Oud 23-06-2010, 22:26
Verwijderd
Hallo,

Ik weet dat je als student op de universiteit een ov-kaart krijg,
maar kan je nou gewoon steeds met de auto wilt gaan,
je maakt dan dus niet gebruik van je ov-kaart,
weet iemand of je dan ook reiskosten vergoeding kan krijgen,
ipv die ov-kaart?

MVG Bianca
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2010, 06:44
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Nee, je kunt alleen een (extra) vergoeding krijgen als je met het openbaar vervoer (en dus met je OV-studentenkaart) niet of niet op tijd op de plek van bestemming (school/stage) kunt komen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 09:47
Krav Maga
Krav Maga is offline
Citaat:
Hallo,

Ik weet dat je als student op de universiteit een ov-kaart krijg,
maar kan je nou gewoon steeds met de auto wilt gaan,
je maakt dan dus niet gebruik van je ov-kaart,
weet iemand of je dan ook reiskosten vergoeding kan krijgen,
ipv die ov-kaart?

MVG Bianca
Het zou wel een hele gekke situatie worden als dat zomaar zou kunnen denk je niet? dan zou namelijk een groot deel van de studenten met rijbewijs en auto tot hun beschikking naar school komen rijden omdat de overheid het toch wel vergoed. Gelukkig is dit niet zo, wat een luxe probleem
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 19:31
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
En toch gebeurd dat
Ik heb een OV-VERGOEDING! 80 euro per maand, geen OV. Ik woon dan wel in het buitenland, maar je kan dat ook aanvragen als je in NL woont/studeert.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 13:33
Verwijderd
Citaat:
En toch gebeurd dat
Ik heb een OV-VERGOEDING! 80 euro per maand, geen OV. Ik woon dan wel in het buitenland, maar je kan dat ook aanvragen als je in NL woont/studeert.
Maar dat krijg je alleen als je niet op tijd op school kan komen vanuit huis met het OV (en andersom; dus na de laatste les/college niet meer met het OV thuis kunnen komen), of als je niet op tijd op je stage kan komen, Maar dan moet je daar wel minstens 12 dagen per maand last van hebben en je moet bij je ouders wonen (en in geval van stage; die stage moet verplicht zijn).

Voldoe je daar niet aan, dan krijg je geen vergoeding.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 16:15
Verwijderd
Ik heb destijds een ov-vergoeding gekregen, maar ik ging naar school in België (wel nog in Nederland wonende toen). En omdat er geen Nederlands ov daar naartoe was, kreeg ik een ov-vergoeding.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 13:38
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Die OV-vergoeding geldt idd (zoals al gezegd is) alleen als je er met het OV niet (op tijd) kunt komen of als je (al dan niet tijdelijk) in het buitenland studeert.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 21:08
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Een OVkaart is ook verder alleen onder voorwaarden gratis en schiet je eerst voor binnen een totale lening waarvan (bij het halen van je diploma) een deel kwijtgescholden wordt.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 02:49
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Als je geen gebruik maakt van je ov-kaart krijg je toch eenmalig 75 euro per jaar ofzo?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 07:39
Verwijderd
Citaat:
Als je geen gebruik maakt van je ov-kaart krijg je toch eenmalig 75 euro per jaar ofzo?
nee, zie posts van xxceline en Andijvie, 80 euro per maand MAAR alleen op voorwaarde dat je niet met Nederlands OV van je huis naar je opleiding kan komen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 15:15
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Volgens mij mag je zelf kiezen of je wel of niet een OV-kaart wilt ontvangen. En als je kiest voor geen OV-kaart, krijg je 80 E/maand. Ongeacht of je wel of niet met OV op plaats van bestemming kan komen.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 15:31
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Volgens mij mag je zelf kiezen of je wel of niet een OV-kaart wilt ontvangen. En als je kiest voor geen OV-kaart, krijg je 80 E/maand. Ongeacht of je wel of niet met OV op plaats van bestemming kan komen.
Zoals al meerdere malen gezegd is: nee, dit klopt niet

Van de site van DUO/IBG:

Citaat:
Je hebt geen recht op een vergoeding als je vrijwillig je abonnement niet ophaalt.
Duidelijker kunnen we het niet maken...

Overigens kun je er inderdaad voor kiezen om je ov-kaart niet op te halen. In dat geval telt je "ov-recht" niet mee bij je studieschuld.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 19:15
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
je kan natuurlijk wel bij de IBG lenen en daar je reiskosten uit betalen, je krijgt dat alleen niet geheel kwijtgescholden maar slechts deels.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 19:58
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
je kan natuurlijk wel bij de IBG lenen en daar je reiskosten uit betalen, je krijgt dat alleen niet geheel kwijtgescholden maar slechts deels.
Een lening moet je volledig terugbetalen en wordt ook niet deels kwijtgescholden.

(Alleen in uitzonderlijke gevallen wordt je schuld na 15 jaar kwijt gescholden).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken 15-jarige reiskosten.
AnnaMaartje
2 22-07-2012 10:11
Werk, Geld & Recht [Centraal] Belasting topic 2007
dwight88
500 11-08-2008 19:39
Werk, Geld & Recht Ik kan niet naar school (Reiskosten)
Thanatios
55 10-02-2008 11:25
Werk, Geld & Recht Reiskosten vergoeding
Mara
5 25-04-2005 12:29
Werk, Geld & Recht reiskosten vergoeden
superpoepdoosje
10 03-07-2004 17:33
Werk, Geld & Recht Reiskosten niet op jaaropgave
Chaucus
11 10-02-2004 23:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.