Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2005, 17:05
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Nou, zie titel!
Ik ben zelf niet gelovig, maar ik heb wel een waargebeurd verhaal, van een neef van mijn vader.

Hij werkte dus samen met een moslim. De neef vroeg dus: Waarom geloof je eigenlijk in die Allah, dat is toch allemaal onzin jongen. De moslim was enigszins geschokt en zei "Dat moet je niet zeggen, Allah zal wraak nemen!" Neef geloofde er niets van en ging aan het eind van de dag gewoon naar huis, en slapen.
De volgende ochtend werd hij wakker en vreef in zijn ogen. Hij voelde wat op zijn gezicht zitten en merkte dat hij heeft gebloed! Hij is meteen klaarwakker en ziet dat het Mariabeeldje dat boven zijn bed stond naar beneden is gevallen. Hij sliep zo vast dat hij dat niet eens merkte.

das wel een freakisch coincidence, niet?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2005, 17:09
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
het meest voorname bewijs dat ik in God geloof is, dat ik leef.
__________________
there are no regrets in life , just lessons
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 17:19
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
cherry-springs schreef op 04-11-2005 @ 18:05 :
Hij werkte dus samen met een moslim. De neef vroeg dus: Waarom geloof je eigenlijk in die Allah, dat is toch allemaal onzin jongen. De moslim was enigszins geschokt en zei "Dat moet je niet zeggen, Allah zal wraak nemen!" Neef geloofde er niets van en ging aan het eind van de dag gewoon naar huis, en slapen.
De volgende ochtend werd hij wakker en vreef in zijn ogen. Hij voelde wat op zijn gezicht zitten en merkte dat hij heeft gebloed! Hij is meteen klaarwakker en ziet dat het Mariabeeldje dat boven zijn bed stond naar beneden is gevallen. Hij sliep zo vast dat hij dat niet eens merkte.

das wel een freakisch coincidence, niet?
lol. Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie de link niet.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 17:47
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 04-11-2005 @ 18:19 :
lol. Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie de link niet.
de link is volgens dit verhaal dat Allah wraak heeft genomen , duh. En dat dat het bewijs is dat hij bestaat
__________________
there are no regrets in life , just lessons

Laatst gewijzigd op 04-11-2005 om 18:43.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 18:56
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
Louiise schreef op 04-11-2005 @ 18:47 :
de link is volgens dit verhaal dat Allah wraak heeft genomen , duh. En dat dat het bewijs is dat hij bestaat
1) Er is geen direct bewijs voor het bestaan voor Allah.
2) Als Allah bestaat is er nog geen bewijs dat hij het incident heeft veroorzaakt.
3) Als hij het heeft veroorzaakt hoeft dat nog niet uit wraak te zijn.

Kortom: toeval.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 19:03
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik vind zulke verhaaltjes altijd super, echt om te smullen gewoon. Op de turkse tv had je een serie die dagelijks 3 van zulke verhaaltjes uitzondt (misschien nog steeds), die waren gebaseerd op echt gebeurde verhalen. Ik was er een grote fan van.

Maar wetenschappelijk gezien kan je dit geen bewijs voor het bestaan van god noemen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 19:04
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 04-11-2005 @ 20:03 :
Ik vind zulke verhaaltjes altijd super, echt om te smullen gewoon. Op de turkse tv had je een serie die dagelijks 3 van zulke verhaaltjes uitzondt (misschien nog steeds), die waren gebaseerd op echt gebeurde verhalen. Ik was er een grote fan van.

Maar wetenschappelijk gezien kan je dit geen bewijs voor het bestaan van god noemen natuurlijk.
Wetenschappelijk niet nee, maar het versterkt je geloof wel
__________________
there are no regrets in life , just lessons
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 19:07
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 04-11-2005 @ 20:03 :


Maar wetenschappelijk gezien kan je dit geen bewijs voor het bestaan van god noemen natuurlijk.

