Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2003, 15:15
Yamyam
Yamyam is offline
WAAAAAAAAHH!! Vanmiddag laatste lesuur in de klas:
Ik zet mijn zonnebril (op sterkte) op
Juf Duits: ''Trek die zonnebril eens uit.''
(iedereen lachen, juf moet nog leren)
Ik: ''Waarom?''
Juf:''Ik zeg het niet nog een keer."
Ik:'' Maar wat is er dan mis met mijn zonnebril?"
Ik doe hem af, duidelijk beledigd en begin een gesprek met de omzittenden over het vrije Nederland, en het schoolreglement, en ben verontwaardigd over het feit dat je dus blijkbaar geen bril mag dragen in de klas. En ook geen pet bv. En wat is daar de reden van? Weet iemand wie dit ooit bedacht heeft en waarom het nog steeds zo is? Ik heb de hele les aan omstanders moeten vragen wat er op het bord stond, en overdreven moeilijk de boeken zitten lezen, want tja, ik kon niks meer zien. Ik had natuurlijk ook gewoon mijn 'gewone' bril op kunnen zetten, maar ik ben echt zo boos over deze 'regel' dat ik er achteraan ga. Ik heb al op internet gezocht, maar kan niet vinden waarom en wie en wanneer een of andere idioot die regel bedacht heeft. Ik zou t dolgraag willen weten, want dan kan ik volgende keer voorbereid les Duits in mét een zonnebril.
Blijkbaar is een zonnebril afschrikwekkender dan een piercing. Ik mag wel met piercings de klas in, in chinese jurken, gekleurde haren, make-up, maar een zonnebril (op sterkte dus) ho maar.
WAAR SLAAT DAT OP?!!!!
*boos*
*woedend*
Advertentie
Oud 27-03-2003, 15:23
Verwijderd
Beetje kinderachtig hoe je reageerde imho, had je niet gewoon kunnen zeggen dat hij op sterkte was en je dus anders niet goed kon zien? Je hoeft niet meteen te gaan klieren, normaal uitleggen kan ook altijd nog...


Maar goed, bij mij op school mochten we nooit jassen aan, petjes op etc omdat zoiets niet echt respectvol overkomt, als een leraar zoiets wil lijkt het me een kleine moeite eventjes je jas uit te doen of een petje af (wat moet je sowieso met een petje? of met een jas in de klas?). Kan me goed voorstellen dat jassen en petjes irriteren, een jas lijkt erop alsof de leerling gewoon niet gaat luisteren en meteen weg wil, een petje is gewoon erg vervelend voor de ogen...

Kleine moeite om je aan te passen op school, lijkt me.... Kinderachtige gezeur ook altijd om dat soort dingen... 'Maar Nederland is een vrij land, als ik een petje op wil in de klas, doe ik er een op.' blablabla.... pfff....

Laatst gewijzigd op 27-03-2003 om 15:25.
Oud 27-03-2003, 15:34
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
tis toch logisch dat je geen zonnenbril opzet in de klas?
de leraar kan je ogen niet meer zien, en bovendien heb je toch geen zon je in ogen.

maargoed, zo zie ik het.
Oud 27-03-2003, 15:41
Thomas
Thomas is offline
Je had idd wel even uit kunnen leggen dat die zonnebril op sterkte was. Als je dat normaal had gedaan dan was er m.i. absoluut niets aan de hand.

Verder komen petjes en jassen wel een beetje vreemd over, maar op een HBO of universiteit is dat zodanig geaccepteerd dan men er niets meer van zegt oid. Maar het lijkt me niet zo erg om even je jas uit te doen of je petje af te zetten. Probeer je eens een beetje aan te passen, dan kom je nl al een heel eind.
Oud 27-03-2003, 15:47
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
scholen mogen dingen als petten en zonnebrillen verbieden, ik denk dat het net zoiets is als met die chadors.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Oud 27-03-2003, 15:59
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
autodropje schreef op 27-03-2003 @ 16:47:
Ik denk dat het net zoiets is als met die chadors.
En wat mogen dat zijn dan?
Oud 27-03-2003, 16:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-03-2003 @ 16:23:
Beetje kinderachtig hoe je reageerde imho, had je niet gewoon kunnen zeggen dat hij op sterkte was en je dus anders niet goed kon zien? Je hoeft niet meteen te gaan klieren, normaal uitleggen kan ook altijd nog...
Hier ben ik het helemaal mee eens.

