Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2003, 15:12
kleinedraak
Willen jullie maybe wat vraagjes voor me beantwoorden. Als je het liever niet wil hoeft ut niet. Je hoeft ook niet elke vraag te beantwoorden, als je het er te moeilijk mee hebt bv. Ik heb dit nodig voor een werstuk van ANW en gebruik gewoon wat stukjes anoniem uiteraard! Alvast bedankt en sterkte allemaal! kuz esther

*Ben je een jongen of een meisje?

*Hoe oud ben jij?

*Wat is volgens jou borderline?

*Welke kenmerken hebben jullie zelf?

*Wanneer begon je te merken dat het niet goed met je ging en hoe merkte je dat?

*Hoe oud waren jullie toen het werd bepaald dat het borderline was?

*Zijn er duidelijke redenen waarom je borderline hebt?

*Kun je vertellen hoe je je voelt?"

*Kun je vertellen hoe je je voelde voordat er bij jou Borderline geconstateerd werd?"

*Is het bordi zijn voor jou echt een last/probleem?

*Hoe reageerde je directe omgeving?

*Heb je hulp? Zo ja waar, Zo nee waarom niet(+ zie volgende vraag)

*Helpt het goed dat je hulp krijgt, wat voor soort hulp heb je?

*Hoe vindt je dat mensen in je omgeving met je zouden moeten omgaan?

*Vertel je het mensen snel dat je het hebt of weten weinig mensen in je omgeving het?

*Geef een omschrijving hoe een typsische borderline dag er in jou leven uitziet

*Wat zijn je toekomst plannen, kwa gezin, studie/beroep, dromen?

*Waar heb je de meeste steun aan?Hobby, geloof, vriend, famile??

*Verder alle andere opmerkingen en suggesties waar ik iets aan zou kunnen hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2003, 17:45
Verwijderd
*Ben je een jongen of een meisje?
meisje

*Hoe oud ben jij?
15

*Wat is volgens jou borderline?
een persoonlijkheidsstoornis met heel veel verschillende klachten

*Welke kenmerken hebben jullie zelf?
snelle stemmingswisselingen
geldproblemen
heel impulsief
heel zwart-wit denken
woedeuitbarstingen (vooral vroeger maar nu ook nog wel)
eetproblemen
automutilatie ed.


*Wanneer begon je te merken dat het niet goed met je ging en hoe merkte je dat?
2 jaar geleden toen ik problemen met eten kreeg en later depressief raakte

*Hoe oud waren jullie toen het werd bepaald dat het borderline was? echt vast staat het nog niet, maar het lijkt er sterk op. aangezien je borderline niet vast kunt stellen voor je 18de weet ik het dus nog niet zeker, we zien wel.

*Zijn er duidelijke redenen waarom je borderline hebt?
nouja, het staat dus nog niet helemaal vast en de rest kun je zien bij de kenmerken

*Kun je vertellen hoe je je voelt?"
vaak verward en chaotisch

*Kun je vertellen hoe je je voelde voordat er bij jou Borderline geconstateerd werd?" eerst wist ik niet wat ze ermee bedoelde (het heet ook bij mij nog geen borderline maar een moeilijk persoonlijkheids ontwikkeling oid). later heb ik gehoord dat ze dachten aan borderline maar het deed me verder niet speciaal iets. wel heb ik af en toe zoiets van als het toch chronisch is allemaal vanwaar dan die hulp? maar ik weethet antwoord nu wel

*Is het bordi zijn voor jou echt een last/probleem?
ja, ik word er af en toe knettergek van.

*Hoe reageerde je directe omgeving?
niet anders, ze wisten dat ik problemen heb en of dat nou borderline heet of niet, dat maakt niet uit.

*Heb je hulp? Zo ja waar, Zo nee waarom niet(+ zie volgende vraag)
ja in wickraderheem

*Helpt het goed dat je hulp krijgt, wat voor soort hulp heb je?
dagbehandeling en heb een paar keer op de crisisafdeling gezeten intern.

*Hoe vindt je dat mensen in je omgeving met je zouden moeten omgaan?
begripvol maar niet medelijdend ofzow

*Vertel je het mensen snel dat je het hebt of weten weinig mensen in je omgeving het?
weinig, want het is nog niet zeker en het boeit niet of het een naamplaatje heeft.

