Oud 09-10-2003, 18:23
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Den Haag -Op het islamitisch onderwijs in Nederland is weinig aan te merken. Op geen enkele islamitische school komt het onderwijs in strijd met democratische beginselen.

Bovendien doen de meeste scholen hun best een bijdrage te leveren aan de integratie, concludeert de Onderwijsinspectie. Er is geen reden voor 'onrust' of 'ernstige ontevredenheid'. Minister Van der Hoeven (Onderwijs) vindt dat het islamitisch onderwijs niet langer apart in de gaten gehouden hoeft te worden. De Onderwijsinspectie onderzocht afgelopen maanden 20 islamitische scholen. Die werden vorig jaar nog door de inspectie aangemerkt als 'risicovol' zodat nader onderzoek nodig was.

Het ging daarbij vooral om twijfels over het toezicht van de schoolleiders of over de bevoegdheid van leraren. Alleen over drie Rotterdamse scholen in de wijken Feijenoord, Middelland en Nieuwe Westen, waar sprake is van een 'bestuurscrisis', zijn de inspecteurs niet te spreken.

------
Wel opvallend, als 1 of andere idioot roept dat Islamitische scholen opleidingsinstituten zijn voor terroristen en moslimfundamentalisten , is Nederland te klein en een bericht met bewijs dat het dus niet zo is, krijgt ergens een klein plekje op pagina 4 en heeft niemand het er over.
Maja de Islamofoben vinden vast wel weer wat om over te ouwehoeren.
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2003, 18:31
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Ze belemmeren het wel. Jullie moslims moeten als je hier bent gekomen zo snel mogelijk integreren en niet blijven hangen in jullie moslimcultuur, zo niet dan hebben jullie niet het recht om van ons belastinggeld gebruik te maken.

Nou heb ik het nog niet eens gehad over de criminel marokkanen en antillianen.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 18:38
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 09-10-2003 @ 18:31:
Ze belemmeren het wel. Jullie moslims moeten als je hier bent gekomen zo snel mogelijk integreren en niet blijven hangen in jullie moslimcultuur, zo niet dan hebben jullie niet het recht om van ons belastinggeld gebruik te maken.

Nou heb ik het nog niet eens gehad over de criminel marokkanen en antillianen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 18:40
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
ze moeten culturen gewoon gescheiden houden, ik zou het ook liever anders zien, maar nederland is een mooi praktijkvoorbeeld waar het fout gaat. Das mijn conclusie na 19 jaar 8)

*onderzoek is nog steeds gaande*
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 18:41
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Ertur schreef op 09-10-2003 @ 18:38:
*mooooooht*
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 18:42
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 09-10-2003 @ 18:40:
ze moeten culturen gewoon gescheiden houden, ik zou het ook liever anders zien, maar nederland is een mooi praktijkvoorbeeld waar het fout gaat. Das mijn conclusie na 19 jaar 8)

*onderzoek is nog steeds gaande*
Hoe bedoel je dat? Een soort moslim-min-staat binnen Nederland, de moslims in kampen?
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 18:45
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 09-10-2003 @ 18:31:
Ze belemmeren het wel. Jullie moslims moeten als je hier bent gekomen zo snel mogelijk integreren en niet blijven hangen in jullie moslimcultuur, zo niet dan hebben jullie niet het recht om van ons belastinggeld gebruik te maken.

Nou heb ik het nog niet eens gehad over de criminel marokkanen en antillianen.
Jij verwoord precies wat ik vind.
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Krijgt dit nog enige inhoudelijke lading, of moet ik met de sleutel klaar staan om een slotje erop te zetten?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 09-10-2003 @ 19:15:
Krijgt dit nog enige inhoudelijke lading, of moet ik met de sleutel klaar staan om een slotje erop te zetten?
Lijkt me juist wel dat dat integratie belemmert, omdat iedereen dan alleen maar met zijn eigen 'soort' (om het zo maar ff te zeggen) omgaat en dus minder behoefte heeft om te integreren.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:34
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 09-10-2003 @ 18:31:
Ze belemmeren het wel.

zie onderzoek boven. NEE

Jullie moslims moeten als je hier bent gekomen zo snel mogelijk integreren en niet blijven hangen in jullie moslimcultuur,

blijven hangen? wat is integreren? en wat de heck is een moslimcultuur?

zo niet dan hebben jullie niet het recht om van ons belastinggeld gebruik te maken.

waarom niet?

