Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2002, 18:48
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
ZUTPHEN Het OM vervolgt drie winkeliers uit Wapenveld wegens discriminatie van asielzoekers.In de zomer lieten die na diefstallen nog slechts 1 asielzoeker tegelijk hun zaak binnen. Bron: http://teletekst.nos.nl

Leve de Nederlandse rechtorde Moordenaars lopen vrij rond, maar een ondernemer die zijn winkel voor diefstal wil beschermen en een onschuldig bordje plaats wordt vervolgd.

Ook scholieren mogen één tegelijk naar binnen, maar dat is dan ineens geen discriminatie. Blijkbaar geldt het verbod op discriminatie alleen voor mensen met een zwart velletje. Wat een kut land is dit toch

Hoogste tijd dat die rechterlijke macht hier eens wordt aangepakt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2002, 18:59
Verwijderd
Een asielzoeker per keer in de winkel is natuurlijk geen goed idee.
Maar idd, wanneer er "één scholier per keer, aub" staat, dan is er ineens niks aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 19:32
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Dat sommige mensen niet opgepakt worden, is nog geen reden om andere misdadigers vrij rond te laten lopen lijkt me. Maarja,

1) hoe controleren ze nou weer wie een asielzoeker is?
2) vindt het eerlijk gezegd ook niks dat scholieren zo behandeld worden..
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 20:59
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ik vind het eerlijk gezegd raar dat bordjes als maximaal 2 scholieren wel mogen :/

Verder kan de rechter weinig aan de vervolging doen, nou behoord het OM wel tot de rechterlijke macht, maar deze word aangestuurd door onze minister van justitie, en is niet onafhankelijk.

Verder pas ik de titel aan, want of het onterecht is bepaald de rechtbank wel, en niet jij.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 21:50
Verwijderd
we zitten in nederland, daar zijn ze meestal niet helemaal bij, moet je niet bij nadenken raak je alleen gefrustreerd van

Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 01:05
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef:
Leve de Nederlandse rechtorde Moordenaars lopen vrij rond, maar een ondernemer die zijn winkel voor diefstal wil beschermen en een onschuldig bordje plaats wordt vervolgd.
Ja, ooh, het leven is zo onrechtvaardig en iedereen is tegen je...en nou is de enige die er nog iets aan kon doen, ook nog dood...wat jámmer nou!



Citaat:
BARON schreef verder:
Wat een kut land is dit toch
Rot dan alsjeblieft op!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 09:33
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
Joostje schreef:


1) hoe controleren ze nou weer wie een asielzoeker is?
2) vindt het eerlijk gezegd ook niks dat scholieren zo behandeld worden..
1: hier is maandje of wat geleden een azc geopen en geloof mij, dat zie je echt wel in 99% van de gevallen meteen.
2: er was bij mijn middelbare school ook een benzinepomp met zo'n bordje, en terecht! er werd gestolen als de raven. lijkt mij niet onterecht dat er dan zo'n maatregel wordt getroffen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 12:44
Verwijderd
Ik vind dit terecht, dat bordje deed mij heel veel denken aan de Duitsers in de jaren 30/40 die opeens allemaal verboden hadden bedacht voor Joodse mensen. Zeer terecht dat ze worden vervolgd. 't Is gewoon discriminatie en dat kan gewoon niet anno 2002!! Belachelijk dat zulke mensen wel het vermogen hebben om zelfstandig een winkel te kunnen runnen, maar niet het verstand hebben om te begrijpen dat ze met het ophangen van dat bordje ongelovelijk fout zitten!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 12:47
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Wat een kut land is dit toch
Dan ga je toch emigreren naar de V.S daar mogen ze aan iedereen om ID vragen.
Zo heb ik dat even mooi voor je opgelost of als Friesland onafhankelijk wordt dan kan je daar gaan wonen.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 15:27
Verwijderd
Wat ik mij wel afvraag is waar haalt het OM al deze tijd vandaan om zo'n procedure te starten????

Het OM laat regelmatig geweldsmisdrijven en anderen misdrijven links liggen omdat ze daar geen tijd voor hebben.


Sorry hoor, dat ik het moet zeggen
Er is toch een tijdje geleden een rapport uitgelekt waar in stond dat asielzoekers over het algemeen zich meer schuldig maakte aan diefstal en roof???.

