Oud 14-10-2005, 11:59
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Hier in de buurt heeft iemand mollenklemmen op zijn grasved staan. Wat ik mij afvraag, is dit toegestaan?
Ik meen namelijk dat ik ooit ergens heb gehoord/gelezen dat dit verboden was...

Want dan ga ik hier melding van maken!
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2005, 12:31
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
google:
http://app.www.home.nl/zoeken/websit...en%3F&safe=off

Site van Milieu Centraal:
http://www.milieucentraal.nl/onderwe...derwerp=Mollen

Misschien kan je eens met de mensen die die klemmen hebben gezet gaan praten over alternatieve manieren die diervriendelijk zijn.

Laatst gewijzigd op 14-10-2005 om 12:34.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 12:57
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
wizkid schreef op 14-10-2005 @ 12:31 :
[links]


Misschien kan je eens met de mensen die die klemmen hebben gezet gaan praten over alternatieve manieren die diervriendelijk zijn.
Het is dus (helaas) toch toegestaan, dat wist ik niet.
Met mensen valt niet te praten als ik al zie hoe ze met hun hond omgaan
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 15:35
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
als ze zo slecht met hun hond omgaan bel je toch gewoon de dierenbescherming? dan halen ze gelijk die mollenklemmen weg
hoop ik dan...

Wat een idioten zeg...
die mollen eten alleen maar wormen en slakken, en dan krijg je dit...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 16:03
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
yavanna schreef op 14-10-2005 @ 15:35 :
als ze zo slecht met hun hond omgaan bel je toch gewoon de dierenbescherming? dan halen ze gelijk die mollenklemmen weg
hoop ik dan...

Wat een idioten zeg...
die mollen eten alleen maar wormen en slakken, en dan krijg je dit...
Tja sommige mensen he. Mollen maken ook molshopen en 'verpesten' dan het gazon, maar als je daar die diertjes om moet gaan vermoorden.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 16:07
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
ja dat vind ik echt idioot van mensen. 'Ze verpesten het gazon' nou en boeiend? het wordt toch winter en dan gaat toch het gras halfdood...

ik hoop dat de mollen snel een winterslaap gaan houden want dan halen ze die vallen misschien weg

tot het lente wordt...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 16:16
mar87
mar87 is offline
en ze halen hele weilanden overhoop....1 mollenbult is misschien niet zo erg, maar als je ze laat lopen heb je binnen de kortste keren 10 mollenbulten en ik denk niet dat iemand dat nog leuk vind.....

en daarbij doodt een mollenklem zo'n beestje direct.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 16:32
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
wizkid schreef op 14-10-2005 @ 16:03 :
Tja sommige mensen he. Mollen maken ook molshopen en 'verpesten' dan het gazon, maar als je daar die diertjes om moet gaan vermoorden.
Die man is sowieso raar bezig. Het gaat hier om een stuk weiland met 10 perenbomen. Who gives a fuck dat daar 2 molshopen zitten
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 16:35
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
mar87 schreef op 14-10-2005 @ 16:16 :
en daarbij doodt een mollenklem zo'n beestje direct.
Als je ze goed gebruikt wel ja.
Het zou niet de eerste keer zijn dat ik een mol (of een ander dier) daar half dood in zie zitten.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 16:42
mar87
mar87 is offline
Citaat:
Als je ze goed gebruikt wel ja.
ja inderdaad, maar omdat enkele mensen niet met dat ding om weten te gaan hoeft het toch niet gelijk verboden te worden ofzo??
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 17:06
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
mar87 schreef op 14-10-2005 @ 16:42 :
ja inderdaad, maar omdat enkele mensen niet met dat ding om weten te gaan hoeft het toch niet gelijk verboden te worden ofzo??
Waarom zou je klemmen gebruiken als er ook vallen zijn?

