Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2008, 15:28
Verwijderd
Dan wil ik er even bij zeggen dat dropje dit al twee keer eerder heeft gedaan. Dus het zit hem meer in dropje dan in zijn functie.
Advertentie
Oud 09-09-2008, 15:31
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Als in: hij heeft al eerder op het laatste moment zijn rol afgegeven, ook als hij wel een belangrijke rol had?
Oud 09-09-2008, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Als in: hij heeft al eerder op het laatste moment zijn rol afgegeven, ook als hij wel een belangrijke rol had?
Hij heeft al twee keer (nu twijfel ik of het twee keer in een spel was ipv twee keer) zijn rol afgestaan, iig een keer aan pippeloen en toen was hij volgens mij wolfsbane. Maar dat weet ik allemaal niet meer zeker, je kunt het opzoeken?!!!!!!!!!! Denk ik. Het is al weer een flink aantal spellen geleden (6 tot 18?)
Oud 09-09-2008, 15:34
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Weinig zin om 51 topics door te gaan zoeken als iemand het zich misschien nog kan herinneren.
Oud 09-09-2008, 15:36
Verwijderd
Dat is toch totaal niet relevant voor dit spel?
Oud 09-09-2008, 15:39
Verwijderd
Wel want als dropje altijd zo vriendelijk is om zijn plaats in het spel op te geven, dan zegt dat dus niets over zijn oninteressante rol (dorpeling) en dus niets over fizzle.

Hoewel het ondertussen niet veel meer uit maakt.
Oud 09-09-2008, 15:40
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Mwa, het zegt wel wat. Soija, Kazet en ik trokken de conclusie dat als iemand zijn rol afgeeft, hij wel geen belangrijke rol zal hebben. Als TopDrop wel ooit een belangrijke of interessante rol heeft afgestaan, is het niet zo verstandig om te hard er vanuit te gaan dat fizzle waarschijnlijk onschuldig is, omdat het afstaan van een rol dan niet zo veel zegt.
En dat grijpt weer terug op de discussie hoe zinvol het is om als dorpelingen iemand er uit te gooien waarvan je zelf denkt dat diegene onschuldig is.

EDIT: Wat kunst dus zegt.
Oud 09-09-2008, 15:41
Verwijderd
en als we weten welk spel het was, is het gek dat bijvoorbeeld kazet en/of soija er zo'n waarde aanhechten dat dropje zijn rol afstond, terwijl hij dat eerder heeft gedaan terwijl zij meespeelden.
Oud 09-09-2008, 15:52
Verwijderd
Ik hecht er niet zoveel waarde, dat zeg ik juist. VeGs is zo gefixeerd erop dat fizzle dorpeling zou zijn, erg verdacht dat ze zo voor dr opkomt.
Oud 09-09-2008, 16:38
Lethe
Lethe is offline
Ik ga mee op Fizzle.
__________________
Nice
Oud 09-09-2008, 16:41
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik het best vreemd vind dat iedereen zo vol voor Fizzle gaat nu. Goed, het is de eerste stemronde en dan kun je toch nog niet veel weten, maar ik ben het met Vegs eens dat de kans erg groot is dat Fizzle gewoon dorpeling is.

Ik blijf in elk geval bij mijn keuze voor Soija, jammer dat iedereen zo met hem meeschaapt. Denk ik.
Oud 09-09-2008, 16:52
Verwijderd
Kopmuntkip
Sherco
Sterrenmeisje

Mr Soija
Absinthe
Kazet Nagorra
VeGs

Sherco
Flyaway

Fizzle-fluffy
Mr Soija
Mutsieprutsie
Flowtje
Eye of Sauron
Kunst
AllureV
Basjeeh

Light fighter
Kopmuntkip

Mutsieprutsie
Ford Prefect

AllureV
Daboman

Fantome
Stefenootje

Stefenootje
Cherry Springs

Daboman
Light fighter

Cherry Springs
Fizzle-fluffy

Laatst gewijzigd op 09-09-2008 om 17:57. Reden: -Absynthe, +Absinthe, +Basjeeh
Oud 09-09-2008, 16:58
Verwijderd
Offtopic: Absinthe met een i i.p.v. een y
Oud 09-09-2008, 17:17
Verwijderd
Offtopic, maar ik wilde jullie even hier op wijzen.
Oud 09-09-2008, 17:51
Verwijderd
Ik vond Fizzle in de vorige ronde een beetje aandachttrekkend en nutteloos, en aangezien ik nog geen idee heb wie wolf zou kunnen zijn, stem ik nu op haar.

