Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2008, 20:02
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Zou het denk je mogelijk zijn om in deze westerse consumptiemaatschappij af te zien van het willen en hebben van een partner?
Kun je in dit levenswereldje gelukkig zijn zonder mee te doen aan die verleidingen en seksuele spelletjes?

en zijn er naast het feit dat het hebben van relaties in allerlei media gepromoot wordt of bestempeld als iets dat hoort bij een gezond leven eigenlijk goede argumenten om een dergelijke liefdesrelatie aan te gaan?

Verder:

Is het eigenlijk mogelijk om wanneer je eenmaal één keer bevredigend geslachtsgemeenschap hebt gehad die wil tot seks ooit nog opzij te schuiven?

kortom, als je eenmaal begint aan het spel van neuken en sexueel vermaak.. kun je dan nog wel met een goed gevoel een leven leiden zonder..?
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2008, 20:21
Verwijderd
Ja, natuurlijk is dat mogelijk. Ik zie er de meerwaarde alleen niet zo van in, neuken is nu eenmaal leuk.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 22:26
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
als je nu plotsklaps niet meer je mobiel zou kunnen gebruiken zou je je daar toch ook de rest van je leven aan blijven storen?

dan lig je over een half jaar in de kreukels na een aanrijding en wil je graag de belangrijkste persoon in je leven of je moeder bereiken om te vertellen dat je je benen niet voelt en bang bent dat er iets ernstig mis met je is.. en je hulp nodig hebt.
let dit is een voorbeeld, er zijn veel meer voorkomende dingen te noemen waarom je iemand op afstand graag snel zou willen spreken. (alleen heb je dus geen mobiel, want bellen bestaat niet meer)

eenmaal seksueel contact met een leuke partner gehad.. wil je dan niet in je verdere leven ook de beschikking hebben tot zo'n intiem betrokken iemand in je leven?
mist er dan niet altijd iets wat je toch wel graag zou willen? iets dat je gehad hebt en zo fijn was.. maar je doet er niet meer aan en hebt zoiets (en zal het) niet meer tot je beschikking (hebben) .
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 22:33
Verwijderd
Ook als je geen seksueel contact hebt gehad wil je dat, tenzij je aseksueel bent, ook nog, dus je vergelijking is niet echt valide.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 22:43
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
je wilt sowieso een seksuele partner..
maar het gaat er dus om wanneer je al bevredigende seks hebt gehad met een relatiepartner.
dat gaat wat verder dan geslachtsgemeenschap met een vrouw van lichte zeden lijkt me?

een lichamelijke connectie met iemand die dat zonder financiele of materiele redenen met jou wil(de) en andersom.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 22:54
Verwijderd
Je punt ontgaat me even.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 23:07
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
neuken met zomaar iemand is één ding, neuken met iemand waar je een 'band' mee hebt is niet hetzelfde, lijkt me?
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 23:43
Verwijderd
Dat is waar, maar wat heeft het nu precies met je oorspronkelijke punt te maken?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 23:53
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
eenmaal seks gehad met iemand waar je band mee hebt?
wil je toch niet meer onder doen voor dat en zijn je verwachtingen en lusten groter geworden?
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 23:56
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Jou lijkt een hoop.
waarneming: mensen hebben de neiging een levenspartner op de kop te tikken
waarneming: mensen beweren hier gelukkig van te worden
waarneming: er zijn mensen die hun hele leven zonder partner leven.
waarneming: veel mensen beweren verdrietig te zijn of zouden zijn zonder partner

antwoord op jou eerste vraag: ja, je kunt zonder partner door het leven gaan
vervolg: maar mensen achten het niet wenselijk om partnerloos te blijven, blijkbaar verlaagt zo'n keuze dus in zekere zin iemands potentiele levensgeluk.

waarneming: mensen zeggen hun geluk uit meer te putten dan uit alleen maar seks.

antwoord op jou tweede vraag: ja, je kunt dus ook gelukkig zijn zonder seks.
vervolg: dat jij het hebben van een partner in devraagstelling reduceert tot verleiding+seksspelletjes acht ik toch bedroevend

jou derde vraag: is er een argument om een relatie aan te gaan met iemand?
ik heb daar geen antwoord op, mijn enige argument voor mijn relatie is dat ik het wil. wetenschappen en religies hebben er ook een mening over, dingen met hormonen en soortbehoud of lotsbestemmingen en heilige instituties ofzo, maar die 'argumenten' hebben allemaal geen rol gespeeld in mijn keuze voor mijn vriendin.

vraag vier: laten we allen gespannen het niewste eo programma '40 dagen zonder seks' volgen, en we komen er achter.

imho de netto informatievergroting die dit topic gaat opleveren: nul
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 00:13
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
geen hormonen in het spel bij je relatie?
weet je dat zeker?