Nou heb ik het nog niet eens gehad over de criminel marokkanen en antillianen.

daar heb je het inderdaad niet over gehad. wat hebben antillianen met moslimscholen te maken?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:40
sans plomb
Avatar van sans plomb
sans plomb is offline
Citaat:
SSER schreef op 09-10-2003 @ 18:23:
uit een onderzoekje...ik geloof er niks van
__________________
Love is like a pictionary
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:46
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
D!82 schreef op 09-10-2003 @ 19:40:
uit een onderzoekje...ik geloof er niks van
En als er uit dat onderzoek was gekomen dat islamitische scholen de integratie wel belemmeren, dan had je het zeker wel geloofd he? Wat wordt er hier weer heerlijk met twee maten gemeten.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:53
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
D!82 schreef op 09-10-2003 @ 19:40:
uit een onderzoekje...ik geloof er niks van
en het was niet het eerste onderzoekje van de onderwijsinspectie waaruit dit resultaat naar voren kwam.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 20:58
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Joostje schreef op 09-10-2003 @ 19:34:
Ze belemmeren het wel.

zie onderzoek boven. NEE

Ze kunnen het wel meer onderzoeken, betekent niet automatisch dat ik het ermee eens moet zijn. Wat ik om me heen zie, is geen integratie maar een enorme nood om te uiten dat je moslim bent en hoe blij je daar wel niet mee bent. Dat ze dit hier doen terwijl het in hun eigen land zelfs soms minder is. (In turkije zie je bijna geen mensen met een hoofddoek, hier moeten ze het wel ineens allemaal dragen)


Jullie moslims moeten als je hier bent gekomen zo snel mogelijk integreren en niet blijven hangen in jullie moslimcultuur,

blijven hangen? wat is integreren? en wat de heck is een moslimcultuur?

Integreren is meedoen, meedoen met de cultuur van het land waar je naartoen bent gekomen omdat je niet goed kon leven in het andere land, logisch dat er iets tegenover staat.


zo niet dan hebben jullie niet het recht om van ons belastinggeld gebruik te maken.

waarom niet?

Zie wat ik hierboven zei, als zij niet integreren en zich anti-westers blijven opstellen dan vind ik dat ze niet het recht hebben om hier te blijven.


Nou heb ik het nog niet eens gehad over de criminele marokkanen en antillianen.

daar heb je het inderdaad niet over gehad.

wat hebben antillianen met moslimscholen te maken?

Antillianen zijn het ergste soort buitenlanders, zij verergeren het beeld van de buitenlanders ook nog eens, als zij nou vanaf het begin naar normale scholen zouden gaan zou het volgens mij heel wat minder problemen opleveren.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 21:10
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 09-10-2003 @ 20:58:
Ze kunnen het wel meer onderzoeken, betekent niet automatisch dat ik het ermee eens moet zijn. Wat ik om me heen zie, is geen integratie maar een enorme nood om te uiten dat je moslim bent en hoe blij je daar wel niet mee bent. Dat ze dit hier doen terwijl het in hun eigen land zelfs soms minder is. (In turkije zie je bijna geen mensen met een hoofddoek, hier moeten ze het wel ineens allemaal dragen)

Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn dat 1 + 1 2 is. Verde rheb ik geen enkel probleem met moslims. Datze hier in Nederland vaker een hoofddoek dragen, komt omdat gastarbeiders (en koerden) vaker uit wat conservatiever dorpjes komen (nederlandse bedrijven hebben ze daar vandaan gehaald) en omdat mensen nu eenmaal hoe verder van huis ze gaan wonen, hoe vaderlandslievender ze worden (kijk bijvoorbeeld naar ieren in de VS.

