Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2007, 06:56
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
De laatste tijd schiet het er een beetje mee in, omdat het winter is. In de zomer meestal een groot eind lopen met de hond. De laatste tijd niet meer. Daar wil ik verandering in gaan brengen. Het vervelende is, dat die niet kan loslopen. Het is écht een hele lieve hond, maar loslopen gaat gewoon niet. Een bal spelletje is op zich dan ook niet makkeliijk. We hebben een stuk voor het huis, waar die wel altijd vrij rondloopt, omdat daar hekken om heen staan. Mensen misschien ideeen wat ik met de hond kan gaan doen (eventueel) aan de lijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2007, 09:36
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Waarom kun je hem niet loslaten? Ik neem aan omdat hij wegloopt? Je kunt namelijk een lange lijn kopen, daarmee kan hij méters ver. Die dingen zijn echt gruwelijk lang, maar dan moet hij niet vreselijk trekken want dan ga je om, en corrigeren is lastig aan zo'n lijn Dan kan hij in het bos toch wat vrijer lopen.
Dan kun je ook gelijk proberen om hem bij je terug te krijgen, waardoor hij in de toekomst misschien wel los kan. (ik weet niet hoe oud je hond is, als hij al wat ouder is dan gaat dat wellicht niet meer)

Ik denk nog even verder, lastig als je hond niet los kan lopen
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 13:43
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Hoe oud is het beestje? En hoe gek is hij van koekjes en lekkere dingen? Anders zou je hem bij elke keer dat hij bij je komt zo'n koekje kunnen geven, om te leren dat ie bij je komt als je dat wilt.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 17:40
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Hij is 6 jaar. Erg lief beestje. Onze vorige hond is tijdens het los lopen een keer tegen een auto opgeknalt. Daaraan overleden. Gelukkig pijnloos. Sindsdien durf ik hem ook minder los te doen én het is nogal een sterke hond.

Op het fietspad kan het wel, maar als er dan een andere hond aankomt is het meestal grommen (soms reageert die daar nognees op) én af en toe stoeien. Niet zachtaardig, maar hard. Daarom durf ik hem minder los te doen. We hebben een lange lijn, maar dat is zo verschrikkelijke irritant uitlaten.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 17:47
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Is er geen plek in de buurt waar bijna geen andere honden komen? Afgelegen weiland of wat dan ook? Neem een balletje mee en laat hem daar lekker rennen. Voor de rest hou je hem dan vast.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 17:56
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Ga met 'm fietsen, dat is voor honden die niet los kunnen een hele goede manier om hun energie kwijt te kunnen.

Ik weet niet precies wat voor soort hond je hebt, maar je hebt ook heel veel spelletjes die je met je hond kan doen. Gewoon zo'n boekje halen en allemaal dingen ermee doen.

Fysiek moe maken is 1, maar mentaal ook dat is vaak nog maar een lastige klus (ligt er dus ook aan wat voor hond het is, een herder heeft dit meer nodig dan bijvoorbeeld een maltezer )

Heel veel honden zijn gek op speeltjes van Nina Otteson. Dat zijn echt van die logisch nadenken spelletjes en daar kun je je hond ook echt mee vermoeien.

En ga 'm anders huishoudelijke dingen leren.
- iedere wasknijper die op de grond valt, moet in dat en dat bakje.
- Als jij het blik pakt, dat hij dan met de veger aan komt.

Wees creatief
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 23:04
Verwijderd
kan je niet op een soort puppytraining voor volwassen honden? dan ben je op een andere manier met hem bezig, besteed je veel tijd aan hem, en kan hij daarna waarschijnlijk nog los lopen ook!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 23:47
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 13-01-2007 @ 00:04 :
kan je niet op een soort puppytraining voor volwassen honden? dan ben je op een andere manier met hem bezig, besteed je veel tijd aan hem, en kan hij daarna waarschijnlijk nog los lopen ook!
Ja dat kan ook. Je hebt gehoorzaamheid voor beginners en voor gevorderden. Je hebt SHH (sociale huishond) daar leert hij dingen als voedsel weigeren e.d. Ook een goed idee, ik doe dat ook met mijn hond en hij vind het prachtig
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 07:14
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 13-01-2007 @ 00:47 :
Ja dat kan ook. Je hebt gehoorzaamheid voor beginners en voor gevorderden. Je hebt SHH (sociale huishond) daar leert hij dingen als voedsel weigeren e.d. Ook een goed idee, ik doe dat ook met mijn hond en hij vind het prachtig
Truucjes leren is ook een goed idee!

Curcus ook, maar hij heeft ook als puppy een jaar op verschillende trainingen gezeten. Vond die altijd erg leuk. Ik weet niet of dat duur is? Want ik denk niet dat m'n ouders het willen betalen. Ik zal even overleggen..

Nog een vraagje: De meeste honden lopen naar een bal toe en brengen hem terug als die geworpen wil. Die van mij gaat er een beetje naar staan kijken. Tips hoe ik dat hem misschien kan aanleren?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 10:34
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Missy schreef op 13-01-2007 @ 08:14 :
Truucjes leren is ook een goed idee!

Curcus ook, maar hij heeft ook als puppy een jaar op verschillende trainingen gezeten. Vond die altijd erg leuk. Ik weet niet of dat duur is? Want ik denk niet dat m'n ouders het willen betalen. Ik zal even overleggen..