En als je het dan als winkelier constateerd, maar de politie en justitie laat jouw als winkelier in de kou staan.
Dan neem je zelf maatregelen.

Als ik ergens een verhoogd risico voor loop dan neem ik daar ook maatregelen tegen om dit risico te verminderen. (neuk met condoom, uit gematigd vet, ontlaad mijn geweer als ik van de schietbaan afga. enz enz enz)

Groet,
The marshall
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 15:31
sjohui
Avatar van sjohui
sjohui is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
1: hier is maandje of wat geleden een azc geopen en geloof mij, dat zie je echt wel in 99% van de gevallen meteen.
2: er was bij mijn middelbare school ook een benzinepomp met zo'n bordje, en terecht! er werd gestolen als de raven. lijkt mij niet onterecht dat er dan zo'n maatregel wordt getroffen.
1: Je wilt zeggen dat jij aan het uitelijk van iemand kunt zien of hij/zij een verblijfsvergunning heeft of niet?! Hint: er zijn mensen die er niet 'Nederlands' uitzien en toch Nederlander zijn of i.i.g. wel al toegelaten zijn.
2: Het is niet vreemd dat ondernemers iets tegen diefstal willen doen, maar het is verkeerd om dat op zo'n manier te doen. Je zou dan namelijk kunnen zeggen: 'er mogen maximaal twee mensen met rood haar in de winkel aanwezig zijn' als uit een onderzoek blijkt dat roodharigen gemiddeld vaker stelen. De enige overeenkomst tussen roodharigen is dat ze rood haar hebben en de enige overeenkomst tussen asielzoekers is dat ze om de een of andere reden (oorlog, armoede, onderdrukking) liever in Nederland zijn dan in het land waar ze vandaan komen. Een overeenkomst tussen asielzoekers is dus NIET dat ze stelen, het komt onder die groep alleen vaker voor, net zoals onder jongere mensen, mensen met een lagere opleiding en armere mensen. Het is logisch dat er relatief veel asielzoekers zijn die stelen, omdat deze mensen over het algemeen een veel moeilijker leven hebben en hebben gehad. Nederlanders die zo'n hard leven hebben stelen net zo goed eerder.
__________________
/ / / / / / | \ \ \ \ \ \
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 18:40
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
BARON schreef:
kut land is dit toch

Hoogste tijd dat die rechterlijke macht hier eens wordt aangepakt!
anders flikker je lekker op
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 12:52
spsup
spsup is offline
hmmz tja nederland he
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 15:36
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
jellerd schreef:
Ik vind dit terecht, dat bordje deed mij heel veel denken aan de Duitsers in de jaren 30/40 die opeens allemaal verboden hadden bedacht voor Joodse mensen. Zeer terecht dat ze worden vervolgd. 't Is gewoon discriminatie en dat kan gewoon niet anno 2002!! Belachelijk dat zulke mensen wel het vermogen hebben om zelfstandig een winkel te kunnen runnen, maar niet het verstand hebben om te begrijpen dat ze met het ophangen van dat bordje ongelovelijk fout zitten!
Joden werden niet gediscrimineerd vanwege hun criminele praktijken; asielzoekers wel en vaak terecht. |Onzin argument dus. (kon niet uitblijven het 'oorlogsargument')
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 15:37
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Isobuster schreef:
anders flikker je lekker op
dit is mijn land en als het kut is probeer ik er wat aan te doen; die criminele buitenlanders moeten oprotten
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 15:58
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
BARON schreef:
dit is mijn land en als het kut is probeer ik er wat aan te doen; die criminele buitenlanders moeten oprotten
mag ik vragen wat je er dan precies aan doet?
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 16:07
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Escapism schreef:
mag ik vragen wat je er dan precies aan doet?
dat is toch duidelijk: ik stel dingen ter discussie.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 16:19
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
BARON schreef:
dit is mijn land en als het kut is probeer ik er wat aan te doen; die criminele buitenlanders moeten oprotten
Dit is net zo goed jouw land als dat van Hassan die eergisteren hierheen is ge-emigreerd.

BTW: wat voelt dat veilig he, achter het internet. Durf je in iemands gezicht vast niet te zeggen
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-12-2002, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Isobuster schreef:
Dit is net zo goed jouw land als dat van Hassan die eergisteren hierheen is ge-emigreerd.