Het geloof (in een God) is geen geloof meer als het wetenschappelijk gefundeerd is.
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 19:08
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 04-11-2005 @ 20:07 :
Het geloof (in een God) is geen geloof meer als het wetenschappelijk gefundeerd is.
veel dingen van het geloof kunnen wetenschap wel ondersteunen
__________________
there are no regrets in life , just lessons
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 19:26
Verwijderd
Je begrijp het niet. Het is een bepalend kenmerk van geloof dat het in het geheel niet te bewijzen is. Zodra er ook maar de minste aanwijzing is die op de gangbare manieren te toetsen valt is er ten aanzien van díe aanwijzing geen sprake meer van geloof, maar wetenschap.

Een uitspraak die je hier soms wel eens rond ziet zwerven als 'geloof valt echt wel objectief te bewijzen' is dan ook onzin - als dat waar zou zijn, dan zou er geen sprake meer zijn van geloof maar van wetenschap. De grens tussen die twee is haarscherp en er valt niet mee te sjoemelen - het is of toetsbaar (dus wetenschap) of niet (dus geloof).

Geloof kan wetenschap dus alleen 'ondersteunen' als het met wetenschappelijke methoden te falsifiëren valt. Is dat niet het geval, dan heeft de wetenschap er niets aan.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 19:29
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Louiise schreef op 04-11-2005 @ 20:08 :
veel dingen van het geloof kunnen wetenschap wel ondersteunen
wetenschap kan het geloof ondersteunen
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 19:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb geen bewijs nodig dat er een God bestaat. Ik geloof ik God. Geloof is geloof en geen wetenschap omdat er geen overduidelijke bewijzen voor zijn. Als er bewijzen waren dat er een God bestond, dan is het toch geen geloof meer?

Ik vind het juist mooi dat er zoveel mensen zijn die in hetzelfde blijven geloven terwijl er juist geen bewijzen voor zijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Belgarath schreef op 04-11-2005 @ 20:29 :
wetenschap kan het geloof ondersteunen
Je bedoelt 'als er een wetenschappelijke ontdekking wordt gedaan die niet volledig in tegenspraak is met wat het geloof op dat punt beweert, gebruiken we dat als onderbouwing van de stelling dat geloof waar is.'

Citaat:
Daantje_0705 schreef:
Ik vind het juist mooi dat er zoveel mensen zijn die in hetzelfde blijven geloven terwijl er juist geen bewijzen voor zijn.
Waarom is dat 'mooi'?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 19:37
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Louiise schreef op 04-11-2005 @ 20:04 :
Wetenschappelijk niet nee, maar het versterkt je geloof wel
Ja ik krijg altijd zo'n goed gevoel door mijn lichaam als ik dit soort dingen hoor/zie. Hoe/hoezo dat komt weet ik niet.

En het zou best een teken kunnen zijn van god, wie weet?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 04-11-2005 @ 20:37 :
(...)

En het zou best een teken kunnen zijn van god, wie weet?
Ja, 'zou kunnen'. Maar dat is net zo'n redenatie als 1) tsunami 2) moskee staat nog 3) kijk, allah bestaat, want de moskee bestaat nog. Natuurlijk is dat iets wat je zou kunnen volhouden, maar er zijn ook heel veel andere theorieën. Denk aan moskee staat op een verhoogd terrein, moskee werd omgeven door andere hoge gebouwen, moskee is gebouwd van zwaardere steen, funderingen van moskee zijn dieper.

Datzelfde geldt voor het op je kop krijgen van een mariabeeldje omdat je toevallig een moslim hebt beledigd (ik zou dan trouwens eerder verwachten dat je een keer bedorven shoarma voorgeschoteld krijgt, maar vooruit). Natuurlijk kan dat een teken van god zijn. Het kan ook het zwakker worden van de muur zijn, of een beweging van je arm in je slaap die het beeldje eraf heeft getikt, of het loslaten van de plug waarmee die steunplank in de muur zit geschroefd.