Nog een vraagje: De meeste honden lopen naar een bal toe en brengen hem terug als die geworpen wil. Die van mij gaat er een beetje naar staan kijken. Tips hoe ik dat hem misschien kan aanleren?
Het hangt er een beetje vanaf welke cursussen je wilt doen. Maar ze liggen bij het hondencentrum waar ik zit allemaal tussen de 60 en de 70 euro. En dan krijg je 10 tot 12 lessen (1x per week) en een examen. Je kunt ook behendigheid met hem gaan doen, dan moet 'ie door tunnels en over dingen springen enzo. Dat vinden ook veel honden geweldig en als hij goed luistert dan moet dat ook wel lukken. Zoiets:


Op een gehoorzaamheidscursus leer je ook apporteren, dat met die bal dus. Aan eigenaren met een hond als de jouwe word vertelt heel overdreven enthousiast te doen, dus balletje een stukje weggooien en dan overdreven: "pak dan, pak de bal!"
En als hij hem pakt heel vrolijk "goed zo! hou vast, vasthouden" en pas als hij bij je is 'los' zeggen. Desnoods kun je ook met hem meerennen met het halen van de bal, dat vinden ze helemaal prachtig natuurlijk
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 17:55
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 13-01-2007 @ 11:34 :
Het hangt er een beetje vanaf welke cursussen je wilt doen. Maar ze liggen bij het hondencentrum waar ik zit allemaal tussen de 60 en de 70 euro. En dan krijg je 10 tot 12 lessen (1x per week) en een examen. Je kunt ook behendigheid met hem gaan doen, dan moet 'ie door tunnels en over dingen springen enzo. Dat vinden ook veel honden geweldig en als hij goed luistert dan moet dat ook wel lukken. Zoiets:
[afbeelding]

Op een gehoorzaamheidscursus leer je ook apporteren, dat met die bal dus. Aan eigenaren met een hond als de jouwe word vertelt heel overdreven enthousiast te doen, dus balletje een stukje weggooien en dan overdreven: "pak dan, pak de bal!"
En als hij hem pakt heel vrolijk "goed zo! hou vast, vasthouden" en pas als hij bij je is 'los' zeggen. Desnoods kun je ook met hem meerennen met het halen van de bal, dat vinden ze helemaal prachtig natuurlijk
Zestig a zeventig euro is prima te doen, desnoods betaal ik ook wel de helft. Ik ga denk eerst thuis even aan de slag, wat dingetjes leren. Van de week is even informeren, want het is wel een erg leuk idee. Ook leuk voor de hond om zo actief bezig te zijn.

Trouwens, het werkt wel. Net de hond uitgelaten, gooide de bal, deed ie niks. Daarna enthousiast zitten doen van 'Pak dan, pak maar'. Toen zat die me echt aan te kijken van : 'die is gek'. Toen had ik het voor gedaan. Probeerde ik het nog een keer. Hij loopt er zo heen en brengt hem terug.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 18:05
Verwijderd
wat cool!
succes!!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 20:05
Strever
Strever is offline
Onze hond is net 2 jaar en ik laat hem zelf ook niet los lopen. Hij hoeft maar iets te ruiken, en hij gaat erop af. Hij wil ook altijd de baas spelen tegen over andere honden, grommen etc. Maar bij mn ouders loopt ie niet weg
Zijn broertje 'woont' achter ons, en daarom springt hij altijd over het hek heen *zucht* We hebben het hek al twee keer verhoogd. Spelletjes met ballen vindt ie heel leuk

Foto van onze hond (rechter)
__________________
Dit Seizoen, Ajax Kampioen!

Laatst gewijzigd op 14-01-2007 om 10:53.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 21:35
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Missy schreef op 13-01-2007 @ 18:55 :
Zestig a zeventig euro is prima te doen, desnoods betaal ik ook wel de helft. Ik ga denk eerst thuis even aan de slag, wat dingetjes leren. Van de week is even informeren, want het is wel een erg leuk idee. Ook leuk voor de hond om zo actief bezig te zijn.

Trouwens, het werkt wel. Net de hond uitgelaten, gooide de bal, deed ie niks. Daarna enthousiast zitten doen van 'Pak dan, pak maar'. Toen zat die me echt aan te kijken van : 'die is gek'. Toen had ik het voor gedaan. Probeerde ik het nog een keer. Hij loopt er zo heen en brengt hem terug.
Supergaaf dat het lukt! Veel succes!
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 21:57
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Een hond los laten lopen lijkt me persoonlijk alleen goed als je zelf een tuin hebt waar dat kan of in een speciaal losloop gebied oid. Ik woon bij het centrum van Maastricht en buiten dat het te gevaarlijk is om de honden los te laten is het ook nog eens verboden (en niet alleen in de stad maar ook in de bossen, gewoon in heel Maastricht). Volgens mij kan je een behoorlijke boete krijgen als je dit doet.
Er zijn genoeg dingen om met de hond te doen. Als je het geld voor een cursus te duur vind kan je eens in de winkel zoeken naar een boek voor wat kunstjes met de hond te oefenen, deze kosten vaak hoogstens 15 euro.
Iets anders wat mijn vader wel eens deed voor zijn beweging is een half uurtje (ligt er natuurlijk ook aan wat voor een hond je hebt) met de hond fietsen. Je moet wel niet te snel fietsen, de hond moet gewoon heel rustig naast je lopen dus niet rennen (dit kan wel een klein stukje, maar het is absoluut niet fijn voor de hond als je dit lang doet).
Verder kan je zoals al gezegd is een lange lijn kopen voor de hond zodat hij toch iets meer vrijheid heeft.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Een andere hond?
BueBerry
27 26-07-2013 20:39
Flora & Fauna Hond dilemma.
Verwijderd
7 13-01-2010 18:43
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #118
Pruts0r
494 17-01-2008 22:06
Verhalen & Gedichten [Verhaal] R de piratenhond
Verwijderd
23 12-11-2004 10:49
Psychologie druk van de ketel halen
gothicje
7 10-07-2003 11:11
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De herschepping van Christus.
Verwijderd
10 21-12-2002 13:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.