Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2004, 16:32
--anarchy--
Avatar van --anarchy--
--anarchy-- is offline
is het mogelijk om een pakketje dat onder rembours verstuurd is te bekijken voordat je betaald heb?... om bijvoorbeeld te kijken of alles wat je besteld heb er er in zit.
__________________
oi! to the world
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2004, 17:23
little_devotion
Avatar van little_devotion
little_devotion is offline
Ja dat heb ik wel eens gedaan.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 18:29
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
jazeker,anders had het hele rembours niet gehoeven
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 18:34
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
volgens mij niet..
maar ik weet het niet zeker.
ik heb ooit iets gehoord dat als het pakket beschadigd is (geopend dus) en er niet betaalt wordt, dat de postbode dan verantwoordelijk is voor de 'kosten'
(ooit eens gehoord n.a.v. bedrog op marktplaats e.d.)

kan het morgen voor je navragen als je wilt (werk bij TPG)
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 18:37
little_devotion
Avatar van little_devotion
little_devotion is offline
Citaat:
Fleur schreef op 09-07-2004 @ 19:34 :
volgens mij niet..
maar ik weet het niet zeker.
ik heb ooit iets gehoord dat als het pakket beschadigd is (geopend dus) en er niet betaalt wordt, dat de postbode dan verantwoordelijk is voor de 'kosten'
(ooit eens gehoord n.a.v. bedrog op marktplaats e.d.)

kan het morgen voor je navragen als je wilt (werk bij TPG)
Lijkt me niet echt logisch. Want wat als de verkeerde bestelling er in zit of dat je iets binnen krijgt wat je helemaal niet besteld hebt? Dan moet je het toch terug kunnen sturen lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 18:40
--anarchy--
Avatar van --anarchy--
--anarchy-- is offline
Citaat:
kan het morgen voor je navragen als je wilt
alvast bedankt:
__________________
oi! to the world
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 11:00
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
--anarchy-- schreef op 09-07-2004 @ 17:32 :
is het mogelijk om een pakketje dat onder rembours verstuurd is te bekijken voordat je betaald heb?... om bijvoorbeeld te kijken of alles wat je besteld heb er er in zit.
Natuurlijk... Dat is juist de bedoeling. Echter, het is een beetje lullig tegenover de postbode, daarom zijn er regelingen. Mocht de TPG het beschadigd hebben, dan kun je, zelfs na de handtekening voor ontvangst, middels een schadeformulier toch proberen een vergoeding te krijgen voor de beschadigingen.

En als niet alles erin zit, tjah, dan zijn zij nalatig geweest. Tekenen voor ontvangst betekent niet dat je tekent voor de kwaliteit van de zending. Het zal altijd mogelijk zijn de zender te vragen om niet geleverde dingen toch na te zenden, hij is gewoon verplicht alles te sturen.

Het pakket mag je overigens open maken, mocht je dat nodig vinden, maar het kan dus ook op vele andere manieren.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 12:32
--anarchy--
Avatar van --anarchy--
--anarchy-- is offline
okee dan weet ik genoeg bedank vor de reacties
__________________
oi! to the world
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 16:15
Verwijderd
Dat zou ik juist altijd doen. Altijd eerst kijken of je wel krijgt wat je zou horen te krijgen. Klopt het, dan betaal je, klopt het niet, dan neem je het niet aan. Veel bedrijven zetten dat ook op hun factuur; controleer of de bestelling juist is bij het in ontvangstnemen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 19:56
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Ik heb het bij TPG aan een collega gevraagd die wel ervaring met rembourszendingen heeft en die zegt dat het NIET mag.

De postbode mag het poststuk niet afgeven voor er getekend en betaald is. Als de ontvanger niet krijgt wat hij/zij besteld heeft dan is dat een zaak tussen de zender en de ontvanger, niet de verantwoordelijkheid van de postbode.
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Fleur schreef op 10-07-2004 @ 20:56 :
Ik heb het bij TPG aan een collega gevraagd die wel ervaring met rembourszendingen heeft en die zegt dat het NIET mag.

De postbode mag het poststuk niet afgeven voor er getekend en betaald is. Als de ontvanger niet krijgt wat hij/zij besteld heeft dan is dat een zaak tussen de zender en de ontvanger, niet de verantwoordelijkheid van de postbode.
Sorry, maar dan heeft je collega het niet goed. Ik heb het al vaak gedaan, niet alleen via TPG-post en elke keer mocht het en stond het zelfs aangegeven op de factuur dat je het zeker moest doen, voorkomt veel gedoe.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 20:02
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-07-2004 @ 20:59 :
Sorry, maar dan heeft je collega het niet goed. Ik heb het al vaak gedaan, niet alleen via TPG-post en elke keer mocht het en stond het zelfs aangegeven op de factuur dat je het zeker moest doen, voorkomt veel gedoe.
a) heel leuk hoor, maar dat kan dan dom zijn van de postbode en niet zomaar de officiele werkwijze. (een taxichauffeur kan ook te hard rijden, ondanks dat zijn baas (en de wet) dat niet goed vindt).
b) Ook heel leuk dat het op de factuur staat, maar daar heeft de TPG niks mee te schaften.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 21:31
Ivo
Ivo is offline
De postbode mag het niet afgeven in de zin van vast even een paar huizen verder lopen en daarna de handtekening ophalen. Hij is echter wel verplicht om de ontvanger de kans te geven zijn bestelling na te kijken op inhoud en beschadigingen. Als postbode moet je dus gewoon even wachten tot de ontvanger het BIJ DE DEUR (dus in het zicht van de postbode) heeft nagekeken.
Als er iets niet klopt weet de postbode dan ook zeker dat de ontvanger niets beschadigd heeft of niets achter houdt.
En ja, als het een doos is met een hele paklijst er bij, dan is dat lullig voor de postbode. Is het 1 artikel, dan heeft de postbode geluk en kan hij snel weer verder. Met handtekening of geweigerd pakket.