en dat iets blijkbaar het potentiele levensgeluk vermindert naar aanleiding van het natuurlijk handelen van mensen zegt opzich toch niets?
hoe weet je of onze natuur gelijk heeft?
onze natuur zorgt er net zozeer voor dat we sneller dood gaan, risico's nemen, veel inspannen (en daarmee sneller je lichaam laten slijten) om een partner of meerdere partners te vinden.
de rustige, ingetogen manier waarop bijv boeddhisten leven zorgt voor een hogere kans op een langere, minder letsel oplopende levensgang..

maarja je ziet dit nog het beste in de directe natuur.. beesten die vechten om vrouwtjes, waarbij er soms zelfs komen te overlijden aan wonden (noem maar op)

verder: heb je ooit van het biosphere project gehoord?

btw dat sommige mensen misschien in hun partner ook bijv het beste maatje en of soulmate vinden is ook een onderwerp apart.

overigens als ik over partner spreek dan doel ik op natuurlijke selectie en het daarbij voortkomen van onderlinge relaties tussen dieren.
die overwegend seksueel georienteerd zijn, nl het pogen tot voortplanten.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~

Laatst gewijzigd op 09-01-2008 om 00:24.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 00:22
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
geen hormonen in het spel bij je relatie?
weet je dat zeker?
je begrijpt (of leest) niet wat ik zeg. Ik heb vertrouwen in de wetenschap en denk dus inderdaad zeker te weten dat hormonen mij naar mijn vriendin hebben gedreven.

dat was je vraag niet

je vraag ging over evetuele argumenten voor een relatie. argumenten hebben niets te maken met de getermineerde wereld van hormoontjes en chemische reacties.

wat ik zei, is dat ik in mijn keuze voor mijn vriendin, voor zover ik die keuze maakte, dus tijdens het actieve denkproces - want dát het domein waar argumenten een rol spelen - dáárbij heb ik geen moment gedacht over hormonen .
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 00:31
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
en dat iets blijkbaar het potentiele levensgeluk vermindert naar aanleiding van het natuurlijk handelen van mensen zegt opzich toch niets?
hoe weet je of onze natuur gelijk heeft?
onze natuur zorgt er net zozeer voor dat we sneller dood gaan, risico's nemen, veel inspannen (en daarmee sneller je lichaam laten slijten) om een partner of meerdere partners te vinden.
de rustige, ingetogen manier waarop bijv boeddhisten leven zorgt voor een hogere kans op een langere, minder letsel oplopende levensgang..

maarja je ziet dit nog het beste in de directe natuur.. beesten die vechten om vrouwtjes, waarbij er soms zelfs komen te overlijden aan wonden (noem maar op)

verder: heb je ooit van het biosphere project gehoord?

btw dat sommige mensen misschien in hun partner ook bijv het beste maatje en of soulmate vinden is ook een onderwerp apart.
dat zegt wel wat, dat zegt dat mensen graag een partner willen, en dat is werkelijk alles wat er eigenlijk te zeggen valt.
feitelijk is er helemaal geen sprake van argumenten, want iedereen heeft de neiging. dat is geen kwestie van het gelijk van de natuur. het ís zo. dat is een waarneming, een uitgangspunt.

jij vraagt naar argumenten voor een fundament, een basis die ons in staat stelt om uberhaubt naar argumenten voor wat dan ook te vragen. nu is er vanalles te betwijfelen aan waarnemingen, maar je kunt er geen argumenten op vragen. je kunt niet vragen: "geef nu eens een goed argument voor het feit dat bomen een andere kleur hebben dan tomaten" Die waarneming is totaal niet onderhevig aan onze rechtvaardigingscontext van argumenten en redenen. op die waarneming gaan we juist bouwen: "dat ding heeft niet de kleur van een boom, dat is een (zwak, maar welliswaar toch een) argument om te veronderstellen dat dat ding een tomaat is"

zoals gezegd: er is van alles op en aan te merken aan deze zeer simplistische schets van kennisvorming, maar ik hoop dat het illustreert wat voor fout je maakt.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 00:44
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
hoezo een waarneming.
ben je er niet zeker van dat relaties echt zijn? dat mensen bestaan? dat dit allemaal echt is?
ik zie het niet als een waarneming, maar als feit.
relaties zijn echt, mensen neuken echt met elkaar en planten zich echt voort.

daar kun je toch wel bij vragen wat voor eventuele nuttige redenen er zijn om zo'n relatie aan te gaan en dus te neuken (en eventueel voortplanten)

en daar moeten toch wel antwoorden op te vinden zijn.. of niet als er geen nuttige redenen bestaan. (naast het bevredigen van onze instincten natuurlijk)

maar wil je dan zeggen dat we niet moeten twijfelen aan onze instincten?
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 00:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kun je in dit levenswereldje gelukkig zijn zonder mee te doen aan die verleidingen en seksuele spelletjes?
Nee. Men heeft nu eenmaal hormonen die zo nu en dan genoegdoening eisen.

