Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2006, 16:08
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
How2Pk schreef op 10-01-2006 @ 17:02 :
Dat zijn ponden, geen euros lieve schat.

Je bedoelt toch dat het goedkoop is, iig. dat kon ik opmaken uit de reactie van je reactie in het welke DVD heb je voor het laatst gekocht topique.
Voor iemand die zoveel geld uitgeeft aan DVD's is toch 20 pond niks!
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Advertentie
Oud 10-01-2006, 16:11
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 10-01-2006 @ 17:08 :
Voor iemand die zoveel geld uitgeeft aan DVD's is toch 20 pond niks!
Jawel? Ik vind 25 Euro nogal veel voor een gewone 1 disc editie met een docu en audiocommentaar.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 10-01-2006, 16:13
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
How2Pk schreef op 10-01-2006 @ 17:11 :
Jawel? Ik vind 25 Euro nogal veel voor een gewone 1 disc editie met een docu en audiocommentaar.
Hm, gelijk heb je. Maar als je hem echt wil hebben, zou ik het er wel voor over hebben.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 10-01-2006, 16:16
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 10-01-2006 @ 17:13 :
Hm, gelijk heb je. Maar als je hem echt wil hebben, zou ik het er wel voor over hebben.
Ja, als je 'm echt wil hebben zou ik het er ook wel voor over hebben, neemt niet weg dat 'ie nog steeds erg duur is.

om toch nog een klein beetje on-topic te blijven. Gisteren geen films gezien, maar over een uur en een kwartier ga ik naar Mrs. Henderson PResents.

Sympathy for Lady Vengance is trouwens ook al even uit hoor. Klik
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.

Laatst gewijzigd op 10-01-2006 om 16:18.
Oud 10-01-2006, 20:46
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Citaat:
How2Pk schreef op 10-01-2006 @ 17:16 :
Mrs. Henderson PResents.
Normaal gesproken zijn "ouwewijve" films niet zo'n mijn ding. Maar deze was verrassend leuk. En nee, dat kwam niet door het vele functionele naakt en ook niet door Bob Hoskins naakt. 7.5/10
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 10-01-2006, 21:13
Verwijderd
American beauty

Gewoon maar weer eens. Ik vind die film gewoon heel tof
Oud 10-01-2006, 21:26
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 10-01-2006 @ 22:13 :
American beauty

Gewoon maar weer eens. Ik vind die film gewoon heel tof
Ik word altijd een beetje bang als ik die film kijk.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 10-01-2006, 22:32
Verwijderd
Get Shorty

Flauwe kutfilm. Niet grappig, cliché personages en een saai verhaal.

2.5/5
Oud 10-01-2006, 22:46
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Rounders ,
Blijft leuk .

Saw 2 ,
Weer geniaal , maar kan naar mijn idee deel 1 niet overtreffen. Vooral doordat je nu al weet dat er weer zo'n ''WTF-einde'' in zit.
De one-liner ''game over'' blijft .
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Oud 11-01-2006, 02:58
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Carn schreef op 10-01-2006 @ 14:43 :
sterker nog, beide films zijn deel van Chan-wook Park's "Revenge Trilogy", waarvan Oldboy deel 2 is. Binnenkort komt Sympathy for Lady Vengeance uit, deeltje 3 dus. Niet dat de verhalen iets met elkaar te maken hebben behalve dat wraak het hoofdmotief is. Mr. Vengeance moet ik nog zien; ik wil m ook graag kopen maar de huidige dvduitgave vind ik een beetje karig
Dat is goed nieuws. Ik mag sowieso films met als hoofdthema wraak wel en Chan-wook Park is er echt expert in. Dank voor het even melden dat film 3 al uit is How2Pk, ik ben 'm nu aan het downloaden.
Oud 11-01-2006, 08:32
Rioto
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 10-01-2006 @ 23:46 :
Rounders ,
Blijft leuk .

Saw 2 ,

De one-liner ''game over'' blijft .
in deel 1 ja dat was tof , in deel 2 .. omg hoe zwak ...
Oud 11-01-2006, 08:36
Kejting
Avatar van Kejting
Kejting is offline
March of the Penguins

Urbanus was goed als voice over, het was opzich best leuk om te zien. Maar ik heb 2x tijdens de film gedacht: waarom kijk ik in godsnaam naar een stel pinguins?
Verder wel grappig om te zien hoe die beesten leven en dat er redelijk nog wat overeenkomsten zijn met mensen
__________________
kutjong
Oud 11-01-2006, 11:01
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
IK bleef gisteravond nog even bij meneer Frears en heb High Fidelity maar weer eens in de speler gejast. Hmm, wat is het toch een ongelofelijk leuke film!
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.