Integreren is meedoen, meedoen met de cultuur van het land waar je naartoen bent gekomen omdat je niet goed kon leven in het andere land, logisch dat er iets tegenover staat.

tot hoever meedoen? veel moslims zijn hier naar toe gekomen om te werken, niet als vluchteling.

Zie wat ik hierboven zei, als zij niet integreren en zich anti-westers blijven opstellen dan vind ik dat ze niet het recht hebben om hier te blijven.

1) waarom denk je datze niet integreren
2) waarom denk je dat ze zich westers opstellen
3) waarom denk je dat ze niet het recht hebben omhier te blijven
4) waarom denk je dat "moslims" op één hoop kunnen worden gegooid
5) waarom denk je dat een paar miljard nationale en internationale wetten geschonden kunnen worden
6) waarom denk je dat de schuld van gebrekkig integreren bij de allochtonen ligt?
7) ik vind discriminatie zeer antiwesters

Antillianen zijn het ergste soort buitenlanders, zij verergeren het beeld van de buitenlanders ook nog eens, als zij nou vanaf het begin naar normale scholen zouden gaan zou het volgens mij heel wat minder problemen opleveren.

1) waarom denk je dat Antillianen het ergste "soort" "buitenlanders"zijn
2) wat noem je normale scholen
3) waarom denk je dat dat minde rproblemen oplevert
4) gaan antillianen nietnaar normale scholen
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 21:16
Verwijderd
Jaha. En criminele kutmarokkaantjes en criminele Tilburgse Antillianen laten zich natuurlijk helemaal leiden door wat er op Islamitische basisscholen aan onderwijs gegeven wordt.

Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 21:38
Verwijderd
Ontopic: schaf toch alle religieuze scholen af, dat zou de verdraagzaamheid an sich ten goede komen.

Laatst gewijzigd op 09-10-2003 om 22:06.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 23:14
Palmboompje
Palmboompje is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 09-10-2003 @ 18:40:
ze moeten culturen gewoon gescheiden houden, ik zou het ook liever anders zien, maar nederland is een mooi praktijkvoorbeeld waar het fout gaat. Das mijn conclusie na 19 jaar 8)

*onderzoek is nog steeds gaande*
Suriname is een heel mooi voorbeeld over hoe goed het ook kan gaan
__________________
Palmboompjes staan op het strand...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-10-2003, 23:25
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 09-10-2003 @ 21:38:
Ontopic: schaf toch alle religieuze scholen af, dat zou de verdraagzaamheid an sich ten goede komen.
Tegen de vrijheid van godsdienst en die van vrije associatie.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 23:33
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Over het algemeen komen de meeste hogere opgeleiden moslims van islamitische scholen heb ik ooit ergens gelezen.
__________________
Všude dobře doma nejlķp
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 23:34
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 09-10-2003 @ 21:38:
Ontopic: schaf toch alle religieuze scholen af, dat zou de verdraagzaamheid an sich ten goede komen.
Helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 10:13
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 09-10-2003 @ 23:33:
Over het algemeen komen de meeste hogere opgeleiden moslims van islamitische scholen heb ik ooit ergens gelezen.
Misschien omdat de meeste moslims naar islamitische scholen gaan, dan is het logisch dat daar ook de meeste hoog-opgeleide moslims vandaan komen
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 10:26
Verwijderd
Ten eerste wil ik er even bij melden dat mijn vader directeur is van de Islamitische bassischool assidieq (de beruchtste ) en mijn moeder werkt bij de islamitische bassischool al iman (heeft ook heel vaak het nieuws gehaald ). Je moet eens weten hoeveel daar geinspecteerd word. Telkens duidt het erop dat Islamitische scholen niets verkeerds doen. Er worden dus ook geen dingen geleerd die tegenstrijdig zijn met de grondwet. De lessen op Islamitische scholen worden allemaal in het Nederlands gegeven meestal door Nederlandse leerkrachten, enigste wat dit soort scholen anders maakt is dat er ook nog islam les en arabische/turkse les word gegeven. Islam les is niets verkeerd mee. Arabische en turkse lessen ook niet. Ik vind best dat een kind ook nog zijn thuis taal goed moet kunnen beheren want diegene heeft ook nog familie in zijn eigen land en daarmee moet het kind ook mee kunnen communiceren. helaas spreek ik geen turks (hoewel ik half turks ben en half nederlands) en heb als ik met familie in turkije ben erg veel moeite mee.