Citaat:
daar kun je toch wel bij vragen wat voor eventuele nuttige redenen er zijn om zo'n relatie aan te gaan en dus te neuken (en eventueel voortplanten)
Overlevingskans van de kinderen. Dat is tevens de reden dat hormonale verliefdheid na een jaar of vijf stopt, tegen die tijd kunnen kinderen enigsinds met de groep meekomen.
Citaat:
maar wil je dan zeggen dat we niet moeten twijfelen aan onze instincten?
Niemand zal zoiets beweren, maar men moet tevens niet vergeten dat alle instincten destijds om een verrekt goede reden ontstaan zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 00:57
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
het voortbestaan van de soort toch (t liefst in de vorm van eigen genen)?
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 14:00
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
hoezo een waarneming.
ben je er niet zeker van dat relaties echt zijn? dat mensen bestaan? dat dit allemaal echt is?
ik zie het niet als een waarneming, maar als feit.
relaties zijn echt, mensen neuken echt met elkaar en planten zich echt voort.

daar kun je toch wel bij vragen wat voor eventuele nuttige redenen er zijn om zo'n relatie aan te gaan en dus te neuken (en eventueel voortplanten)

en daar moeten toch wel antwoorden op te vinden zijn.. of niet als er geen nuttige redenen bestaan. (naast het bevredigen van onze instincten natuurlijk)

maar wil je dan zeggen dat we niet moeten twijfelen aan onze instincten?
ja inderdaad, mensen hebben relaties
ik noemde dat een waarneming, omdat ik het om me heen waarneem. je kunt het ook een feit noemen als je wilt. dat is het punt dat ik je op het eind wil duidelijk maken: waarnemingen vormen de feiten waarmee we argumenteren, en voor die feiten zijn geen argumenten

kijk, jij zit net zo lang te zeuren tot iemand zegt: het argument voor een relatie is hormonaal. maar zo zit het niet in elkaar. hormonen zijn wellicht de oorzaak van het bestaan van relaties, maar oorzaken en argumenten zijn totaal verschillende dingen. oorzaken hebben betrekkening op het natuurdomein, argumenten hebben betrekking op het cultuurdomein, zou je kunnen zeggen.

de moraal van het verhaal is dat je woorden totaal uit hun verband rukt, en husselt tot een of ander vaag verhaaltje. nu heb je het weer over het bevredigen van instincten. ik kan wel bedenken wat je bedoelt, maar je slordig taalgebruik lijkt er op te wijzen dat je geen enkele notie hebt van de betekenis van de termen die je gebruikt, en dat tast je geloofwaardigheid voor mij nogal aan.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 14:34
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
ok ik heb geen zin meer in deze discussie met je.
en k vind dat je wel mag toegeven dat de fail dus niet alleen bij mij ligt.. maar dat discussieren tussen ons gewoon vrijwel onmogelijk is omdat we elkaar op één of andere manier niet goed vallen..
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-01-2008, 15:52
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
ok ik heb geen zin meer in deze discussie met je.
en k vind dat je wel mag toegeven dat de fail dus niet alleen bij mij ligt.. maar dat discussieren tussen ons gewoon vrijwel onmogelijk is omdat we elkaar op één of andere manier niet goed vallen..
die een of andere manier is dat jij het vertikt woorden naar hun betekenis te gebruiken
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 16:55
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
tis altijd het makkelijkst om de schuld bij de ander te leggen.
maarja gooi maar een slotje op dit topic, t gaat toch niet meer over het onderwerp.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 19:59
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
tis altijd het makkelijkst om de schuld bij de ander te leggen.
maarja gooi maar een slotje op dit topic, t gaat toch niet meer over het onderwerp.
Ik breng mijn probleem met jou onder woorden, ik wil geenszins zeggen dat dat hét probleem is, en 'de schuld' daarmee bij jou ligt. Mijn probleem met jou staat wat mij betreft ook geen discussie in de weg, maar is er juist een aanleding tot, dat moge blijken uit onze talloze discussies

ik sluit het topic in ieder geval niet, mogelijk dat iemand anders wel wat kan met je vragen.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 12-01-2008, 16:37
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik denk dat het allemaal wel kan, je ziet genoeg mensen zonder partner en die ook gelukkig zijn. Op dat punt ben ik het met JaJ eens.