Laatst gewijzigd op 11-01-2006 om 11:57.
Oud 11-01-2006, 11:15
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Get Shorty
In tegenstelling tot N00dles vond ik dit wel een leuke film
Het was min of meer een amerikaanse (mindere) versie van Snatch. Althans de basis. Grappig personages, leuk verhaal. Gewoon een leuke popcorn film.
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Oud 11-01-2006, 13:23
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
The Shawshank redemption

Blijft een aangrijpende film
Oud 11-01-2006, 14:03
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
Maypole schreef op 11-01-2006 @ 09:32 :
in deel 1 ja dat was tof , in deel 2 .. omg hoe zwak ...
In deel 2 is ie ook niet helemaal toepasselijk, maar goed..
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Oud 11-01-2006, 17:03
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
un long dimanche du fiancailles

Maar dan met franse ondertiteling er ook bij, bij frans2. Maar ik snapte hem nog niet helemaal dus ik ga hem denk ik nog een keer kijken met nederlandse ondertiteling. Maar op zich vond ik het wel een mooie film, ik houd niet echt van oorlog, maar er zaten lieve stukjes tussen van die Mathilde en Manech.
Oud 12-01-2006, 08:06
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
The count of monte cristo.
Oud 12-01-2006, 10:22
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 12-01-2006 @ 09:06 :
The count of monte cristo.
Die is leuk .
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Oud 12-01-2006, 12:17
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Big Fish

Geweldig Ik ben fan van Helena Bonham Carter Vooral als ze the witch speelt
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 12-01-2006, 15:04
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Sahara

Wel de versie uit 1942 met Humphrey Bogart. Goeie film, jammer dat er in veel films weer een of andere clown moet zitten die zogenaamd voor een vrolijke noot moet zorgen. En dat is in deze film niet anders, gelukkig niet al te storend.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 12-01-2006, 17:58
JoV
JoV is offline
KingKong, de nieuwste versie.

Wat een slechte film is dat.
Oud 12-01-2006, 18:16
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Dat zijn er best wel wat, maar ja... had ook twee maanden de tijd, hè?

Donnie Brasco

Eindelijk is het er dan toch van gekomen! Na er veel lovends over gelezen te hebben, waren mijn verwachtingen hooggespannen... En dus viel het alleen maar tegen. Het verhaal is in orde en zoals altijd acteren Johnny Depp en Al Pacino perfect, maar het was toch niet echt zo fantastisch als vaak beweerd wordt.

High Noon

Voor de tweede keer, en nog steeds geboeid. Dat is opvallend, want het verhaaltje is erg simpel, de personages zijn redelijk ééndimensionaal en het acteerwerk is goed, maar niet bijzonder. Maar de subtiele spanningsopbouw maakt veel goed.

Twelve monkeys

Zou een goede film geweest zijn, als men het einde niet had verprutst. Nee, ik heb de flm prima begrepen, maar er zit een joekel van een continuïteitsfout in het verhaal. Ja, het is verwarrend de eerste keer, maar let er maar eens op. Jammer...

Stand by me

Heerlijke film over een groepje jongens van een jaar of 12, een clubje vrienden, die op een zonnige dag besluiten een trektcht te ondernemen door de bossen om een lijk te zien. Geweldige sfeer die subtiel wordt opgewekt, verbluffend goed acteerwerk van de jonge acteurs en vooral een mooi verhaal in Wonder Years-stijl, maar dan in de '50s.

Six degrees of seperation

Duidelijke bewerking van een toneelstuk, wat blijkt uit regie, verhaal en acteerwerk. Goed spel van Donald Sutherland, maar het verhaal is te traag en te onboeiend, dus na een uur uitgezet.

Wonder Boys

Michael Douglas en Toby McGuire in één film; dat moest wel goed zijn! En dat was het. Een wazig verhaal, erg ongrijpbaar, maar het is de sfeer die de film maakt... en Katie Holmes.
Oud 12-01-2006, 19:00
Mara
Mara is offline
National Treasure, hoe ruk.
Oud 12-01-2006, 19:25
Verwijderd
Pink Floyd The Wall
Gewoon vage film. Ik snap amper iets van het verhaal, ik weet amper wie de hoofdpersoon is en wat de achterliggende gedachte is had ik zonder recensies ook niet geweten.
Maar vanwege de animaties van Gerald Scarfe en de briljante muziek van Pink Floyd toch een film die iederen Pink Floyd-fan gezien moet hebben.
Als ik wat meer van Pink Floyd af weet of hem misschien nog eens een paar keer gezien heb hoop ik nog eens achter de boodschap te komen die deze film - eigenlijk meer een soort musical - met zich meedraagt.