Ikzelf heb ook op een islamitische school gezeten, en ik doe nu godzijdank 5vwo
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 12:35
rosa_angelkiz
rosa_angelkiz is offline
meeste jongens die in de criminaliteit zitten komen niet van islamitische school, meeste komen van een " gewone school"
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 13:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 09-10-2003 @ 23:25:
Tegen de vrijheid van godsdienst en die van vrije associatie.
Neuh; hoeft niet per se. Tenzij je ook na-schoolse activiteiten gaat verbieden.

Dus regulier onderwijs kan dan godsdienst-vrij zijn, maar na-schoolse activiteiten of lessen kan dan vanuit een bepaalde godsdienst zijn.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2003, 13:33
Verwijderd
Onderwijs en godsdienst gaan zien samen in mijn ogen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 15:24
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
rosa_angelkiz schreef op 10-10-2003 @ 12:35:
meeste jongens die in de criminaliteit zitten komen niet van islamitische school, meeste komen van een " gewone school"
Precies, die komen van een VMBO school in de omgeving waar ze problemen zoeken.

Citaat:
Onderwijs en godsdienst gaan niet samen in mijn ogen
Waarom niet? Zonder godsdienst was er ook geen onderwijs geweest.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 15:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 10-10-2003 @ 15:24:

Waarom niet? Zonder godsdienst was er ook geen onderwijs geweest.
Hoe kom je daar bij?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 15:27
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-10-2003 @ 15:26:
Hoe kom je daar bij?
Jezuieten e.d.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 15:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 10-10-2003 @ 15:27:
Jezuieten e.d.
t ligt er een beetje aan wanneer je t een school kunt noemen. Misschien hadden ze in de prehistorie ook al scholen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 15:37
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-10-2003 @ 15:34:
t ligt er een beetje aan wanneer je t een school kunt noemen. Misschien hadden ze in de prehistorie ook al scholen
Toen kenden ze ook al goden.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 15:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 10-10-2003 @ 15:37:
Toen kenden ze ook al goden.
Dus? Dat is toch geen logisch verband?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 15:50
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-10-2003 @ 15:47:
Dus? Dat is toch geen logisch verband?
Jij vindt dat geen logisch verband.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 15:57
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-10-2003 @ 15:34:
t ligt er een beetje aan wanneer je t een school kunt noemen. Misschien hadden ze in de prehistorie ook al scholen
karel de grote heeft scholen ingevoerd
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 10-10-2003 @ 15:50:
Jij vindt dat geen logisch verband.
Neuh. WEtenschappelijk gezien zullen vele wetenschappers het met mij eens zien dat er geen logisch verband bestaat tussen het geloven in een god en het oprichten van scholen.