Of als ze dan zo nodig dood moeten, een speciaal soort gas.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 17:52
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
ik denk dat met gas de andere dieren ook meteen dood gaan...

maar idd, je kan ze ook gewoon vangen met vallen, en dan ergens waar het niet erg is dat ze er zijn vrij laten...
Of dan laten inslapen ofzow.

maar niet zo'n val... dat vind ik echt gestoord...
en dan gaat het niet eens over een plaag ofzow, als dat nou het geval was kon ik me nog iets bij zulke dingen voorstellen, maar dat is het waarschijnlijk niet, dus...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 18:03
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
yavanna schreef op 14-10-2005 @ 17:52 :
maar niet zo'n val... dat vind ik echt gestoord...
en dan gaat het niet eens over een plaag ofzow, als dat nou het geval was kon ik me nog iets bij zulke dingen voorstellen, maar dat is het waarschijnlijk niet, dus...
Ja het is gewoon een stuk gras met een paar bomen, midden tussen de mais en de aardappelen .
En daar zitten nu 5 molshopen ofzo. Zet die dwaas er 3 klemmen
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 19:19
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Misschien kan je een brief naar die man schrijven en dan als bijlage de alternatieve manieren uitprinten van internet. En eventueel handtekeningen van de buurt onder die brief laten zetten. Zodat hij er misschien toch eens over na gaat denken. Ik zou gewoon blijven door zeuren bij die man, eerst op een fatsoenlijke manier zoniet...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 20:06
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Wij zetten hier thuis ook zo'n klemmen, maar die moeten dus wel ingegraven worden normaal, enkel in het voorjaar, en aangezien we naast een veld wonen en als de boer mest en vetten strooit al de mollen in ons gazon komen (stuk of 50 molshopen op paar dagen tijd) is het wel handig

Alternatieve manieren allemaal reeds geprobeerd, helpt niet
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 20:50
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
misschien doe je het verkeerd

hebben jullie anders een kat? want mijn kat eet mollen
snap niet dat hij dat lust
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 21:05
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
yavanna schreef op 14-10-2005 @ 20:50 :
misschien doe je het verkeerd

hebben jullie anders een kat? want mijn kat eet mollen
snap niet dat hij dat lust
De kat is een binnenkat en euh alternatieve manierne juist geprobeerd, doch het veld naast ons huis is te weerzinwekkend om naar terug te keren dus blijven ze liever bij ons en maken ze heel het gazon kapot ... je kunt hier geen stoel meer in het gras zetten of je zakt ergens wel 5 cm in een put ...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 21:14
Verwijderd
Is inderdaad toegestaan. Ongediertebestrijders gebruiken ze ook.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-10-2005, 08:41
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
wizkid schreef op 14-10-2005 @ 19:19 :
Misschien kan je een brief naar die man schrijven en dan als bijlage de alternatieve manieren uitprinten van internet. En eventueel handtekeningen van de buurt onder die brief laten zetten. Zodat hij er misschien toch eens over na gaat denken. Ik zou gewoon blijven door zeuren bij die man, eerst op een fatsoenlijke manier zoniet...
gaan we doen
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 08:42
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Kali schreef op 14-10-2005 @ 20:06 :
en aangezien we naast een veld wonen
Tja dat is wonen in de natuur! Dat hoort er allemaal bij.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 09:13
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 15-10-2005 @ 08:42 :
Tja dat is wonen in de natuur! Dat hoort er allemaal bij.
dat is niet wonen in de natuur, ik woon in de bebouwde kom in een grote gemeente, ene buurland is veld, andere kant huis met geiten en andere kant mensen , het is het enige veld in kilometers omtrek dat naast ons gazon ligt
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 11:54
mar87
mar87 is offline
als je op het platteland woont is het gewoon noodzakelijk dat je de mollen bestrijdt....genoeg ervaring met weilanden en soms tuinen prop vol molshopen en die beesten planten zich ook voort en als je er niets aan doet heb je er veel te veel op het laatst...en die beesten kruipen overal langs, maken gangen door de grond, bij sloten waardoor de grond slecht wordt enz. enz.

magoed, dat is natuurlijk anders dan wanneer het om een miezerig stukje land gaat met 2 molshopen...je moet er gewoon voor uitkijken dat het niet te gek wordt....

