Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2009, 19:05
Nick!!
Nick!! is offline
Ik zit in VWO 5 (inmiddels dus het einde van het jaar) en ik zoek boeken om te lezen. Ik heb eigenlijk maar twee eisen:
- Het boek moet niet te dik zijn, 300 bladzijden vindt ik te veel (tussen de 0 en 250 is goed)
- Het boek moet niet al te moeilijk zijn (Ik lees eigenlijk nooit)
En natuurlijk een Nederlands literatuur boek zijn.

Voor de rest maakt het me niet zo veel uit wat de inhoud is want ik hou zoizo niet van lezen. boeken als het gouden ei en bezonken rood vondt ik prima boeken - Niet te lang en geen moeite om het boek te begrijpen.

hier is een boekenlijst van wat ik allemaal mag lezen:
http://neder-l.nl/puntenlijst/
Het liefst heb ik boeken van 3 punten (2 mag ook als het boek niet te lang is, 4 of 5 punten is natuurlijk ook goed.)

Alvast Bedankt!

Laatst gewijzigd op 11-06-2009 om 18:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2009, 20:17
Verwijderd
Makkelijke boeken om te lezen vond ik persoonlijk bijvoorbeeld 'Dochter van Eva', van Carry Slee. Het boek is niet zo moeilijk, maar je zou wat moeilijkheden kunnen krijgen met het begrijpen van het verhaal omdat het een vervolg is. Zelf heb ik het eerste deel niet gelezen maar ik lees nogal veel, dus misschien haal ik er wel makkelijker dingen uit. Het boek heeft 223 bladzijdes.

Nog een boek wat redelijk makkelijk te lezen is, is 'Orpheus in de Dessa' van Augusta de Wit. Ik zou niet zoveel moeilijkheden zien voor je om het boek te begrijpen. Het boek heeft 152 bladzijdes.
Het laatste boek wat ik je sowieso kan aanraden, is 'Het meisje met het rode haar' van Theun de Vries. Het is een heel bekend boek, en ontzettend makkelijk te begrijpen. Een nadeel, het boek heeft 440 bladzijdes.

Deze boeken staan op onze school bekend als "grijs". Onze docenten Nederlands hebben een lijst samengesteld, de zogenaamde 'grijze lijst', waarop makkelijke boeken staan. Wij moeten 12 boeken lezen verspreid over 3 jaar, vwo 4, 5 en 6. Zelf zit ik nu in vwo 5. Wij mogen maar 3 boeken van de grijze lijst lezen, maar ik denk niet dat jullie school zo'n regeling heeft. Als je nog meer boeken nodig hebt kan ik je die lijst misschien wel sturen.

Verder raad ik je aan om 'Het meisje met het rode haar' te lezen, ondanks de 440 bladzijden. Het is het meest eenvoudige boek, en je hebt er weinig achtergrond kennis voor nodig. Bovendien vond ik het ook het leukste verhaal, wat betekent dat je minder moeite hebt om het verhaal te lezen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 13:30
Nick!!
Nick!! is offline
Bedankt!
wij hebben wel een boekenlijst, maar er staan zoveel boeken dat ik niet echt weet welke ik moet lezen. De boekenlijst is: http://neder-l.nl/puntenlijst/
Het boek van carry slee staat er niet op, maar die andere 2 wel en wij hebben niet de regeling van grijze boeken. Dus heel erg bedankt voor de 2 suggesties
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 13:46
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
#926: Keulen, Mensje van, De rode strik, *vriendschap *moeder/dochter *zussen ....... 1994, 1 p
Deze is heel erg gemakkelijk te lezen, bijna basisschoolniveau (of ik begrijp de clue niet, dat kan ook ).

#2045: Zwagerman, Joost, De buitenvrouw, *middelbare school *leraar/lerares *overspel ....... 1994, 2 p
Ook erg goed te doen, bovendien was ie best interessant ^^.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 18:27
Nick!!
Nick!! is offline
Bedankt! ik zal het boek de buitenvrouw kijken of ik die kan krijgen bij de bieb,
het is andere boek is maar 1 punt, ik moet intotaal 12 boeken leen en in totaal 36 punten hebben (36/12) = 3 punten per boek. Ik kan er natuurlijk wat extra lezen maar het liefst ik het compenseren met bijvoorbeeld een boek van 2 punten en een van vier.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 10:02
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Bij ons las echt iedereen De Passievrucht van Karel Glastra van Loon, simpel en ook wel leuk (vond ik tenminste). Zie 'em echter niet op je lijst staan.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 11:07
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Marga minco de glazen brug, en dan eerst een samenvatting lezen.

edit: staat erbij voor maar een punt.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 12:31
Verwijderd
De Wandelaar van Adriaan van Dis is wel een aanrader. actueel, niet dik, goed geschreven.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 13:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik vind de boeken van Yvonne Keuls erg mooi, vooral het Verrotte leven van Floortje Bloem (mijn lievelingsboek). Helaas maar 1 punt.
Ik heb zelf de Tweeling (Tessa van Loo) niet gelezen, maar hij lijkt me wel mooi (3punt). Ik weet niet of hij makkelijk leest.
De Ontdekking van de Hemel (Harry Mulisch) is af en toe een worsteling en andere momenten leest het echt met gemak weg. Wel een héééle dikke pil, maar ook wel 5 punten

Edit: OP niet goed gelezen. Met je eis van aantal blz valt de Ontdekking van de Hemel absoluut weg
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 12:48
Rationeel
Rationeel is offline
lof der zotheid van erasmus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Leuk boek voor nederlands
Klaas13
6 07-03-2006 12:05
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen boek voor nederlands
voel je de bass
12 14-02-2006 12:19
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen laaste boek voor nederlands
Haro
11 10-09-2004 20:33
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Een zakelijke brief opstellen
Anne
4 24-01-2003 17:28
Verhalen & Gedichten Wie kan mij helpen met het kiezen van wat boeken voor Nederlands
rockyj
8 24-01-2003 00:46
Verhalen & Gedichten boek voor school
r_streppel
1 08-10-2002 11:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.