Logischer zou geweest zijn dat scholen zijn ontstaan uit het feit dat uitgelegd werd hoe je moest jagen, koken, huizen bouwen etc. Als deel van je opvoeding dus.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:24
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Natuurlijk belemmeren islamitische scholen de integratie niet hoe kun je er nou beter voor zorgen dat nederland zo snel mogelijk integreert met de moslimcultuur.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-10-2003, 16:32
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Isa schreef op 10-10-2003 @ 16:24:
Natuurlijk belemmeren islamitische scholen de integratie niet hoe kun je er nou beter voor zorgen dat nederland zo snel mogelijk integreert met de moslimcultuur.
ehh, door autochtonen mnaar een moslimschool te sturen?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 10-10-2003 @ 15:47:
Dus? Dat is toch geen logisch verband?
Het is geen altijd opgaand causaal verband, maar wel een historisch feit dat scholen in eerste instantie toch voornamelijk gesticht werden door de geestelijkheid. Godsdienstonderricht is één van de oudste vormen van onderwijs. Nu moet natuurlijk wel gezegd worden dat het vroeger zo was dat vrijwel alle kennis in handen was van de geestelijkheid, dus dat de geestelijkheid het monopolie had op kennisoverdracht. Als je je bedenkt dat in de donkere Middeleeuwen eigenlijk niemand behalve de adel en de geestelijkheid kon lezen en schrijven, dan is het niet zo gek dat scholen voornamelijk voortkomen uit geloof.

Maar dat is zoals gezegd alleen een historisch feit, er is geen logische verklaring voor. Het is gewoon zo ontstaan.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 17:26
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
in het oude rome was onderwijs voornamelijk niet-religieus.

feit
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 18:06
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
jonge, jonge, wat een niveau toch weer

Ik kan me altijd nogal moeilijk voorstellen dat een islamitische school waar veel aan arabische taal en godsdienst onderwijs gedaan wordt de integratie niet belemmert. De normen en waarden die daar bij gebracht worden zijn niet degene die je moet kennen om hier in nederland mee te kunnen draaien. Lijkt me.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 18:38
*~SuPaHgIrL~*
Avatar van *~SuPaHgIrL~*
*~SuPaHgIrL~* is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 09-10-2003 @ 18:31:
Ze belemmeren het wel. Jullie moslims moeten als je hier bent gekomen zo snel mogelijk integreren en niet blijven hangen in jullie moslimcultuur, zo niet dan hebben jullie niet het recht om van ons belastinggeld gebruik te maken.

Nou heb ik het nog niet eens gehad over de criminel marokkanen en antillianen.
maar nederland is toch een vrij land en je mag toch geloven waar je in wilt geloven?
__________________
*** *~SuPaHgIrL~*Is BaCk*~
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 18:40
*~SuPaHgIrL~*
Avatar van *~SuPaHgIrL~*
*~SuPaHgIrL~* is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 10-10-2003 @ 10:26:
Ten eerste wil ik er even bij melden dat mijn vader directeur is van de Islamitische bassischool assidieq (de beruchtste ) en mijn moeder werkt bij de islamitische bassischool al iman (heeft ook heel vaak het nieuws gehaald ). Je moet eens weten hoeveel daar geinspecteerd word. Telkens duidt het erop dat Islamitische scholen niets verkeerds doen. Er worden dus ook geen dingen geleerd die tegenstrijdig zijn met de grondwet. De lessen op Islamitische scholen worden allemaal in het Nederlands gegeven meestal door Nederlandse leerkrachten, enigste wat dit soort scholen anders maakt is dat er ook nog islam les en arabische/turkse les word gegeven. Islam les is niets verkeerd mee. Arabische en turkse lessen ook niet. Ik vind best dat een kind ook nog zijn thuis taal goed moet kunnen beheren want diegene heeft ook nog familie in zijn eigen land en daarmee moet het kind ook mee kunnen communiceren. helaas spreek ik geen turks (hoewel ik half turks ben en half nederlands) en heb als ik met familie in turkije ben erg veel moeite mee.

