Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2014, 22:24
Verwijderd
Blokvis

Wij zijn al een maand of twee bezig de vriezer leeg te eten om hem te ontdooien
Advertentie
Oud 06-01-2014, 22:26
Verwijderd
Elke keer denk ik "we zijn de vriezer leeg aan het maken, dus vanavond eten we doperwtjes" en dan denkt Theodoor "we hebben doperwtjes gegeten, dus laat ik maar meteen nieuwe kopen"
Oud 06-01-2014, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Elke keer denk ik "we zijn de vriezer leeg aan het maken, dus vanavond eten we doperwtjes" en dan denkt Theodoor "we hebben doperwtjes gegeten, dus laat ik maar meteen nieuwe kopen"
<3
Oud 06-01-2014, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Elke keer denk ik "we zijn de vriezer leeg aan het maken, dus vanavond eten we doperwtjes" en dan denkt Theodoor "we hebben doperwtjes gegeten, dus laat ik maar meteen nieuwe kopen"
Oud 06-01-2014, 22:39
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Oh jongens, ik heb eindelijk een vriezer vandaag op Marktplaats gekeken, gelijk een mail gestuurd met 'hoi, ben je straks thuis' en op gaan halen

Hij staat nu even open te staan, morgen stouw ik hem helemaal vol met patat en die blokvis die ik zo lekker vind en pizza en ALLES wat ik niet heb kunnen meenemen de afgelopen maanden, maar wel trek in had
Vriezers ftw, w00t!

Ik heb de mijne ook al helemaal volgetieft met kip en hamburgers en pizza's en brood. M'n koelkast staat ook voller dan ooit tevoren. Zo heb ik ineens allerlei soorten broodbeleg ipv alleen 1 pak ham en 1 pak kaas. En ik heb frisdrank! Het moet potverdikkie niet gekker worden!
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 06-01-2014, 22:42
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
We kunnen ook boeken mee nemen die we dubbel/over hebben en die ruilen.
Ik heb maar 1 boek 'dubbel' en dat is een vertaling van The Hitchhiker's Guide die ik ooit nodig had voor een presentatie over vertalingen. Dramatisch, die vertaling.

Ik heb wel een aantal CD's dubbel.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 06-01-2014, 22:49
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
ja!!!


met de palindroom naam?
en is het gelukt met dat bed?
Ja die, maar hij was het niet, gelukkig we hadden een puike kerel die dat ding met ons van twee trappen sjouwde en dat 'niet meer dan normaal vond' om even te doen
Mja, Ikea verkoopt alleen nog 160x200, dus op Marktplaats heb ik even gekeken en daar zagen we er eentje waarbij we in de Ikea al van moesten kwijlen als de deur uit mijn slaapkamer gaat, past het precies allemaal.
Citaat:
VRIEZERS ZIJN ZO FIJN, ik snap helemaal wat je bedoelt
Ja écht he nu kan ik gewoon boodschappen doen voor een week ipv 'oei, ik moet nu dat echt opeten, anders is het niet meer goed'. Pleur gewoon in de vriezer
Citaat:
Blokvis

Wij zijn al een maand of twee bezig de vriezer leeg te eten om hem te ontdooien
Ja, die van de Lidl dan he? Die mis ik echt. Ik eet niet zo vaak vroeg, eigenlijk nooit meer de laatste tijd, dus het net voor sluit halen is ook eigenlijk al te vroeg.
Citaat:
Elke keer denk ik "we zijn de vriezer leeg aan het maken, dus vanavond eten we doperwtjes" en dan denkt Theodoor "we hebben doperwtjes gegeten, dus laat ik maar meteen nieuwe kopen"
<3
Citaat:
Vriezers ftw, w00t!