Dat is wat geloof onderscheidt van wetenschap: met geloof wordt altijd van alles áchteraf verklaard (dit of dat was een teken van god, uit dit of dat kun je afleiden dat hij dat heeft gedaan) terwijl je met wetenschap dingen vóóraf kunt voorspellen. Geloof kan geen voorspelllingen doen. Ik kan best een theorie baseren op de stelling 'als ik een moslim uitscheld dan krijg ik een beeldje op mijn kop' maar vervolgens blijkt hij in 999 van de 1000 gevallen niet op te gaan. Dat is geen wetenschap.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 19:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik heb nog zo'n voorbeeld als de TS.


De Azteken, zoals sommigen hier zullen weten, offerden mensen om de zon te laten schijnen.

Zien jullie niet hoe elke dag de zon opkomt stelletje ongelovigen?

De Azteken hebben dus gelijk, het is niet te ontkennen, want de zon schijnt. Quetzalcoatl bestaat en we dienen zo snel mogelijk dagelijks mensen te offeren, voordat de zon stopt met schijnen.

...




Klinkt krankzinnig niet? Ik pas nochthans dezelfde oorzaak->gevolg redenaties toe als in de TS post. (en het leeuwendeel van de andere 'gebeurtenissen' die worden aangehaald om de invloed van goden te bewijzen)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 19:45
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-11-2005 @ 20:42 :
(...)
Daarom zei ik ook dat het geen wetenschapelijk bewijs was.

Met geloof kan je trouwens ook het een en ander "van te voren berekenen"(wat jij voorspellen noemt), heur. Maar geen zaken die betrekking hebben op de wereld.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 20:29
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
http://www.ontdekislam.nl/wonderen1.php


en ja hier ben k weer met mijn mooie site 'de wetenschappelijke wonderen van de Heilige Koran'

Ik las dat iedereen wel zijn reden heeft om te geloven/niet te geloven.

Maar wat betreft 'wetenschap ondersteunt het geloof'... vind ik bovenstaande site passend op jullie discussie.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-11-2005, 20:33
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
http://www.ontdekislam.nl/wonderen3.php

De historische wonderen van de Heilige Koran...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 20:44
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Citaat:
imène schreef op 04-11-2005 @ 21:33 :


De historische wonderen van de Heilige Koran...
De voornaamste reden waarom ik moslim ben geworden
en daarbij een van mijn bewijzen waarom Allah (swt) moet bestaan.
__________________
there are no regrets in life , just lessons
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 20:50
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-11-2005 @ 20:45 :
Ik heb nog zo'n voorbeeld als de TS.


De Azteken, zoals sommigen hier zullen weten, offerden mensen om de zon te laten schijnen.

Zien jullie niet hoe elke dag de zon opkomt stelletje ongelovigen?

De Azteken hebben dus gelijk, het is niet te ontkennen, want de zon schijnt. Quetzalcoatl bestaat en we dienen zo snel mogelijk dagelijks mensen te offeren, voordat de zon stopt met schijnen.

...

Klinkt krankzinnig niet? Ik pas nochthans dezelfde oorzaak->gevolg redenaties toe als in de TS post. (en het leeuwendeel van de andere 'gebeurtenissen' die worden aangehaald om de invloed van goden te bewijzen)
toch hadden ze blijkbaar door dat het leven niet zonder de zon kan .. al was hun uitvoering van verering nogal "radicaal/drastisch".

over Quetzalcoatl valt trouwens nog wel meer te melden .. het is nieteens zeker dat het gewoon de zon was

lees "Waren de goden kosmonauten" maar eens
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 20:55
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Louiise schreef op 04-11-2005 @ 18:47 :
de link is volgens dit verhaal dat Allah wraak heeft genomen , duh. En dat dat het bewijs is dat hij bestaat
lol
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 20:56
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
toch gek dat de "bijbelse" geloven altijd over wraak en toorn spreken

wat was ook alweer "the darkside of the force" ?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 21:00
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Citaat:
Raven schreef op 04-11-2005 @ 21:56 :
toch gek dat de "bijbelse" geloven altijd over wraak en toorn spreken

wat was ook alweer "the darkside of the force" ?
Ach ja, iedereen moet toch de concequenties van zijn daden weten he lol
__________________
there are no regrets in life , just lessons
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 21:03
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Louiise schreef op 04-11-2005 @ 21:44 :
De voornaamste reden waarom ik moslim ben geworden
en daarbij een van mijn bewijzen waarom Allah (swt) moet bestaan.