Ikzelf heb ook op een islamitische school gezeten, en ik doe nu godzijdank 5vwo
ik heb ook op de al-iman school gezeten. is jou moeder mischien aysha bayrak?
__________________
*** *~SuPaHgIrL~*Is BaCk*~
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 18:44
Verwijderd
Ik vraag me af: wordt op zulke scholen Nederlands gepraat? Door de leraar en onderling?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 18:46
Verwijderd
Citaat:
wouszer schreef op 10-10-2003 @ 18:44:
Ik vraag me af: wordt op zulke scholen Nederlands gepraat? Door de leraar en onderling?
Het zijn zowat alleen maar nederlandse leerkrachten? Beter dit topic lezen knul want je valt in herhaling. En nee zelfs onderling moesten we tegen elkaar nederlands praten.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 18:50
Verwijderd
En wat las ik toenet in de krant. Islamitische scholen scoren gemiddeld hoger voor de cito dan andere scholen.


ja
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 18:50
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 10-10-2003 @ 18:06:
jonge, jonge, wat een niveau toch weer

Ik kan me altijd nogal moeilijk voorstellen dat een islamitische school waar veel aan arabische taal en godsdienst onderwijs gedaan wordt de integratie niet belemmert. De normen en waarden die daar bij gebracht worden zijn niet degene die je moet kennen om hier in nederland mee te kunnen draaien. Lijkt me.
Juist wel. Veel kinderen die naar islamitische basisscholen gaan, gaan daarna naar een 'gewone' middelbare school. Een vriendin van mij heeft op een islamitische basisschool gezeten, en je wordt daar echt voorbereid op de toekomst. Ze leerden daar zelfs dat nederlanders heel vrij over seks spraken, dus dat ze zich in de toekomst niet hoefden te schamen om als ze vragen hadden die ook te stellen. Ze leren hoe de islam precies in elkaar zit, zodat ze het later duidelijk en redelijk uit kunnen leggen aan de niet-moslims bij ons op school. Wanneer je op je achtste jaar aan de ramadan ofzo meedoet, en de rest van je klas snapt niet wat het is, en jij kunt het ze niet uitleggen, dan is de kans dat je raar wordt aangekeken, niet geaccepteerd wordt(vooral op die leeftijd), redelijk groot.