Ik heb de mijne ook al helemaal volgetieft met kip en hamburgers en pizza's en brood. M'n koelkast staat ook voller dan ooit tevoren. Zo heb ik ineens allerlei soorten broodbeleg ipv alleen 1 pak ham en 1 pak kaas. En ik heb frisdrank! Het moet potverdikkie niet gekker worden!
Zo chill he

Ik vind het leuk dat iedereen snapt hoe chill een vriezer eigenlijk is ik heb het dus zwaar onderschat al die tijd.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-01-2014, 22:50
Verwijderd
Ik ben zo iemand die soms HEEL VEEL boodschappen doet dus dan is een vriezer super handig. Met hamsterweken ook
Oud 06-01-2014, 22:51
Verwijderd
Bob? Otto? Reinier?
Oud 06-01-2014, 22:52
Verwijderd
Otto is de beste palindroomnaam, als je een beetje gekke t's schrijft kun je hem ook spiegelen en/of ondersteboven houden.
Oud 06-01-2014, 23:06
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Volgens deze supergoeie dialectentest van o.a. onze taal, spreek ik Utrechts. oeps, vier jaren in het hart van Nederland hebben me verpest!
Oud 06-01-2014, 23:51
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Volgens mij is die test niet zo betrouwbaar, aangezien je alleen wat vragen moet beantwoorden en er niet gekeken wordt naar de daadwerkelijke uitspraak. Bij mij kwam er dan ook Zuid-Hollands uit, met nog wat kenmerken van o.a. het Utrechts en het Zuid-Gelders.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 06-01-2014, 23:59
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Volgens deze supergoeie dialectentest van o.a. onze taal, spreek ik Utrechts. oeps, vier jaren in het hart van Nederland hebben me verpest!
Ik spreek Zuid-Hollands met blijkbaar ook stukkies Utrechts.
M'n ouders en zus vinden dat ik bekakt praat.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 07-01-2014, 00:02
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Hier, nog een quizje:

http://www.colorquiz.com/

Bepaalt hoe je je voelt en wat je (emotionele) problemen zijn door te kijken naar de volgorde waarin je kleuren aanklikt. Spooky.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 07-01-2014, 01:04
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
De uitslag
Wij denken dat u een Utrechts dialect spreekt. Maar uw uitspraak toont ook overeenkomsten met het Zuid-Hollands, Waterlands en Kennemerlands.

HAHAHAHAHAHA
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 07-01-2014, 01:11
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Het is naar mijn weten gewoon een goed excuus om met kopjes thee en (zelfgemaakte) zoetigheden een gezellige middag te hebben
High tea! Ik ben voor!

Citaat:
Otto is de beste palindroomnaam, als je een beetje gekke t's schrijft kun je hem ook spiegelen en/of ondersteboven houden.
Wat nou gekke t's! Mijn t's zijn helemaal niet gek.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 07-01-2014, 01:26
Verwijderd
Wij denken dat u een Zuid-Hollands dialect spreekt. Maar uw uitspraak toont ook overeenkomsten met het Utrechts, Waterlands en Kennemerlands.

Waterland, was dat niet waar Alfred J.Kwak is geboren?
Oud 07-01-2014, 01:26
Verwijderd
ik was van plan om op tijd naar bed te gaan :')
Oud 07-01-2014, 01:30
Verwijderd
Sarah naamzoek! Wat ik nou al duizend jaar wil vragen. Stel dat ik 3 ibuprofennetjes neem à 200 mg, is dat dan hetzelfde qua werking als dat ik er één zou nemen van 600 mg?
Er staat me iets bij dat de afgifte ofzoiets anders is, dat het anders werkt. En waarom zouden ze dan recepten uitschrijven voor ibu 600 terwijl je net zo goed zonder recept toe kan met 3 stuks van 200 mg?
Oud 07-01-2014, 06:06
Verwijderd
Citaat:
Wij denken dat u een Noord-Brabants dialect spreekt. Maar uw uitspraak toont ook overeenkomsten met het Zuid-Gelders, Limburgs en Gelders-Overijssels
Dat lijkt me heel accuraat!
Oud 07-01-2014, 06:08
Verwijderd
De uitslag

