Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2002, 23:15
superpoepdoosje
Avatar van superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
Ik weet niet precies of mijn idee al het geval is, maar kunnen mensen die raps kunnen maken ook ergens op dit forum hun teksten kwijt? Zoja, verwijder deze topic maar gauw, zonee, misschien een idee.. (oeoeoe, dit rijmt zelfs, ben ik hier toch op zn plaats )
__________________
You need piece of mind? Here's a piece of mine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2002, 06:10
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
klootzak2001 post ze hier ook altijd dus waarom niet

Staan btw zo en zo wel meer songtexten

Kzou er alleen ff bij zetten dat het een songtext voor rap is...
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 16:17
superpoepdoosje
Avatar van superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
ik maak geen rapteksten (afzonderlijk van de kluns-rapteksten van mij en vriendin), alleen voor de mensen die ze wél maken..
__________________
You need piece of mind? Here's a piece of mine
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 16:18
superpoepdoosje
Avatar van superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
alleen ik zie nergens een topic staan die gemaakt is door klootzak2001 ...jammer
__________________
You need piece of mind? Here's a piece of mine
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 17:14
Verwijderd
Citaat:
superpoepdoosje schreef:
alleen ik zie nergens een topic staan die gemaakt is door klootzak2001 ...jammer
er zijn er wel veel, maar die zijn dan wat ouder, dus moet je wat verder terug kijken.. of via de zoekoptie

Ik wist trouwens helemaal niet dat dat rapteksten zijn van hem, zet ie er niet bij of wel? Ik vind het altijd zo uitmaken als het een songtekst is of een raptekst, want als je het leest met het idee dat het een gedicht is, heb je dan vaak het gevoel van ik mis iets.. en dat is dus de uitvoering, maar als je dat niet weet, vind ik het vaak dan al een stuk minder omdat ik het als gedicht beoordeel
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 17:22
superpoepdoosje
Avatar van superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
okido, ik zoek wel ff..
__________________
You need piece of mind? Here's a piece of mine
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 17:24
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:


er zijn er wel veel, maar die zijn dan wat ouder, dus moet je wat verder terug kijken.. of via de zoekoptie

Ik wist trouwens helemaal niet dat dat rapteksten zijn van hem, zet ie er niet bij of wel? Ik vind het altijd zo uitmaken als het een songtekst is of een raptekst, want als je het leest met het idee dat het een gedicht is, heb je dan vaak het gevoel van ik mis iets.. en dat is dus de uitvoering, maar als je dat niet weet, vind ik het vaak dan al een stuk minder omdat ik het als gedicht beoordeel
Mwoah ik weet het ook alleen omdat ie dat verteld heeft....Maar over het algemen als je een nederlande songtext zo en zo neerzet is het gewoon een gedicht...

Anywayz...niet al zijn werk zal als rap bedoeld zijn, ik weet alleen dat hij daarop schrijft...
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 17:35
superpoepdoosje
Avatar van superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
bleeeeeegh, na 2 teksten (die ik nog geeneens uit heb gelezen) weet ik al genoeg.....
__________________
You need piece of mind? Here's a piece of mine
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 17:36
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Citaat:
superpoepdoosje schreef:
bleeeeeegh, na 2 teksten (die ik nog geeneens uit heb gelezen) weet ik al genoeg.....
Doe het eens beter dan?
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Secreet schreef:


Mwoah ik weet het ook alleen omdat ie dat verteld heeft....Maar over het algemen als je een nederlande songtext zo en zo neerzet is het gewoon een gedicht...

Anywayz...niet al zijn werk zal als rap bedoeld zijn, ik weet alleen dat hij daarop schrijft...
Nja.. ik heb toevallig workshop over gedaan op Buitenkunst.. over Nederlandse songteksten en alles, was heel interessant..

Onderwerp waar we het over gehad hebben is wat het verschil nu is tussen een songtekst en een gedicht.. Die vrouw schreef zelf ook songteksten en had dan ook wel eens dat ze iets schreef en zoiets had van nee, dit is geen songtekst maar een gedicht. Het zit et em dus in het idee dat wanneer je een songtekst zonder muziek leest je vaak het gevoel hebt dat je iets mist, dat er nog iets ontbreekt.. terwijl een gedicht alles wat er over te brengen valt al overbrengt.