Kill Bill: Vol. 1
Erg wrede martial arts-achtige vechtscènes, en het werk van Tarantino is duidelijk terug te zien. Vandaar ook perfect acteerwerk.
Zit ook goed in elkaar, alleen af en toe misschien wat té lange extra informatie. Flashbacks zijn erg goed gedaan.

Morgen Kill Bill 2 maar kijken.
Oud 12-01-2006, 20:05
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
En nog vergeten te noemen:

The Mission

Wel aardig. Spannend bij vlagen. Mooie beelden, goed aangekleed. DeNiro speelt als altijd naar behoren. Jammer van het trieste einde, maar ik ben allang blij dat het historisch accuraat is en niet ver-Hollywood's naar een happy end.
Oud 12-01-2006, 20:11
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
City of God

mooie film, geen moment verveeld; alleen soms wel een beetje voorspelbaar.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 12-01-2006, 20:19
Eisbär
Avatar van Eisbär
Eisbär is offline
Citaat:
Carn schreef op 12-01-2006 @ 21:11 :
City of God

mooie film, geen moment verveeld; alleen soms wel een beetje voorspelbaar.
Mooi film inderdaad, maar naar mijn idee wordt die film over het algemeen zwaar overgewaardeerd.


The Big Lebowski heb ik als laatst gezien.

Ik heb mij er wel mee vermaakt, soms was de humor wel flauw, maar de film was goed te doen.
Oud 12-01-2006, 20:21
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Eisbär schreef op 12-01-2006 @ 21:19 :
Mooi film inderdaad, maar naar mijn idee wordt die film over het algemeen zwaar overgewaardeerd.
Mee eens. Gelukkig was ie niet te duur
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 13-01-2006, 08:30
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Me and you and everyone we know: beetje artyfarty, maar dat was te verwachten van een vrouw die haar achternaam in july veranderde omdat ze juli zo'n inspirerende naam vond. Toch een heerlijke film om te kijken, regelmatig hilarisch en op andere momenten gewoon heel ontwapenend. Vooral een lieve film, maar wel een van de betere.

Jarhead: Recensies die ik las waren positief, maar niet zo lovend als ik zou verwachten van een man die tot nu toe alleen nog maar klassiekers heeft gemaakt, dus ik ging zonder al te hoge verwachtingen de bioscoop in. Toch weer een topfilm in mijn ogen. Het grootste minpunt van de film vond ik de drillinstructeur op het trainingskamp, die een soort net-niet versie is van de drillinstructeur uit full metal jacket. Maar goed, die is dan ook niet te overtreffen in mijn ogen. Wat ik daarnaast enigzins miste was
Spoiler
, maar eigenlijk maakt dat ook helemaal niet uit.

Het is een oorlogsfilm zoals je hem nog nooit gezien hebt, met een fantastische cast(vooral gyllenhaal), een aantal briljante scenes, geweldige beelden, en een prachtig verhaal over hoe oorlog ook kan zijn. Mensen die de film saai vonden hebben waarschijnlijk gewoon het hele psychologische aspect gemist.
__________________
Dat heb je soms...
Oud 13-01-2006, 09:32
Verwijderd
The Pianist, een aanrader. Een erg indrukwekkende film. Ga hem binnenkort nog een keertje kijken.
Oud 13-01-2006, 09:54
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
The Island - Ik moest 'm toch maar even zien. Zoals ik verwachte was het hele kloon gebeuren niets meer dan een simpel trucje om weer maar eens een standaard actie-film met veel explosies uit te poepen. Er wordt werkelijk waar van alle grote films gestolen dus een eigen 'identiteit' heeft de film ook al niet. Voorderest ziet het er wel aardig uit en leveren McGregor en Johansson nog wel een redelijke prestatie. 6/10
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 13-01-2006, 13:38
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Eisbär schreef op 12-01-2006 @ 21:19 :
Mooi film inderdaad, maar naar mijn idee wordt die film over het algemeen zwaar overgewaardeerd.


The Big Lebowski heb ik als laatst gezien.

Ik heb mij er wel mee vermaakt, soms was de humor wel flauw, maar de film was goed te doen.
Inderdaad, City of God vond ik maar zozo. En hele volksstammen aanbidden the Big Lebowski, compleet met fanclubs en Lebowski-outfits!
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 13-01-2006, 16:05
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Confessions of a teenage dramaqueen.

Oud 13-01-2006, 19:06
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
28 days, gister op net 5. Ik vond het echt een toffe film. Leuk, grappig, serieus, leerzaam, confronterend; kortom: geniaal.
En Sandra Bullock in de hoofdrol is natuurlijk ook een pluspunt.
Oud 13-01-2006, 19:22
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 13-01-2006 @ 17:05 :
Confessions of a teenage dramaqueen.