*Geef een omschrijving hoe een typsische borderline dag er in jou leven uitziet

*Wat zijn je toekomst plannen, kwa gezin, studie/beroep, dromen?
geen idee, behalve dat ik graag een keer naar india zou willen

*Waar heb je de meeste steun aan?Hobby, geloof, vriend, famile??
vrienden en internet

*Verder alle andere opmerkingen en suggesties waar ik iets aan zou kunnen hebben

strax stuur ik wel dat verhaaltje van een typische dag. moet nu gaan eten
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 17:11
framboosje
Avatar van framboosje
framboosje is offline
*Ben je een jongen of een meisje?
meisje

*Hoe oud ben jij?
16

*Wat is volgens jou borderline?
een ziekte, die erg ingewikkeld in elkaar zit en soms moeilijk is vast te stellen... ook ene ziekte met enorm veel kenmerken

*Welke kenmerken hebben jullie zelf?
geldproblemen
stemmingswisselingen
extreem zwart-wit denken
driftbuien
automutilatie
eetproblemen
bang zijn mensen te verliezen door teveel van hen te houden
zelfmoordgedachten/pogingen
moordgedachten
slaapproblemen

*Wanneer begon je te merken dat het niet goed met je ging en hoe merkte je dat?
ongeveer een jarenhalf geleden... toen had ik voor het eerste gesneden, maar verder had ik er toen niet echt aandacht aan besteed, hoewel ik wist dat er iets mis wat

*Hoe oud waren jullie toen het werd bepaald dat het borderline was?
het is nog niet echt vastgesteld, ook omdat ik eigenlijk nog geen 18 ben en het dus een puberteitsprobleem kan zijn... toch denken mijn psychologe en huisdokter aan iets in die richting


*Zijn er duidelijke redenen waarom je borderline hebt?
(zie kenmerken)

*Kun je vertellen hoe je je voelt?"
voor het moment voel ik me redelijk... wel altijd héél erg moe, veel dingen waar ik geen zin in heb, down,....


*Kun je vertellen hoe je je voelde voordat er bij jou Borderline geconstateerd werd?"
héél gelukkig eigenlijk... vanaf da'k begon te snijden is dat eigenlijk redelijk hetzelfde gebleven, buiten da'k rapper down was... toen ze eigenlijk dachten da'k iets in die richting had (vanaf da'k naar mijn psychologe ging eigenlijk) had ik nog meer downmomenten en ook het automutileren verslechterde... ik had ook steeds meer slaap- en eetproblemen

*Is het bordi zijn voor jou echt een last/probleem?
niet echt... er wordt wel aan gewerkt, maar ik heb er eigenlijk iet echt last van... waarom al die moeite doen, als ik het eigenlijk nog niet zo héél erg zou vinden moest het niet verbeteren...

*Hoe reageerde je directe omgeving?
best wel goed... ze weten wel niet dat ik misschien bordeline heb, maar ze weten dat ik automutileer e.d. en dat is voor hen genoeg... de meeste mensen probeerde me te helpen en bleven goeie vrienden of werden zelf nog betere vrienden... anderen hebben me laten vallen omdat ze "het niet aankunnen" (=> waar hebben ZIJ last van?!)

*Heb je hulp? Zo ja waar, Zo nee waarom niet(+ zie volgende vraag)
ja, ik ga sinds een paar maanden naar een psychologe... ik ga er elke week naartoe (is bij een psychologenpraktijk, hier in het brugse/belgië)

*Helpt het goed dat je hulp krijgt, wat voor soort hulp heb je?
of de hulp werkt, hang af van hoe ik me voel e.d. in het algemeen is het wel al verbetert, maar nog niet bijzonder veel... ik krijg (voor het moment) een therapie die ervoor zorgt da'k kan zeggen wat ik voel en zo...

*Hoe vindt je dat mensen in je omgeving met je zouden moeten omgaan?
ik heb het liefst dat ze gewoon blijven omgaan met me, zoals voordat ze wisten wat er allemaal aan de hand is... ze moeten me ABSOLUUT NIET gaan bemoederen en zo... wel ben ik een persoon die veel aandacht en liefde nodig geeft (maar dat heeft eigenlijk weinig met mijn problemen te maken)

*Vertel je het mensen snel dat je het hebt of weten weinig mensen in je omgeving het?
weinig... in het begin vertelde ik het redelijk snel, omdat ik er eigenlijk trots op was... nu weten weinig mensen het eigenlijk, doordat ik hen vertel dat het opgelost is (en ze geloven het!!!!), behalve personen die écht enorm veel voor me betekenen weten het

*Geef een omschrijving hoe een typsische borderline dag er in jou leven uitziet
eigenlijk gewoon zoals ene dag bij iemand anders... met dat verschil dat ik het soms enorm moeilijk heb mij op dingen te concentreren, de drang naar automutileren steeds aanwezig is en het enorm moeilijk is dat gevoel te onderdrukken...
ik moet gewoon veel meer gevoelens en gedachten onderdrukken dan andere mensen in mijn omgeving

*Wat zijn je toekomst plannen, kwa gezin, studie/beroep, dromen?
die heb ik eigenlijk niet... ik hoop gewoon elke dag da'k misschien toch nog de volgende dag haal