Wij denken dat u een Limburgs dialect spreekt. Maar uw uitspraak toont ook overeenkomsten met het Veluws, Zuid-Hollands en Utrechts

True, maar Veluws echt niet.
Oud 07-01-2014, 08:44
Verwijderd
Ik ben klaar met Peep Show maar heb nog geen computer. Van welke andere series staan er hele seizoenen op YouTube? QI, en verder?
Oud 07-01-2014, 08:56
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik wist heel veel vragen niet over 'mijn' dicalect Weet ik veel wat hier als verkleinwoord voor draad wordt gebruikt..?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 07-01-2014, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Wij denken dat u een Limburgs dialect spreekt. Maar uw uitspraak toont ook overeenkomsten met het Zuid-Gelders, Noord-Brabants en Gelders-Overijssels
Kijk ook eens op deze links, die over uw dialecten gaan:
Klopt ^^ Al vond ik niet altijd de beste vergelijkbare variant van het Mestreechs.
Oud 07-01-2014, 09:27
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb een Utrechts 'dialect'. Maar ik weet ook prima waar ik ben opgegroeid want als ik het invul voor hoe ik denk dat men daar spreekt komt er inderdaad ook Limburgs uit.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 07-01-2014, 09:28
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Klopt ^^ Al vond ik niet altijd de beste vergelijkbare variant van het Mestreechs.
Ja dat had ik dus ook. Die zinnen die je moet aanvullen worden sowieso al niet zo gezegd in t Mestreechs.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 07-01-2014, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Sarah naamzoek! Wat ik nou al duizend jaar wil vragen. Stel dat ik 3 ibuprofennetjes neem à 200 mg, is dat dan hetzelfde qua werking als dat ik er één zou nemen van 600 mg?
Er staat me iets bij dat de afgifte ofzoiets anders is, dat het anders werkt. En waarom zouden ze dan recepten uitschrijven voor ibu 600 terwijl je net zo goed zonder recept toe kan met 3 stuks van 200 mg?
Eigenlijk is dit meer een apothekersvraag maar die hebben we hier niet.
Maar volgens mij is het antwoord ja! Het laagje om de ibuprofen zorgt wel voor een heel klein beetje vertraging in opname, maar nou ook weer niet zo veel.

De reden dat er pillen van 600 mg bestaan is dat als je 3x per dag 600 mg nodig hebt, het praktischer is om steeds 1 pil te nemen dan 3. En de reden dat die op recept zijn is dat mensen dom zijn en zich niet aan de maximale dosis in de bijsluiter houden, en dat beter doen als een dokter nog eens heeft gezegd wat de maximale dosis is, en als je van de 600 er te veel neemt is dat meteen zo veel te veel.
Oud 07-01-2014, 09:44
Verwijderd
ik wil jullie ook iets vertellen over waarom je bij langer durende pijn altijd moet beginnen met paracetamol en dat even vol moet houden ook als het niet lijkt te werken (als je gewoon 1 x 1 dosis nodig hebt maakt het niet zo veel uit). Ten eerste heeft paracetamol veel minder bijwerkingen, ibuprofen en consorten veroorzaken maagontstekingen en bij ouderen of mensen met een kwetsbare gezondheid ook hart- en nierfalen, paracetamol is wel een belasting voor je lever maar als je je aan de maximale dosis houdt loopt dat zo'n vaart niet. Ten tweede omdat als je paracetamol neemt en dan toch ibuprofen of vergelijkbaar, die ibuprofen beter werkt. Voor het derde punt moet ik even wat tekeningetjes maken.
Oud 07-01-2014, 09:53
Verwijderd
Kijk, paracetamol werkt maximaal na ca. 1 uur, en de dosis in je lichaam is gehalveerd na ca. 3 uur en halveert dan weer in 3 uur enzovoort. Dat kun je in Paint weergeven als de volgende grafiek:

