Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2004, 22:11
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-07-2004 @ 23:08 :
Dat de man polygaam is bestaat toch geen twijfel over?

Je bent er toch zelf ook één?
ik bedoel het cultureel onderdrukken

verder vbestaat er ook geeen twijfel over dat de vrouw polygaam is
ik vind het in dit geval een beetje vreem om van culturele onderdrukking te spreken trouwens zoveel dingen die van nature zijn worden door cultuur afgeleerd of zoveel dingen worden aangeleerd die niet van anture zijn dat is toch juist cultuur ? anders had je alleen maar natuur
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2004, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Lotte schreef op 04-07-2004 @ 23:11 :
Het lijkt soms wel alsof mannen ook monogaam willen zijn. Maar misschien hoop ik dat gewoon
Dat komt door het bestaan van alimentatie en aids
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 05-07-2004 @ 18:07 :
Dat komt door het bestaan van alimentatie en aids
En de man die beweert monogaam te zijn krijgt makkelijker een vrouw in bed, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 17:15
Upke
Upke is offline
De vrouw word cultureel onderdrukt door zichzelf. Ze "denken" dat ze het niet zomaar met iedereen kunnen doen. Terwijl dat wel zo is. Vrouwen hebben niet eens een rede als ze niet willen neuken met een lekker ding. Ja dan zeggen ze van: Ja maar ik ken dat persoon niet eens. Hebben jullie er wel eens aangedacht dat de man jou ook nauwelijks kent en die geeft er toch ook niks om??
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 18:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
professor2 schreef op 04-07-2004 @ 23:11 :

ik vind het in dit geval een beetje vreem om van culturele onderdrukking te spreken trouwens zoveel dingen die van nature zijn worden door cultuur afgeleerd.


exact, je zegt het al, de cultuur vandaag de dag preekt tegennatuurlijke waarden.

daarom dus 'culturele onderdrukking'.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 17:59
Verwijderd
Volgens mij is het gewoon een biologische onderdrukking, simpelweg vanwege de hormonale verschillen.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 22:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 14-07-2004 @ 18:59 :
Volgens mij is het gewoon een biologische onderdrukking, simpelweg vanwege de hormonale verschillen.
met welke middelen dan? het is niet zo dat als een vrouw een man ruikt (fero/hormonen) dat ze dan direct onderdanig wordt.

licht dus ff toe aub, ik vat het zo niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 23:08
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
denk zeer zeker dat t ook bij de vrouw zelf ligt,
vrouwen hebben vanuit het oerinstinct ( wat al vele malen eerder is genoemd en toegelicht) toch wel een behoefte aan geborgenheid, bescherming en onvoorwaardelijke liefde; ik denk dat dat onvoorwaardelijk vooral voorkomt uit het principemdat een vrouw de man niet altijd en op elk moment alles kan geven en al haar vrouwelijkheid ( lees: wat aateekkelijk is voor de man)
op elk moment te bieden heeft.

een vrouw zal niet de de lustige behoeftes van haar man bevredeigen alds ze hoppogzwanger is, net wat nageslacht heeft gebaard of zelfs maar menstruerende is
de4 man zal op zown moment wellicht dat zijn heil zoeken bnij een andere dame ( van lichtere zede)
de vrouw zal eerder monogaam blijven

ook omdat zij van oudsher de man nodig heeft

mss komt hiet dat 'playing hard to get' wel vandaan waar veel meisjes tegenwoordig een jomngen mee ( proberen te ) strikken.
een spelletje dat er altijd al is, de man moet wachten of zijn liefde tonen voordat de vrouw verere stappen zal willen ondernemen ( waarschuw me als ik afdwaal )
als jet mij vraagt is t gewoon een, tsja , tis mijn persoonlijke mening, vergeet dat niet beste forummer ik veroordeel u niet
maar ik vind zulke spelletjes best triest, echt in de teant van 'jij moet eerst zeggen dat je mij lief vind, anders zeg ik het ook niet"

maar ja...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 14:32
Dame Blanche
Dame Blanche is offline
Citaat:
Optima schreef op 03-07-2004 @ 11:44 :
Laatst een documentaire op NED3: er is bewezen dat vrouwen van nature niet monogaam zijn. Ze streven naar zoveel mogelijk zaad om zo de best mogelijke genen te krijgen. Dit is vernieuwend ten opzichte van de theorie van Darwin dat vrouwen monogaam waren omdat ze maar van 1 partner een kind konden krijgen, en mannen polygaam om zo meer nageslacht te verwekken.