en klemmen zijn volgens mij toch het meest effectief....
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 12:06
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
mar87 schreef op 15-10-2005 @ 11:54 :
als je op het platteland woont is het gewoon noodzakelijk dat je de mollen bestrijdt....genoeg ervaring met weilanden en soms tuinen prop vol molshopen en die beesten planten zich ook voort en als je er niets aan doet heb je er veel te veel op het laatst...en die beesten kruipen overal langs, maken gangen door de grond, bij sloten waardoor de grond slecht wordt enz. enz.

magoed, dat is natuurlijk anders dan wanneer het om een miezerig stukje land gaat met 2 molshopen...je moet er gewoon voor uitkijken dat het niet te gek wordt....

en klemmen zijn volgens mij toch het meest effectief....
Ik vind het echt als je op het platteland gaat wonen en dan daar alle mollen, muisjes, ratten, vogeltjes, vossen, herten weet ik veel wat daar nog allemaal komt gaat bestrijden. En dan nog met klemmen ook ik maak me daar zo boos over. Mogen die beestjes dan helemaal nergens meer leven?
Ik begrijp wel dat als je een boerderij als bedrijf hebt dat ze voor veel overlast kunnen zorgen maar dan nog, ik vind het echt erg als je ze daarvoor gaat dood maken.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 13:29
mar87
mar87 is offline
Citaat:
Ik vind het echt als je op het platteland gaat wonen en dan daar alle mollen, muisjes, ratten, vogeltjes, vossen, herten weet ik veel wat daar nog allemaal komt gaat bestrijden. En dan nog met klemmen ook ik maak me daar zo boos over. Mogen die beestjes dan helemaal nergens meer leven?
Oh zeker mogen ze leven. En dat gebeurt ook wel. Er wordt echt niet op elke rat en mol en vos enz. geloerd. Maar het gaat erom dat sommige beesten zich razendsnel uitbreiden en/of geen/weinig vijanden hebben. Daardoor worden sommige populaties te groot en gaan ze hinderen. Dat moet nu eenmaal bestreden worden...
Wanneer men geen hinder van bepaalde diersoorten ondervind wordt er écht niet op gejaagd...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 13:58
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
als je die beesten ergens niet wil kan je gewoon een bierfles ofzo in de molshoop steken..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2005, 17:23
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
mar87 schreef op 15-10-2005 @ 11:54 :
als je op het platteland woont is het gewoon noodzakelijk dat je de mollen bestrijdt....genoeg ervaring met weilanden en soms tuinen prop vol molshopen en die beesten planten zich ook voort en als je er niets aan doet heb je er veel te veel op het laatst...en die beesten kruipen overal langs, maken gangen door de grond, bij sloten waardoor de grond slecht wordt enz. enz.

magoed, dat is natuurlijk anders dan wanneer het om een miezerig stukje land gaat met 2 molshopen...je moet er gewoon voor uitkijken dat het niet te gek wordt....

en klemmen zijn volgens mij toch het meest effectief....

Jij kiest ervoor om op die plek te gaan wonen, ja daar zitten dan mollen, dat hoort er bij. Dat is de natuur!
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 15-10-2005 @ 13:58 :
als je die beesten ergens niet wil kan je gewoon een bierfles ofzo in de molshoop steken..
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 19:10
Illusions_Of_Ev
Illusions_Of_Ev is offline
mollenklemmen, heersende dingen.
__________________
naakt
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 19:14
Verwijderd
sorry hoor, maar ik vind het allemaal wat overdreven hoe iedereen hier reageert.
Als jij een muis in huis hebt ga je die toch ook vangen?
Ik zet zelf ook weleens mollenklemmen. Woon op een boerderij en we hebben weleens mollen in de voortuin, het akkerbouwland, de wei en de groentetuin.
Als ik daar een molshoop zie, zet ik gewoon een klem.
In de voortuin omdat ik het zonde vind om al die mooie planten dood gaan omdat er een mol onderdoor is gekropen.
In het akkerbouwland alleen als er jonge planten gezaaid zijn. Die gaan ook dood als er mollen onderdoorgraven. En daarbij gaat het echt niet om een paar plantjes, maar om hele stukken aangezien mollen flinke stukken graven.
In de wei omdat de schapen hun poten kunnen breken als ze in zo'n gat stappen. En dat vind ik toch echt meer dierenleed dan een mol die meteen dood is als de klem springt.
En in de groentetuin omdat ik niet wil dat de planten waar ik m'n best op heb gedaan om ze te zaaien en te planten dood gaan door verdroging omdat er een mol onderdoor is gegaan.
ALs een mol op een bepaalde plaats geen kwaad kan zal ik hem ook echt laten zitten hoorl. Hij kan ook nuttig zijn omdat hij schadelijke insecten eet.
Daarbij hebben wij ook nog een kat die ze vangt, maar bij sommige lukt het hem niet en dan plaats ik toch echt een klem.

