Oud 30-03-2013, 22:51
bjornmulder
bjornmulder is offline
hallo allemaal

ben ik of mijn vriendin strafbaar als wij sex hebben
we zijn allebei minderjarig

en ik hoef niet te horen dat ik te jong ben en alles


grts bjorn
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 22:54
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Als je het hier moet vragen ben je te jong en alles.

Voor de rest, zie hier.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 11:37
JVV079
Avatar van JVV079
JVV079 is offline
Als oom agent het ziet ben je strafbaar
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 12:12
Verwijderd
hoe erg minderjarig?

11 en 16 of allebei 17,, dat is volgens mij wel een verschil
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 14:14
Verwijderd
Nee.


Oh, en je bent te jong. Snotaap.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 15:03
bjornmulder
bjornmulder is offline
we zijn allebei 13
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 15:23
Verwijderd
dat is niet strafbaar
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 15:58
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Dat is het wel.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 16:22
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Formeel gezien is het strafbaar, in Nederland mag je sex hebben vanaf 16 en ouder. Alles daar boven maakt niet uit, alles daaronder mag niet. Al beland je echt niet in de gevangenis of krijg je een boete als je toch sex hebt met je vriendin hoor, er zijn zat mensen die voor het eerst sex(uele handelingen) hebben voor hun 16e, en daar wordt nooit iemand voor opgepakt: omdat het nooit echt een probleem is.

De regel is puur om te voorkomen dat mensen van 34 sex gaan hebben met 14 jarigen, omdat ze er vanuitgaan dat iemand van 14 nog niet voldoende zelf na kan denken over hoe raar dat eigenlijk is. Maar 14 en 14 is niet raar, dus geen probleem. Dat zou het pas zijn als er sprake is van iemand dwingen of mishandelen ed.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Dat is het wel.
En als het wel zo is, denk niet dat er zomaar opens politie voor de deur staat omdat een 13 jarige met 13 jarige sex heeft, en ik neem niet aan dat ze het met zijn 2en voor politie buro gaan doen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 16:47
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
En als het wel zo is, denk niet dat er zomaar opens politie voor de deur staat omdat een 13 jarige met 13 jarige sex heeft, en ik neem niet aan dat ze het met zijn 2en voor politie buro gaan doen
Er moet aangifte gedaan worden, maar ik betwijfel of dergelijke aangiftes serieus behandelt worden en dat de politie hooguit een condoom aan de 'misdadiger' overhandt.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Er moet aangifte gedaan worden, maar ik betwijfel of dergelijke aangiftes serieus behandelt worden en dat de politie hooguit een condoom aan de 'misdadiger' overhandt.
Nou ja ik heb nooit ieman gehoort die aangifte heeft gedaan 2 minderjarigen het zitten te doen in de slaapkamer.. denk ook niet dat de politie er iets mee zou gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 17:52
JVV079
Avatar van JVV079
JVV079 is offline
Volgens de wet wordt het gezien als verkrachting, al was het 1254445% vrijwillig
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 18:05
Verwijderd
De wet is dan ook slechts een richtlijn en heeft verder totaal geen waarde.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 18:30
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Dat is niet strafbaar als het vrijwillig is. Het is alleen strafbaar als een 16 jr. of ouder is.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 20:09
Verwijderd
Als het mag van de ouders jij en zij willen het zelf, is er geen probleem toch?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 22:54
bjornmulder
bjornmulder is offline
Citaat:
Als het mag van de ouders jij en zij willen het zelf, is er geen probleem toch?
dat is dus waar ik me zorgen over maakte haar ouders zijn heel beschermend en willen eigenlijk niet eens dat ze een relatie met mij heeft maar ze wil het wel maar als haar ouders aangifte zouden doen (als ze er achter komen) zouden we dan strafbaar zijn ookal doen we het allebei vrijwillig?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 22:55
Verwijderd
Ik vind jullie wel te jong voor nu al sex
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 01:09
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Jullie zijn erg jong, dat moet ik wel zeggen.
Maar ik betwijfel of er een probleem van gemaakt zal worden door de politie, zeker aangezien geen van jullie gedwongen wordt.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 02:58
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Jullie zijn idd erg jong maar het is niet strafbaar ook niet als haar ouders aangifte zouden doen.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 18:32
Verwijderd
Gebruik wel een (passend) condoom! Anders krijg je wel haar ouders op je dak. Als ze straks zwanger blijkt.

Laatst gewijzigd op 01-04-2013 om 20:58.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 19:54
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Gebruik wel een (passend) condoom! Anders krijg je wel haar ouders op je dak. Als je straks zwanger blijkt.
Als hij straks zwanger blijkt, krijgt hij ook een hoop medici op zijn dak, vermoed ik.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 21:01
Verwijderd
Foutje, bedankt!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 22:05
Verwijderd
Dit is niet strafbaar.

vorige week werkstuk ingeleverd over seksueel misbruik in jeugdzorg. Zie:


De student heeft inzicht op welke wijze wettelijke regels worden toegepast

Volgens het strafrecht ben je seksueel volwassen vanaf je 16e levensjaar. Je wordt dan ook als seksueel meerderjarig beschouwd. Tussen de het 12e levensjaar en het 16e levensjaar wordt men nog niet als seksueel meerderjarig beschouwd. Toch wordt het bezig zijn met seks onder enkele omstandigheden goedgekeurd, namelijk:
- voorbeeld: als een jongen en een meisje beiden 15 zijn en ze hebben seks met elkaar, dan is het niet strafbaar. Het ontuchtkarakter van de seksualiteit wordt weggenomen omdat ze van elkaar houden.
- We hebben in ons land te maken met mensen die uit het buitenland komen en waarvan meisjes uitgehuwelijkt zijn. Meisjes van onder de 16 kunnen dus getrouwd zijn en seks hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 22:15
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Dit is niet strafbaar.

vorige week werkstuk ingeleverd over seksueel misbruik in jeugdzorg. Zie:

De student heeft inzicht op welke wijze wettelijke regels worden toegepast [/B]
Volgens het strafrecht ben je seksueel volwassen vanaf je 16e levensjaar. Je wordt dan ook als seksueel meerderjarig beschouwd. Tussen de het 12e levensjaar en het 16e levensjaar wordt men nog niet als seksueel meerderjarig beschouwd. Toch wordt het bezig zijn met seks onder enkele omstandigheden goedgekeurd, namelijk:
- voorbeeld: als een jongen en een meisje beiden 15 zijn en ze hebben seks met elkaar, dan is het niet strafbaar. Het ontuchtkarakter van de seksualiteit wordt weggenomen omdat ze van elkaar houden.
- We hebben in ons land te maken met mensen die uit het buitenland komen en waarvan meisjes uitgehuwelijkt zijn. Meisjes van onder de 16 kunnen dus getrouwd zijn en seks hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 23:52
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
*omdat ze het beiden willen
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Plan strafbaar stellen Holocaust-ontkenning wint steun
Relief
115 19-02-2007 11:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoger straffen werkt wel.
Verwijderd
81 27-06-2004 21:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap ‘Allochtonen strenger straffen dan autochtonen’
Gatara
168 27-07-2003 20:50
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog Alternatieve straffen...
diamonde
1 06-03-2003 14:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Rechters: strenger straffen helpt niet
dystopia
34 22-01-2003 09:45
Levensbeschouwing & Filosofie Minimum/hogere straffen in de wet
Unexplained
6 22-11-2002 20:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.