*Waar heb je de meeste steun aan?Hobby, geloof, vriend, famile??
vrienden

*Verder alle andere opmerkingen en suggesties waar ik iets aan zou kunnen hebben
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 17:22
kleinedraak
Dankjullie wel allemaal!!!!!!!! Knap dta jullie het durfden te vertellen. Me_blackrose: post je je verhaal hier of stuur je hem naa mij op???? Zie voor mijn gewijzigde emailadres mijn profiel!!!Ik hoop nog wat van jullie te horen, sterkte allemaal. ik leef met jullie mee!! Greetz Esther
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 18:54
Verwijderd
Citaat:
kleineghcdraak schreef:
Dankjullie wel allemaal!!!!!!!! Knap dta jullie het durfden te vertellen. Me_blackrose: post je je verhaal hier of stuur je hem naa mij op???? Zie voor mijn gewijzigde emailadres mijn profiel!!!Ik hoop nog wat van jullie te horen, sterkte allemaal. ik leef met jullie mee!! Greetz Esther
ik post um hier, ik edit mijn vorige verhaal een beetje.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 19:16
Verwijderd
ik had hem gister heel snel ingevuld dus nu komt de uitpreiding
Citaat:
Welke kenmerken hebben jullie zelf?
snelle stemmingswisselingen
geldproblemen
heel impulsief
heel zwart-wit denken
woedeuitbarstingen (vooral vroeger maar nu ook nog wel)
eetproblemen
automutilatie ed.

zelfmoordgedachtes
vergeetachtig (maar dat heeft meer met de depressie te maken denk ik)
dingen zien en horen die er neit zijn (maar geen psychotische verschijnselenof dissociatieve want ik kan ze zien en tegelijkertijd beschrijven als ik met iemand aan eht praten ben)

Citaat:
*Zijn er duidelijke redenen waarom je borderline hebt?
nouja, het staat dus nog niet helemaal vast en de rest kun je zien bij de kenmerken

sorry ik had de vraag eerst verkeerd begrepen. het gekke is dus dat ik geen duidelijke redenen heb. nooit mishandeld of misbruikt of iets dergelijks, geen erge dingen meegemaakt vroeger.

Citaat:
*Hoe vindt je dat mensen in je omgeving met je zouden moeten omgaan?
begripvol maar niet medelijdend ofzow
mijn moeder zei vanochtend tegen mij dat ze niet zag dat ik borderline zou hebben ofzo, zij vindt dat het niet echt daarop lijkt.
misschien heeft ze gelijk, ik heb bijv. niet echt problemen in relaties enzo. maarja, ik weet het gewoon niet.

Citaat:
*Geef een omschrijving hoe een typsische borderline dag er in jou leven uitziet
'sochtends toen ik opstond snapte ik niet dat ik die wekker zo ontzettend vroeg had gezet, ik wou slapen! de avond daarvoor was ik zo bang geweest dat ik te laat zou komen dat ik de wekker een uur vroeger had gezet dan normaal. ik voelde me moe toen ik uiteindelijk opstond en had geen zin in de dag. een kwartier later miste ik mijn cavia ineens heel erg en ben toen naar beneden gegaan en heb mijn cavia es flink geknuffeld. toen had ik er genoeg van. ik liep naar boven om me te gaan aankleden en ineens kreeg ik een tut-bui. daarna werd ik weer angstig dat ik te laat zou komen en ben naar school gaan fietsen. op school was ik een beetje melig aan het doen met vrienden en daarna ging ik naar boven want ik had eengesprek met de vertrouwenspersoon. eerst waren we gewoon wat aan het praten over wat er gebeurd was de afgelopen tijd en hij vond alles positief en we hadden lol. toen ineens sloeg mijn stemming om. hij vroeg of ik kwaad was, maar dat was niet zo, ik voelde me ineens heel beroerd en was wat apathisch voor me uit aan het staren. toen het gesprek voorbij was bleef ik nog ff mokken en daarna had ik weer de grootste lol.
in de trein naar de dagbehandeling luisterde ik gewoon wat muziek er rookte een sigaretje.
in de groep voelde ik me de ene keer slecht en dan weer goed maar ik bleef lollig doen. bij het sporten dreigde het ff in te storten maar het ging goed. op weg terug naar huis kon ik alleen nog maar aan zelfmoord denken. ik doe vrij normaal, maar ik voel me zo slecht nu!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe voel je je op relationeel gebied #116
Verwijderd
500 05-05-2011 08:50
Psychologie Borderliner?
crawloftime
20 09-03-2010 10:50
Psychologie Kwalen.. Afwijkingen..
Armoed
172 28-11-2007 20:19
Psychologie vriendin met boulimia
kita
19 01-06-2005 21:16
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Psychologie vraag aan alle borderliners
eeh...?
11 16-05-2003 19:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.