Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2002, 21:54
Quintus
Avatar van Quintus
Quintus is offline
Vanmiddag geschreven, toen ik erg druk was en nogal opgefokt (zo ben ik bijna altijd overdag);

Citaat:
Momenteel raad ik iedereen aan om uit de buurt te blijven, en een heel eind… Ooit zullen ze er allemaal spijt van krijgen, ooit zullen ze tienvoudig terugkrijgen wat ze mji hebben aangedaan. Ooit. Zodra het er tijd voor is. Dan zal ik ze zelf laten voelen wat ze hebben gedaan. Ik dood ze eigenhandig. Ik kan ‘t, dat weet ik. De haat is groot genoeg. Te groot.
En ik zal ze niet snel doden, dat gun ik ze niet. Ze zullen langzaam sterven, heel langzaam. Als in een eeuwigheid zullen ze voelen wat ze gedaan hebben, dan krijg ik eindelijk mijn wraak. Eindelijk. En daarvoor wil ik wel wachten. Daarvoor wacht ik weken, maanden, jaren, eeuwen als het moet. Maar ooit komt die dag. Ooit…
Later deze dag, toen ik een stuk rustiger was;

Citaat:
Nu nog een keer, maar dan een stuk rustiger dan vanmiddag. Vanmiddag zat ik in vijf, dat moet niet te vaak gaan gebeuren. Dan kan ik mezelf echt bang maken, kan je nagaan hoe dat voor m’n omgeving over moet komen. Ikzelf weet tenminste nog wat ik voel, zij weten helemaal niks. Zij weten niet eens hoe het voelt, ze snappen me niet. ‘Laat maar even uitrazen’, zeggen ze, en dan denken ze een kwartiertje later dat het allemaal wel weer goed is. Ik wil dat ze me met rust laten tot IK vind dat het genoeg is, niet tot zij denken dat ze tolerant genoeg geweest zijn. Want dat denken ze. Ze hebben even begrijpend geknikt, gezegd dat ik maar ‘even’ tot rust moest komen en dan is het allemaal weer opgelost… denken ze. Maar eens komt die dag dat ze er spijt van zullen krijgen, dat ze zullen weten hoe ik me al die tijd gevoeld heb…
Waarom zet ik dit op het forum? Geen idee. Misschien omdat ik het kwijt wil, misschien omdat ik meningen wil, of misschien wel gewoon omdat ik aandacht wil... ik weet het niet.
__________________
Ik ben een paddestoel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2002, 22:47
Verwijderd
Waar raaskel jij over? Waarom wil je mensen de pijp uit helpen? Wat hebben ze jou aangedaan?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 00:19
Quintus
Avatar van Quintus
Quintus is offline
Citaat:
******** schreef:
zou finj zijn als je uitlegt waarom je per se mensen uit wil moorden
Dat wil ik helemaal niet per se, alleen zodra m'n stemming weer omslaat denk ik nou eenmaal zo.... En als ik weer in een 'normale' stemming ben heb ik nog steeds een enorme hekel aan een aantal mensen, maar zijn de 'moordneigingen' weg. Ik zou waarschijnlijk nooit iemand vermoorden, alleen op die momenten voelt 't zo.....echt, en dat is het dan ook.... (beetje vaag, maar t is laat )
__________________
Ik ben een paddestoel
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 00:25
Verwijderd
Citaat:
Quintus schreef:
Dat wil ik helemaal niet per se, alleen zodra m'n stemming weer omslaat denk ik nou eenmaal zo.... En als ik weer in een 'normale' stemming ben heb ik nog steeds een enorme hekel aan een aantal mensen, maar zijn de 'moordneigingen' weg. Ik zou waarschijnlijk nooit iemand vermoorden, alleen op die momenten voelt 't zo.....echt, en dat is het dan ook.... (beetje vaag, maar t is laat )
Oh, dus als je zin hebt, lopen mensen in jouw omgeving het gevaar dat je ze te grazen neemt?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 00:26
Quintus
Avatar van Quintus
Quintus is offline
Citaat:
******** schreef:
Oh, dus als je zin hebt, lopen mensen in jouw omgeving het gevaar dat je ze te grazen neemt?
Mja...borderline uit zich bij mij voornamelijk in woedeaanvallen, en als mijn stemming omslaat en ik een woedeaanval heb moet echt iedereen uit m'n buurt blijven, want ik sla echt... en hard
__________________
Ik ben een paddestoel