offtopic: ik wist niet dat je moslima was
Telkens bij t lezen van wat er in de Koran staat en wat er nu ontdekt wordt krijg ik een vreemd gevoel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2005, 21:04
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Louiise schreef op 04-11-2005 @ 22:00 :
Ach ja, iedereen moet toch de concequenties van zijn daden weten he lol
tuurlijk maar dat is met alles zo .. alles wat je uitstuurt krijg je zelf terug ( drie keer)

alleen vind ik het beeld van een opperwezen (laat ik god/ godin / goden even in het midden) dat op wraak uit is een beetje vreemd.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 21:11
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Citaat:
Raven schreef op 04-11-2005 @ 22:04 :
tuurlijk maar dat is met alles zo .. alles wat je uitstuurt krijg je zelf terug ( drie keer)

alleen vind ik het beeld van een opperwezen (laat ik god/ godin / goden even in het midden) dat op wraak uit is een beetje vreemd.
Het is geen wraak, dat is in het verhaal dat in het begin verteld werd ook een beetje fout uitgelegd.

Ik zie de straf van God als rechtvaardig, als jij Zijn regels volgt zal je Zijn straf ontlopen.

En alhoewel ik weet dat ik geen vergelijking kan trekken tussen het geen Allah doet en hier op aarde gebeurd, probeer ik het toch

stel, je steelt iets uit een winkel, je wordt betrapt. Dan is het niets dan rechtvaardig dat je hier straf voor krijgt.

dus je moet het niet zien als :

ooohwww kijk wat hun doen, laat ik is ff lekker wraak gaan nemen
__________________
there are no regrets in life , just lessons

Laatst gewijzigd op 04-11-2005 om 21:17.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 21:13
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Citaat:
imène schreef op 04-11-2005 @ 22:03 :

offtopic: ik wist niet dat je moslima was
Telkens bij t lezen van wat er in de Koran staat en wat er nu ontdekt wordt krijg ik een vreemd gevoel.
same thing here t klinkt misschien overdreven, maar ik krijg er rillingen van.
__________________
there are no regrets in life , just lessons
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 21:17
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Louiise schreef op 04-11-2005 @ 22:11 :
Het is geen wraak, dat is in het verhaal dat in het begin verteld werd ook een beetje fout uitgelegd.

Ik zie de straf van God als rechtvaardig, als jij Zijn regels volgt zal je Zijn straf ontlopen.

En alhoewel ik weet dat ik geen vergelijking kan trekken tussen het geen Allah doet en hier op aarde gebeurd, probeer ik het toch

stel, je steelt iets uit een winkel, je wordt betrapt. Dan is het niets dan rechtvaardig dat je hier straf voor krijgt.
maar wat ik niet snap is dat die "regels" altijd voor bepaalde mensen beter uit pakken dan voor anderen.
ik geloof ook in een hogere macht die voor je zorgt (als je dat wil) maar wel die er voor iedereen is niet alleen voor mannen of alleen voor hetro's of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 21:25
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Louiise schreef op 04-11-2005 @ 22:19 :
wat bedoel je met 'alleen voor mannen' ?
nou er zijn genoeg religies waar vrouwen maar voor de helft mee kunnen doen. ken je de SGP ? om maar een voorbeeld te noemen ..
en ik zie in een moskee ook geen mannen en vrouwen bij elkaar
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 21:29
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Citaat:
Raven schreef op 04-11-2005 @ 22:25 :
nou er zijn genoeg religies waar vrouwen maar voor de helft mee kunnen doen. ken je de SGP ? om maar een voorbeeld te noemen ..
en ik zie in een moskee ook geen mannen en vrouwen bij elkaar
dat van de SGP ken ik niet.

