Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2004, 16:45
Verwijderd
Ik ga studeren in Nijmegen en ik zit zwaar te twijfelen, Vossenveld of Hoogeveldt?

Vossenveld is verder van het centrum en de uni, iets duurder
maar je hebt er wel je eigen douche en de oppervlakte is iets groter

Hoogeveldt is tegenover de uni en een stukje goedkoper (iets van 20 euro) en je hebt er een eigen wasbak, verder zijn alle voorzieningen gedeeld.

Nou heb ik gehoord dat hoogeveldt de naam heeft ranzig te zijn maar dat vossenveld extreem verweg is...

Kent iemand misschien de complexen? Wat is waar en wat is het beste complex om te wonen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2004, 17:19
Verwijderd
Om eerlijk te zijn: het zijn allebei rottige eerstejaarscomplexen. Ik zou veel liever voor een kamer in een stadspand gaan, tenzij je echt geen andere keus hebt. Als je die keuze moet maken zou ik voor Hoogeveldt gaan. De ranzigheid ervan kun je zelf nog wel redeiljk in de hand houden, maar voor mij persoonlijk zou de doorslag geven dat het zo ver van de binnenstad en de uni af ligt. Dat is gewoon klote.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 14:54
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
jah...maak gewoon 100 000 van die oproepjes met kamer gezocht en ga naar 1000 kijkavonden, dan kom je vanzelf in een tof studentenhuis...en ik kan t weten, ik was te lui om het te doen
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 18:55
eNiBaS
eNiBaS is offline
Ik zit zelf in Hoogeveldt, ik zou echt niet in Vosseveld willen zitten. Veel te ver weg!! En die eigen douche daar stelt niks voor. Bij mij op de gang wonen we met zijn 15en, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik niet kon douchen (3 douches). Bovendien worden die douches sowieso 1 keer in de week schoongemaakt door de SSHN en afhankelijk van de regeling op je gang nog vaker. De ranzigheid verschilt heel erg per gang, maar ja, dat heb je zelf in de hand. Ik vind het erg relaxed wonen, 10 minuutjes van de binnenstad en vlakbij de Uni. Bovendien megasnel internet en de huur is niet hoog (213 euro). En het is erg gezellig!! Maar ja, maybe vind jij het niks aan..
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 19:12
Verwijderd
Den Helder - Nijmegen is toch een directe verbinding met de trein?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 14:53
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
stefano schreef op 27-06-2004 @ 20:12 :
Den Helder - Nijmegen is toch een directe verbinding met de trein?
Ja
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 15:36
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
Als ik zou moeten kiezen zou ik voor Hoogeveldt gaan, ik zou een kleinere afstand tot de uni toch prefereren boven een douche.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 15:37
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
En ja, sommige gangen op Hoogeveldt zijn ranzig, maar ik denk niet dat het op Vosseveld zoveel schoner is.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 09:22
Saltwater
Avatar van Saltwater
Saltwater is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-06-2004 @ 18:19 :
Om eerlijk te zijn: het zijn allebei rottige eerstejaarscomplexen. Ik zou veel liever voor een kamer in een stadspand gaan, tenzij je echt geen andere keus hebt. Als je die keuze moet maken zou ik voor Hoogeveldt gaan. De ranzigheid ervan kun je zelf nog wel redeiljk in de hand houden
Heb je zelf in (één van) de complexen gewoond?

Ik woon op Hoogeveldt en onze gang is absoluut niet ranzig. Het ligt er echt aan in welke gang je komt, dat zal waarschijnlijk met alle andere studentenhuizen ook zo zijn: per huis verschilt het gewoon.

Citaat:
maar voor mij persoonlijk zou de doorslag geven dat het zo ver van de binnenstad en de uni af ligt. Dat is gewoon klote.
Als je het hier over Vossenveld hebt, dan klopt het. Maar Hoogeveldt ligt nog geen 10 minuten fietsen van de binnenstad en het ligt zowat naast de uni.


Al met al (@ TS): Als ik jou was, zou ik me bij Hoogeveldt inschrijven vanwege de ligging en de huurprijs (nog geen € 213). Als je een andere kamer kunt vinden die je beter vindt (bijvoorbeeld in de binnenstad als je dat graag wilt), dan kun je die toch alsnog nemen?
Ik ben zelf in ieder geval blij met m'n kamertje in Hoogeveldt.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 10:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou je maar gewoon voor allebei inschrijven en allang blij zijn als je een kamer krijgt want dat is volgens mij verre van gemakkelijk daar.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-07-2004 @ 11:17 :
Ik zou je maar gewoon voor allebei inschrijven en allang blij zijn als je een kamer krijgt want dat is volgens mij verre van gemakkelijk daar.
Het is nergens echt makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 10:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 06-07-2004 @ 11:22 :
Het is nergens echt makkelijk.
behalve in Leuven
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Saltwater schreef op 06-07-2004 @ 10:22 :
Heb je zelf in (één van) de complexen gewoond?

Ik woon op Hoogeveldt en onze gang is absoluut niet ranzig. Het ligt er echt aan in welke gang je komt, dat zal waarschijnlijk met alle andere studentenhuizen ook zo zijn: per huis verschilt het gewoon.

Als je het hier over Vossenveld hebt, dan klopt het. Maar Hoogeveldt ligt nog geen 10 minuten fietsen van de binnenstad en het ligt zowat naast de uni.
Nee, ik heb er niet gewoond. Ik ben er wel vaak geweest omdat er vrienden van me woonden. Het verschilt inderdaad per gang ja. Overigens zijn er genoeg stadspanden waar het nog veel ranziger is. Hoogeveldt ligt inderdaad naast de uni, ik doelde ook op Vossenveld.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-07-2004 @ 11:32 :
behalve in Leuven
Ja, maar da's België, dat telt niet
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 17:09
Verwijderd
Ik zou gaan voor Hoogeveldt. Vossenveld is erg ver weg van ''alles'', terwijl hoogeveldt centraal ligt. Als je bijvoorbeeld uit bent geweest, dan zou ik het echt niet meer fijn vinden om alleen naar Vossenveld te moeten fietsen.

Mijn zus woont op Hoogeveldt, en ze heeft het altijd erg naar haar zin gehad, en woont er nu nog met plezier. Zij heeft een kleine gang (van 8 personen), het is altijd gezellig daar. Niet super ranzig hoor! Uiteindelijk draag je natuurlijk zelf ook bij aan de gezelligheid en de ranzigheidsgraad . En dus echt niet alle gangen zijn super ranzig.

Ik heb mss wel makkelijk praten met mijn kamer in het centrum, maar ik kom toch ook ongeveer 3 keer per week op Hoogeveldt, met plezier!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Kamer Nijmegen
Rosbieff
6 30-06-2009 23:12
Algemene schoolzaken Kamers in Nijmegen
lord_ralf
9 27-01-2008 09:42
Algemene schoolzaken Op kamers Nijmegen
xXxEvaxXx
13 10-10-2005 21:15
Algemene schoolzaken Inschrijven voor kamer bij SSHN (Nijmegen)
Droomvlucht
25 11-03-2005 11:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.