Maar je ziet minder mensen die in hun eentje gelukkig kunnen zijn als ze eenmaal mee hebben gedraaid in het seks&relatie leven. Maar ik denk dat het toch wel kan. Het is nogal drastisch om te zeggen dat je nooit gelukkig kunt zijn zonder relatie ook al heb je er al een gehad. Zeg nooit nooit.

Maar goed je hele leven alleen maar gelukkig zijn lijkt me toch onmogelijk, je zit nu eenmaal met emoties en soms gebeurt er wel eens iets dat niet leuk is. Ik denk alleen niet dat mensen die geen relatie hebben per definitie ongelukkig worden omdat ze geen relatie hebben. Ze kunnen ook ongelukkig worden om andere redenen.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 09:33
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik denk dat het wel mogelijk is om (redelijk) gelukkig te leven zonder relatie en seks. Ik zou alleen niet weten waarom je dat zou willen. Omdat het willen leven zonder seks en liefde een negatieve waarde zou toekennen aan het toelaten van die dingen in je leven.

Jezelf een leven zonder de belangrijkste pilaren van menselijk instinct is alleen waardevol als er na dit leven nog een leven zou komen. Ik heb nooit enige aanwijzing gezien dat dit bestaat en daarom is voor mij dit leven het leven waarin ik lol moet hebben. Natuurlijk wordt je ouder als je jezelf opsluit in een meditatief leven, maar ik denk dat je minder gelukkig zal leven, zeker als je weet wat je mist.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 11:45
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Ik denk dat het wel mogelijk is om (redelijk) gelukkig te leven zonder relatie en seks. Ik zou alleen niet weten waarom je dat zou willen. Omdat het willen leven zonder seks en liefde een negatieve waarde zou toekennen aan het toelaten van die dingen in je leven.

Jezelf een leven zonder de belangrijkste pilaren van menselijk instinct is alleen waardevol als er na dit leven nog een leven zou komen. Ik heb nooit enige aanwijzing gezien dat dit bestaat en daarom is voor mij dit leven het leven waarin ik lol moet hebben. Natuurlijk wordt je ouder als je jezelf opsluit in een meditatief leven, maar ik denk dat je minder gelukkig zal leven, zeker als je weet wat je mist.
misschien dan tenzij dat, die ene keer dat je seks had, dat vreselijk was, om wat voor reden dan ook.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 15:12
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Ik denk dat het wel mogelijk is om (redelijk) gelukkig te leven zonder relatie en seks. Ik zou alleen niet weten waarom je dat zou willen. Omdat het willen leven zonder seks en liefde een negatieve waarde zou toekennen aan het toelaten van die dingen in je leven.

Jezelf een leven zonder de belangrijkste pilaren van menselijk instinct is alleen waardevol als er na dit leven nog een leven zou komen. Ik heb nooit enige aanwijzing gezien dat dit bestaat en daarom is voor mij dit leven het leven waarin ik lol moet hebben. Natuurlijk wordt je ouder als je jezelf opsluit in een meditatief leven, maar ik denk dat je minder gelukkig zal leven, zeker als je weet wat je mist.
wat mis je dan als je niet aan een seksuele relatie doet?
overigens ben ik het niet met je eens dat je er een leven na dit leven op moet na laten als voorwaarde van meerwaarde van een innerlijk georieenteerd leven.

hoewel ik sowieso niet snap waarom mensen een volgend leven zouden willen..
das eigenlijk niet veel anders dan het willen van oneindig leven.
en wie wil er in godsnaam voor een eeuwigheid op deze aardbol blijven slapen en opstaan.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~

Laatst gewijzigd op 14-01-2008 om 15:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2008, 15:12
Verwijderd
Citaat:
wat mis je dan als je niet aan een seksuele relatie doet?
Seks.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 15:40
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Seks.
en wat is de meerwaarde van seks?
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 15:59
Verwijderd
Citaat:
en wat is de meerwaarde van seks?
Het is leuk.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 16:03
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Het is leuk.
zoveel dingen zijn leuk
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 16:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
en wat is de meerwaarde van seks?
Niemand die er ervaring mee heeft zou die vraag stellen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 16:21
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Niemand die er ervaring mee heeft zou die vraag stellen.
ik heb geen ervaring en stel m wel..
dus dan moeten mensen met ervaring maar antwoord geven.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 16:33
Verwijderd
Citaat:
zoveel dingen zijn leuk
Klopt, maar seks is ook nog eens gratis.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 16:37
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Klopt, maar seks is ook nog eens gratis.
een meid voor je winnen en bij je houden kosten aardig wat geld en inspanning.

zelfs in het geval dat je te maken hebt met een onderdanig meisje die bijna alles doet wat je van haar vraagt.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 19:02
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Als het goed is krijg je ook dingen terug.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 19:09
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
een meid voor je winnen en bij je houden kosten aardig wat geld en inspanning.

zelfs in het geval dat je te maken hebt met een onderdanig meisje die bijna alles doet wat je van haar vraagt.
seks kost sowieso inspanning?
Mijn relatie heeft trouwens verdorie geen upkeep die betaald moet worden. Mijn meisje heb ik niet met centen voor me gewonnen.

dat er andere dingen zijn die leuk zijn, doet overigens niets af aan het feit dat seks leuk is, en tast de meerwaarde van seks hebben dus verder niet aan ofzo. ik weet niet of je nou echt aan het beweren was van wel, maar ik zeg het maar even.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 23:10
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Als het goed is krijg je ook dingen terug.
hoe bedoel je?

