Oud 12-07-2013, 21:10
Tomdabom
Avatar van Tomdabom
Tomdabom is offline
Hoi,

Ik vroeg me af, hoe denken jullie over het couperen van een hond ( oren en staart)? Wij hebben namelijk een dobermann uit polen ( legaal gecoupeerd ) maar als ik met haar over straat loop krijg ik vaak commentaar dat het dieren mishandeling is?

Wat ik ook vaak ervaar is dat mensen banger voor een gecoupeerde dobermann zijn dan een dobermann die niet is gecoupeerd. Mensen tillen hun eigen hondje op alsof ik een leeuw aan de lijn heb, wat ik wel grappig vind. Mijn oom heeft een dober van dezelfde fokker die niet gecoupeerd is en daar loop ik ook wel eens mee maar dan krijg ik weer opmerkingen van dat hij er 'soft' uitziet.

Maar om op mijn vraag terug te komen, wat vinden jullie van couperen en wat vinden jullie mooier staan? ( en bij welk ras want niet iedere hond ziet er gecoupeerd mooi uit vind ik)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2013, 22:05
sexy aardappel
Avatar van sexy aardappel
sexy aardappel is offline
Citaat:
Hoi,

Ik vroeg me af, hoe denken jullie over het couperen van een hond ( oren en staart)? Wij hebben namelijk een dobermann uit polen ( legaal gecoupeerd ) maar als ik met haar over straat loop krijg ik vaak commentaar dat het dieren mishandeling is?

Wat ik ook vaak ervaar is dat mensen banger voor een gecoupeerde dobermann zijn dan een dobermann die niet is gecoupeerd. Mensen tillen hun eigen hondje op alsof ik een leeuw aan de lijn heb, wat ik wel grappig vind. Mijn oom heeft een dober van dezelfde fokker die niet gecoupeerd is en daar loop ik ook wel eens mee maar dan krijg ik weer opmerkingen van dat hij er 'soft' uitziet.

Maar om op mijn vraag terug te komen, wat vinden jullie van couperen en wat vinden jullie mooier staan? ( en bij welk ras want niet iedere hond ziet er gecoupeerd mooi uit vind ik)
Het is dierenmishandeling.
__________________
Whenever you correct someone's grammar just remember that nobody likes you.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2013, 00:20
Verwijderd
Couperen had een nut bij jachthonden en honden op de boerderij ofzo. Hun oren of staart zouden beschadigd kunnen raken en pijn opleveren.
Couperen om esthetische redenen vind ik onzin. Het is een dier, dat hoeft niet naar jouw grillen gemodelleerd te worden (groomen of vacht in een patroon knippen, dat is extra aandacht, zolang de hond daar niet onder lijdt). Je gaat je vrienden toch ook niet verplichten er uit te zien zoals jij dat wenst? Lichamelijke ingrepen inbegrepen. Stel je voor dat je vriendin wil dat je je laat besnijden omdat zij dat mooier vindt? En jij kunt nog weigeren.

Dierenmishandeling dus tenzij het lichamelijk noodzakelijk is, maar dat komt zelden voor. Sowieso is het met een reden verboden in België en Nederland.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2013, 12:43
Verwijderd
Ik vind gecoupeerde honden er ook enger uitzien dan niet-gecoupeerde honden, en ik ben toch echt niet bang voor de gemiddelde hond. Ik vind dat het beest er agressiever uit komt te zien dan dat hij van nature doet en dat is stom.
Daarnaast ben ik sowieso tegen snijden in een gezond lichaam, het slaat nergens op en is niet nodig.


Dit ziet er toch veel beter uit


Dan dit:

Met citaat reageren
Oud 13-07-2013, 20:00
lanastar
Avatar van lanastar
lanastar is offline
Couperen is dierenmishandeling als het er om gaat dat ie er mooier uit moet zien!
Als het om medische,reden is omdat het dier anders pijn lijd vind ik het niet zielig, want dat is voor het dier fijner. Maar dat is over t algemeen niet zo dus dan is het mishandeling
__________________
the sea is my home... the ocean is my life... the water is my element....
some times I just will wish that I can be a mermaid....
Met citaat reageren
Oud 14-07-2013, 19:40
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik vind het niet per definitie dierenmishandeling, mits het onder verdoving wordt toegepast en er goede nazorg aan gegeven wordt. Helaas gebeurt dat niet in veel gevallen, dus ja, dan vind ik het wel dierenmishandeling.

Ik vind het vooral onzin. Een beetje een gezond dier zijn oren en staart eraf halen, omdat bepaalde mensen dat mooier vinden? Kom nou! Ik weet ook wel dat honden vandaag de dag niet meer helemaal zijn zoals de natuur ze bedoeld heeft, maar dat hoef je nog niet erger te maken door er stukjes vanaf te gaan knippen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2013, 12:45
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Uit de manier waarop een hond zijn staart houdt, kun je veel halen qua gedrag. Zonder staart is het moeilijker om gedrag te lezen en dit kan een reden zijn waarom mensen hun hond eerder optillen.

Persoonlijk ben ik tegen couperen, tenzij het een duidelijk medische reden heeft.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 26-08-2013, 14:01
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Ik vind het niet per definitie dierenmishandeling, mits het onder verdoving wordt toegepast en er goede nazorg aan gegeven wordt. Helaas gebeurt dat niet in veel gevallen, dus ja, dan vind ik het wel dierenmishandeling.

Ik vind het vooral onzin. Een beetje een gezond dier zijn oren en staart eraf halen, omdat bepaalde mensen dat mooier vinden? Kom nou! Ik weet ook wel dat honden vandaag de dag niet meer helemaal zijn zoals de natuur ze bedoeld heeft, maar dat hoef je nog niet erger te maken door er stukjes vanaf te gaan knippen.
Ik ben het hier wel mee eens. Ik vind dierenmishandeling een wat te sterke term wanneer een hond met goede verzorging e.d. wordt gecoupeerd, maar ik vind het zinloos en ethisch ook niet verantwoord als het alleen maar om het mooi gaat.

Mijn ouders hadden, ergens in de jaren tachtig, ook twee dobers, waarvan eentje gecoupeerd en eentje alleen de staart gecoupeerd had. De eerste was een schatje maar iedereen was er bang voor en de tweede een aggressief drama (tegenover andere honden) maar iedereen vond hem wel leuk omdat hij z'n oren nog had en bruin was ipv zwart...
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 18-10-2013, 15:24
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
nooit wat gehoord op straat toen we nog een boevier hadden zonder staart en korte oren. (vorig jaar overleden)
nieuwe heeft wel staart en oren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Welk huisdier zou je graag willen hebben?
Daantje_0705
102 18-05-2005 14:13
Flora & Fauna American Pit Bull Terrier
Upke
38 25-01-2004 17:48
Verhalen & Gedichten [Kort verhaal] We gaan winnen.
clubje
9 04-09-2003 21:57
Lichaam & Gezondheid Migraine
rickert
18 20-07-2003 21:35
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen frans boekje?
marsie
2 27-05-2003 17:24
Flora & Fauna Couperen van staarten mag niet meer
Verwijderd
29 06-02-2002 21:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.