Oud 01-01-2020, 18:11
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Hoi
Ik wil voor een schoolproject een Instagram account aanmaken waarop ik mezelf voordoe als een 12 jarig meisje om te kijken of ik berichten krijg van pedo's.

Mijn plan was om gewoon foto's van random dingen te plaatsen met filters (want dat deed ik ook toen ik 12 was) met hashtags als bijv #follow4follow #like4like en hashtags die relevant zijn voor de foto. En om Ariana grande, Disney enzo te volgen. Dingen die een 12 jarige ook zou doen.

Mijn ouders zeggen dat het illegaal is omdat het uitlokken is, maar als ik niks seksueel zeg of iemand laat denken dat ik daar geïnteresseerd in ben is er toch niks mis mee?
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2020, 18:26
Verwijderd
Waarom wil je dit?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2020, 18:35
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Het is voor mijn profielwerkstuk, het gaat over seksuele uitbuiting en intimidatie specifiek bij kinderen. En ik moet er een persoonlijke draai aangeven, dus ik mag niet alleen literatuur onderzoek doen
Ik heb 10 organisaties gemaild maar niemand wil interviews doen dus toen kwam ik op dit idee
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 01-01-2020, 18:40
Verwijderd
Hoe kom je aan foto's van een 12-jarige dan?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2020, 19:07
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Hoe kom je aan foto's van een 12-jarige dan?
het interwebzzzzzzzzzz
Met citaat reageren
Oud 01-01-2020, 19:08
Verwijderd
Tja, daar gaat het dus al mis.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2020, 19:11
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Ik gebruik geen foto's van meisjes, maar net zoals ik vroeger deed ga ik foto's van dingen plaatsen zoals avondeten, bloemen enz
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 01-01-2020, 19:18
Verwijderd
Je kan het doen, met een heel groot risico zelf ontmaskerd te worden, of iets te lezen/te moeten doen waar je echt iets mee moet dan. Verder denk ik dat je veel vervuiling van volgers krijgt, dus geen echte volgers. Ik weet niet of het dit allemaal de moeite waard is eerlijk gezegd.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2020, 17:21
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Dit kun je niet als relevant onderzoek gebruiken in een PWS, grote kans dat ze dit afkeuren
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 26-03-2020, 18:49
de grijze jager
de grijze jager is offline
ja je zou dat kunnen doen maar het is uitlokken en dat is argument wat tegen je gebruikt kan worden maar als je alleen kijkt of je berichten krijgt en hun identiteit geheim houdt dan denk ik dat er niet zoveel aan de hand is
Met citaat reageren
Oud 27-03-2020, 09:06
Verwijderd
Citaat:
ja je zou dat kunnen doen maar het is uitlokken en dat is argument wat tegen je gebruikt kan worden
Door wie en in welke zin? Juridisch gezien valt dit niet onder uitlokken. Zie Wetboek van Strafrecht artikel 47 lid 1 sub 2. Er wordt aan minimaal twee criteria niet voldaan.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2020, 01:10
Verwijderd
Citaat:
Dit kun je niet als relevant onderzoek gebruiken in een PWS, grote kans dat ze dit afkeuren
Hoezo zouden ze? Dit is toch gewoon een onderzoeksmethode? Zolang je het goed genoeg en duidelijk genoeg omschrijft, met duidelijke resultaten is er volgens mij niks mis mee.

En voor TS, volgensmij is er geen wet die dit soort dingen (catfishing) verbied. Zolang jij geen foto's van anderen gebruikt (wat je duidelijk hebt gemaakt) zou er geen probleem moeten zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware streaming sites: illegaal?
JackBrouwer
4 19-03-2012 15:08
Muziek Downloaden: Illegaal of legaal!?
DBZ
11 07-08-2008 12:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Zorg weert onverzekerde patiënten
ijscoman
198 11-08-2006 00:16
Software & Hardware [Alg] Index-site eDonkey legaal?
dafelix
4 29-09-2005 04:16
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Illegaal ontkomt aan uitzetting door glas in te slikken
ExeCute
70 09-08-2003 00:14
Games Ombouw Ps2
GpMaStEr
10 04-10-2002 21:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.