Citaat:
JaJ schreef:
seks kost sowieso inspanning?
Mijn relatie heeft trouwens verdorie geen upkeep die betaald moet worden. Mijn meisje heb ik niet met centen voor me gewonnen.

dat er andere dingen zijn die leuk zijn, doet overigens niets af aan het feit dat seks leuk is, en tast de meerwaarde van seks hebben dus verder niet aan ofzo. ik weet niet of je nou echt aan het beweren was van wel, maar ik zeg het maar even.
mwah inspanning, hormoontjes genoeg die je wel stimuleren om lekker van kant te gaan.
daarnaast goed voor je conditie en hele bloedsomloop in je lichaam.
vraag me eigenlijk af of het ook in positieve zin activiteit in je hersenen stimuleert of deze juist uitput zonder geestscomplementerend resultaat.

en sorrie als ik je persoonlijk raak, een vriend zei ook al tegen me.. 'tis wel zo dat die centen minder van belang zijn als je bezig bent met voldoenende seksuele activiteiten of andere egostrelende danwel (zelf-)statusverrijkende activiteiten.'
(hij zei t in andere woorden, mind you)
maar je wilt toch niet ontkennen dat wat centen nodig zijn om een relatie succesvol in stand te houden?

ook al heb je genoeg goed & gezond voedsel voor de komende 50 jaar, als je geen geld hebt, geld verdient (of kunt verdienen door bijv fysieke gebreken) of bijv delen van die voedselvoorraad omruilt voor geld (of simpwel wel geld hebt maar niet wilt gebruiken/uitgeven).. dan is het echt een enorm moeilijke taak om een relatie vol te houden.

geld is nodig om activiteiten te ondernemen voor jezelf (indirect) en je partner en jij samen. (direct)
doe je die activiteiten niet, ivb met geldgebrek of gierigheid tsjaa.. dan ga je een zware relationele tijd tegemoet.. als je al uberhaupt iemand weet te vinden voor een relatie.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-01-2008, 00:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ik heb geen ervaring en stel m wel..
dus dan moeten mensen met ervaring maar antwoord geven.
Ik kan een lang verhaal houden over emoties, verbondenheid, hormonen en stress, maar om een lang verhaal kort te maken is de beste manier om dat uit te leggen dat je het zelf een keer ervaart.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 00:16
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Ik kan een lang verhaal houden over emoties, verbondenheid, hormonen en stress, maar om een lang verhaal kort te maken is de beste manier om dat uit te leggen dat je het zelf een keer ervaart.
ik weet niet of ik dat wel wil..
besides er moet toch iemand zijn die de ervaring van het hebben van een relatie mist en de ervaring van het alleen zijn meester is.

k vraag me eigenlijk af hoe de wereld zou zijn/lopen als elke er toe in staat zijnde individu vanaf bijv tenminste het 18e levensjaar een partner heeft gehad.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 00:23
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
hoe bedoel je?


mwah inspanning, hormoontjes genoeg die je wel stimuleren om lekker van kant te gaan.
daarnaast goed voor je conditie en hele bloedsomloop in je lichaam.
vraag me eigenlijk af of het ook in positieve zin activiteit in je hersenen stimuleert of deze juist uitput zonder geestscomplementerend resultaat.

en sorrie als ik je persoonlijk raak, een vriend zei ook al tegen me.. 'tis wel zo dat die centen minder van belang zijn als je bezig bent met voldoenende seksuele activiteiten of andere egostrelende danwel (zelf-)statusverrijkende activiteiten.'
(hij zei t in andere woorden, mind you)
maar je wilt toch niet ontkennen dat wat centen nodig zijn om een relatie succesvol in stand te houden?

ook al heb je genoeg goed & gezond voedsel voor de komende 50 jaar, als je geen geld hebt, geld verdient (of kunt verdienen door bijv fysieke gebreken) of bijv delen van die voedselvoorraad omruilt voor geld (of simpwel wel geld hebt maar niet wilt gebruiken/uitgeven).. dan is het echt een enorm moeilijke taak om een relatie vol te houden.