Kortom, ze leren daar omgaan met twee culturen. Dat vind ik iets goeds. Integreren betekent voor mij niet afstand doen van je geloof en je idealen. Je mag zo anders zijn als je wilt, zolang je maar mee kunt komen in de maatschappij.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 18:58
Orion2003
Avatar van Orion2003
Orion2003 is offline
Ik denk juist dat islamitisch onderwijs de intergratie _WEl_ belemerd. Het lijkt me dat er islamititsche normen en waarden wordne bijgebracht (zo niet waarom is het anders islamitisch onderwijs?). Ook zullen er alleen allachtonen op dat soort scholen zitten waardoor je toch weer een soort opdeling krijgt, wat intergratie ook niet echt helpt. Nederland is geen islamitisch land, het is hier een hele andere cultuur, andere taal en gewoontes. Wanneer mensen toch de gewoontes van hun eigen land handhaven, of in dit geval leren op school, zal men toch in zekere zin anders zijn dan de doorsnee mensen en er ook minder snel mee in contact komen. Ik zelf zie het in me woonplaats al gebeuren. hele wijken met allachtonen (vaak onderverdeeld in verschillende nationaliteiten, die natuurlijk ook weer bij elkaar zitten) en daarnaast de wijken van de autochtonen. Van elkaar gescheiden en amper in contact puur door het verschil in cultuur, en vooral gewoontes. Vooral met de oudere generaties is dat het geval. Een deel kan zelfs nog geen eens Nederlands, wat ik toch wel een vereiste vind, zeker als men hier al jaren woont.
De scholen zijn nog niet eens zo'n probleem in verhouding tot thuis. Ik zie helaas maar al te vaak allachtonen moeders buitenlands praten met hun kinderen van 4 a 5 jaar, die dus ook nog geen Nederlands kunnen puur omdat hun ouders het niet of niet goed genoeg behersen. Ik ga er maar vanuit dat ze die achterstand dan op school weer goedmaken, maar dan wel op een Nederlandse school, op de kleuterschool waar niets anders gepraat wordt dan Nederlands leer je dat het snelst. Ik weet dat het natuurlijk niet overal zo is. Er zijn natuurlijk ook heel veel allachtonen die wel geintergreerd zijn, maar naar mijn mening niet genoeg. En om een lang verhaal kort te maken, islamitische scholen helpen daar niet bij. Hoe het wel opgelost moet kan worden? Ik weet het niet, mensen moeten namelijk ook willen intergreren iets wat er bij velen ook aan ontbreekt.
__________________
De mens wist vroeger (1000 n. Chr.) 0,001 % af van de natuurwetten, aarde en heelal. Nu is dat 100x zo veel.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Orion2003 schreef op 10-10-2003 @ 18:58:
Ik denk juist dat islamitisch onderwijs de intergratie _WEl_ belemerd. Het lijkt me dat er islamititsche normen en waarden wordne bijgebracht (zo niet waarom is het anders islamitisch onderwijs?). Ook zullen er alleen allachtonen op dat soort scholen zitten waardoor je toch weer een soort opdeling krijgt, wat intergratie ook niet echt helpt. Nederland is geen islamitisch land, het is hier een hele andere cultuur, andere taal en gewoontes. Wanneer mensen toch de gewoontes van hun eigen land handhaven, of in dit geval leren op school, zal men toch in zekere zin anders zijn dan de doorsnee mensen en er ook minder snel mee in contact komen. Ik zelf zie het in me woonplaats al gebeuren. hele wijken met allachtonen (vaak onderverdeeld in verschillende nationaliteiten, die natuurlijk ook weer bij elkaar zitten) en daarnaast de wijken van de autochtonen. Van elkaar gescheiden en amper in contact puur door het verschil in cultuur, en vooral gewoontes. Vooral met de oudere generaties is dat het geval. Een deel kan zelfs nog geen eens Nederlands, wat ik toch wel een vereiste vind, zeker als men hier al jaren woont.
De scholen zijn nog niet eens zo'n probleem in verhouding tot thuis. Ik zie helaas maar al te vaak allachtonen moeders buitenlands praten met hun kinderen van 4 a 5 jaar, die dus ook nog geen Nederlands kunnen puur omdat hun ouders het niet of niet goed genoeg behersen. Ik ga er maar vanuit dat ze die achterstand dan op school weer goedmaken, maar dan wel op een Nederlandse school, op de kleuterschool waar niets anders gepraat wordt dan Nederlands leer je dat het snelst. Ik weet dat het natuurlijk niet overal zo is. Er zijn natuurlijk ook heel veel allachtonen die wel geintergreerd zijn, maar naar mijn mening niet genoeg. En om een lang verhaal kort te maken, islamitische scholen helpen daar niet bij. Hoe het wel opgelost moet kan worden? Ik weet het niet, mensen moeten namelijk ook willen intergreren iets wat er bij velen ook aan ontbreekt.
En daarin heb je het belangrijkste punt, mensen zoeken elkaar op, daardoor zullen er alleen maar Islamisten op die scholen zitten en geen of weinig andere mensen, en dat belemmerd de integratie.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Orion2003 schreef op 10-10-2003 @ 18:58:
Ik denk juist dat islamitisch onderwijs de intergratie _WEl_ belemerd. Het lijkt me dat er islamititsche normen en waarden wordne bijgebracht (zo niet waarom is het anders islamitisch onderwijs?).
Wat is er mis met islamitische normen en waarden? En wat maakt dat zo verschillend als de westerse normen en waarden?

Citaat:
Orion2003 schreef op 10-10-2003 @ 18:58:
Ook zullen er alleen allachtonen op dat soort scholen zitten waardoor je toch weer een soort opdeling krijgt, wat intergratie ook niet echt helpt. Nederland is geen islamitisch land, het is hier een hele andere cultuur, andere taal en gewoontes. Wanneer mensen toch de gewoontes van hun eigen land handhaven, of in dit geval leren op school, zal men toch in zekere zin anders zijn dan de doorsnee mensen en er ook minder snel mee in contact komen.
Maar dan moeten echt alle religieuse scholen gesloten worden. Dus ook katholieke, joodse, hindoestaanse en ga zo maar door. En anders zijn is niet verkeert. Beetje variatie kan wel.