Bovendien heeft dat 'vrije Nederland' hier helemaal niks mee te maken, aangezien je in een schoolgebouw bent en de school nou eenmaal de bevoegdheid heeft om daar dingen te verbieden (zoals petjes en zonnebrillen).
Ik zou trouwens ook geen les willen hebben van een docent met een zonnebril. Je moet altijd de ogen van iemand goed kunnen zien. Met petten is dat ook zo, aangezien de ogen vrijwel altijd in de schaduw van de pet vallen. Hoogst irritant vind ik dat en ik kan best begrijpen waarom zo'n regel ooit op scholen is gekomen.

En dat die zonnebril op sterkte was: je zegt zelf al; je had ook je gewone bril op kunnen zetten. Dat 'overdreven moeilijk lezen' is dus ook gewoon je eigen schuld.

Sorry hoor, maar ik vind het allemaal een beetje ver gezocht.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 27-03-2003, 16:30
10.45
Avatar van 10.45
10.45 is offline
Citaat:
Wawl schreef op 27-03-2003 @ 16:59:
En wat mogen dat zijn dan?
sluiers
__________________
Neen.
Oud 27-03-2003, 16:49
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-03-2003 @ 16:23:
Beetje kinderachtig hoe je reageerde imho, had je niet gewoon kunnen zeggen dat hij op sterkte was en je dus anders niet goed kon zien? Je hoeft niet meteen te gaan klieren, normaal uitleggen kan ook altijd nog...


Maar goed, bij mij op school mochten we nooit jassen aan, petjes op etc omdat zoiets niet echt respectvol overkomt, als een leraar zoiets wil lijkt het me een kleine moeite eventjes je jas uit te doen of een petje af (wat moet je sowieso met een petje? of met een jas in de klas?). Kan me goed voorstellen dat jassen en petjes irriteren, een jas lijkt erop alsof de leerling gewoon niet gaat luisteren en meteen weg wil, een petje is gewoon erg vervelend voor de ogen...

Kleine moeite om je aan te passen op school, lijkt me.... Kinderachtige gezeur ook altijd om dat soort dingen... 'Maar Nederland is een vrij land, als ik een petje op wil in de klas, doe ik er een op.' blablabla.... pfff....
Mss heeft diegene die een jas aanwilt houden het wel koud.
En een petje of een zonnebril kun je ook gewoon mooi vinden en daarom op willen houden.
Net zoals jij mss een armband mooi vind en m om je arm doet.

Voor mij is dat dus een heel grote moeite.
Als ik t ergens niet mee eens ben, ga ik me niet aanpassen. Zo simpel is dat.
Oud 27-03-2003, 16:50
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Wawl schreef op 27-03-2003 @ 16:41:
Je had idd wel even uit kunnen leggen dat die zonnebril op sterkte was. Als je dat normaal had gedaan dan was er m.i. absoluut niets aan de hand.

Verder komen petjes en jassen wel een beetje vreemd over, maar op een HBO of universiteit is dat zodanig geaccepteerd dan men er niets meer van zegt oid. Maar het lijkt me niet zo erg om even je jas uit te doen of je petje af te zetten. Probeer je eens een beetje aan te passen, dan kom je nl al een heel eind.
Ik heb dat gezegd, iedereen weet t, want heb t meerdere keren herhaald.
Oud 27-03-2003, 16:53
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
linda85 schreef op 27-03-2003 @ 17:09:
Hier ben ik het helemaal mee eens.

Bovendien heeft dat 'vrije Nederland' hier helemaal niks mee te maken, aangezien je in een schoolgebouw bent en de school nou eenmaal de bevoegdheid heeft om daar dingen te verbieden (zoals petjes en zonnebrillen).
Ik zou trouwens ook geen les willen hebben van een docent met een zonnebril. Je moet altijd de ogen van iemand goed kunnen zien. Met petten is dat ook zo, aangezien de ogen vrijwel altijd in de schaduw van de pet vallen. Hoogst irritant vind ik dat en ik kan best begrijpen waarom zo'n regel ooit op scholen is gekomen.