Denk je serieus dat vrouwen benadeeld worden omdat ze niet op de zelfde plek bidden in een moskee, daar is een rede voor.
Het gebed word in Islam heel serieus genomen, en vrouwen en mannen leiden elkaar af. vandaar dat ze gescheiden staan.
__________________
there are no regrets in life , just lessons
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 21:30
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Raven schreef op 04-11-2005 @ 22:17 :
(...) ik geloof ook in een hogere macht die voor je zorgt (als je dat wil) (...)
Als je dat wilt? Hoe bedoel je?
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 21:34
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 04-11-2005 @ 22:30 :
Als je dat wilt? Hoe bedoel je?
ken je dat verhaal van dat ventje dat oude omatjes wilde helpen met oversteken ?

- maar ik hoef helemaal niet naar de overkant

-- niet zeuren oma ik doe het graag


DAT bedoel ik
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 21:44
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Raven schreef op 04-11-2005 @ 22:34 :
ken je dat verhaal van dat ventje dat oude omatjes wilde helpen met oversteken ?

- maar ik hoef helemaal niet naar de overkant

-- niet zeuren oma ik doe het graag


DAT bedoel ik
Tja dat noemen christenen dan eigenwijze oma's die niet weten wat goed voor hen is (wat overigens ook mijn mening is daar niet van, de context is voor christenen iets breder dan wat in bovenstaande tekst staat). Maar je punt is duidelijk.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 21:51
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 04-11-2005 @ 22:44 :
Tja dat noemen christenen dan eigenwijze oma's die niet weten wat goed voor hen is (wat overigens ook mijn mening is daar niet van, de context is voor christenen iets breder dan wat in bovenstaande tekst staat). Maar je punt is duidelijk.
het punt is ook dat wat voor de een de juiste weg is hoeft voor een ander nog niet de juiste weg te zijn

religie is een middel geen doel
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 22:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
imène schreef op 04-11-2005 @ 21:33 :
http://www.ontdekislam.nl/wonderen.php

De historische wonderen van de Heilige Koran...
Don't get me started...

Dit is dus typisch zoiets waar mijn eerder voorbeeld perfect op slaat: neem een aantal willekeurige zaken die totaal niets met geloof te maken hebben, verdraai een paar versregels totdat het past en beweer daarna dat die verzen het voorspeld hebben.



De wetenschap heeft geconstateerd dat het heelal uitzet. Ow.. wacht, ergens staat een vaag vers dat een god in staat is het heelal groter te maken. (Koran 51:47) Weet je wat, we roepen dat dat vers dat voorspeld heeft, ondanks dat dat natuurlijk absurd is omdat het alleen maar steld dat allah in staat zou zijn een groter heelal te maken, niet het bestaande heelal uit te laten zetten, en iedereen die dat aan valt verwijten we dat het een feit is dat het heelal uit zet.

Totale onzin natuurlijk, voorspellingen van Nostradamus proberen te rijmen met waar gebeurde zaken is misschien nog minder vergezocht.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-11-2005, 22:48
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-11-2005 @ 23:16 :
Don't get me started...

Dit is dus typisch zoiets waar mijn eerder voorbeeld perfect op slaat: neem een aantal willekeurige zaken die totaal niets met geloof te maken hebben , verdraai een paar versregels totdat het past en beweer daarna dat die verzen het voorspeld hebben.

Het heeft jusit wél iets met geloof te maken. Het feit dat de wetenschap het geloof ondersteunt -in mijn ogen en van vele anderen- is één van de redenen waarom ik geloof.
Mijn geloof in 1 God en Zijn Woorden is gebaseerd op de realiteit.
Ik geloof in de wetenschap wat mij laat geloven in God.
Jij ziet het he-le-maal anders en dat weet k maar al te goed. Maar ik reageerde enkel op topictitel. Jij hebt jouw bewijzen waardoor je niet gelooft. Ik de mijnen waardoor ik wel geloof...