Tot zover mijn betoog...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 21:44
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 15-10-2005 @ 19:14 :
sorry hoor, maar ik vind het allemaal wat overdreven hoe iedereen hier reageert.
Als jij een muis in huis hebt ga je die toch ook vangen?
Ik zet zelf ook weleens mollenklemmen. Woon op een boerderij en we hebben weleens mollen in de voortuin, het akkerbouwland, de wei en de groentetuin.
Als ik daar een molshoop zie, zet ik gewoon een klem.
In de voortuin omdat ik het zonde vind om al die mooie planten dood gaan omdat er een mol onderdoor is gekropen.
In het akkerbouwland alleen als er jonge planten gezaaid zijn. Die gaan ook dood als er mollen onderdoorgraven. En daarbij gaat het echt niet om een paar plantjes, maar om hele stukken aangezien mollen flinke stukken graven.
In de wei omdat de schapen hun poten kunnen breken als ze in zo'n gat stappen. En dat vind ik toch echt meer dierenleed dan een mol die meteen dood is als de klem springt.
En in de groentetuin omdat ik niet wil dat de planten waar ik m'n best op heb gedaan om ze te zaaien en te planten dood gaan door verdroging omdat er een mol onderdoor is gegaan.
ALs een mol op een bepaalde plaats geen kwaad kan zal ik hem ook echt laten zitten hoorl. Hij kan ook nuttig zijn omdat hij schadelijke insecten eet.
Daarbij hebben wij ook nog een kat die ze vangt, maar bij sommige lukt het hem niet en dan plaats ik toch echt een klem.

Tot zover mijn betoog...
Je eerste vraag klopt niet met de rest van je verhaal. In mijn huis heb ik namelijk geen akkers, schapen, mooie planten, groente tuin etc. Als ik een muis in huis zou hebben, ja dan vang ik hem wel, maar dan dood ik hem niet met een klem.
Ik vind het een erg overdreven reactie om klemmen te gaan zetten als je last hebt van beestjes. Ik begrijp ook niet waarom mensen op een boerderij gaan wonen en dan niet accepteren dat er ook nog andere dieren leven.
Oké van je schapen is het erg en van de groenten in je tuin is het zonde, maar moet je dan maar meteen die beestjes dood maken?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 15:58
Verwijderd
een bierfles in een molshoop helpt ja


maar eh
voor een boer zijn mollen wel vervelend (bv als het een veld is met groentes, zo gaat de oogst er wel aan)
voor iemand met een simpel gazonnetje snap ik het eigenlijk ook niet
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 16:05
Verwijderd
Citaat:
ABgirl schreef op 15-10-2005 @ 19:14 :

In de wei omdat de schapen hun poten kunnen breken als ze in zo'n gat stappen.
dus eigenlijk moeten al 'onze' (even vanuit gaan dat wij de enige zijn hier in dit topic met een boerderij) schapen in de stal worden opgesloten!
Maar dat mag ook weer niet, want dan zien al die mensen uit de stad geen schapen wanneer ze op zondag gaan fietsen. + schapen in kleine hokjes is een mensenuitdorpofstaddieniksmetboerentemakenhebben-nono.


en eigenlijk is het ook een nono voor boeren, die arme schapen <3



Laatst gewijzigd op 16-10-2005 om 16:33.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 17:50
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
per piacere schreef op 16-10-2005 @ 15:58 :
een bierfles in een molshoop helpt ja
De wind zorgt dan voor vepaalde trillingen waar de mol niet tegen kan.