Oud 07-01-2014, 09:54
Verwijderd
oh Theodoor wil nu boodschappen doen dus ik kom straks terug voor de rest. Hij gaat viscuisine halen want die is in de aanbieding en hij weet niet hoe je vriezers moet leeg eten
Oud 07-01-2014, 10:15
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
College van Sarah
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 07-01-2014, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Ik ben klaar met Peep Show maar heb nog geen computer. Van welke andere series staan er hele seizoenen op YouTube? QI, en verder?
8 out of 10 cats, mock the week, would I lie to you, never mind the buzzcocks.
Oud 07-01-2014, 10:52
Verwijderd
Hij heeft geen viscuisine gehaald en in plaats daarvan heb ik ijsjes naar mijn ouders gebracht en is de vriezer nu aan het ontdooien!
Oud 07-01-2014, 10:55
Verwijderd
Goed, stel dat je pijn op een niveau is dat hoger zit dan het effect van de paracetamol. Dat kun je in paint zo weergeven:



Die paracetamol doet voor je gevoel dus helemaal niets.

Laatst gewijzigd op 07-01-2014 om 11:02.
Oud 07-01-2014, 10:56
Verwijderd
Ik wil zaterdag met de trein naar Utrecht. Ik heb twee opties, vertrekken uit Maastricht of vertrekken uit Tilburg, Tilburg is het simpelste qua parkeren, maar dan moet ik nog eerst naar daar. Maastricht... Ik dacht, kom dan betaal ik 4 euro en zet ik hem aan het station op de P&R (al vraag ik me af of zo'n dagkaartje dan werkt voor die korting). Maar ik herinner me wel dat ik daar al eens een keer heb gestaan dat ik er niet in raakte.
En inderdaad: http://www.q-park.nl/DesktopModules/...684|4733|4|203
Fuck buitenlanders zonder creditkaart blijkbaar.

Reizen met het ov wordt niet echt makkelijk gemaakt De Belgische bus houdt er na 20u mee op. Dan zou ik moeten gaan aanklooien met Nederlandse bussen en dat is zonder chiptoestand ook al een dure grap/drama.
Oud 07-01-2014, 10:56
Verwijderd
Nou ja, ik heb natuurlijk meer 'opties', maar die stations ken ik, het is sowieso al een mirakel dat ik aan een treinreis wil beginnen.
Oud 07-01-2014, 11:07
Verwijderd
Maar! Je mag vier keer per dag paracetamol. Je wil ook nog wel eens slapen, dus gedurende de dag neem je de paracetamol steeds vijfenhalf uur na elkaar, en 's nachts zit er wat langer tussen.
Dan krijg je dus dit:

Oud 07-01-2014, 11:42
Verwijderd
Haha, P&R in Tilburg, daar is niks meer van over hoor. Een en al verbouwing, bovendien nog maar éénrichtingsverkeer op de spoorlaan.
Oud 07-01-2014, 11:50
Verwijderd
De P&R is Maastricht ^^ Tilburg weet ik mijn plekjes wel
Oud 07-01-2014, 11:51
Verwijderd
Het éénrichtingsverkeer is me een maand geleden niet opgevallen trouwens, niet meer richting West dan? Goed dat ik het weet!
Oud 07-01-2014, 11:56
Verwijderd
Sarah bedankt voor je antwoorden.
Oud 07-01-2014, 12:03
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik ben klaar met Peep Show maar heb nog geen computer. Van welke andere series staan er hele seizoenen op YouTube? QI, en verder?
8 out of 10 cats staat bijna helemaal op youtube. Ik vind vooral de countdown specials leuk.