BTW: wat voelt dat veilig he, achter het internet. Durf je in iemands gezicht vast niet te zeggen
geef hassan dan ook maar gelijk je auto, want die is ook net zo goed van hem als van jou

en zulke dingen in iemands gezicht zeggen is nog al gevaarlijk geworden in het huidige Nederland, rara hoe komt dat
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 16:28
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
BARON schreef:
dat is toch duidelijk: ik stel dingen ter discussie.
Nee, je toont je onwetendheid en bekrompenheid. Dat is iets heel anders.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 16:29
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
geef hassan dan ook maar gelijk je auto, want die is ook net zo goed van hem als van jou

en zulke dingen in iemands gezicht zeggen is nog al gevaarlijk geworden in het huidige Nederland, rara hoe komt dat
dat is niet hetzelfde, ik heb voor mijn auto betaald, hassan niet.
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Isobuster schreef:
dat is niet hetzelfde, ik heb voor mijn auto betaald, hassan niet.
ik denk dat het geboorterecht toch ook in de praktijk wat meer rechten moet geven. dit was slechts ter illustratie.
overigens denk ik dat hassan zich daar niet druk over maakt of je voor je auto hebt betaald of niet die pakt ie toch wel
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 16:37
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef:
Nee, je toont je onwetendheid en bekrompenheid. Dat is iets heel anders.
linkse kerk: verklaar de tegenpartij ontoerekeningsvatbaar en ontwijk de inhoudelijke discussie. Dàt noem ik pas bekrompen
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 16:46
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
ik denk dat het geboorterecht toch ook in de praktijk wat meer rechten moet geven. dit was slechts ter illustratie.
overigens denk ik dat hassan zich daar niet druk over maakt of je voor je auto hebt betaald of niet die pakt ie toch wel
ik denk dat dat discriminatie in de hand werkt, als mensen die hier geboren zijn meer rechten krijgen.
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 16:56
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
linkse kerk: verklaar de tegenpartij ontoerekeningsvatbaar en ontwijk de inhoudelijke discussie. Dàt noem ik pas bekrompen
Denk je nou echt dat ik serieus ga debatteren met iemand als jij, met je "linkse kerk"? Ga toch weg man, ik heb betere dingen te doen
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2002, 18:22
Verwijderd
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
linkse kerk: verklaar de tegenpartij ontoerekeningsvatbaar en ontwijk de inhoudelijke discussie. Dàt noem ik pas bekrompen
Rechtse schreeuwlelijkerds: schuif alles af op de linkse kerk en kom niet met steekhoudende argumenten. Dát noem ik pas dom.

Maarja, dat viel ook wel te verwachten, als je ziet wat voor mensen Pimmie achter zich aan had.

Heb jij wel eens van de uitdrukking 'rechtse intellectuelen' gehoord? Ik niet.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 19:28
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef:
Heb jij wel eens van de uitdrukking 'rechtse intellectuelen' gehoord? Ik niet.
Ik ken er wel een paar... Professor Frank Ankersmit, die ik redelijk goed ken, is wat je een rechtse intellectueel zou kunnen noemen.
En die arrogante schreeuwlelijk van een Arend-Jan Boekesteyn die wel eens in de NRC schrijft is ook een rechtse intellectueel, of iig doet hij alsof.
Maar het zijn er idd weinig.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 19:40
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef:
Ik ken er wel een paar... Professor Frank Ankersmit, die ik redelijk goed ken, is wat je een rechtse intellectueel zou kunnen noemen.
En die arrogante schreeuwlelijk van een Arend-Jan Boekesteyn die wel eens in de NRC schrijft is ook een rechtse intellectueel, of iig doet hij alsof.
Maar het zijn er idd weinig.
Ze zijn er inderdaad. Maar hun geringe aantal is op zich ook wel redelijk goed te verklaren: als we even (heel generaliserend) rechts en links tegenover elkaar zetten, dan zien we conservatief tegenover progressief. Het is logisch dat mensen die conservatief en behoudend zijn, minder nadenken over hoe het zou móeten zijn dan mensen die progressief zijn en streven naar verandering.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 16:59
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef:
Denk je nou echt dat ik serieus ga debatteren met iemand als jij, met je "linkse kerk"? Ga toch weg man, ik heb betere dingen te doen
hier lever je zelfs nog het bewijs voor mijn stelling
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 17:09
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Rechtse schreeuwlelijkerds: schuif alles af op de linkse kerk en kom niet met steekhoudende argumenten. Dát noem ik pas dom.

deze reactie was op mckain die de discussie uit de weg ging door Baron dom en bekrompen te noemen, je moet ook wel verder lezen dan je neus lang is.