geld is nodig om activiteiten te ondernemen voor jezelf (indirect) en je partner en jij samen. (direct)
doe je die activiteiten niet, ivb met geldgebrek of gierigheid tsjaa.. dan ga je een zware relationele tijd tegemoet.. als je al uberhaupt iemand weet te vinden voor een relatie.
Ik heb de afgelopen tijd serieus amper geld uitgegeven aan relationele activiteiten. volgens jou is mijn relatie dus ongezond?
er zijn dingen die aan mijn relatie relateren die geld kosten: soms gaan we iets doen, soms werkt mijn ov niet dus moet ik een kaartje kopen. de laatste tijd heb ik dus echter maar weinig geld uitgegeven. of dat komt doordat we de hele dag bezig zijn met egostrelende activiteiten (die trouwens niet zo gratis zijn als kazet beweert, als je geen kinderen wil), is jou zaak niet, maar ik kan je nog wel toevertrouwen dat wij ondanks de blijkbaar gebrekkige cashflow een goede relatie hebben hoor, en dat we geen grote moeite hebben die in stand te houden.


(aan mijn vriendin, die dit vast wel weer leest: als ik niet genoeg uitgeef, dan spijt me dat want ik hou echt echt echt van je, maar aan de andere kant, ik zal later wel aan de baan moeten, dus dan maak ik dat goed, ok? <3
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 00:25
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
ik weet niet of ik dat wel wil..
besides er moet toch iemand zijn die de ervaring van het hebben van een relatie mist en de ervaring van het alleen zijn meester is.

k vraag me eigenlijk af hoe de wereld zou zijn/lopen als elke er toe in staat zijnde individu vanaf bijv tenminste het 18e levensjaar een partner heeft gehad.
iedereen is al ooit alleen geweest, dus die kennis bestaat sowieso. is het niet een lovenswaardiger streven om de ontwikkeling van ieder te promoten, en ieder de kennis van het samen zijn te geven?
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 00:34
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
iedereen is al ooit alleen geweest, dus die kennis bestaat sowieso. is het niet een lovenswaardiger streven om de ontwikkeling van ieder te promoten, en ieder de kennis van het samen zijn te geven?
in het alleen zijn ontwikkel je je ook, alleen weer anders anders dan dat de verschillende samenzijnders of ex-samenzijnders zich ontwikkelen.

maarja ik spreek en zie genoeg samenzijnders om daar ook wel van te leren,
dat vind ik iig voorlopig genoeg.

maarja mij proberen te overtuigen om een dergelijke weg in te slaan is een verloren zaak. ik handel uit zelfbescherming, en pas als ik me veilig voel ben ik bereid me te begeven op zulke ontdekkingstochten.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 09:52
Verwijderd
Citaat:
tis altijd het makkelijkst om de schuld bij de ander te leggen.
maarja gooi maar een slotje op dit topic, t gaat toch niet meer over het onderwerp.
JaJ heeft volkomen gelijk; je brabbelt maar wat af maar je punten zijn niet doordacht en je redenatiestijl is zeer onhelder.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 09:55
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
in het alleen zijn ontwikkel je je ook, alleen weer anders anders dan dat de verschillende samenzijnders of ex-samenzijnders zich ontwikkelen.

maarja ik spreek en zie genoeg samenzijnders om daar ook wel van te leren,
dat vind ik iig voorlopig genoeg.

maarja mij proberen te overtuigen om een dergelijke weg in te slaan is een verloren zaak. ik handel uit zelfbescherming, en pas als ik me veilig voel ben ik bereid me te begeven op zulke ontdekkingstochten.
het is niet alsof iemand hier probeert je over te halen op zoek te gaan hoor. als jij single wilt blijven, is daar vast een goede reden voor.

maar ik kan niet goed begrijpen hoe je dan wel denkt beweringen te kunnen doen over de gezondheid van een relatie en over hoeveel inspanning of geld ddie kost. jij kiest ervoor de kennis van een relatie niet te hebben, dat zeg je verschillende malen nu, maar hou het daar dan ook bij, en doe niet alsof je weet hoe het zit, bot gezegd
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 12:24
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Mijn vriendin kost geen geld.

Jij (Inanis)ziet seks als een goedkope, lage vorm van vermaak. Iets waar je je voor moet schamen. Een instinct waar je niet aan toe hoort te geven. Ik denk dat dat fout is. Voor mij is seks meer dan alleen maar een fysieke behoefte, het is voor mij een uiting van liefde. En het uiten van liefde, in wat voor vorm dan ook, geeft een fysieke en psychologische bevrediging die je in geen enkele andere activiteit kan vinden.