Spoiler
Oud 09-09-2008, 20:03
Verwijderd
Ach die eerste ronde joh. Gaat sowieso nergens over.
Oud 09-09-2008, 20:06
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Uitslag!

Het was rumoerig in huize Simpson. Iedereen had wel het een en ander gehoord over de mysterieuze verdwijningen en de geruchten dat er weerwolven aanwezig waren, en in een bijgelovige en eensgezinde stad als Springfield, waar bij het minste of geringste een angry mob ontstaat, zijn dat soort geruchten natuurlijk nog eerder aanleiding tot hommeles dan in de in de rest van de wereld. Mayor Quimby had met zijn enthousiast ontvangen oproep ‘Let us throw open the floor to wild accusations’ zelfs een heuse heksenjacht ontketend op de wolven, en het huis van de Simpsons was nu het toneel van de genoemde beschuldigingen. “Woohoo! I accuse goody Flanders!”, riep Eye of Sauron. Hij kon helaas op weinig steun van zijn stadsgenoten rekenen. “Well there must be someone here we can accuse!”, riep Kunst. Er werd angstig de kamer rondgekeken. Zelfs Cherry Springs, die aanvankelijk sceptisch was over het hele weerwolfgebeuren, maakte zich zorgen; haar kat Snowball II had ze al lang niet meer gezien, en Santa’s Little Helper gedroeg zich de laatste tijd verdacht agressief.
“Ay ay, una wolfa di wera!” riep Mr Soija terwijl de normaal zo brave hond grommend op zijn linkerangel kauwde. Ford Prefect klapte ondertussen grijzend in zijn handen. Zo’n agressieve hond zou wel een aanvulling kunnen zijn op zijn eigen hondenteam, hoewel zijn vacht ook wel geschikt leek voor een mooie bontjas. Kleding gemaakt van dieren, het liefst bedreigde soorten, was altijd al een passie van Ford geweest. Deze weerwolfinvasie was voor hem daarom een schitterende mogelijkheid: een vest gemaakt van weerwolvenbont, wie zou dat niet willen? Zelfs zijn lievelingsvest van gorilla chest zou in de kast blijven hangen als hij zoiets in zijn bezit had.
Absinthe en sterrenmeisje zagen een mogelijkheid om hun zusje Sherco eindelijk van Eye of Sauron af te helpen; zo’n dikke, stinkende, luidruchtige figuur zou prima een weerwolf kunnen zijn. De zussen wisten echter ook dat ze met het oog op hun lichaamsbeharing ook zelf snel voor weerwolven aangezien zouden kunnen worden, en besloten dus de grafsteen met de tekst ‘Eye of Sauron: we are richer for having lost him’ die ze hadden meegenomen nog maar even verborgen te houden.
Stefenootje zat op haar gitaar ‘Bark at the moon’ van Ozzy Osbourne te spelen om de avond van passende achtergrondmuziek te voorzien, maar door de hoeveelheid stronken die ze eerder die dag gerookt had raakte ze zo af en toe de concentratie kwijt en klonk haar uitvoering verdacht veel als ‘Blood roses’ van Tori Amos. Dat vond ze niet zo erg; haar muzieksmaak was toch meer de rustigere kant op gegaan sinds Springfield op de een of andere manier gefuseerd was met De Kantine.
Er waren wel meer personen in Springfield wiens persoonlijkheid opmerkelijk veranderd was sinds die botsing van universa. Zo had Dr Frink een voor zijn doen opvallend hoge sex drive gekregen en zette Lisa vaker platen op met whinende mannenstemmen dan met whinende saxofoons. Maar wat er nu met de Sqeaky Voiced Teen gebeurde, was toch wel heel opmerkelijk. Was hij voorheen nog gewoon TopDrop, nu begon hij plotseling te transformeren. Vol bewondering en puberaal ontzag keek hij naar de rondingen die plotseling op zijn kippenborst verschenen. Absinthe, expert op het gebied van alle vormen van borstgroei, dus ook plotselinge, keek geïnteresseerd zijn kant op. TopDrops gezicht vervormde en zijn beroemde rode haar veranderde in lange, blonde lokken. Toen hij een gil van angst wilde geven, merkte hij dat zijn normaal zo pieperige tienerstem een schitterend operageluid produceerde. TopDrop was fizzle-fluffy geworden! Vol verbazing keek iedereen in de kamer naar dit wonderbaarlijke schouwspel. Nu wisten ze genoeg! Iemand die zomaar van een jongen in een meisje kon veranderen, kon ook gemakkelijk in een wolf veranderen! Fizzle riep nog verschrikt uit dat ze het oneerlijk vond, maar er vormde zich al snel een angry mob en binnen enkele seconden was het arme kind gelyncht. Er verscheen echter geen wolvenhaar op haar lichaam en haar gebit nam geen angstaanjagende vormen aan. In plaats daarvan groeiden er twee witte vleugels uit haar rug. Geschrokken deinsde iedereen achteruit. Hadden ze een engel gedood? Vooral Flowtje gruwde bij de gedachte. Cherry Springs stond echter met beide benen op de grond; met weerwolven kon ze nog akkoord gaan, maar engelen bestonden toch echt niet. “It could be a mutant from the power plant.”, zei ze. “That’s preptosterous.”, zei Ford Prefect. “Everyone knows our mutants have flippers. Oops, I’ve said to much. Smithers, get the amnesia ray.”.
Fords altijd paraat staande assistent stond op het punt de revolver te trekken, maar het hoefde al niet meer; in de commotie rondom Fizzle’s overlijden was zijn opmerking niemand opgevallen. Het lijk van Fizzle werd in de tuin begraven, en de Springfielders gingen teleurgesteld weer naar binnen. Daar wist Sherco het gezelschap op te vrolijken met versgebakken koekjes, terwijl Cupido terugkeerde naar de Hemel.