Ik heb dit net even nagezocht in de papieren van mijn broer, die nu als invaller bij de post loopt (en alle papieren bij de hand heeft omdat ie nog niet alle regeltjes precies kent)
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 21:53
Bartje
Avatar van Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Ivo schreef op 10-07-2004 @ 22:31 :
blaat verhaal
euh.. bestempelt als onzin..
lees die boekjes met regels er nog maar eens op door.

Iemand mag dat pakje niet openmaken als er nog niet voor getekend is. Dus diegene kan het helemaal niet controleren.
Dus niks '"lullig" voor de postbode als het een hele lijst is.

De postbode biedt het pakket aan, jij tekent ervoor. Dit is voor de post het bewijs dat het pakket onbeschadigd ontvangen is. De inhoud is voor de post niet van belang, mocht deze gebreken vertonen dan is dit tussen de verzender en ontvanger.

Fleur heeft het goed, en wat Fade of Light zeg de officiële regels worden niet altijd nageleefd. Maar je mag dus officieel het pakje niet controleren. dat mag pas na betaling en tekenen.
__________________
Hatsjoe!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 15:37
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Bartje schreef op 10-07-2004 @ 22:53 :
De postbode biedt het pakket aan, jij tekent ervoor. Dit is voor de post het bewijs dat het pakket onbeschadigd ontvangen is.
Niet eens, het is slechts een handtekening voor ontvangst. De inhoud kan evengoed door transport beschadigd zijn, dan is de TPG alsnog verantwoordelijk, al heb je een handtekening gezet.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 15:48
Bartje
Avatar van Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-07-2004 @ 16:37 :
Niet eens, het is slechts een handtekening voor ontvangst. De inhoud kan evengoed door transport beschadigd zijn, dan is de TPG alsnog verantwoordelijk, al heb je een handtekening gezet.
Akkoord, maar als het beschadigd is door de TPG dan zit daar een melding bij van de TPG. En ik neem aan dat niemand zijn handtekening zet voor een, van buiten, beschadigd pakketje.

Als de inhoud beschadigd zit dat wordt het een kwestie van: Wie heeft het beschadigd? en uit eigen ervaring (van beide kanten)weet ik dat dat moeilijk is om uit te zoeken en te bewijzen.
__________________
Hatsjoe!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 16:37
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Bartje schreef op 11-07-2004 @ 16:48 :
Akkoord, maar als het beschadigd is door de TPG dan zit daar een melding bij van de TPG. En ik neem aan dat niemand zijn handtekening zet voor een, van buiten, beschadigd pakketje.
Nee, de TPG laat er vaak helemaal niets van horen. Het komt zelden voor dat ze zelf aangeven dat het inderdaad beschadigd is.

Citaat:
Als de inhoud beschadigd zit dat wordt het een kwestie van: Wie heeft het beschadigd? en uit eigen ervaring (van beide kanten)weet ik dat dat moeilijk is om uit te zoeken en te bewijzen.
Dat valt wel mee. Indien de zender een bedrijf is, nemen ze de verantwoordelijkheid vaak wel, indien de TPG dat niet doet (wat ze meestal wel doen)...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 18:05
Bartje
Avatar van Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-07-2004 @ 17:37 :
Nee, de TPG laat er vaak helemaal niets van horen. Het komt zelden voor dat ze zelf aangeven dat het inderdaad beschadigd is.
ok, maar dit zijn de officiële regels.
Maar je ziet het pakje toch? als het beschadigd is, dan zou ik niet tekenen.
Citaat:
Dat valt wel mee. Indien de zender een bedrijf is, nemen ze de verantwoordelijkheid vaak wel, indien de TPG dat niet doet (wat ze meestal wel doen)...
Het kan idd alletwee de kanten op. Alleen het kost weer een hoop moeite
__________________
Hatsjoe!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-07-2004, 18:18
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Bartje schreef op 11-07-2004 @ 19:05 :
ok, maar dit zijn de officiële regels.
Maar je ziet het pakje toch? als het beschadigd is, dan zou ik niet tekenen.
Vaak zie je op het eerste gezicht niet dat er wat mis mee is, zeker niet als het van binnen beschadigd is. Tjah en als je het wel ziet, betekent dat niet altijd dat de inhoud ook kapot is, dat wil je eerst wel bekijken.
Citaat:
Het kan idd alletwee de kanten op. Alleen het kost weer een hoop moeite
Tjah, je kunt het ook gaan halen en gaan brengen...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 19:06
Bartje
Avatar van Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-07-2004 @ 19:18 :
Vaak zie je op het eerste gezicht niet dat er wat mis mee is, zeker niet als het van binnen beschadigd is. Tjah en als je het wel ziet, betekent dat niet altijd dat de inhoud ook kapot is, dat wil je eerst wel bekijken.
Idd, lijkt me allemaal duidelijk. Maar gelukkig zijn we het er over eens dat je niet in het pakje mag kijken als je niet betaald hebt. Als je erna achterkomt dat het beschadigd is dan kun je dit proberen te claimen bij de verzender dan wel TPG

Citaat:
Tjah, je kunt het ook gaan halen en gaan brengen...
__________________
Hatsjoe!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken vorige post in dit topic
Verwijderd
5 28-03-2007 21:44
Muziek post-rock
Al Murphy
62 30-11-2005 14:41
De Kantine op welke sub-forums post jij ?
Diary of Dreams
65 09-11-2004 18:20
Psychologie De zin van hier posten
Rerisen Phoenix
20 11-03-2004 11:13
Games Post hier je Demos
NightmareZ
14 03-09-2002 16:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.