En ik merk dus dat dit heel vaak klopt, als ik een songtekst lees met het idee dat het een gedicht is mis ik vaak iets, maar hoor ik die songtekst dan zoals ie bedoeld is kan ie ineens echt geweldig zijn! Goed voorbeeld was liedje van Raymon van 't Groenewoud gloof ik.. Die had dan zo'n liedje, en dat was echt geweldig, maar die tekst bestond uit heel weinig en was zonder muziek flut. De manier waarop ie het zong deed et em!

Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die het wel kunnen.. een gedicht schrijven wat als songtekst ook goed mogelijk is en andersom... zoals Annie M.G. Schmidt.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 17:54
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Annie is mijn heldin

Maar als je de songtexten van marco borsato neemt of van dik hout kan ik die ook prima waarderen als gedicht....niet meer en niet minder dan wanneer het gezongen word...
maar presentatie is op zich ook een belangrijke fasctor, zeker bij de hederdaagse muziek...
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Secreet schreef:
Annie is mijn heldin

Maar als je de songtexten van marco borsato neemt of van dik hout kan ik die ook prima waarderen als gedicht....niet meer en niet minder dan wanneer het gezongen word...
maar presentatie is op zich ook een belangrijke fasctor, zeker bij de hederdaagse muziek...
Ja, dat is zeker zo.. Maar bij die liedjes vind ik dan heel vaak ook dat de muziek niets toevoegd.. bij van Dik Hout dan misschien al iets minder.. maar bij Marco Borsato vind ik dat zeker..

En die workshop was ook voornamelijk gericht op kleinkunst, en das weer een ander vehaal I guess
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 17:58
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:




En die workshop was ook voornamelijk gericht op kleinkunst, en das weer een ander vehaal I guess
http://forum.scholieren.com/forumdis...?s=&forumid=16

__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 18:00
superpoepdoosje
Avatar van superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
Citaat:
Secreet schreef:

Doe het eens beter dan?
als je iets slecht vindt betekent niet dat je het zelf beter kan...
__________________
You need piece of mind? Here's a piece of mine
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 18:05
Verwijderd
euh...??

ik mis even het precieze doel van die link
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 18:05
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Citaat:
superpoepdoosje schreef:


als je iets slecht vindt betekent niet dat je het zelf beter kan...
"Laat hij die zonder zonden is de eerste steen werpen"

Kunt iets niet zomaar "slecht" vinden...
slecht bstaat niet...je kunt het hooguit niet goed vinden maar dan moet je het ook kunnen motiveren
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 18:12
superpoepdoosje
Avatar van superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
als ik ooit iets probeer zal "dansen op papier" het als eerste vernemen..

niet goed is voor mij slecht

is dat dichterstaal: "moet je het ook kunnen motiveren? die begrijp ik niet echt Onder motiveren versta ik stimuleren..blabla...leg uit asjeblieft?
__________________
You need piece of mind? Here's a piece of mine
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 18:52
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
superpoepdoosje schreef:
als ik ooit iets probeer zal "dansen op papier" het als eerste vernemen..

niet goed is voor mij slecht

is dat dichterstaal: "moet je het ook kunnen motiveren? die begrijp ik niet echt Onder motiveren versta ik stimuleren..blabla...leg uit asjeblieft?
je zegt het al: uitleggen

als jij een gedicht neit goed vind moet je ook uit leggenw at je er precies niet goed aan vind...
Als je namelijk niet kunt uitleggen is het gedicht naar jouw gevoel of mening niet goed...Maar het gedicht kn op zich dan wel goed zijn

afz Secreet
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wie heeft er een idee voor cadeau?
Pp89
3 13-06-2011 20:40
Levensbeschouwing & Filosofie Het Idee
ShineOfTears
13 27-10-2004 22:43
Liefde & Relatie Ik heb het idee dat het niet werkt, maar ik hou zoveel van hem...
Verwijderd
12 20-10-2003 20:24
Psychologie het idee hebbe dat je echt nooit iets gaat bereiken
MissBi@tch
8 13-01-2003 22:45
Verhalen & Gedichten [verhaal] Plotseling idee
Hannibal
8 24-11-2002 15:19
Psychologie [stelling] Het idee snijden komt voor de behoefte!
Verwijderd
17 07-06-2002 21:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.