1. Absinthe
2. Cherry Springs
3. AllureV
4. sterrenmeisje
5. Kazet Nagorra
6. Mr Soija
7. Basjeeh
8. VeGs
9. Mutsieprutsie
10. light fighter
11. ~~Fantôme~~
12. Eye of Sauron
13. Kunst
14. Sherco
15. Daboman
16. kopmuntkip
17. flyaway
18. Flowtje
19. Stefenootje
20. Ford Prefect
21. fizzle-fluffy (Cupido)

blauw = opgehangen

Helaas, de dorpelingen hebben een minder voordelige keuze gemaakt door de Cupido te lynchen, en die arme fizzle heeft zich helemaal voor niets druk gemaakt.
De wolven hebben tot morgen 20:30 om toe te slaan.

Ik ben benieuwd of iemand behalve Katje de referenties in het verhaal begrijpt.
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 09-09-2008, 20:07
Verwijderd
Nou, dat heeft dus lekker veel zin gehad die ruil.
Oud 09-09-2008, 20:11
Verwijderd
Okeee dus en nu, ze heeft niets gezegd dat kan leiden tot de geliefden (toch?).
Oud 09-09-2008, 20:17
Verwijderd
Ik zie niks, nee... Lekker handig van haar!
Oud 09-09-2008, 20:17
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Volgens mij heeft ze niemand beschuldigd. Alleen random op mij gestemd.

Oh, shit.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 09-09-2008, 20:53
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Dag cupido
Oud 09-09-2008, 20:53
Verwijderd
Heeft TopDrop de geliefden bepaald of heeft Fizzle dat gedaan?
Oud 09-09-2008, 20:56
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
TopDrop heeft de geliefden gekozen.
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 09-09-2008, 20:58
Verwijderd
Oké, dankjewel.