En als je van Charlie Brooker houdt:
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 07-01-2014, 12:10
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Godmiljaar! Ik zou tussen 1 en 3 vandaag gebeld worden door mijn verzekeringsmaatschappij om te bespreken of mijn polis nog klopt na de verhuizing. Ik zit klaar, m'n telefoon op schoot.
De telefoon ging nog geen seconde over en toen werd er al opgehangen. Nou, lekker dan.
Als ze nu weer een mailtje gaan sturen met 'we konden u niet bereiken' ga ik ze keihard facepalmen. Dat zal ze leren.

edit: Sarah, bedankt voor die uitleg!
Maar meestal wil ik zsm van de pijn af, dus dan neem ik 2 ibuprofennen. Alle pijn dood! Meteen!
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 07-01-2014, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Volgens deze supergoeie dialectentest van o.a. onze taal, spreek ik Utrechts. oeps, vier jaren in het hart van Nederland hebben me verpest!
Bij een van de vragen moet je de volgende zin afmaken: "De timmerman heeft geen spijkers bij ..."
Met als mogelijkheden hem zich en zen. Maar hier maken we die zin niet meer af want dat is 'ie al.
Oud 07-01-2014, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Ik wil zaterdag met de trein naar Utrecht. Ik heb twee opties, vertrekken uit Maastricht of vertrekken uit Tilburg, Tilburg is het simpelste qua parkeren, maar dan moet ik nog eerst naar daar. Maastricht... Ik dacht, kom dan betaal ik 4 euro en zet ik hem aan het station op de P&R (al vraag ik me af of zo'n dagkaartje dan werkt voor die korting). Maar ik herinner me wel dat ik daar al eens een keer heb gestaan dat ik er niet in raakte.
En inderdaad: http://www.q-park.nl/DesktopModules/...684|4733|4|203
Fuck buitenlanders zonder creditkaart blijkbaar.

Reizen met het ov wordt niet echt makkelijk gemaakt De Belgische bus houdt er na 20u mee op. Dan zou ik moeten gaan aanklooien met Nederlandse bussen en dat is zonder chiptoestand ook al een dure grap/drama.
In Tilburg kan je prima gratisj je auto neerzetten als je het niet erg vindt om tien minuten te lopen! Gewoon achter de universiteit zetten (staat zaterdags toch niemand) en dan op station Tilburg Universiteit opstappen
Oud 07-01-2014, 12:16
Verwijderd
Wij denken dat u een Noord-Brabants dialect spreekt. Maar uw uitspraak toont ook overeenkomsten met het Zuid-Gelders, Limburgs en Gelders-Overijssels
Kijk ook eens op deze links, die over uw dialecten gaan:

nounou.
Oud 07-01-2014, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Wij denken dat u een Utrechts dialect spreekt. Maar uw uitspraak toont ook overeenkomsten met het Zuid-Hollands, Kennemerlands en West-Fries
hmm
Oud 07-01-2014, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Het éénrichtingsverkeer is me een maand geleden niet opgevallen trouwens, niet meer richting West dan? Goed dat ik het weet!
Nope. Cityring hè.
En een maand geleden was het daar ook nog (net) niet.
Oud 07-01-2014, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Godmiljaar! Ik zou tussen 1 en 3 vandaag gebeld worden door mijn verzekeringsmaatschappij om te bespreken of mijn polis nog klopt na de verhuizing. Ik zit klaar, m'n telefoon op schoot.
De telefoon ging nog geen seconde over en toen werd er al opgehangen. Nou, lekker dan.
Als ze nu weer een mailtje gaan sturen met 'we konden u niet bereiken' ga ik ze keihard facepalmen. Dat zal ze leren.

edit: Sarah, bedankt voor die uitleg!
Maar meestal wil ik zsm van de pijn af, dus dan neem ik 2 ibuprofennen. Alle pijn dood! Meteen!
ja het is vooral voor langer durende pijn. Als je bijvoorbeeld hoofdpijn hebt en je weet dat als je maar gewoon even je nek kan ontspannen die hoofdpijn wel weg gaat, dan hoef je geen uren te gaan wachten voor het effect heeft natuurlijk.
Oud 07-01-2014, 12:28
Verwijderd
een doos is een doos

en een kat is een kat
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.