manier zeggen zei ik maar daar was ze het nie meer eens. En ik schreeuwde niet maar riep even de naam van mijn kat. Ruziend de auto in en toen richting de snelweg ben ik maar bij de afslag eraf gegaan... en toen omgedraaid terug naar huis. Toen we thuis waren half uur later besloten om uiteindelijk toch te gaan nadat ze was afgekoeld. Maar echt vrolijk was ze niet. Lichtelijk ruziend toch naar de winkel gegaan toen we thuiskwamen was ze wat verder afgekoeld en zei ze ook dat het haar schuld later en dat ze niet boos wilde worden. Nou echte he.. Wat moet ik hier nu mee? Deze ruzies gaan toch nergens over.... |
![]() |
|
Ik zal mijn diplomatieke verhaal maar even laten vallen dan:
Ik denk dat ze je gebruikt en op je leunt. Ze heeft jou nodig en je krijgt er niet ECHT iets voor terug. Je hebt het over liefde enz, maar ik zie er weinig van terug in je verhaal. Ik heb het idee dat ze je niet vertrouwt. En als je dan een keer voor jezelf opstaat, probeert ze je een schuldgevoel te geven. Het wordt hoog tijd dat je voor jezelf kiest en er een punt achter zet. Je wordt hier echt niet gelukkig van. Als je de goede dingen van je relatie opnoemt, hoor ik je vriendin, niet jou. Je zegt wat je hoopt, niet wat is. Ik denk dat je ontzettend opgelucht zal zijn als je die stap neemt.
|
Verwijderd
|
aan al je berichten te lezen (vooral die van vandaag) doe jij dus alles voor haar, maar niks is goed... als je de rest van je leven op wil geven om op deze manier de rest van je leven door te komen moet je het doen, maar mij lijkt het verstandig om er toch mee te stoppen, hoe kut dat ook is en in het begin gaat zijn
|
![]() |
||
Citaat:
En als ze dit niet wil; uitmaken.
|
Pff wat een ingewikkeld verhaal..! Als ik het zo lees denk ik ook meteen aan uitmaken. Maar ik weet uit ervaring hoe moeilijk dat is. Het vertrouwde gevoel dat je altijd iemand hebt om bij te zijn wil je ook niet snel loslaten. Zeker niet als je maar weinig vrienden om je heen hebt bij wie je afleiding kan zoeken en je familie een gecompliceerd verhaal is.. Misschien is het een idee om, als je het idd uitmaakt, te gaan sporten om nieuwe mensen te leren kennen en om afleiding te hebben..?
Zelf heb ik een relatie gehad van 2,5 jaar en heb ik die -om totaal andere redenen natuurlijk- met moeite uit gemaakt. In het begin voelde ik me ernom kut, omdat we gezamenlijke vrienden hadden en ik dacht dat ik degene zou zijn die iedereen kwijt zou raken. Maar achteraf is het eigenlijk totaal andersom. Hij ziet nu bijna niemand meer van de vrienden die we hadden en ik wel. Ik heb me maanden kut gevoeld, maar uiteindelijk ben ik zo blij dat ik 'van 'm af ben' dat het al het verdriet toen wel de moeite waard is gebleken. En ik denk dat hier op het forum nog veel meer mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en zich er uiteindelijk veel beter van zijn gaan voelen! Dus.. Hoe vervelend het ook is voor haar, je moet aan jezelf denken. Op deze manier heb je geen relatie. Je bent er alleen voor haar maar zelf word je er niet gelukkig van. Maak het uit.
||
Citaat:
|
![]() |
Wat ik vooral uit je verhaal haal, is dat je vriendin jou ontzettend terrorriseert. Je durft niet eens geluid te maken als zij aan het bellen is; als jij niet álles voor haar opgeeft wordt ze boos en dan voel jij je nog schuldig ook. Niet alleen lijkt zij afhankelijk van jou (voor haar paard, woonruimte en om bezig gehouden te worden), maar jij lijkt ook afhankelijk van haar - ik weet niet voor wat, maar ik kan geen enkele andere reden bedenken waarom je bij deze kwelgeest zou blijven.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb een paar belangrijke dingen eruit gehaald. Je vriendin heeft idd waarschijnlijk borderline en dat maakt het zo moeilijk voor jou denk ik. Weet je wat de kenmerken van borderline zijn? (zo niet hier komen ze) Het meest kenmerkende van de borderline persoonlijkheidsstoornis (kortweg: BPS of borderline) zijn de sterke wisselingen in stemmingen, gedachten en gedrag. Mensen met borderline zijn enorm impulsief, denken vaak zwart-wit, reageren extreem. Relaties zijn moeilijk te onderhouden, en wisselen ook sterk. Ook de ideeën en gedachten die ze over zichzelf hebben, wisselen sterk. Dit komt heel erg overeen met wat jij vertelt. Mensen met borderline hebben minstens 5 van de volgende verschijnselen.
Op trimbos.nl kan je kijken naar meer info. Ook geven zij adviezen voor familie/vrienden, zoals jij. >> Adviezen familie/betrokkenen << Ik vind het heel goed van je dat je zo betrokken bent met haar, maar denk ook aan jezelf, laat je niet ondersneeuwen door haar.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Moeilijke keuze Kris95 | 14 | 13-03-2012 19:21 | |
Liefde & Relatie |
Vriendin is gevoel kwijt, wat te doen FW | 29 | 30-11-2007 14:59 | |