Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2002, 20:54
*Finding*Niki*
Avatar van *Finding*Niki*
*Finding*Niki* is offline
heeeej mensjes, ik heb nog nooit een klaproosje in huis gehad? ik zoek dus tips om klaproosjes te kweken of mensen die wel klaproosjes in hun boeket of in een potje met grond op hun kamertje hebben gehad...!

of moet ik maar een andere lievelings bloem gaan zoek.... wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh


hej, give me tippies!

lots of flowers and powers

Dominique
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2002, 21:12
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ik weet niet of je die wel binnen kunt houden, maar mijn moeder heeft ze wel in de tuin. Die doen het erg goed, bloeien erg lang en er komen ieder jaar meer.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 22:09
utopian me
utopian me is offline
je kunt ze vast wel kweken, in van die wilde klaprozen zitten van die knopjes met zaadjes. zitten er dacht ik behoorlijk wat in. maar je kunt ze vast ook wel kopen
maar boeketje heb je weleens klaprozen geplukt? de blaadjes vallen er dan meteen af (heeft ook wel iets moois vind ik (niet die lege stengels maar dat die blaadjes eraf vallen als je ze afplukt )
naja, iig succes ermee
(ik ken idd ook geen mensen die ze kweken)
__________________
Dus daar liep ik als in een sprookje, toen ik een man met konijn tegenkwam. Het konijn liep weg. 'Ach, dat doet ie wel vaker' zei de man.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 20:41
Verwijderd
Ik denk eigenlijk niet dat je klaprozen binnen kan kweken. Er is een grote kans dat ze niet bestand zijn tegen een binnenklimaat.
Ze worden wel gekweekt, maar dat is of om de zaden (maanzaad, wat je wel eens op brood tegenkomt), of om de zaaddozen (die in boeketten of bloemstukken worden verwerkt). Ze worden volgens mij niet gekweekt om de bloem, omdat die veel te kwetbaar is.
Je kunt ze wel in de tuin kweken, je kan in een tuincentrum waarschijnlijk wel zaden kopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.