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 00:32
Verwijderd
Citaat:
Quintus schreef:
Mja...borderline uit zich bij mij voornamelijk in woedeaanvallen, en als mijn stemming omslaat en ik een woedeaanval heb moet echt iedereen uit m'n buurt blijven, want ik sla echt... en hard
*voegt Quintus aan blacklist toe*
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 00:32
Quintus
Avatar van Quintus
Quintus is offline
Citaat:
******** schreef:
*voegt Quintus aan blacklist toe*
__________________
Ik ben een paddestoel
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 08:35
Verwijderd
*heeft eigen offtopic gechat verwijderd*
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 13:00
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
ach jah ik snap t wel een bietje.. nie dak t zelf heb ma ik zit wel elke dag bij iemand met dat soort buien enzow...
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 15:15
Morphia
Avatar van Morphia
Morphia is offline
Is het vastgesteld dat je borderline hebt?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 16:18
TyZZel
Avatar van TyZZel
TyZZel is offline
Tjah ik kan wel zeggen dat ik het wel snap, maar of dat zo is kan ik niet controleren. Al moet ik zeggen dat ik bijv die woedeaanvallen wel herken. Bij mij is het gewoon na aanleiding van een gebeurtenis bijvoorbeeld, dan kan ik echt helemaal over de zeik gaan. En idd kan ik mensen die in de buurt komen ook gaan meppen, terwijl ik dat helemaal niet wil, alleen op zó'n moment wel. Die woede moet er dan gewoon uit. B-tje moeilijk om hier op te reageren verder vind ik...
__________________
I was born -- wait, it gets worse.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 16:51
~*DeathlyDiva*~
Avatar van ~*DeathlyDiva*~
~*DeathlyDiva*~ is offline
klinkt misschien heel stom wat ik nu ga zeggen maar ik begrijp wat je bedoeld...
ik heb dit namelijk ook eenhele tijd gehad, ook gedacht dat ik waarschijnlijk bordeline had en ik vond het dood eng, maakte mezelf bang..
ik was net een beest ofzo wat los gebroken was.. heel lief tegen andere mensen maar zodra ik alleen was voelde ik het vuur uit mijn ogen schieten bij wijze van spreken en werd ik echt bang af en toe... ik had dit meestal als er weer is wat fout was gegaan..
ik verwonde mezelf ook. zo erg dat ik er op een gegeven verslaafd aan raakte.. ik moest stoppen want het werd gewoon zo erg en ik durfde niet meer alleen te zijn uit angst van mezelf.
ik heb alles geschreven en met mijn vriendin er over gepraat.. ze begreep me volkomen gelukkig en zag mij niet als 1 of andere weirdo en ze heeft me heel erg geholpen.
de belofte het niet meer te doen was wel moeilijk maar ik heb het volgehouden,, het idee dat er iemand toch om me gaf was beter..
ik weet wel dat meer mensen om me geven maar ik bedoel met deze situatie.. ik doe het nu niet meer.. heeel af en toe heb ik een terug val.

wat jij beschrijft komt me bekend voor.. ik wou ook wraak nemen maar meestal alleen maar op mezelf'...

ik hoop dat het beter met je zal gaan.. en het kan

liefs en heel veel sterkte
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 19:01
Quintus
Avatar van Quintus
Quintus is offline
Even te weinig tijd om 'echt' te reageren, maar ja, het is vastgesteld dat ik borderline heb.... dus ik maak mezelf niet 'maar' wat wijs (helaas )
__________________
Ik ben een paddestoel
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 09:13
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Getsie waarom kan ik me toch altijd zo goed inleven in de "haat" van anderen...

Verder heb ik niets boeiends te zeggen, as usual.. *knuff*
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Psychologie Help ik ben een borderliner
Little miss NAUGHTY
27 03-06-2003 16:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.