Nja, hier valt niet echt veel uit te halen, een nachtje wachten.
Oud 09-09-2008, 21:01
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Dit was nou ook weer niet de bedoeling eh ;x
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 09-09-2008, 21:14
Mutsieprutsie
Avatar van Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Hmm...niet echt handig dit
__________________
kusje!
Oud 09-09-2008, 21:15
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Jammer...

Weet Fantome trouwens dat het spel begonnen is? Ze heeft als enige geen stem doorgegeven.
Oud 09-09-2008, 21:21
Verwijderd
Beetje jammer.
Oud 09-09-2008, 21:25
Lethe
Lethe is offline
Idd, jammer dat we niets te weten zijn gekomen over de geliefdes.
__________________
Nice
Oud 09-09-2008, 22:02
Verwijderd
Het enige bekende is dat ze op CS heeft gestemd, maar dat lijkt mij random.
Oud 09-09-2008, 22:04
Lethe
Lethe is offline
Ja, of niet.
__________________
Nice
Oud 09-09-2008, 22:09
Verwijderd
Nou ja, tis wel wat ze zei.
Oud 09-09-2008, 22:10
Lethe
Lethe is offline
Er wordt hier wel meer gezegd!
__________________
Nice
Oud 09-09-2008, 22:13
Verwijderd
Stel voor, je 'valt'' op het laatste moment ''in', je ziet je bent cupido, je ziet wie de geliefden zijn en je moet meteen stemmen. Stem je dan op één van de geliefdes?
Oud 09-09-2008, 22:14
Lethe
Lethe is offline
Hm waarom niet?
__________________
Nice
Oud 09-09-2008, 22:14
Verwijderd
ik vind het eigenlijk best zielig voor fizzle dat ze zo grof is afgeslacht door ons dorpelingen. en door de verdeeldheid van de stemmen én de grote lijst met mensen die op fizzle zeggen te hebben gestemd zijn we natuurlijk weinig wijzer geworden. jammer.
Oud 09-09-2008, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Hm waarom niet?
Ik denk het wel eigenlijk.

Toch apart dat ze 'random' gaat als zij voorstaat in de stemmen en ik haar volg. Ik had verwacht dat ze op mij zou stemmen om dr hachje te redden, maar ze ging toch 'random' voor CS. Frappant.
Oud 09-09-2008, 22:29
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Zou ze dan niet twee namen noemen als ze er iets mee bedoelde?

Ik snap haar spel niet goed. Ze had al de meeste stemmen, maar niet veel meer dan Mr Soija. Met haar stem op hem had ze 5-4 kunnen maken en er moesten nog 4 mensen stemmen. Maar vervolgens stemt ze op iemand die nog geen stem heeft, zonder ook maar iets van verdediging richting zichzelf. Ze had iig kunnen proberen te overleven. Het is net alsof het haar niet uitmaakte dat ze dood ging.
Ik kan nogal moeilijk plaatsen of ze gelaten haar dood onderging en met die random stem nog vlug iemand van het stelletje verdacht wilde maken... Of dat ze gewoon niet op zat te letten.

@ TopDrop: alleen voor de zekerheid, maar heb je Fizzle laten weten wie je gekoppeld hebt?

Edit:
@ Soija: zie dat jou hetzelfde was opgevallen. Denk je dat ze nu juist wel of juist niet iets met die hint bedoelde? Want eerder zeg je dat het waarschijnlijk random is, terwijl ik uit je laatste post meer lees dat het waarschijnlijk wel iets betekent? Of ik lees het verkeerd.