Maarja, dat viel ook wel te verwachten, als je ziet wat voor mensen Pimmie achter zich aan had.

kijk, probeer je ook weer de discussie te ontwijken en suggereer je dat ik (en met mij alle volgelingen van Pim) één of ander untermensch ben

Heb jij wel eens van de uitdrukking 'rechtse intellectuelen' gehoord? Ik niet.
de rechtse intelectuelen lopen niet rond in hilversum of andere showbizz/journalistiek. het zijn de ondernemers, mensen die in contact staan met de wereld en geen oogkleppen ophebben. ze zijn over het algemeen nuchter en gaan zelden de politiek in en treden ook zelden in het nieuws. maar ze zijn er wel, en het zijn er veel meer dan jij denkt
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 20:18
NN
NN is offline
Citaat:
BARON schreef:
Wat een kut land is dit toch
Ben ik helemaal met je eens! Het is toch een schande dat mensen de Nederlandse rechtstaat overhoop willen halen als een discriminerende winkelier terecht bestraft wordt?

Gelukkig is de politieke stroming die de Nederlandse wetten als o.a. art. 1 GW (iedereen moet gelijk worden behandeld en discriminatie is verboden) kwijt wil al weer op zijn retour. Dus het land wordt al weer een beetje beter.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 21:33
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
NN schreef:
Ben ik helemaal met je eens! Het is toch een schande dat mensen de Nederlandse rechtstaat overhoop willen halen als een discriminerende winkelier terecht bestraft wordt?

Gelukkig is de politieke stroming die de Nederlandse wetten als o.a. art. 1 GW (iedereen moet gelijk worden behandeld en discriminatie is verboden) kwijt wil al weer op zijn retour. Dus het land wordt al weer een beetje beter.
Grondwets artikel 1 heeft hier volgens mij niet mee te maken, die heeft slechts verticale werking.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 22:20
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Grondwets artikel 1 heeft hier volgens mij niet mee te maken, die heeft slechts verticale werking.
*ben ff leergierig in de vakantie*

Wat houdt de verticale werking van art.1 GW in?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 23:50
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Wawl schreef:
*ben ff leergierig in de vakantie*

Wat houdt de verticale werking van art.1 GW in?
Dat het van toepassing is op het handelen van de overheid jegens de burgers. Burgers onderling hebben in principe meer vrijheden, maar in de algemene wet gelijke behandeling en wet gelijke behandeling van mannen en vrouwen staan grofweg dezelfde regels.

Die verticale werking geld overigens voor de gehele grondwet.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 00:37
Infaustus
Avatar van Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
BARON schreef:
ZUTPHEN Het OM vervolgt drie winkeliers uit Wapenveld wegens discriminatie van asielzoekers.In de zomer lieten die na diefstallen nog slechts 1 asielzoeker tegelijk hun zaak binnen. Bron: http://teletekst.nos.nl

Leve de Nederlandse rechtorde Moordenaars lopen vrij rond, maar een ondernemer die zijn winkel voor diefstal wil beschermen en een onschuldig bordje plaats wordt vervolgd.

Ook scholieren mogen één tegelijk naar binnen, maar dat is dan ineens geen discriminatie. Blijkbaar geldt het verbod op discriminatie alleen voor mensen met een zwart velletje. Wat een kut land is dit toch

Hoogste tijd dat die rechterlijke macht hier eens wordt aangepakt!

ik krijg bij het lezen van dit soort berichten een beetje het idee , dat nederland(lees : de regering) zich meer drukt maakt om hun image dan de 'belangen' van het volk
__________________
A.i.d.s: Anally injected death sentence
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 09:09
Verwijderd
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
linkse kerk: verklaar de tegenpartij ontoerekeningsvatbaar en ontwijk de inhoudelijke discussie. Dàt noem ik pas bekrompen
*gemiddelde voetbalsupportersniveau*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-12-2002, 09:12
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef:
Joden werden niet gediscrimineerd vanwege hun criminele praktijken; asielzoekers wel en vaak terecht. |Onzin argument dus. (kon niet uitblijven het 'oorlogsargument')
Waar haal jij die informatie vandaan???????????????????????? Lekker makkelijk, iets zelf verzinnen en dan net doen of dat echt waar is......EEN OVERTUIGING IS NOG GEEN FEIT!!!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 11:19
NN
NN is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Dat het van toepassing is op het handelen van de overheid jegens de burgers. Burgers onderling hebben in principe meer vrijheden, maar in de algemene wet gelijke behandeling en wet gelijke behandeling van mannen en vrouwen staan grofweg dezelfde regels.