En dat die zonnebril op sterkte was: je zegt zelf al; je had ook je gewone bril op kunnen zetten. Dat 'overdreven moeilijk lezen' is dus ook gewoon je eigen schuld.

Sorry hoor, maar ik vind het allemaal een beetje ver gezocht.
Van die zonnebril staat niet in de regels v/d school in het boekje.
En ik vind dat het vrije Nederland er wel mee te maken heeft.
Het is blijkbaar wel toegestaan om met piercings aan te komen ed en dat is dan zeker niet irritant. Of hanekammen. Ik noem maar wat 'opvallends.'
Oud 27-03-2003, 16:54
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
MarTjuH schreef op 27-03-2003 @ 17:30:
sluiers

Een sluier is toch wel ff wat anders dan een zonnebrilleke.
Het was trouwens klassikaal les met tussendoor opdrachtjes maken, dus ze praatte niet tegen mij ofzo.
Oud 27-03-2003, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Yamyam schreef op 27-03-2003 @ 17:49:
Mss heeft diegene die een jas aanwilt houden het wel koud.
En een petje of een zonnebril kun je ook gewoon mooi vinden en daarom op willen houden.
Net zoals jij mss een armband mooi vind en m om je arm doet.

Voor mij is dat dus een heel grote moeite.
Als ik t ergens niet mee eens ben, ga ik me niet aanpassen. Zo simpel is dat.
Als je een jas aan hebt omdat je het koud hebt, had je een trui aan moeten doen...

Als ik iets mooi vind, wil dat niet zeggen dat andere mensen zich daar dan niet aan mogen storen. Een zonnebril, jas en petje kunnen storend werken...

Ach, en je hoeft je niet aan te passen aan iemand anders, maar wanneer je dat nooit gaat doen, zal ook niemand zich aan jou aan gaan passen en dat kan jij dan weer niet accepteren....

Kleine moeite om eventjes in het vervolg je gewone bril op te zetten, lijkt me.. En zo'n grote moeite is het niet om je zonnebril af te zetten, 't is geen oor ofzo...
Oud 28-03-2003, 06:25
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-03-2003 @ 17:55:
Als je een jas aan hebt omdat je het koud hebt, had je een trui aan moeten doen...

Als ik iets mooi vind, wil dat niet zeggen dat andere mensen zich daar dan niet aan mogen storen. Een zonnebril, jas en petje kunnen storend werken...

Ach, en je hoeft je niet aan te passen aan iemand anders, maar wanneer je dat nooit gaat doen, zal ook niemand zich aan jou aan gaan passen en dat kan jij dan weer niet accepteren....

Kleine moeite om eventjes in het vervolg je gewone bril op te zetten, lijkt me.. En zo'n grote moeite is het niet om je zonnebril af te zetten, 't is geen oor ofzo...
Ik heb last van opvliegers in de lente/zomer, en heb t warm/koud/warm/koud/enz.
Oud 28-03-2003, 08:22
Verwijderd
Citaat:
Yamyam schreef op 28-03-2003 @ 07:25:
Ik heb last van opvliegers in de lente/zomer, en heb t warm/koud/warm/koud/enz.
Doen je een trui aan/uit/aan/uit...
Oud 28-03-2003, 08:45
Verwijderd
Je moet niet zo zeiken hoor. ik heb deze week toevallig ook een hoedje op.. die doe ik gewoon af in de klas.
dat hoort zo, vind ik. jassen ook uit enzo.
ik kan me heel goed voorstellen dat je je zonnebril af moest doen. anders kunnen ze je ogen niet zien.
voor de rest wou ik zeggen dat ik het met iedereen eens bent.
doe niet zo moeilijk volgende keer en neem je gewone bril mee of allebei.
Oud 28-03-2003, 09:04
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Bij mij op school mag je wel een pet of zonnebril op. Ik moest wel een keer m'n pet afzetten, maar dat was een vreemde leraar. Staat bij ons ook niet in de school regels dat het niet mag dacht ik. Maar als een school die regels stelt.. tja zo onzinnig is het niet.
Oud 28-03-2003, 09:09
Verwijderd
ze willen je ogen zien .. bij ons
jassen boeit niet zo, ligt eraan wat:
spijkerjasje mag weer wel enzo .. vaag
Ads door Google
Oud 28-03-2003, 10:40
Verwijderd
er zijn regels die de school maakt.
als bij jou thuis de regel is dat je niet met je schoenen op je bed mag springen, dan doe je dat toch ook niet?
Oud 28-03-2003, 10:46
GroteOneindig
Avatar van GroteOneindig
GroteOneindig is offline
ik vind dat je zelf mag weten hoe je er uit ziet, maar als je dat kenbaar wilt maken moet je dat wel op een nette manier doen. mijn felle haarkleur en piercing in me wenkbrauw werden eerst ook niet geaccepteerd. gewoon uitleggen dat t je stijl is en kalm blijve
__________________
i'll take responsibility for what i do, but not for what i am----NOFX "don't call me white"
Oud 28-03-2003, 12:18
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 27-03-2003 @ 17:54:
Een sluier is toch wel ff wat anders dan een zonnebrilleke.
Het was trouwens klassikaal les met tussendoor opdrachtjes maken, dus ze praatte niet tegen mij ofzo.
het gaat er zeg maar om dat zulke sluiers net als zonnebrillen de communicatie tussen leraar en leerling vermoeilijken en dat het daarom verboden mag worden.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Oud 28-03-2003, 12:51
Verwijderd
Het is gewoon onbeleefd omdat je iemand niet in ogen kan kijken....