Citaat:
per piacere schreef op 16-10-2005 @ 15:58 :
Voor een boer zijn mollen wel vervelend (bv als het een veld is met groentes, zo gaat de oogst er wel aan)
voor iemand met een simpel gazonnetje snap ik het eigenlijk ook niet
Het gaat hier om dat laatste
en dat grasland is niet eens zijn tuin maar een stukje gras midden tussen de akkers waar 5 fruitbomen op staan.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 19:19
Verwijderd
en die akkers zijn niet van demanmetde5fruitbomenopeenstukjegras?

maar eh, ik heb wel vaker gehoord dat mensen flessen in zo'n hoop stoppen en vervolgens hoor ik dat hetniet helpt (dus daaruit concludeer ik dat het niet helpt)

Laatst gewijzigd op 16-10-2005 om 20:30.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 20:28
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
per piacere schreef op 16-10-2005 @ 19:19 :
en die akkers zijn niet van demanmetde5fruitbomenopeenstukjegras?
Nee!

Citaat:
per piacere schreef op 16-10-2005 @ 19:19 :
maar eh, ik heb wel vaker gehoord dat mensen flessen in zo'n hoop stoppen en vervolgens hoor ik dat het helpt (dus daaruit concludeer ik dat het niet helpt)
Daarom is het beter om flessen te gebruiken, daar doe je geen dier kwaad mee.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 20:30
Verwijderd
oh oh ik bedoel niet helpt

maar, misschien is de man erg begaan met de man van de akkers?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-10-2005, 22:57
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
per piacere schreef op 16-10-2005 @ 20:30 :
oh oh ik bedoel niet helpt

maar, misschien is de man erg begaan met de man van de akkers?
De ene akker is hooiland, op de ander stond mais en op het 3e stuk grond lopen schapen maar daar zijn GEEN molshopen.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 23:10
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 16-10-2005 @ 16:05 :
dus eigenlijk moeten al 'onze' (even vanuit gaan dat wij de enige zijn hier in dit topic met een boerderij) schapen in de stal worden opgesloten!
Maar dat mag ook weer niet, want dan zien al die mensen uit de stad geen schapen wanneer ze op zondag gaan fietsen. + schapen in kleine hokjes is een mensenuitdorpofstaddieniksmetboerentemakenhebben-nono.


en eigenlijk is het ook een nono voor boeren, die arme schapen <3


Jij hebt toch koeien thuis? Lees redelijk vaak dat het probleem van poten breken vooral bij koeien voorkomt, maar ik denk alle grazers die wat hoger op de poten staan wel.
Verder zijn mollen met een klem (als je hem goed zet, dat zeg ik erbij) wel in één keer dood hoor. Heb één keer gehad dat dat niet was, en daar had ik ook echt een hekel aan dat dat gebeurd was.
En van mensen met een gazonnetje kan ik het ook wel begrijpen. Werk zelf ook graag in de tuin en het is nou niet bepaald leuk als je eindelijk een mooi gaaf gazon hebt en een mol gaat dat verwoesten. Daarbij hebben wij ook nog een voetbalveldje en m'n broertjes vinden het ook niet echt leuk om steeds een molshoop tegen te komen.
Is niet dat ik een hekel heb aan de mol zelf (vind het zelfs hele mooie diertjes) , maar aan de schade die hij veroorzaakt en alternatieve middelen zie ik niet zitten. Dan zadel ik de buren weer op met wat eerst mijn probleem was. En wat wil je met een mol als je die levend gevangen hebt? Weer ergens anders uitzetten zodat hij uiteindelijk toch weer bij iemand anders in de tuin terecht komt?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 00:31
TechXP
TechXP is offline
gewoon die klemmen er uit halen en en kapot maken.. als ze niet luisteren dat er alternatieven zijn
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 09:48
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 17-10-2005 @ 00:31 :
gewoon die klemmen er uit halen en en kapot maken.. als ze niet luisteren dat er alternatieven zijn
Stok ertussen
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 11:19
Verwijderd
ja waarom ook niet, we maken andermans spullen maar kapot he TechXP

