Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2006, 16:25
RupertTan
RupertTan is offline
Hallo iedereen,

Mijn vriendin en ik zoeken al vrij lang naar geschikte studies, al 2 jaar ofzo. Nou heb ik uiteindelijk gemerkt dat Geneeskunde waarschijnlijk het beste bij me zou passen. Zeker weet ik het ook niet, en loten maakt het zoveel vervelender. Ik heb nu als tweede keuze rechten gekozen. Maar ook daarvan weet ik gewoon niet zeker wat ik moet doen.
Mijn vriendin die is dit jaar overgestapt van vwo naar havo en heeft harstikke goede punten, kan zelfs met lof slagen. Ze had een heel goed idee, namelijk na haar havo deelcertificaten halen voor exacte vakken op vwo niveau en dan geneeskunde doen. Maar nu blijkt dat dus helemaal niet mogelijk te zijn terwijl ze zich daar wel helemaal op had ingesteld. Vwo helemaal doen gaat niet om redenen die met haar thuis situatie te maken hebben. Heeft iemand misschien een idee voor ons om nog te zoeken, want we hebben praktisch alles al afgezocht denken we. We hebben gidsen doorgekeken, heel veel sites. Weet iemand misschien of hier professioneel hulp voor te vinden is of iets in die richting?

Ik hoop dat iemand ons kan helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2006, 19:56
Verwijderd
Geneeskunde is niet de enige medische studie. Kijk ook eens bij farmacie, biomedische wetenschappen, gezondheidswetenschappen, medische natuurwetenschappen, bewegingswetenschappen.
Rechten is ook al zo'n clichéding. Kijk eens wat meer rond. Je vriendin kan altijd nog proberen een HBO P te halen en dan toegelaten worden met die deelcertificaten (dat kun je dan nog heel handig gebruiken).

Als ik jou was zou ik gewoon naar een aantal voorlichtingsdagen gaan, dan krijg je er een veel beter beeld van en kun je inschatten of het echt wat voor je is. Ik neem aan dat je wel een sector hebt die je aanspreekt, of dat je tenminste een heleboel studies kunt wegstrepen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 20:01
RupertTan
RupertTan is offline
Ja, ik heb ook al zelf geïnformeerd naar de andere medische studies. Geneeskunde lijkt me toch het beste.
Mijn vriendin heeft al uitgezocht hoe het werkt met eerst haar P te halen voor een HBO studie.
Voorlichtingsdagen bezoeken is en blijft harstikke handig ja maar die zijn jammer genoeg niet altijd op de handigste dagen ivm ons werk. Maar dan is er nog altijd de kans om gewoon mee te lopen.

Bedankt voor je reactie
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 21:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Tsja, ze zal toch hbo moeten gaan doen... Overigens zal een niet al te moeilijke hbo-opleiding prima te combineren zijn met het halen van de juiste deelcertificaten.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 21:52
RupertTan
RupertTan is offline
Ja, een hbo studie zal ze inderdaad moeten doen. Maar ik hoop dat iemand die misschien een overeenkomende situatie heeft mij zou kunnen helpen met het zoeken naar studies of nieuwe ideeën
Maar deelcertificaten halen voor een eventuele andere universitaire studie zou ook een idee zijn...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.