Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2006, 11:50
Carrie
Carrie is offline
hoihoi allemaal

ik ben me aan het voorbereiden volgend jaar toelating te doen aan de kunstacademie. nu vroeg ik me af: mijn stijl is vooral abstract, ik teken/schilder weinig op realistische wijze. zouden ze daarnaar kijken op de academie? mijn abstracte werk is wel verschillend, niet allemaal hetzelfde ofzo.

groetjes!
Advertentie
Oud 23-07-2006, 15:32
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Natuurlijk kijken ze daarna, maar of ze je er op afrekenen is een tweede.

Het is wel goed om aan te geven dat je nog veel experimenteert, aangezien een academie daar een goede plek voor is. Compleet vastgeroest zitten in één stijl is niet echt okay.
Oud 23-07-2006, 17:53
Verwijderd
Post eens wat werk, zou ik zeggen. Je hebt immers abstract en abstract - de genialiteit van Mondriaan die door een puber gezien wordt in eigen krassen op papier waarna gezegd wordt, ''t is een vogel in de lucht met een zee en de pijn die hij voelt omdat hij alleen is'.

Er kan niet geoordeeld worden zonder iets om over te oordelen, hm?
Oud 24-07-2006, 01:40
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Het beste is gewoon om zoveel mogelijk soort werk mee te nemen, zodat ze kunnen zien dat je experimenteert en open staat voor nieuwe dingen.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 24-07-2006, 06:58
mandi
Avatar van mandi
mandi is offline
Citaat:
Vice schreef op 24-07-2006 @ 02:40 :
Het beste is gewoon om zoveel mogelijk soort werk mee te nemen, zodat ze kunnen zien dat je experimenteert en open staat voor nieuwe dingen.
Dat is wel het belangrijkst. Niet zozeer de hoeveelheid (ook wel natuurlijk) maar vooral zorgen dat wat je meeneemt gevarieerd is. en jouw werk, tja. zoals al gezegd, zo standaard 13-in-een-dozijn.
__________________
pics or it didn't happen
Oud 24-07-2006, 09:50
Verwijderd
Het gaat over volgend jaar Ik heb je werken gezien en in een jaar kun je nog veel doen. Ik zou heel snel van dat abstracte dat je nu maakt afstappen en gaan oefenen met materialen (olieverf, pastels, acryl, aquarel,... soorten dragers, papier, werken met houtskool en bister enz...). Ook zou ik gaan oefenen met het tekenen naar waarneming en uiteindelijk dat abstraheren als je graag abstract wil gaan. Wat ik nu zie, is te weinig, ik zie mezelf een paar jaar geleden. Leuke hobby en vooral wat aanklooien, maar een academie (tenminste, de academie van Antwerpen ) wil graag kennis van zaken, zodat ze niet een hele klas vol mensen hebben die weten hoe het moet en daartussen telkens aandacht moeten besteden aan iemand die niet weet hoe bijvoorbeeld olieverf opgezet moet worden.
Oud 24-07-2006, 10:15
Carrie
Carrie is offline
thanx voor de tips in ieder geval...

in een jaar kan ik nog veel oefenen ja. en ik ga me ook maar eens verdiepen in het gebruik van verschillende materialen.
Oud 25-07-2006, 13:25
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
omdat die andere dicht is en ik daar niet meer kan reageren:

HAHAHAHAHA
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Oud 25-07-2006, 13:37
Orpheus
Orpheus is offline
Ik wilde al zeggen - begon jij niet zo te tyfen in het andere topic?
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Oud 25-07-2006, 13:51
Verwijderd
Ach jaaa.... nutteloos
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.