De wetenschap heeft geconstateerd dat het heelal uitzet. Ow.. wacht, ergens staat een vaag vers dat een god in staat is het heelal groter te maken. (Koran 51:47) Weet je wat, we roepen dat dat vers dat voorspeld heeft, ondanks dat dat natuurlijk absurd is omdat het alleen maar steld dat allah in staat zou zijn een groter heelal te maken, niet het bestaande heelal uit te laten zetten, en iedereen die dat aan valt verwijten we dat het een feit is dat het heelal uit zet.

Dit staat in de Koraan: Met macht hebben Wij de hemel gebouwd. Waarlijk, Wij zijn in staat om de omvangrijkheid en ruimte daarvan uit te breiden. (Koran 51:47)

Dit staat op site: Het woord 'hemel' dat in het bovenstaande vers gebruikt is, komt op verschillende plaatsen in de Koran voor, in de betekenis van ruimte en universum. Hier wordt het woord weer in die betekenis gebruikt, het zegt dat het universum 'uitdijt'. En de hedendaagse wetenschap is nu juist tot deze conclusie gekomen!


Georges Lemaitre

Tot het begin van de twintigste eeuw, was de enige opvatting in de wetenschappelijke wereld dat 'het universum een constante aard had en dat het sinds onmetelijke tijd bestond'. Het onderzoek, de observaties en berekeningen die door de moderne technologie werden uitgevoerd, hebben echter laten zien dat het universum eigenlijk een begin had, en dat het voortdurend 'uitdijt'.

Aan het begin van de twintigste eeuw hebben de Russische natuurkundige Alexander Friedmann en de Belgische kosmoloog Georges Lemaitre theoretisch uitgerekend dat het universum voortdurend in beweging is en dat het uitdijt.

Dit feit werd door gegevens verkregen uit observaties in 1929 bevestigd. Terwijl Edwin Hubble, de Amerikaanse astronoom de hemel met zijn telescoop bekeek, ontdekte hij dat de sterren en melkwegstelsels voortdurend van elkaar af bewogen. In een universum waarin alles voortdurend van elkaar af beweegt, betekent dit een voortdurend uitdijend universum. De observaties die de volgende jaren uitgevoerd werden, bevestigden dat het universum voortdurend uitdijt. Dit feit was in de Koran uitgelegd, terwijl eigenlijk niemand het wist. Dit komt omdat de Koran het woord van Allah is, de Schepper en de Heerser van het gehele universum.



Dit is wat jij zegt:
Totale onzin natuurlijk, voorspellingen van Nostradamus proberen te rijmen met waar gebeurde zaken is misschien nog minder vergezocht.

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Alif Laam Miem Raa. Dit zijn de verzen van het Boek. En hetgeen u door uw Heer is geopenbaard is waar, maar de meeste mensen geloven niet.
2. Allah is Hij, Die de hemelen heeft doen verrijzen zonder pilaren die gij kunt zien. Daarna zette Hij Zich op de troon. En Hij heeft de zon en de maan in dienst gesteld; elk volgt zijn baan tot een vastgestelde termijn. Hij regelt het al. Hij legt de tekenen duidelijk uit, opdat gij zeker zult zijn van de ontmoeting met uw Heer.

3. En Hij is het, Die de aarde uitspreidde, er bergen op verhief en rivieren op vormde. En Hij maakte er elke vruchtensoort in twee geslachten op. Hij doet de nacht de dag bedekken. Voorwaar, daarin zijn tekenen voor een volk, dat nadenkt.

4. En er zijn op aarde aan elkaar grenzende streken en tuinen van wijnstokken, en korenvelden en dadelpalmen, met één wortel of met verschillende wortels, zij worden met hetzelfde water besproeid en toch doen Wij sommigen er van in fruit boven anderen uitmunten. Daarin zijn tekenen voor een volk, dat begrijpt.


Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 23:00
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
http://www.redouan.nl/wonderen/koran_over_heelal.htm

en zo kan k blijven posten...

maar
(S.17)
45. En wanneer gij de Koran voorleest, plaatsen Wij tussen u en degenen die niet in het Hiernamaals geloven een verborgen sluier;

46. En Wij leggen een bedekking over hun hart en doofheid in hun oren zodat zij het niet kunnen begrijpen. En wanneer gij in de Koran uw Heer - de Enige - noemt, wenden zij u in afkeer de rug toe.


72. Maar wie blind is geweest in deze wereld zal blind zijn in het Hiernamaals; hij is ver afgedwaald van de rechte weg.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 09:55
devote
devote is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 04-11-2005 @ 20:29 :
wetenschap kan het geloof ondersteunen
Sterker nog. De Bijbel is de wetenschap al 3500 jaar vooruit. Nieuwste boek van Ben Hobrink beschrijft verbazingwekkende wetenschappelijke feiten die in de Bijbel voorkomen waar de wetenschap nooit iets van wist. Waarom de besnijdenis na 8 dagen moest. De naleving van de joodse reinigingswetten had miljoenen levens kunnen redden (de pest in 1400 eiste miljoene doodden behalve in de joodse wijk in Straatsburg) Het niet mogen eten van varkensvlees in die tijd.enz. enz.
Uitdaging om te weten wat er allemaal staat.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 10:25
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
devote schreef op 05-11-2005 @ 10:55 :
De naleving van de joodse reinigingswetten had miljoenen levens kunnen redden (de pest in 1400 eiste miljoenen doden behalve in de joodse wijk in Straatsburg) Het niet mogen eten van varkensvlees in die tijd.enz. enz.
Tja, dat is een gelukkig toeval , in mijn ogen.
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 12:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
devote schreef op 05-11-2005 @ 10:55 :
Sterker nog. De Bijbel is de wetenschap al 3500 jaar vooruit. Nieuwste boek van Ben Hobrink beschrijft verbazingwekkende wetenschappelijke feiten die in de Bijbel voorkomen waar de wetenschap nooit iets van wist.
hahahaha.

De pest werd hoofdzakelijk verspreid door ratten m'n beste. Maar ja, ik neem het je niet kwalijk, teveel feiten en achtergrondinformatie is immers dodelijk voor dat soort 'bronnen' als van ben Hobink.


En Imene, wat veranderd nog meer gespam met verzen aan het feit dat je die verzen 'interpreteerd' nadat er een feit is geconstateerd?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 12:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-11-2005 @ 20:34 :
Waarom is dat 'mooi'?
Omdat het mensen eigen is dat ze altijd willen weten wat en waarom iets is. Bij geloof zijn er geen keiharde bewijzen maar toch zijn er wereldwijd zoveel mensen die in hetzelfde geloven.

Ik vind het knap dat er zoveel mensen in min of meer hetzelfde geloven ondanks dat er helemaal niet bekend is of er wel echt een God bestaat.Over het algemeen willen mensen zekerheid, weten waar ze aan toe zijn maar bij geloof maakt dat blijkbaar veel minder uit.

Als er vroeger iemand opstond die ineens verkondigde dat de aarde rond was in plaats van plat dan kwam iedereen in opstand ook al waren daar wel bewijzen voor en wilden ze dat niet geloven terwijl er zoveel mensen zijn die ergens in geloven waar geen bewijzen voor zijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 12:22
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-11-2005 @ 13:20 :


En Imene, wat verandert nog meer gespam met verzen aan het feit dat je die verzen 'interpreteert ' nadat er een feit is geconstateerd?
Niet dat ik een kant kies, maar leg eens uit: hoe kan je dat dan voor er een feit is geconstateerd?
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 12:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 05-11-2005 @ 13:22 :
Niet dat ik een kant kies, maar leg eens uit: hoe kan je dat dan voor er een feit is geconstateerd?
Nou ja, van meerder heilige boeken, in dit geval de koran volgens Imene, wordt beweerd dat het wetenschappeliojk feiten kon voorspellen.