Hee!
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 13-01-2006, 19:42
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-01-2006 @ 20:00 :
National Treasure, hoe ruk.
Hey, die is cool!
Oud 13-01-2006, 19:43
Verwijderd
Taran en de toverketel

Oh yeah.
Hmm, ik vond hem niet zo denderend eigenlijk.
Oud 13-01-2006, 21:02
Darth Lotteke
Avatar van Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Citaat:
How2Pk schreef op 13-01-2006 @ 10:54 :
Voorderest ziet het er wel aardig uit en leveren McGregor en Johansson nog wel een redelijke prestatie.
McGregor's twee rollen waren voor mij wel een onverwacht hoogtepunt in een medium niemendalletje. Echt cool om te zien hoe hij er zo subtiel (ja OK, en met accent) toch twee compleet andere personages van kon maken.

Ben gisteren naar Merchant of Venice geweest. Heb er een flinke treinrit+busrit+wandeling (hij draait hier niet) voor moeten maken maar ik dat vond ik het zeker waard, als je dan toch van kostuumdrama's houdt.
Het is helemaal in het Shakespeariaans dus het was even inkomen om het te kunnen volgen (na het vertalen van 6 prachtige volzinnen kom je uit op iets als "Ja, met mij gaat het goed.")
En Jeremy Irons is natuurlijk altijd een genot <3
__________________
Als het leven geen zin heeft, dan maakt het maar zin!
Oud 13-01-2006, 21:17
Verwijderd
Kill Bill Vol. 2

Vond ik minder goed dan 1. De dialogen zijn te lang, er word teveel gepraat. Uiteraard hoeft dat niet altijd saai te zijn, maar in deze film past het niet vergeleken met deel 1. Daardoor werd hij af en toe wat saai, en dat vond ik erg jammer. Ik had ook wel zoiets verwacht, ik heb vaker gehoord dat deel 1 beter is.
Actiescènes weer gewoon top, en het werk van Quentin Tarantino is weer duidelijk terug te zien.

Wie deel 1 ziet moet ook deel 2 zien, maar deel 2 vind ik beduidend minder. Helaas, het had een goed vervolg kunnen worden. Einde vond ik wel redelijk goed.
Oud 13-01-2006, 23:52
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Primal Fear ,

Echt geweldig !! Edward Norton speelt zijn rol echt fenomenaal, de Golden Globe en zijn Oscar nominatie waren ook zeker verdient .
En dan het einde, een echt onverwacht einde, dit einde verbaasde me nog meer, dan die van Saw ..
Echt top .
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Oud 13-01-2006, 23:57
Verwijderd
Le fabuleux destin d'Amelie Poulain

Wat een leuke film. Mooie muziek en leuk einde.
Oud 13-01-2006, 23:59
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Casanova

*ERG* slechte bagger film, het eerste deel denk je van goh we geven het een kans, maar op het einde verzand de film in allerlei "grappige" (niet dus) en onmogelijke plottwisten. Deus ex machina style dus. Mislukte kruising tussen komedie en romantische film.
Oud 14-01-2006, 00:57
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
The fog (2005)

Wat een baggerfilm

Mean girls.

hou zo veel van deze film
Oud 14-01-2006, 08:46
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
37°2 le matin - steen of kei goed, ligt eraan waar je vandaan komt.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 14-01-2006, 09:27
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
puta_madre schreef op 14-01-2006 @ 01:57 :


Mean girls.

hou zo veel van deze film
Inderdaad. "He's too gay to function"
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 14-01-2006, 09:28
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
The Edukators/die fetten Jahren sind vorbei

Meesterlijke film!Goede muziek, fijne sfeer. Daniel Bruhl<3 Om maar een cijfer te geven, een 8.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 14-01-2006, 09:30
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
The Edukators, die moet ik nog steeds zien. Alleen ben ik niet zo weg van Daniel Bruhl.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 14-01-2006, 09:36
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
How2Pk schreef op 14-01-2006 @ 10:30 :
The Edukators, die moet ik nog steeds zien. Alleen ben ik niet zo weg van Daniel Bruhl.
De film is echt geweldig! Wat is er mis met Bruhl?
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 14-01-2006, 09:40
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 14-01-2006 @ 10:36 :
De film is echt geweldig! Wat is er mis met Bruhl?
Gewoon, wat ik tot nu toe van hem gezien heb vond ik maar "so so". Ik snap dan ook niet waarom hij nu juist zo is doorgebroken. Zal wel zijn omdat hij er beter uitziet dan de gemiddelde Duitser.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.