Als jij zo graag je die bevrediging wil ontzeggen en een 'gelukkig' leven wil leiden zonder deze elementaire dingen, dan moet je het zelf weten. Ik denk alleen dat je je heel erg eenzaam en ongelukkig zou voelen erdoor, want het gaat in zijn geheel tegen jouw 'wezen' in.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 13:21
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
JaJ heeft volkomen gelijk; je brabbelt maar wat af maar je punten zijn niet doordacht en je redenatiestijl is zeer onhelder.
als je het nog zou onderbouwen zou ik dit misschien nog op prijs stellen.
nu voel ik me alleen maar beledigd, maarja dat is ook waar het op lijkt (een belediging)

ga vooral door, verwacht alleen niets goeds van mijn kant.

@JaJ: ik doe geen dieper gaande beweringen of claims die een mens enkel zou kunnen weten als hij/zij een vaste relatie heeft ervaren.
als je me echt zo nodig onderuit wilt halen en overhalen om me niet bezig te houden met dit onderwerp (ivb met dat ik dus nog niet bereid ben om een relatie aan te gaan)
geef dan ook met duidelijke verwijzingen naar mijn uitspraken en voorbeelden aan waarom ik niet weet waar ik over praat..

ik bedoel, ik kan ook wel roepen.. je bent geen alleenling, dus hoe kun je meepraten met andere alleenlingen? je weet immers niet hoe het zou zijn geweest als je altijd alleen gebleven was.
(met alleenlingen doel k dus op mensen die geen echte relatie hebben gehad en of seks met een meisje uit persoonlijke kringen)

@kitten: als je hard genoeg roept dat jij in mijn positie je eenzaam en ongelukkig zou voelen.. misschien dat ik het dan nog eens ga geloven.
maarja je zei eerder al, er zijn diverse redenen waarom iedereen zich wel eens eenzaam en ongelukkig voelt..
ik heb een dieperliggende gedachte van eenzaamheid die voortkomt uit het feit dat ik me in sommige opzichten niet helemaal normaal voel,
en ik zou me zelfs ongelukkig kunnen gaan voelen, puur omdat jullie hier allemaal niet kunnen begrijpen waarom ik af zou willen zien van sociaal contact met meiden.

maar eerlijk, ik heb me nooit zomaar eenzaam gevoeld omdat ik geen relatie heb.
hoogstens als ik andere stelletjes bezig zag en de jaloezie in me opdoemde of een meisje tegenkwam die ik leuk vond, maar waarbij ik te koppig was om stappen te ondernemen.

enfin, jaloezie en lusten.. simpele menselijke trekjes, niets dat ik niet aan kan.
ik hou me wel vast aan mijn principes en waarden, en of ik daar 'ver' mee kom in deze wereld is niet belangrijk voor me, zolang ik maar trots ben op mezelf.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~

Laatst gewijzigd op 15-01-2008 om 13:42.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 16:12
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
hoe bedoel je?
Nou, zij kan ook wel eens wat voor jou kopen. Doet mijn vriendin in ieder geval wel.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 17:02
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Nou, zij kan ook wel eens wat voor jou kopen. Doet mijn vriendin in ieder geval wel.
financieel heb je daar weinig aan, nja marktplaats, ebay of weet ik het wat is een optie
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 17:11
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
enfin, jaloezie en lusten.. simpele menselijke trekjes, niets dat ik niet aan kan. ik hou me wel vast aan mijn principes en waarden, en of ik daar 'ver' mee kom in deze wereld is niet belangrijk voor me, zolang ik maar trots ben op mezelf.
Ik vind het nogal wat als je de belangrijkste, fundamentele dingen die je een mens maken wil afwijzen alleen maar omdat je vind dat je zonder relatie gelukkig moet zijn. Ik bedoel je moet het helemaal zelf weten, maar ik snap niet dat je het jezelf wil onmogelijk maken. Sterker nog: je hebt geen ervaring met het odnerwerp, maar toch wil je er fundamentele beslissingen er over nemen.

Sterker nog, door hier te posten en wat je zegt maak je al duidelijk dat je behoefte hebt aan (h)erkenning/liefde over dit onderwerp dat je duidelijk theoretisch nogal bezig houdt.