Volgens mij gaat het bij jou helemaal niet om die zonnebril maar ben jij gewoon ontzettend lastig...
Oud 28-03-2003, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Yamyam schreef op 27-03-2003 @ 17:49:
Mss heeft diegene die een jas aanwilt houden het wel koud.
En een petje of een zonnebril kun je ook gewoon mooi vinden en daarom op willen houden.
Net zoals jij mss een armband mooi vind en m om je arm doet.

Voor mij is dat dus een heel grote moeite.
Als ik t ergens niet mee eens ben, ga ik me niet aanpassen. Zo simpel is dat.
Dan moet diegene een dikkere trui aantrekken. En anders (als je ziek bent oid en het daardoor plotseling koud hebt gekregen die dag ofzo) even overleggen met de leerkracht. Wat iemand al zei, met een zonnebril kun je de ogen van iemand niet zien. En dat is irritant, en dat zeg ik niet alleen als 'leerkracht'.

En je past je wel aan, je hebt die zonnebril toch afgezet?
Oud 28-03-2003, 13:22
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 27-03-2003 @ 17:49:
Als ik t ergens niet mee eens ben, ga ik me niet aanpassen. Zo simpel is dat.
Duidelijk puberaal gedrag dus

Dat wordt nog wat als je later wellicht voor iemand moet gaan werken...

Soms is het namelijk slimmer omdat wel te doen, anders snap je het hele idee van 'samenleven' niet...ga dan gewoon op de zuidpool wonen of zo, dan heb je geen last van anderen
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -

Laatst gewijzigd op 28-03-2003 om 13:26.
Oud 28-03-2003, 14:12
shaya
Avatar van shaya
shaya is offline
als je een pet of zonnebril ophebt kunnen leraren je ogen niet zien en dat schijnen ze prettig te vinden.

overigens als je gewoon had vermeld dat je zonder je zonnebril niet erg veel zag, was het misschien geen probleem geweest.
ik heb zelf namelijk ook een bril en ik vaker dan eens een bril op met roze of oranje glazen, maar omdat ik heb uitgelegd dat ik zonder die bril ut bord echt niet kan lezen doet niemand er echt moeilijk over.
__________________
zodra kikker tikkel wordt, dan weet dat ut fout zit
Advertentie
Oud 28-03-2003, 15:02
Verwijderd
Met zulke onzin kom je niet erg ver in het leven hoor
Oud 28-03-2003, 15:04
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
Citaat:
linda85 schreef op 27-03-2003 @ 17:09:
Hier ben ik het helemaal mee eens.

