Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2006, 12:16
b@rt-online
b@rt-online is offline
Ik zit zelf op een MBO opleiding tot ''ondernemer''
ik leer de basis om een eigen bedrijf te starten.


ik ben erg geinteresseerd in dit onderwerp dus mijn vraag:

Zijn er hier forumers van tussen de 16 en de 22 die al een eigen bedrijf hebben, groot of klein, fulltime of naast hun studie?


vertel even wat voor bedrijf, hoe je het op hebt gericht enz.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-12-2006, 16:47
Ceespop
Avatar van Ceespop
Ceespop is offline
ik zou dan toch iets specifieker zijn in wát je precies wilt gaan doen als zelfstandig ondernemer.
__________________
Free your mind and your ass will follow
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 19:34
Verwijderd
De eigenaar van bellen.com is tegenwoordig miljonair, momenteel 21 ofzo en hij was begonnen toen hij 13 was. Het was oorspronkelijk een economiewerkstuk.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 19:53
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Mijn exvriend (ook lid van dit forum) heeft een eigen bedrijf. Ik zal hem even een linkje sturen, dan kan hij zelf beslissen of hij gaat posten.
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 20:22
Verwijderd
Ik ben net 18 geworden en heb nu ongeveer 2 jaar m'n eigen bedrijf. We hebben ons bedrijf op 1 januari 2005 opgericht. Ik heb het softwareontwikkelings en webdesign bedrijf samen met mijn vader.

Eerst was het naast mijn studie en naast het werk van m'n vader, maar sinds een paar maanden werk ik fulltime en vanaf 1 januari werkt m'n vader straks ook fulltime in ons bedrijf.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 20:27
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik heb altijd webhosting gedaan, eigenlijk al sinds ik de eerste server voor mijn website kocht. Dat was allemaal zwart, begin 2005 heb ik een handelsnaam geregistreerd bij de KvK en een BTW-nummer aangevraagd. Dat heb ik met twee vrienden gedaan. Ik heb ze HTML en PHP geleerd en zij namen dat onderdeel voor hun rekening, ik deed de bedrijfsvoering en het serveronderhoud.

Vanaf januari 2007 stappen die andere twee jongens eruit en ben ik weer enige eigenaar, dan ga ik me voornamelijk richten op dienstverlening aan startende en/of kleine ondernemingen. De insteek blijft om álles aan te bieden wat een bedrijf of particulier op internet nodig kan hebben.

Het is voor veel kleine bedrijfjes geen vetpot, maar ik heb altijd een redelijke klantenkring gehad en die zijn me trouw gebleven.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 19:05
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Al vanaf 2001 ondernemer... Eerst eenmanszaak, maar vanaf 1-1-06 is alles omgezet naar rechtspersonen (BVs). Sommige bedrijven doe ik in m'n eentje, andere met compagnons. Bevalt erg goed...hard werken waar een matig inkomen tegenover staat Maar wel een voldaan gevoel aan het eind van de dag en dat is waar het mij om gaat.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 20:51
Ethlinn
Ethlinn is offline
Ik ben bezig met het opzetten van mijn eigen bedrijfje met handgemaakte juwelen en creatieve workshops. Twee dingen waar ik nog op moet wachten is de dag at ik 18 wordt en mijn getuigschrift bedrijfsbeheer. Voorlopig dus nog hobbyist.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 23:15
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Ethlinn schreef op 29-12-2006 @ 21:51 :
Ik ben bezig met het opzetten van mijn eigen bedrijfje met handgemaakte juwelen en creatieve workshops. Twee dingen waar ik nog op moet wachten is de dag at ik 18 wordt en mijn getuigschrift bedrijfsbeheer. Voorlopig dus nog hobbyist.
mag je anders geen eigen bedrijf hebben dan?
__________________
ˇƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 10:15
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Hulk schreef op 30-12-2006 @ 00:15 :
mag je anders geen eigen bedrijf hebben dan?
Het probleem is dat je als minderjarig persoon niet vrijuit mag handelen. Er is altijd toestemming nodig van je ouders (omdat die verantwoordelijk voor je zijn).
Hiervoor kun je overigens ontheffing aanvragen! M'n eerste bedrijf had ik toen ik 14 was (VOF met m'n vader).
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 11:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 30-12-2006 @ 11:15 :
Het probleem is dat je als minderjarig persoon niet vrijuit mag handelen. Er is altijd toestemming nodig van je ouders (omdat die verantwoordelijk voor je zijn).
Hiervoor kun je overigens ontheffing aanvragen! M'n eerste bedrijf had ik toen ik 14 was (VOF met m'n vader).
Het gaat hem denk ik voornamelijk om het getuigschrift bedrijfsbeheer. Als ze 18 is, waarom heb je dat dan nog steeds nodig

Ik ben bezig met het opzetten van mijn eigen bedrijf(je) en dat betreft een agency voor danseressen. Het is klein en naast mijn studie psychologie.

Ik vind zo'n opleiding trouwens een beetje onzin. Ik denk dat de echte ondernemers het ook prima zonder zo'n specifieke opleiding kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 12:06
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ja, maar soms is het bijvoorbeeld handig om met een dergelijke kwalificatie naar de bank te kunnen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 09:06
Ethlinn
Ethlinn is offline
Ik denk dat dat iets is dat enkel in België nodig is. Tot een aantal jaar geleden kreeg bijna iedreen dit afstudeerde dit. Nu enkel de mensen die een economische richting doen. Overigens vind ik dat nog geen fatsoenlijke basis als je het moet doen met wat je op school leert maar dat doet er nu even niet toe. Over 6 maanden heb ik dat diploma, dan moet ik nog een gelijkstelling met bijberoep aanvragen want ik blijf ondertussen studeren.

Het is niet zo dat ik tonnen geld verdien ermee, eerder uitgeef, maar het lijkt mij een veel betere basis om op verder te bouwen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 12:10
Spammie
Avatar van Spammie
Spammie is offline
Ik ben nu, met nog drie andere meiden, bezig op school met Jong Ondernemen. Dat houd in dat je een bedrijfje opstart dat eind juli 2007 weer wordt geliquideerd of je maakt een doorstart. Op zich leerzaam, maar ik vind het niks. Je hebt geen tijd meer voor andere dingen. Want je doet het náást school! Veel te druk.

[edit: ben 19]
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 16:18
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Grappig, ik ben verbonden aan Jong Ondernemen als mentor...erg leuk om te doen! Jongeren enthousiasmeren voor het ondernemerschap...
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 11:23
jarod
jarod is offline
Ach, of je het een bedrijf kunt noemen weet ik niet maar ik verdien een beetje bij met Ringtones en alles wat daarbij hoort!

Altijd zorgen dat je goedkoper bent dan de rest
__________________
http://www.tuneupyourmobile.nl - Ringtones vanaf €0,80!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Pa is boos omdat ik hem versla met regelen
josselaar
2 11-09-2009 08:56
Liefde & Relatie Zwanger worden #3
Verwijderd
500 15-07-2008 18:51
De Kantine We've been expecting you, Mr. Saai #214
TopDrop
500 23-05-2008 10:53
Werk, Geld & Recht Jonge ondernemers?
babbelientje
5 23-10-2007 12:17
De Kantine Zwartboek van de wereld
niceman1984
29 29-03-2004 19:08
Liefde & Relatie stelling: echtscheiding moet duurder
de abt van sion
115 15-09-2003 21:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.