Dit biologische verhaal is niet wat mijn interesse wekt. Het feit dat er eerst vanuit werd gegaan dat vrouwen monogaam zijn is cultureel bepaald. Al vanaf de middeleeuwen geld dat een reputatie als heilige maagd beter is dan babelse hoer. De grote vraga is: WIE O WIE heeft verzonnen dat vrouwen zich zedelijk moeten gedragen? Iedereen wijst met priemende vingertjes naar de bijbel en naar mannen, maar volgens mij kunnen ook vrouwen zelf deze moraal bedacht hebben.

wat zijn jullie gedachtenspinsels hierover?
Hahaha, ik denk niet dat mannen bedacht hebben dat vrouwen zich monogaam moeten gedragen. Misschien hun eigen vrouw...

Wist je dat in de middeleeuwen tijdens al die heksenvervolgingen vrouwen er juist om bekend stonden dat ze altijd, overal en met iedereen seks wilden? Heksen hadden toen volgens de mensen ook seks met de duivel en in ruil daarvan moesten ze hun ziel aan de duivel geven... Wat een deal.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 23:59
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
door de paas haas
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 00:30
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Saraï_h schreef op 03-07-2004 @ 22:09 :
Bijvoorbeeld, incest mocht in de eerste honderd jaren gewoon, later verbood God dat pas. Incest was nodig anders waren wij er niet.
Wat een onzin, in de bijbel staat duidelijk dat er al andere mensen waren dan Adam en Eva.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 00:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 27-07-2004 @ 01:30 :
Wat een onzin, in de bijbel staat duidelijk dat er al andere mensen waren dan Adam en Eva.
wat op zich de creatie van Adam en Eva als eerste mensen tegenspreekt.

ach ja, weer een gat in het scheppingsverhaal.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 12:09
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 14-07-2004 @ 23:19 :
met welke middelen dan? het is niet zo dat als een vrouw een man ruikt (fero/hormonen) dat ze dan direct onderdanig wordt.

licht dus ff toe aub, ik vat het zo niet.
De lagere testosteron-spiegel bij vrouwen zorgt ervoor dat zij minder gedreven/ambitieus zijn dan mannen, en aan de andere kant minder aggressief.
Het is biologisch bepaald dat man en vrouw zichzelf bepaalde rollenpatronen aanmeten, ondanks alles wat feministen beweren.
Gelijke kansen is mooi, maar gelijk is men simpelweg niet.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 20:15
willypirate
Avatar van willypirate
willypirate is offline
I denk zelf dat de rol van een monogame vrouw aan de vrouw toegeschreven werd door de man. In de oertijd was de man altijd de leider omdat deze simpelweg fysiek sterker was dan de vrouw.
De sterkste van de groep bepaald ook meestal het beleid , en aangezien mannen moeilijk iets kunnen delen dat zij als bezit beschouwen , denk ik dus dat hij de vrouw verplichte monogaam te zijn in ruil voor genegenheid en bescherming.

tenminste zoiets als dit denk ik
__________________
twijfel aan ALLES - No Doubt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen De verdronkene van Margriet de Moor
Helpplz
2 06-03-2013 19:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Klacht moslima omdat huisarts toegang weigerde
Joostje
500 23-02-2010 15:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ayaan Hirsi Ali begint met zomeroffensief?
Mujahideen
200 21-09-2004 09:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Krijg de kanker: Nederland!
Fellaci
30 28-01-2002 14:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.