Voorspellen is iets weten voordat het bekend is. Hier is het omgekeerde het geval.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 12:44
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-11-2005 @ 13:41 :
Nou ja, van meerder heilige boeken, in dit geval de koran volgens Imene, wordt beweerd dat het wetenschappeliojk feiten kon voorspellen.

Voorspellen is iets weten voordat het bekend is. Hier is het omgekeerde het geval.
Het stond er al voor het gebeurde. Dus dat is niet omgekeerd . Jouw eigenlijke probleem is dat het er te vaag staat, en het volgens jou soms lijkt alsof ze er achteraf een bijbetekenis aan gegeven hebben, wat op een bepaalde manier ook zo is, maar - geef toe - niet per se betekent dat het géén voorspelling was. Net zoals het niet garandeert dat het er wél één was.
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 12:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Maar ja, met dat argument kan alles wel waar gemaakt worden.

Het boeit trouwens niet wat er stond. Als de mensen het er later pas op zijn gaan toepassen, dan blijft het achteraf 'voorspellen'

Uberhaupt grossiert de gegeven link over 'wonderen' in halve waarheden en vage zaken, lees het voor de lol ons.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 13:02
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-11-2005 @ 13:59 :
Maar ja, met dat argument kan alles wel waar gemaakt worden.

Terwijl jij alleen wil dat wat jij zegt waar gemaakt wordt Nee het punt is net dat je 't gewoon niet met zekerheid kan ontkennen of erkennen. Da's net het leuke eraan.

Citaat:
T_ID schreef op 05-11-2005 @ 13:59 :


Het boeit trouwens niet wat er stond. Als de mensen het er later pas op zijn gaan toepassen, dan blijft het achteraf 'voorspellen'

Niet per se. Da's alleen hoe jij het ziet
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 13:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Beweren dat er een kern van waarheid zit in die 'wetenschappelijke wonderen van de koran' is als het verdedigen van de aids-campagna van het vaticaan op basis van het vers dat steld dat geen boer zaad in onvruchtbare grond mag strooien.

En tja, dat vind ik dus een uitermate slechte redenatie. Als een boek in de planning had staan de absolute waarheid te zijn in alles, dan moet elk woord kloppen. Als er achteraf nog geïnterpreteerd en gerechtvaardigt moet worden dan is elke kans op waarheid al verspeeld.

Jammer. En geen duizend slappe relativeringen zullen er iets aan kunnen veranderen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 13:16
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-11-2005 @ 14:06 :
Beweren dat er een kern van waarheid zit in die 'wetenschappelijke wonderen van de koran' is als het verdedigen van de aids-campagna van het vaticaan op basis van het vers dat steld dat geen boer zaad in onvruchtbare grond mag strooien.

En tja, dat vind ik dus een uitermate slechte redenatie.
Tja, eerst maak je die vergelijking zelf, en daarna zeg je: phu, dat vind ik een slappe redenering?

Laat ze maar in hun wonderen geloven, bewijs jij maar eens dat het niet zo was.
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 13:22
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 05-11-2005 @ 14:16 :

Laat ze maar in hun wonderen geloven, bewijs jij maar eens dat het niet zo was.

zucht
__________________
your papa never told you about right and wrong
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie God is:
hookee
204 17-06-2009 12:35
Beleidszaken [religie] Algemeen beleid
Kitten
32 12-06-2008 17:02
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap PvV: 'Kamerleden en bewindslieden met dubbele nationaliteit kunnen niet'
Mark Almighty
500 26-02-2007 20:29
Levensbeschouwing & Filosofie Niet geloven ook geloven...?!
WärteR
181 08-10-2006 22:13
Levensbeschouwing & Filosofie >> Geloven in God <<
Lord Dolphin
378 17-11-2005 22:03
Levensbeschouwing & Filosofie Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme...
BiL@L
62 17-09-2003 04:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58.