Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2005, 14:08
MC Bobie
Avatar van MC Bobie
MC Bobie is offline
Op verpakkingen staan soms rare dingen.

1) Op een bus scheerschuim van Sanex stond 'pH-Active'. Wat betekend dat?

2) Vaak zie je op potjes/flesjes/tubes een soorte potje met de deksel er half van af en dan staat er op het potje 'x M'. Is dit de molariteit?
__________________
Lekkerding, lekkerding, lekkerding, STOEPHOER!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2005, 20:27
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Een lotgenoot, ik vraag me ook al tijden af wat een actieve pH precies inhoudt. Waarschijnlijk niet zo veel, aangezien ze ook adverteren met het feit dat het in een laboratorium getest is, waar anders?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 21:43
Verwijderd
Kan je een voorbeeld van die 2) geven?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 22:10
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Hmja, je had een tijdje geleden ook een reclame van shampoo/douche-gel waar ze adverteerden met een 'actieve pH-waarde'

ac·tief (bn.)
1 geneigd tot handelen, geneigd werkzaam te zijn => bezig, gaande; <=> passief
2 waarbij handelen vereist is
3 dienstdoende, in functie => dienstdoend; <=> non-actief
4 (van een geldsom) nog te goed, uitstaand
5 [taalk.] bedrijvend

Wat is die pH-waarde dan mee bezig?


Oh, en wat betekent 'dermatologisch getest' eigenlijk? grappig ook dat ze nooit zeggen wat de uitslag van de test was
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 02:13
Verwijderd
"Dermatologisch getest" houdt in dat je het op je huid kan gebruiken, het doet je huid geen schade.

Dingen als 'pH-Active' is alleen maar om het mooi te laten klinken, het doet geen fuck.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 14:22
MC Bobie
Avatar van MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
Olafant schreef op 10-05-2005 @ 03:13 :
Dingen als 'pH-Active' is alleen maar om het mooi te laten klinken, het doet geen fuck.
Dat dacht ik al

Citaat:
Snees schreef op 09-05-2005 @ 22:43 :
Kan je een voorbeeld van die 2) geven?
Ik heb het nu niet bij de hand maar kijk even op een fles shampoo, dan staat er ergens (beetje onderaan) een soort potje met een half open deksel.
Op dat potje staat dan bv. 12M. Wat betekend die 12M?
__________________
Lekkerding, lekkerding, lekkerding, STOEPHOER!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 14:24
MC Bobie
Avatar van MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
Sketch schreef op 09-05-2005 @ 23:10 :
grappig ook dat ze nooit zeggen wat de uitslag van de test was
Is inderdaad waar, was mij nog niet opgevallen
__________________
Lekkerding, lekkerding, lekkerding, STOEPHOER!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 16:21
Jades
Jades is offline
Citaat:
Ik heb het nu niet bij de hand maar kijk even op een fles shampoo, dan staat er ergens (beetje onderaan) een soort potje met een half open deksel.
Op dat potje staat dan bv. 12M. Wat betekend die 12M? [/B]
Dit heeft betrekking op de houdbaarheidsdatum van cosmetica en andere beauty producten. De EU heeft dit sinds 11 maart 2005 verplicht gesteld:

“…is deze regelgeving van toepassing op alle cosmetica met een (totale) houdbaarheid van 30 maanden of langer. Ter indicatie behoort het symbool van een geopend potje te worden weergegeven, gevolgd door de gestelde maanden en/of jaren.”

Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 16:56
MC Bobie
Avatar van MC Bobie
MC Bobie is offline
juist dat bedoelde ik, bedankt

Ik kwam er net nog achter dat het nog niet op alle verpakkingen vermeld staat.
Op Andrelon producten, Aquafresh tandpasta, Kruidvat Gel/Wax staat het al wel vermeld.
__________________
Lekkerding, lekkerding, lekkerding, STOEPHOER!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 19:45
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Citaat:
Sketch schreef op 09-05-2005 @ 23:10 :
Oh, en wat betekent 'dermatologisch getest' eigenlijk? grappig ook dat ze nooit zeggen wat de uitslag van de test was
Dat betekent ook dat de chemicalien waarschijnlijk eerst even op een of ander lief wit konijn zijn gesmeerd om te kijken of die het wel overleefden. Het is vreemd dat ze er zo mee pronken dat het is getest, want er is eigenlijk maar een manier om iets goed dermatologisch te testen...

over het algemeen betekenen de dingen die ze in de reclames zeggen weinig, het is soms wel leuk om op de verpakkingen te kijken wat er allemaal in cosmetica zit en hoeveel dingen je er neit mee mag doen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 00:11
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Dat van die houdbaarheid dat wist ik nog niet, maar t is wel goed . Voor de rest van al die termen: het is getest en het kan geen kwaad voor je. Joh, want ze hebben het in de handel gegooid en dan mag je toch wel verwachten dat je iets koopt wat betrouwbaar is. Door die mooie woorden klinkt t alleen stukken inteligenter en dus veiliger

Trouwens, soms zijn nieuwe producten niet helemaal goed getest. Het meest recente en mooiste voorbeeld is wel Omo Power, een waspoeder met iets te veel Power
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 08:17
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 11-05-2005 @ 01:11 :

Trouwens, soms zijn nieuwe producten niet helemaal goed getest. Het meest recente en mooiste voorbeeld is wel Omo Power, een waspoeder met iets te veel Power
Ohja? Dat heb ik dan weer gemist, wat was daar dan mis mee?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 16:45
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Sketch schreef op 11-05-2005 @ 09:17 :
Ohja? Dat heb ik dan weer gemist, wat was daar dan mis mee?
Is alweer een hele tijd geleden meen ik, als je boven de 40 graden deed wassen gingen je kleren redelijk naar de kloten.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 23:02
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Mja ok, t was idd al weer meer dan 8 jaar terug denk ik. Was echt een super grote blunder. Maken ze een wasmiddel dat alle vlekken liet verdwijnen, maar de kleren verdwenen dus ook...
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 00:09
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Valt je ook op dat ze bij reclames denken dat wij niet weten hoe de wasmachine werkt. In de plaatjes daar komt het (vooral vloeibare) wasmiddel altijd recht op de vlek terecht. Volgens mij hebben ze bij Omo en co wel heel intelligente wasmachines, want degene die ik ken dumpen het waspoeder er gewoon in en hopen dan dat het op de vlek komt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK] Titratie om kristalwatergehalte van soda te bepalen
_Ruth_
0 19-05-2012 12:24
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK] Lightsticks, breekstaafjes, waterstofperoxide.
svenhildering
4 13-10-2010 14:53
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK] pH papier
Hulk
3 21-04-2009 17:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.