Iemand die van zichzelf niet bezig houdt met relaties, kan het nu ook geen donder schelen wat wij er over zeggen. Als je zegt dat je zelf niet normaal voelt en/of bent, dan kan het best zijn dat dat zo is, maar dan moet je ons het niet kwalijk nemen dat we er van uit gaan dat je net zo als alle andere mensen op diepgaand menselijk contact reageerd.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 18:05
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
nja laat ik het zo stellen,
ik wil eerlijkheid..
mensen niet alleen maar de goeie punten van een relatie horen opdreunen, maar ook de negatieve kanten aan kaarten.
tot nu toe lukt dat niet echt, en ik snap niet waarom.

en ik voel me soms niet normaal omdat de meeste mensen om me heen en op t inet op een meer collectieve, algemeen geaccepteerde manier naar dit soort onderwerpen kijken.. en ik er vrijwel altijd al een andere kijk op heb gehad.
toen ik jonger was verheerlijkte ik relaties en liefde zowat.. gewoon als een gevoelsmatig geweldig iets waarbij je met de ander gewoon samen kon zijn en je eventjes alle lasten van je schouders had en nergens zorgen over hoefde te maken.
alleen dat bleek wel een verregaande illusie, weinig mensen staan open voor zo'n spirituele afwezige-instelling. en meiden bleken ook complexer dan dat.. ze alleen nieuwsgierig aankijken werkte op manieren averechts en een verhaal beginnen over geestelijke connectie enzo gaat je ook weinig goeds doen.

na wat ik gezien, ervaren en besproken heb op dat gebied ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat het aangaan van een relatie zo'n beetje neerkomt op een soort paringsdans.. zonder bijzondere meerwaarde op geestelijk niveau.
en dat is niet wat ik zoek, ik zoek mensen waarmee ik me geestelijk kan identificeren.
er zijn jongens waarbij ik dat heb gevonden.. bij meiden echter zijn het altijd lust-achtige gevoelens van mijn kant of die van de meid die een gevoelsmatig geestelijke band in de weg staan.

eigenlijk zoals ik t ervaar gaat het zo.. of de meid ziet je als een leuke jongen om tevriend mee te zijn (dat varieert van te weinig seksuele aantrekkingskracht (van fysiek tot karakter en levensstijl) tot onzekerheid van de kant van de meid)
of de meid ziet je als de jongen waar ze mee wil gaan (wat vaak neerkomt op obsessie-achtige trekjes.. overdreven hoge verwachtingen en een drang om je te laten zien hoe bijzonder of interessant ze wel niet is)

in het eerste geval speelt het probleem dat het bevriend zijn met een meid van aardig weinig waarde is,
opt moment dat een single meid waar je vriendschappelijk mee omgaat een jongen heeft gevonden die ze heel leuk vindt of zelfs verliefd op is.. dan zal je vriendschap daar voor een goed deel onder te leiden hebben, omdat de meid weinig oog meer heeft daarvoor. (begin niet over uitzonderingen, die heb je altijd en overal lijkt wel.. zelfs in de meest bizarre situaties)

in het tweede geval heb je te maken met een meid die nauwelijks meer helder nadenkt, maar zich dus juist door haar gevoelens en vage ingebeelde gedachtes laat leiden.
tis egostrelend als een meid je leuk vind of zelfs verliefd op je is.. maar het maakt een meid ook minder interessant en soms behoorlijk irritant als je er ff geen behoefte aan hebt.

de gulden middenweg ben ik nog niet echt tegengekomen. nja oudere vrouwen zijn vaak wat meer open minded.. en een stuk beter in relativeren en het aanhouden van reele verwachtingspatronen.
alleen tsja.. seksuele aantrekkingskracht is hier een sterk punt meestal net als de eigen leeftijd, levenservaring en maatschappelijke status/positie.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 20:04
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Dan ga ik even heel erg straigh-line zijn hier: Ervaar het eens. Ik herken je helemaal niet in wat je hier zegt. Perfectie bestaat niet en het is juist onze menselijkheid dat het leven zo leuk maakt. Natuurlijk betekend dat dat een relatie nooit alleen maar rozegeur en maneschijn is, maar ik durf te zeggen dat ik dieper 'geestelijk' (niet dat die bestaan, maar for the sake of the argument) ben verbonden met mijn vriendin dan zelfs met mijn ouders of wie dan ook.

Ik denk dat je nog niet de leeftijd en de ervaring hebt om wat je daar zegt echt te staven, en dat is wat andere mensen ook zeggen. Ik denk sterker nog dat zelfs je taalgebruik al aangeeft waar je fout zit. Het zijn niet alleen maar 'meiden' waar je mee omgaat. Mijn vriendin is toch echt wel het woord 'meisje' voorbij en gedraagd zich niet als een of andere slet die je alleen maar wil neuken.

Juist al die aspecten van je leven delen en echt in iemand opgaan zal je de mogelijkheid geven om die last waar jij het over hebt even van je schouders te gooien en rustig uit te huilen bij iemand die je helemaal vertrouwd. Als je een volwassen relatie hebt, dan zul je dat vanzelf tegenkomen.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je er van? [Deel 11]
Donny must die
500 01-04-2005 18:27
Lichaam & Gezondheid abortus(kom kijken)
Girl336
72 01-05-2004 14:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.