Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2007, 15:13
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Ik woon in een studentenhuis, samen met nog 3 anderen. Er is een jongen bij waar de rest van de bewoners veel last van heeft; Zijn vrienden zijn altijd daar (ook als hij er zelf niet is), constante wietlucht in de gang, lawaai, mensen die (ook in het weekend om 4 uur 's nachts) aan de deur zitten te bellen en te schreeuwen enz. Als wij er iets van zeggen, dan is hij altijd lief en aardig, maar luisteren doet hij toch niet. We hebben het ook al een aantal keer tegen de huisbaas gezegd, en de huisbaas heeft genoeg redenen om hem eruit te zetten als we het contract erbij pakken. De huisbaas spreekt hem er dan een keer op aan, maar verder doet hij er ook niks mee. Het zijn misschien allemaal kleine dingetjes, maar wij beginnen ons er steeds erger aan te storen. Een huisgenoot (die in de kamer naast hem woont) wil zelfs gaan verhuizen, omdat zij zich er niet meer veilig voelt (die vrienden lopen hier helemaal onder de drugs rond in huis, ze hebben zelfs een keer liggen vechten).
Wat kunnen wij met deze situatie doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2007, 15:23
PV
PV is offline
Politie er bij halen?

http://infopol.asp4all.nl/contents/10003828/milieu3202[1].pdf hier is een heel document over geluidsoverlast enzo.

hij pakt die [1] niet zo zelf ff knippen en plakken in je browser
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 15:37
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Bekend probleem, heb dat zelf ook meegemaakt toen ik op kamers woonde dat ik zulke gasten als medebewoners had, helaas is daar weinig aan te doen, tenzij de huisbaas die persoon zelf eruitzet. De politie kan aleen iets voor je betekenen als er strafbare feiten zoals drugshandel ed plaatsvind, maar van weed of hasj roken, nachtelijk bezoek zal de poiltie niet iemand uit zijn woning/kamer zetten.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 16:45
Go
Avatar van Go
Go is offline
Stap gezamenlijk naar de huisbaas toe en eis dat hij er wat aandoet. Zeg dat jullie anders een advocaat inschakelen en juridische stappen tegen hem gaan zetten, en doe dat eventueel ook.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 16:50
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Go schreef op 14-01-2007 @ 17:45 :
Stap gezamenlijk naar de huisbaas toe en eis dat hij er wat aandoet. Zeg dat jullie anders een advocaat inschakelen en juridische stappen tegen hem gaan zetten, en doe dat eventueel ook.
Kansloos!

Je kunt het proberen, maar de ervaring leert dat huisbazen zich niet laten intimideren met dreigementen zoals bv een advocaat inzetten.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 17:32
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
volgens mij verhuurt de huisbaas deze kamers niet legaal aan ons, hij wilt immers dat wij hem contant de huur betalen. Als ik dan al juridische stappen zou ondernemen, zou dat dan niet betekenen dat wij allemaal onze kamers kwijt zijn? Kweet t niet hoor, heb daar geen verstand van
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 18:41
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Cornel schreef op 14-01-2007 @ 17:50 :
Kansloos!

Je kunt het proberen, maar de ervaring leert dat huisbazen zich niet laten intimideren met dreigementen zoals bv een advocaat inzetten.
Dan schakel je toch gezamenlijk daadwerkelijk een advocaat in? Als mensen zich niet meer veilig voelen dan zou ik het er best voor over hebben. Dan eis je dus van de huisbaas dat hij er wat aandoet, die jonge er uitzetten dus.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 18:49
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
En wie betaalt die advocaat?

Ik zou inderdaad gewoon naar de huisbaas toe met dat contract en officiëel huurverlaging aanvragen als hij er niets mee doet. Of naar de politie.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 19:19
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-01-2007 @ 19:49 :
En wie betaalt die advocaat?

Dat vroeg ik mij bij mijn andere posting ook al af, maar vergeten te vragen.

Daarom zijn huisbazen niet vatbaar voor dit soort ''dreigementen''
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 20:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 14-01-2007 @ 18:32 :
volgens mij verhuurt de huisbaas deze kamers niet legaal aan ons, hij wilt immers dat wij hem contant de huur betalen.
Dat betekend ook dat je hem bij zijn ballen hebt als je iets eist, want als hij niets doet bel je de belastingdienst en wordt hij gelyncht door de inspecteur vanwege het niet opgeven van inkomsten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 21:02
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-01-2007 @ 21:36 :
Dat betekend ook dat je hem bij zijn ballen hebt als je iets eist, want als hij niets doet bel je de belastingdienst en wordt hij gelyncht door de inspecteur vanwege het niet opgeven van inkomsten.
maar heeft dat dan als gevolg dat hij de kamers niet meer mag verhuren? want hij heeft 3 a 4 huizen waar zo'n 30 studenten in wonen...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 21:10
LB06
LB06 is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 14-01-2007 @ 22:02 :
maar heeft dat dan als gevolg dat hij de kamers niet meer mag verhuren? want hij heeft 3 a 4 huizen waar zo'n 30 studenten in wonen...
Zijn belang is waarschijnlijk te groot om het ooit zover te laten komen. Lang daarvoor heeft hij waarschijnlijk al ingebonden. Je hebt nu een zekere 'leverage' over de huisbaas. Kan altijd van pas komen
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 12:16
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Brief naar zijn ouders? Met foto's?
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 12:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 14-01-2007 @ 22:02 :
maar heeft dat dan als gevolg dat hij de kamers niet meer mag verhuren? want hij heeft 3 a 4 huizen waar zo'n 30 studenten in wonen...
Ja, daar komt het wel op neer ja. Maar vertrouw er gerust op dat de Belastingdienst van wanten weet op een manier dat je een illegaal verhurende huisbaas er echt wel bang mee krijgt, die zal vast geen boetes en naheffing betalen om het genoegen te hebben dat je je kamer verliest.

Overigens is fatsoenlijk legaal zakendoen altijd beter, en fatsoenlijk met elkaar omgaan ook. Ik zou dat dreigement pas gebruiken als een gewoon gesprek niet helpt.

Scherm met zaken als het feit dat die drugs gebruikende vrienden (leg nadruk op harddrugs ) kunnen zorgen voor politieaandacht (as if, maar ja, zolang de huisbaas het maar zal geloven), vernielingen en onveiligheid.

Samenvattend: overtuig hem ervan dat de aso uit zijn kamer zetten in zijn eigen belang is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Ongelukkig worden van studie - doorgaan of stoppen?
blurred
10 28-07-2010 10:41
Psychologie Ik en mijn kotgenoten komen niet overeen...
*little*star
12 26-09-2008 08:23
Liefde & Relatie Aaargh!! Mijn *vriend* de huisgenoot...
Palmboompje
11 14-10-2003 19:05
De Kantine Vervelende huisgenoten
Optima
31 15-01-2003 23:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.