Bovendien heeft dat 'vrije Nederland' hier helemaal niks mee te maken, aangezien je in een schoolgebouw bent en de school nou eenmaal de bevoegdheid heeft om daar dingen te verbieden (zoals petjes en zonnebrillen).
Ik zou trouwens ook geen les willen hebben van een docent met een zonnebril. Je moet altijd de ogen van iemand goed kunnen zien. Met petten is dat ook zo, aangezien de ogen vrijwel altijd in de schaduw van de pet vallen. Hoogst irritant vind ik dat en ik kan best begrijpen waarom zo'n regel ooit op scholen is gekomen.

En dat die zonnebril op sterkte was: je zegt zelf al; je had ook je gewone bril op kunnen zetten. Dat 'overdreven moeilijk lezen' is dus ook gewoon je eigen schuld.

Sorry hoor, maar ik vind het allemaal een beetje ver gezocht.
Helemaal mee eens.
Je bent gewoon een zeikwijf.
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Oud 28-03-2003, 15:07
Verwijderd
Zonnebrillen op doen in gebouwen is hartstikke stom. Mensen kunnen je niet in je ogen kijken, dat werkt heel vervelend voor een leerkracht. Bovendien is het gewoon onbeschoft om 'm op te houden. Je houdt toch ook niet je jas aan in de klas?
Oud 28-03-2003, 15:21
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-03-2003 @ 16:07:
Je houdt toch ook niet je jas aan in de klas?
Dat gebeurd - helaas - erg veel...
Oud 28-03-2003, 15:37
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 28-03-2003 @ 11:40:
er zijn regels die de school maakt.
als bij jou thuis de regel is dat je niet met je schoenen op je bed mag springen, dan doe je dat toch ook niet?
Ik woon niet bij mensen die daar iets over te zeggen hebben, maar thuis is het zo dat we SAMEN regels afspreken, en dan ben ik het er als het goed is wel mee eens en houd ik me eraan.
Oud 28-03-2003, 15:40
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Sithan schreef op 28-03-2003 @ 14:22:
Duidelijk puberaal gedrag dus

Dat wordt nog wat als je later wellicht voor iemand moet gaan werken...

Soms is het namelijk slimmer omdat wel te doen, anders snap je het hele idee van 'samenleven' niet...ga dan gewoon op de zuidpool wonen of zo, dan heb je geen last van anderen
Ik zal nooit voor iemand gaan werken, ik werk voor mezelf en als ik dat kan waar ik t eens ben met de regels is het prima.

Ik leef niet samen met mijn docente Duits.
Oud 28-03-2003, 15:40
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
shaya schreef op 28-03-2003 @ 15:12:
als je een pet of zonnebril ophebt kunnen leraren je ogen niet zien en dat schijnen ze prettig te vinden.

overigens als je gewoon had vermeld dat je zonder je zonnebril niet erg veel zag, was het misschien geen probleem geweest.
ik heb zelf namelijk ook een bril en ik vaker dan eens een bril op met roze of oranje glazen, maar omdat ik heb uitgelegd dat ik zonder die bril ut bord echt niet kan lezen doet niemand er echt moeilijk over.
Dat heb ik dus geprobeerd uit te leggen.
Oud 28-03-2003, 15:41
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Semyaz schreef op 28-03-2003 @ 16:04:
Helemaal mee eens.
Je bent gewoon een zeikwijf.
En JIJ bent gewoon een zeikjoch.
Oud 28-03-2003, 15:42
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-03-2003 @ 16:21:
Dat gebeurd - helaas - erg veel...
Jeps door mij, als ik het koud hebt EN GEEN TRUI BIJ DE HAND HEB.
Oud 28-03-2003, 15:51
Verwijderd
Hihi, ben benieuwd hoe goed jij later voor jezelf werkt, wat wil je worden? Iig niets iets met mensen, maar ja... álles is met mensen... oeps, wist je dat nog niet?

Jij moet je aanpassen aan mensen, daarvoor zijn regels. En op een school kan je niet verwachten dat mensen eerst naar jou gaan om te vragen of je het wel met de regels eens bent - overigens is daar een leerlingenraad voor. En natuurlijk leef jij samen met je lerares Duits, zij leeft, jij ook, jullie leven samen in dezelfde tijd en komen elkaar regelmatig tegen....
Oud 28-03-2003, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Yamyam schreef op 28-03-2003 @ 16:41:
En JIJ bent gewoon een zeikjoch.
nee, JIJ zeikt omdat je er niet tegen kan dat een docent het heft in handen heeft en hoort te hebben. Als je dan toch moet bekken doe het dan gegrond, doos.
Het feit dat jij die zonnebril niet opmag is grotendeels omdat je dan de ogen van een ander niet kunt zien, wat hoogst irriterend is voor een docent, zelfde geldt voor een pet.
Leef je eerst eens in in de docent.