Die verticale werking geld overigens voor de gehele grondwet.
Vreemd…… Pim Fortuyn hield zich er mee bezig en dat was toch geen overheidsinstelling?!? En men wil het ook toepassen op imams, ook geen publiekrechtelijke instelling. Zou je willen uitleggen hoe dit kan?
(Ik kan er niks over vinden in de ‘bijbel’ van het vak staatsrecht, Van der Pot-Donner.)
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 15:19
Mariebel
Mariebel is offline
Één tegelijk is nog tot daar aantoe, maar bij de supermarkt naast onze school is het verboden voor scholieren En niemand die gaat beweren dat dat discriminatie is
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Mariebel schreef:
Één tegelijk is nog tot daar aantoe, maar bij de supermarkt naast onze school is het verboden voor scholieren En niemand die gaat beweren dat dat discriminatie is
Jawel, alleen toevallig is het zo dat scholier-zijn niet door de wet beschermd wordt en asielzoeker-zijn wel. Dat is een keuze die de wetgever heeft gemaakt. Als er draagvlak voor zou zijn, zou het wel aangepast zijn. Helaas is dat er niet, dus moet je je er bij neerleggen, of zelf een civiele procedure uit onrechtmatige daad beginnen. Ik geef je weinig kans.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 20:44
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Jawel, alleen toevallig is het zo dat scholier-zijn niet door de wet beschermd wordt en asielzoeker-zijn wel. Dat is een keuze die de wetgever heeft gemaakt. Als er draagvlak voor zou zijn, zou het wel aangepast zijn. Helaas is dat er niet, dus moet je je er bij neerleggen, of zelf een civiele procedure uit onrechtmatige daad beginnen. Ik geef je weinig kans.
Als dat zo is, dan moeten ze de wet maar eens snel gaan veranderen, want anders heeft de overheid niks meer te zeggen over discriminatie, omdat ze het dan zelf ook doen.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 21:37
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Als dat zo is, dan moeten ze de wet maar eens snel gaan veranderen, want anders heeft de overheid niks meer te zeggen over discriminatie, omdat ze het dan zelf ook doen.
inderdaad, vind het ook belachelijk dat dat toegestaan wordt
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 21:40
Cleopatraan
Avatar van Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Ik heb hier niet echt een uitgesproken mening over, aan de ene kant begrijp ik dat de winkeliers die deze bordjes op hebben gehangen bang zijn door asielzoekers bestolen te worden. Aan de andere kant lijden op deze manier de goeden onder de slechten.

Ik vind wel dat de wetgeving consequenter moet zijn. Als 1 asielzoeker per keer niet mag, 1 scholier per keer ook niet. Misschien is het tijd dat een belangenorganisatie voor scholieren een aanklacht indient.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 00:34
Atje85
Atje85 is offline
pff toen ik de naam van de topicstarter zag dacht ik al dat dit topic een rotzooitje zou worden
echt zo een iemand die alleen maar post over asielzoekers/vluchtelingen/allochtonen/buitenlanders, triest man.

vreemd, ik heb in me hele leven nog nergens een bord gezien dat er maar 1 of 2 scholieren per x naar binnen mogen ofzo, in Hilversum heb ik dat dus echt nergens gezien en in andere steden voor zover ik die heb bezocht, ook nog nooit.

en om ff op t artikel in te gaan, te onzinnig om over te discussieren, waar maak je je druk om? laat ze lekker die gasten vervolgen ofzo. als dit de dingen zijn waar we ons druk om maken tegenwoordig.. terwijl er nog veel belangrijkere dingen zijn...
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 02:05
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Mariebel schreef:
Één tegelijk is nog tot daar aantoe, maar bij de supermarkt naast onze school is het verboden voor scholieren En niemand die gaat beweren dat dat discriminatie is
Ik krijg bij bordjes 'verboden voor scholieren' altijd ontzettende zin om met rugzak op de rug naar binnen te lopen en flink wat stennis te maken als ze me er dan uit willen zetten.
Of als er een bordje hangt met 'een scholier per keer', wachten tot er een andere scholier binnen is, en dan dezelfde procedure starten.