@ABgirl, mijn vader zet de koeien nooit in een wei waar mollen zitten, om dat dus te voorkomen. Dus ik heb nog nooit meegemaakt dat dat gebeurd is bij ons.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 13:11
Verwijderd
Natuurlijk zijn molleklemmen toegestaan, muizevallen toch ook?
Mollen in laten slapen is trouwens wel ene heelbelachelijk idee, voor zo'n dierenarts rekening (want ja, dat kost wel geld) doneer ik liever geld aan MENSEN die het nodig hebben.
Als de wereld zo simpel was dat je alles ongeremd kan laten rondhupsen, dan was de wereld niet zo als die is. Net als de muizen, vossen en ratten populatie onder controle moet worden gehouden, moet dat bij mollen ook, die paar mensen die dus wel ene klem zetten, laat ze lekker... het is een Mol...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 13:30
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Arenda schreef op 17-10-2005 @ 13:11 :
Natuurlijk zijn molleklemmen toegestaan, muizevallen toch ook?
Mollen in laten slapen is trouwens wel ene heelbelachelijk idee, voor zo'n dierenarts rekening (want ja, dat kost wel geld) doneer ik liever geld aan MENSEN die het nodig hebben.
Als de wereld zo simpel was dat je alles ongeremd kan laten rondhupsen, dan was de wereld niet zo als die is. Net als de muizen, vossen en ratten populatie onder controle moet worden gehouden, moet dat bij mollen ook, die paar mensen die dus wel ene klem zetten, laat ze lekker... het is een Mol...
Ik denk dat de natuur zichzelf wel in de hand kan houden, daar hebben ze de mens niet voor nodig met hun klemmen, al denken wij dat soms wel.
Bijv.
Veel konijntjes --> Jaar erna veel vossen, Minder konijntjes --> Jaar erna minder vossen, meer konijntjes --> En het begint weer overnieuw, zie jij hier ergens de mens met hun klemmen tussen?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 13:51
mar87
mar87 is offline
Vossen eten niet alleen konijnen ofzow, ze vreten ook de kippen bij 'n ander uit het hok enz. enz. Hier in de buurt zie je in ieder geval duidelijk dat er teveel vossen zijn omdat ze geen vijanden hebben.

Mgoed, sommigen denken alleen maar aan dat die beesies zo zielig zijn en denken verder niet erg praktisch na ofzow.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 14:15
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
mar87 schreef op 17-10-2005 @ 13:51 :
Vossen eten niet alleen konijnen ofzow, ze vreten ook de kippen bij 'n ander uit het hok enz. enz. Hier in de buurt zie je in ieder geval duidelijk dat er teveel vossen zijn omdat ze geen vijanden hebben.

Mgoed, sommigen denken alleen maar aan dat die beesies zo zielig zijn en denken verder niet erg praktisch na ofzow.
Ik begrijp ook wel dat vossen niet alleen konijntjes eten.
Praktisch nadenken wil niet meteen zeggen dat je die mollen moet dood maken, dat wil ook zeggen dat je aan alternatieve manieren moet gaan denken. Wat sommige mensen dus niet doen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 18:33
Verwijderd
Kom jij maar eens met 10 originele ideeen om mollen niet op je grasveldje te laten spitten wizzkidddjuh
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 18:46
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
wizkid schreef op 17-10-2005 @ 13:30 :
Ik denk dat de natuur zichzelf wel in de hand kan houden, daar hebben ze de mens niet voor nodig met hun klemmen, al denken wij dat soms wel.
Bijv.
Veel konijntjes --> Jaar erna veel vossen, Minder konijntjes --> Jaar erna minder vossen, meer konijntjes --> En het begint weer overnieuw, zie jij hier ergens de mens met hun klemmen tussen?
Hoeveel ik het ook met je eens wil zijn, dit is gewoon niet waar.

De natuur kan zich in Nederland niet zelf in stand houden, omdat hier veel te veel mensen wonen.