Onbeschoft stuk tuig.
Ads door Google
Oud 28-03-2003, 17:59
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 28-03-2003 @ 16:40:
Ik zal nooit voor iemand gaan werken, ik werk voor mezelf en als ik dat kan waar ik t eens ben met de regels is het prima.
ga je toch naar een andere school, als je er niet tegen kan? of beter, ga je gewoon van school af. Je bent 16, het is je eigen leven.
Oud 28-03-2003, 18:08
Studentje
Studentje is offline
Als ik leraar was dan zou ik ook geen zin hebben om tegen zo'n zonnebril te praten. Af dus. Ik neem aan dat je thuis geleerd hebt dat je de mensen waarmee je praat aankijkt, maar ja, dat is natuurlijk lastig met van die donkere dingen voor je ogen. Twee redenen dus in ieder geval.
__________________
Geiz ist Geil!
Oud 28-03-2003, 19:54
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
azaziël schreef op 28-03-2003 @ 17:15:
nee, JIJ zeikt omdat je er niet tegen kan dat een docent het heft in handen heeft en hoort te hebben. Als je dan toch moet bekken doe het dan gegrond, doos.
Het feit dat jij die zonnebril niet opmag is grotendeels omdat je dan de ogen van een ander niet kunt zien, wat hoogst irriterend is voor een docent, zelfde geldt voor een pet.
Leef je eerst eens in in de docent.

Onbeschoft stuk tuig.
Hij noemde mij een zeikwijf. Je denkt toch niet dat ik over me heen laat lopen?
Oud 28-03-2003, 19:55
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Studentje schreef op 28-03-2003 @ 19:08:
Als ik leraar was dan zou ik ook geen zin hebben om tegen zo'n zonnebril te praten. Af dus. Ik neem aan dat je thuis geleerd hebt dat je de mensen waarmee je praat aankijkt, maar ja, dat is natuurlijk lastig met van die donkere dingen voor je ogen. Twee redenen dus in ieder geval.
Nee, dat heb ik thuis niet geleerd. Heel veel verlegen mensen zoals ik doen dat trouwens niet,want die DURVEN niet.
Oud 28-03-2003, 19:55
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 28-03-2003 @ 18:59:
ga je toch naar een andere school, als je er niet tegen kan? of beter, ga je gewoon van school af. Je bent 16, het is je eigen leven.
Precies, en ik heb besloten dat ik hier mijn diploma haal, dus dat doe ik ook.
Oud 28-03-2003, 19:59
koelkastje
Avatar van koelkastje
koelkastje is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 28-03-2003 @ 20:55:
Nee, dat heb ik thuis niet geleerd. Heel veel verlegen mensen zoals ik doen dat trouwens niet,want die DURVEN niet.
Jij bent echt dom gewoon, oke niet iedereen kijkt dan misschien mensen recht in de ogen aan (betrap me er zelf ook wel eens op) maar dan nog is het een normale beleefdheidsvorm om (zeker in de klas) je mensen aankijkt, desnoods een beetje ontwijkend, maar wel zo dat ze je gezicht en ogen goed kunnen zien. En als je nou zelf niet snapt dat je ontiegelijk dom bezig bent en je je zelf wel heel wat vind dat door je actie. Moet je misschien eens met iemand gaan praten over je stoornis: ik-voel-me-beter-dan-andere-omdat-ik-denk-dat-ik-goed-ben-en-alle-regels-hoe-simpel-en-logisch-dan-ook-niet-voor-mij-vindt-gelden. ...get a life, en als je niet van simpele regels houdt, ga dan van school en zoek maar een plaats waar geen regels zijn...(ik wens je daarmee veel succes)
__________________
(miep miep, zoef zoef en de koelkast is weer weg, miep miep)
Oud 28-03-2003, 20:25
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 28-03-2003 @ 20:54:
Hij noemde mij een zeikwijf. Je denkt toch niet dat ik over me heen laat lopen?
Tuurlijk niet. Je moet natuurlijk wel stoer blijven.
__________________
Geiz ist Geil!
Oud 28-03-2003, 20:27
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 28-03-2003 @ 20:55:
Nee, dat heb ik thuis niet geleerd. Heel veel verlegen mensen zoals ik doen dat trouwens niet,want die DURVEN niet.
Dan weet je het bij deze. Kijk dan in ieder geval richting de leraar. En als je te schijterig bent om de leraar aan te kijken, dan geloof ik niet dat jij tegen je leraar in durft te gaan, zoals je vertelt in je startpost.
__________________
Geiz ist Geil!
Oud 28-03-2003, 20:34
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
Citaat:
Studentje schreef op 28-03-2003 @ 21:25:
Tuurlijk niet. Je moet natuurlijk wel stoer blijven.