Helaas nog nooit gedaan.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Cleopatraan schreef:
Ik vind wel dat de wetgeving consequenter moet zijn. Als 1 asielzoeker per keer niet mag, 1 scholier per keer ook niet. Misschien is het tijd dat een belangenorganisatie voor scholieren een aanklacht indient.
Voor de verandering ben ik het een keer met je eens.

Ik vind het ook vrij inconsequent dat scholieren wel geweigerd mogen worden op grond van hun hoedanigheid en asielzoekers niet. De gedachte erachter zal wel geweest zijn, dat asielzoekers niets kunnen veranderen aan hun hoedaningheid, of in ieder geval hoe die hoedanigheid naar buiten toe wordt waargenomen. Op welk tijdstip, in welke kleding ze ook komen, het blijven altijd asielzoekers in goedkope, oude kleren. Scholieren kunnen dat iets meer verbergen.

Ik weet dat het een zeer vaag onderscheid is, maar ik weet verder ook niet wat de gedachte erachter preciés is. Eigenlijk zou iemand eens de parlementaire geschiedenis in moeten duiken en de memorie van toelichting op dat artikel opzoeken (heb ik nu ff geen zin in).
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 13:51
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
NN schreef:
Vreemd…… Pim Fortuyn hield zich er mee bezig en dat was toch geen overheidsinstelling?!? En men wil het ook toepassen op imams, ook geen publiekrechtelijke instelling. Zou je willen uitleggen hoe dit kan?
(Ik kan er niks over vinden in de ‘bijbel’ van het vak staatsrecht, Van der Pot-Donner.)
Voor zover ik weet was PF gewoon hardstikke fout, maar dat zal ik voor de zekerheid toch nog even nazoeken.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 20:52
Cleopatraan
Avatar van Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Citaat:
nare man schreef:
Voor de verandering ben ik het een keer met je eens.
Misschien worden we ooit nog wel maatjes.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 12:34
exodus
Avatar van exodus
exodus is offline
Ik vind dat je wel scholieren mag weigeren maar geen asielzoekers. Als je asielzoekers weigert met een bordje ga je er namelijk van uit dat (alle) asielzoekers stelen. Dit valt dus onder discriminatie. Bij scholieren is het een ander verhaal. Tot de naam 'scholieren' behoren veel verschillde mensen, van verschillende afkomst, huidskleur, Nederlands of niet. De naam scholieren is dus heel breed.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 14:17
Verwijderd
Citaat:
exodus schreef:
Ik vind dat je wel scholieren mag weigeren maar geen asielzoekers. Als je asielzoekers weigert met een bordje ga je er namelijk van uit dat (alle) asielzoekers stelen. Dit valt dus onder discriminatie. Bij scholieren is het een ander verhaal. Tot de naam 'scholieren' behoren veel verschillde mensen, van verschillende afkomst, huidskleur, Nederlands of niet. De naam scholieren is dus heel breed.
Onder 'asielzoeker' vallen ook mensen uit verschillende culturen, van verschillende afkomst, huidskleur, taal, etcetera. Die vlieger gaat dus niet op.

Verder wordt ook bij het hangen van een bordje voor scholieren de indruk gewekt dat álle scholieren stelen. De redenatie daarbij is precies hetzelfde als bij asielzoekers.

Het enige wat je ten faveure van een verbod op scholieren ten opzichte van een verbod op asielzoekers zou kunnen aanvoeren, is dat iemand niet zijn hele leven de hoedanigheid van scholier houdt (men blijft ook niet zijn hele leven asielzoeker, maar op grond van huidskleur die immers wel je hele leven bijblijft, wordt men wel heel snel als asielzoekers bestempeld), er makkelijker vanaf komt, en minder makkelijk uiterlijk te herkennen is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Familie tasjesdief wil snel vervolging
ijscoman
266 06-01-2007 00:55
Werk, Geld & Recht Aankoop camera - 2 weken proberen -> krasje
~Golvend Badeendje~
30 26-12-2005 16:20
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wat vindt je van de winkeliers die dieven pakken.
langejongen
96 23-07-2003 16:42
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stelling: veroordeling AH-medewerkers valt mee
ikbenschipper1
17 12-01-2003 19:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.