Laatst gewijzigd op 09-09-2008 om 23:06.
Oud 09-09-2008, 22:35
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Fizzle-fluffy kreeg met de functie ook natuurlijk ook de kennis van de geliefden van TopDrop.
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 09-09-2008, 22:38
Verwijderd
Ik denk dat ik in haar geval of op mij of op een van de geliefdes zou hebben gestemd, dus hoewel ze zegt dat haar stem random is, denk ik dat ze het misschien toch niet zo random heeft bepaald. Maar misschien zegt het ook helemaal niks, dus ik weet het niet.
Oud 09-09-2008, 22:53
Verwijderd
ik denk eerder dat het een domme actie is geweest van haar. als ze zo graag de geliefden dood had willen hebben dan zou ze wel een verhaal hebben verzonnen over twee mensen, zodat het meteen na haar dood duidelijk zou zijn voor wie we moeten gaan. óf ze zou verstandig zijn geweest inderdaad en hebben geprobeerd te overleven, om zo later de geliefden te ontmaskeren.
beiden heeft ze niet gedaan, dus ik gok dat het eigenlijk een stommiteit is geweest om zomaar iemand te noemen. random is dan de beste verklaring, want er lijkt niet echt bij nagedacht te zijn.
Oud 09-09-2008, 22:57
Verwijderd
Ik weet het niet zo goed.
CS is iemand om nog in de gaten te blijven houden, maar ik zou haar er nog niet nu gelijk in de volgende ronde uitstemmen. De geliefden kunnen we nu nog wel even gebruiken, in een later stadium kunnen we haar er alsnog uitstemmen, als de geliefden er dan nog inzitten en we haar er nog steeds van verdenken één te zijn.

Verder vraag ik me af of Fizzle überhaupt op het idee komt om op één van de geliefden te stemmen. Het zou me niets verbazen als ze niet eens weet wat de functie van de geliefden precies inhoudt... (n.a.v. vorig spel en al haar vragen tot het einde van het spel toe)
Oud 09-09-2008, 23:04
Verwijderd
Hoezo kunnen we de geliefden gebruiken? Die zijn de vijand die er het eerst uit moet. Zo niet, dan verliezen we. Dus ik snap niet zo goed, waarom jij geliefdes zo handig vindt, tenzij uiteraard, jij zelf één van de geliefdes bent.
Oud 09-09-2008, 23:07
Verwijderd
Nou ja, geliefdes stemmen doorgaans ook tegen de wolven, die zijn er nl. makkelijker uit te werken dan de dorpelingen. Dus voorlopig kunnen we die twee extra stemmen nog wel gebruiken, toch?
Of zeg ik nu echt zoiets vreemds?
Oud 09-09-2008, 23:11
Verwijderd
Die weten ook niet wie de wolven zijn en juist als ze de wolven wegstemmen, kunnen we verliezen we.
En aan de andere kant natuurlijk de kans dat minimaal één van hen wolf is en zo sneller winnen.
Oud 09-09-2008, 23:12
Verwijderd
Misschien wel, als één van de twee wolf of verrader is. Als ze dan slim zijn, werken ze de wolven er systematisch uit, en dan kunnen we ze nog goed gebruiken.
Oud 09-09-2008, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Misschien wel, als één van de twee wolf of verrader is. Als ze dan slim zijn, werken ze de wolven er systematisch uit, en dan kunnen we ze nog goed gebruiken.
Die kans is wel erg klein.
Oud 09-09-2008, 23:16
Verwijderd
Is zo, maar dan nog denk ik dat ik er de voorkeur aan geef om eerst de wolven eruit te werken en daarna pas de geliefden. Maar goed.
Oud 09-09-2008, 23:17
Verwijderd
Voor je het weet zijn de wolven eruit voor je het merkt.

Edit: de geliefdes moeten als eerste dood, dus ik zie nog steeds geen reden om die erin te laten.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #66
Verwijderd
500 06-02-2010 10:20
De Kantine Weerwolfspel #51 #2
TopDrop
500 26-09-2008 09:53
De Kantine Weerwolfspel #34
Verwijderd
500 06-06-2007 22:17
De Kantine Tribute to Quiana: Control C en ook Control V
hasseltboy
500 28-07-2005 22:58
De Kantine en? wat vind jij nou van de persoon boven jou?
Myuki
500 27-09-2004 15:41
De Kantine Weerwolfspel #2
AlopiA
500 11-04-2004 19:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.