De spijker is weer op de spreekwoordelijke kop geslagen
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Oud 28-03-2003, 20:48
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
bij ons mag je volgens de gym leraar niet door open deuren lopen. De branduitgang stond open, en we liepen erdoor, komt da wijf 8er ons aan. Zegt ze je mag daar niet doorheen. Ik zo waarom niet? Hij staat tog open. Zegt ze je mag niet door open deuren lopen . En je mag ook al geen deo in de kleedkamers bij gym spuiten. En zo hebben we nog tal van onzinnige regels. Je mag met je fiets niet op het schoolplein is ook zo eentje
Oud 28-03-2003, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Yamyam schreef op 28-03-2003 @ 16:37:
Ik woon niet bij mensen die daar iets over te zeggen hebben, maar thuis is het zo dat we SAMEN regels afspreken, en dan ben ik het er als het goed is wel mee eens en houd ik me eraan.
je ouders zullen ook wel ns regels maken waar je het niet mee eens bent. als je op een bepaalde tijd thuis moet zijn en jij wilt later thuiskomen bv..

ben benieuwd wat er van JOU gaat worde.. niks denk ik als ik je zo hoor.
Oud 28-03-2003, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Yamyam schreef op 28-03-2003 @ 20:54:
Hij noemde mij een zeikwijf. Je denkt toch niet dat ik over me heen laat lopen?
ja hoeft niet over je heen te laten lopen, maar Semyaz reageerde op een goed gegronde reply, terwijl jij hem uitscheld zonder enig argument te geven, als jij reden vindt om iemand af te zeiken doe dat dan gegrond. Over je heen laten lopen is een ding, maar een nergens op gebasseerde scheldkannonade kan elke halve zool, en jij bent er wel HEEL goed in
Oud 28-03-2003, 22:49
Verwijderd
Misschien moet je het schoolregelement eens na lezen.
En het is gewoon dat leraren je ogen willen/moeten kunnen zien, ook wel sociaal, voor contact e.d.
Sociale vaardigheden.
Oud 29-03-2003, 07:11
Verwijderd
Citaat:
Yamyam schreef op 28-03-2003 @ 20:55:
Nee, dat heb ik thuis niet geleerd. Heel veel verlegen mensen zoals ik doen dat trouwens niet,want die DURVEN niet.
Verlegen mensen zoals jij? Je kent zeker geen verlegen mensen? Je geeft een grote bek, ben je dan verlegen? Mwah, 'k denk meer dat je verlegen bent als het je uitkomt. Want een grote bek geven durf je nl opeens wel.

En iemand aankijken is heel normaal. Onbewust doet iedereen dat wel. En een docent kan dan iig jouw ogen zien, das al iets. En later zul je ook wel eens iemand aan moeten kijken, kun je dat nu mooi oefenen. En met zonnebril op gaat dat niet.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [afgesplitst] Verkrachting - slachtoffer of eigen schuld?
JustTalk
324 24-05-2014 14:55
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Beleidszaken Samenvoeging Onzin en De Kantine
Ieke
500 23-03-2006 21:35
Algemene schoolzaken Illegale cijferbepaling FA en DU op Dominicus College Nijmegen
Autolycus
39 27-04-2004 17:31
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Verhalen & Gedichten Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!)
Tantalus
31 02-02-2002 10:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.