Vossen worden geboren op vuilnisbelten, omdat daar genoeg (onnatuurlijk) voedsel is voor die dieren. Hierdoor komen er zoveel vossen, en deze gaan niet dood omdat er minder konijntjes zijn, omdat ze dus op vuilnisbelten ook eten kunnen vinden

Hierdoor komen er dus veel vossen, en deze hebben geen natuurlijke vijand die hen in grote getalen kan uitroeien.
Daarom wordt er dus ook op deze dieren gejaagd


Verder over de MOL kwestie ben ik het met ABgirl eens.
Jullie zijn allemaal zo snel aangebrand als er weer eens een diertje dood gaat. Zo zit de wereld in elkaar

Als je gaat klagen over mollenklemmen, kijk dan eens naar jezelf... jij eet toch ook vlees? en winegums? en draagt leren schoenen? Heb je een huisdier? Ook niet natuurlijk

Kortom, eens even verder nadenken dan 'het is zielig', want zo simpel is het allemaal niet.

(Voorbeeld: een varken met jongen in een stal. Heeft zij de ruimte, dan zal ze een hoop van haar jongen doden door er op te gaan liggen. Hierdoor wordt ze dus tussen twee stangen gehouden (vinden wij dan zielig), wat dus beter is voor dat varken, omdat als ze neer wil vallen, ze eerst op het hek valt, zodat de jongen weg kunnen rennen, en dan het hek pas om klapt.)
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 18:54
Verwijderd
Hoezo, verder nadenken dan 'het is zielig'?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 20:55
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 17-10-2005 @ 18:46 :

De natuur kan zich in Nederland niet zelf in stand houden, omdat hier veel te veel mensen wonen.
Vossen worden geboren op vuilnisbelten, omdat daar genoeg (onnatuurlijk) voedsel is voor die dieren. Hierdoor komen er zoveel vossen, en deze gaan niet dood omdat er minder konijntjes zijn, omdat ze dus op vuilnisbelten ook eten kunnen vinden
Hierdoor komen er dus veel vossen, en deze hebben geen natuurlijke vijand die hen in grote getalen kan uitroeien.
Daarom wordt er dus ook op deze dieren gejaagd

Oké dan heb ik ongelijk, iemand met diermanagement zal het vast wel beter weten

Citaat:

Verder over de MOL kwestie ben ik het met ABgirl eens.
Jullie zijn allemaal zo snel aangebrand als er weer eens een diertje dood gaat. Zo zit de wereld in elkaar
Als je gaat klagen over mollenklemmen, kijk dan eens naar jezelf... jij eet toch ook vlees? en winegums? en draagt leren schoenen? Heb je een huisdier? Ook niet natuurlijk
Kortom, eens even verder nadenken dan 'het is zielig', want zo simpel is het allemaal niet.
Eigenlijk ben ik het daar niet helemaal mee eens, ja ik eet vlees, ja ik eet winegums, ja ik heb huisdieren, maar moet dat zeggen dat ik niet tegen klemmen mag zijn en dat ik niets meer zielig mag vinden? Ik begrijp dat dat allemaal ook heel erg is voor die dieren en dat er nog veel meer is waarvan we ons niet bewust zijn wat ook heel erg is. Maar als het over je gazon gaat...kom nou. Dan moet je maar over alternatieve manieren gaan denken.

@ per piacere: Ik heb er al 8 voor je van de milieu loket site:
- Graaf rondom de tuin veertig centimeter diep volièregaas in.
- Plant om de paar meter planten die een geur verspreiden waar de mol niet van houdt; keizerskroon, knoflook- en uienplanten, stinkend nieskruid of het giftige kruisbladwolfsmelk. Pas op met kinderen en huisdieren.
- U kunt ze verjagen door lege flessen schuin in de grond te graven, zodat de wind erin blaast. Het geluid van de fluitende wind schrikt de mollen af.
- Ook omgekeerde plastic flessen over een metalen staaf die in de grond steekt, veroorzaken geluiden die de mollen afschrikken.
- U kunt ook een muziekmodule uit een muziek makende ansichtkaart in de mollengang leggen om ze af te schrikken.
- De geur van knoflook en uiensnippers in de mollengang jaagt mollen weg.
- Wanneer molshopen verschijnen kunt u de kuil vullen met zand; op die manier dicht u het gangenstelsel
- Mollenklemmen zijn niet diervriendelijk; u kunt de mollen ook levend vangen met behulp van een kooi en ze ergens anders uitzetten.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 00:11
TechXP
TechXP is offline
Mensen ga eens denken... niet napraten.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.