Citaat:
Orion2003 schreef op 10-10-2003 @ 18:58:
Ik zelf zie het in me woonplaats al gebeuren. hele wijken met allachtonen (vaak onderverdeeld in verschillende nationaliteiten, die natuurlijk ook weer bij elkaar zitten) en daarnaast de wijken van de autochtonen. Van elkaar gescheiden en amper in contact puur door het verschil in cultuur, en vooral gewoontes. Vooral met de oudere generaties is dat het geval. Een deel kan zelfs nog geen eens Nederlands, wat ik toch wel een vereiste vind, zeker als men hier al jaren woont.
Deze groepen onstaan simpelweg om financiele redenen. Autochtonen hebben nou in verhouding meer dan allochtonen. Dat die oudere mensen geen nederlands kunnen is de schuld van de nederlandse regering. Zij dachten niet aan de intergratie van de gastarbeiders. Maar als we hier over moeten discussieren dwalen we af.

Citaat:
Orion2003 schreef op 10-10-2003 @ 18:58:
De scholen zijn nog niet eens zo'n probleem in verhouding tot thuis. Ik zie helaas maar al te vaak allachtonen moeders buitenlands praten met hun kinderen van 4 a 5 jaar, die dus ook nog geen Nederlands kunnen puur omdat hun ouders het niet of niet goed genoeg behersen. Ik ga er maar vanuit dat ze die achterstand dan op school weer goedmaken, maar dan wel op een Nederlandse school, op de kleuterschool waar niets anders gepraat wordt dan Nederlands leer je dat het snelst. Ik weet dat het natuurlijk niet overal zo is. Er zijn natuurlijk ook heel veel allachtonen die wel geintergreerd zijn, maar naar mijn mening niet genoeg. En om een lang verhaal kort te maken, islamitische scholen helpen daar niet bij. Hoe het wel opgelost moet kan worden? Ik weet het niet, mensen moeten namelijk ook willen intergreren iets wat er bij velen ook aan ontbreekt.
Islamitische scholen praten ze ook alleen maar nederlands. Wat maakt zon nederlandse school beter dan een islamitische? Op een islamitische school moet er nou eenmaal nederlands gepraat worden want een turk verstaat geen marrokaans of een chinees verstaat geen iraans. Lukt niet he.

En het is Allochtoon niet Allachtoon
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 22:02
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 09-10-2003 @ 23:25:
Tegen de vrijheid van godsdienst en die van vrije associatie.
Ik zeg niet dat religieus onderwijs verboden moet worden, maar m.i. is het beter om op alle scholen over alle religies uitgebreid onderwijs te geven, dąt bevordert het begrip en de intergatie. Niet het verzuilen in eigen scholen.

Als het klopt wat lovetear vertelt, is dat geen slechte zaak. Immers, op zo'n islamitische school wordt dan ook aandacht geschonken aan andere culturen. En dat is iets wat ik op de basisschool maar in zeer beperkte mate heb meegekregen, hoewel ik toch op een vrij zwarte school heb gezeten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Op wie zou je nu stemmen? (poll)
T_ID
500 30-09-2006 02:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Mislukken integratie schuld PvdA'
Atje85
148 13-01-2004 22:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen Joodse scholen meer
Nickless Cage
172 16-12-2003 17:00
Levensbeschouwing & Filosofie Naar aanleiding van NOVA: Hirschi Ali vs Said Benayad
:P
55 12-12-2003 22:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Islamitische scholen verbieden !!!!.
Milayo
50 13-11-2002 18:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Weg met moslimscholen?
mammamia
62 26-03-2002 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.