Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2013, 17:25
Verwijderd
Welke kookprogramma's zie jij graag of welke chefs of tv-koks zie je graag aan het werk? Welke vind je irritant?

Ik ben een fan van Gordon Ramsay. Hell's Kitchen vond ik altijd heel erg gaaf, ging wel niet echt meer over het koken, maar ik kon me wel levendig voorstellen dat hij zo stond te brullen tegen bepaalde mensen. Hotel Hell heb ik ook graag gekeken, vooral om te zien hoe je dingen beter kunt aanpakken om meer mensen te trekken. Veel echte kookprogramma's heb ik nog niet gezien van hem, maar die wat ik heb gezien vond ik wel interessant omdat hij meestal ook uitlegt waarom hij iets doet.

Jamie Oliver heb ik tot nog toe één keer aan het werk gezien, hij liet zien hoe je de perfecte saus maakt voor Kerstmis. En ja, dan kan ik geloven dat dat de perfecte saus is, daar ging een volledige maaltijd voor 4 personen aan groenten en vlees in. Perfect en dúúr.

Piet Huysentruyt zie ik niet echt graag, maar ik vind zijn SOS Piet wel een goed concept. Hij gaat bij mensen thuis helpen om een gerecht te verbeteren. Vaak gaan ze ergens de fout in en hebben ze geen idee waarom dat fout is, hij stopt ze dan en zegt wat er wel moet gebeuren en legt ook uit waarom. Alleen dat 'Wat hebben we vandaag geleerd?' vind ik gruwelijk irritant.

Sofie Dumont zag ik heel graag in Goe Gebakken. Zij is een meester in desserten en gebak. Jammer dat ze dat niet meer presenteert.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2013, 19:44
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik vind Masterchef wel leuk om te kijken. En de Nederlandse Junior Masterchef vind ik ook wel geinig, dan snap ik de technieken nog een beetje . En vanuit de tijd dat ik in een vakantiehuisje woonde en geen radio had, ben ik Ready steady cook ook gaan waarderen.
Allemaal dus kookprogramma's waarbij wedstrijdelement en tijdsdruk een rol speelt. Kookprogrammas die mij moeten leren koken, werken bij mij ontmoedigend.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 20:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Sinds een tijdje heb ik ook 24 Kitchen in het pakket en dat vind ik wel een leuke zender. Korte programma's (half uurtje oid) dus makkelijk om tussendoor te kijken, leuke, laagdrempelige benadering en gerechten die ik mezelf ook nog wel eens zie maken. M'n vriend is nu veel thuis omdat hij aan het solliciteren is en hij kijkt er echt heel veel naar (en probeert soms de lekkerste dingen uit )
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2013, 12:25
.Daan
.Daan is offline
Simpele programma's als Born2Cook en Ready Steady Cook vind ik altijd wel leuk. Daarnaast ook groot fan van Gordon Ramsey en Herman den Blijker
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 19:01
Verwijderd
Kent iemand Ultimate Cake Off? Ik vraag me altijd af waarom die taarten altijd die drempel en ramp op moeten of is dat om te testen of ze überhaupt vervoerd kunnen worden en niet ter plekke uit elkaar zullen vallen?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 19:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ken het programma niet

Overigens ben ik niet zo'n fan van Jamie Oliver (in zijn rubriek in de Allerhande, vind ik de variant van zijn tegenstander ook bijna altijd aantrekkelijker dan zijn variant ) maar laatst zag ik op 24Kitchen een programma van Rudolf van Veen en die vond ik wel heel leuk. Hij legde veel uit en maakte dingen die ik mezelf ook nog wel zie maken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 22:17
dennis018
dennis018 is offline
Ik vind programmas van jamie oliver vaak leuk, hoewel die 15min shit van hem ik dat minder vind.. maar als hij bijv zon trip naar america maakt dat vind ik dan leuk om te zien
ook van gordon ramsay en herman den blijker kijk ik graag (maar beide hebben volgens mij geen programma meer op dit moment)

ook junior masterchef vind ik leuk ,die kinderenzo bezig te zij nmaar haha dat is er nu helaas ook niet

iemand die tips heeft voor wat er nu wel is en wat ik kan kijken d??
Met citaat reageren
Oud 30-01-2013, 14:30
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Kookprogramma's als over de kook, master cheff, hell's kitchen, wie is de chef?!, smaken verschillen, menu van oranje enz. enz. komen mij onderhand de strot uit, uitgemolken, net als al die variaties op talentenjachten.
Soms kijk ik wel eens op 24kitchen of ze niet iets leuks aan het maken zijn, heb er al wat leuke ideeën door gekregen. De leukste vind ik dan Rudolph's Bakery, vooral omdat ik nog niet zo goed ben in taarten e.d. bakken en hij doet het best leuk.
Jamie Oliver vind ik overigens een beetje irritant
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2013, 14:39
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Kent iemand Ultimate Cake Off? Ik vraag me altijd af waarom die taarten altijd die drempel en ramp op moeten of is dat om te testen of ze überhaupt vervoerd kunnen worden en niet ter plekke uit elkaar zullen vallen?
Volgens mj is dat gewoon puur om een beetje een 'spanningselement' toe te voegen in het programma.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2013, 16:38
Verwijderd
Oh Fabulous cakes is op, toevallig net de ene aflevering die ik ooit al eens heb gezien en waarbij ik echt ondersteboven was van een sushi boat:



Dat vond ik echt bizar gaaf gedaan!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 09:30
Verwijderd



Er ontbreken alleen wat fucks ^^
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 11:04
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]



Er ontbreken alleen wat fucks ^^
he dat komt uit Frasier. Het beeld uiteraard niet, maar het grapje wel. Alleen dan met een kalkoen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 11:18
Verwijderd
Ik weet het niet ^^ maar ik vond het wel typisch in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 13-03-2013, 17:46
dennis018
dennis018 is offline
Ik heb zelf masterchef, top chef, hotel hell, hells kitchen/kitchen nightmares, jamie olivers shows, junior masterchef

hebben jullie miss ngo tips voor soortgelijke programmas?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2013, 17:49
JoeriBoy123
JoeriBoy123 is offline
Gordon Ramsey Hel in de keuken
Met citaat reageren
Oud 15-03-2013, 20:42
dennis018
dennis018 is offline
ookal gezien, en ook alle shows van onze NL herman den blijker.....
Met citaat reageren
Oud 18-03-2013, 11:23
Denise_kaas
Avatar van Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Rudolph van Veen op 24kitchen vind ik erg leuk om te zien. Vrij simpele gerechten vaak en hij vertelt er leuk bij. Rudolph's bakery dacht ik, vind ik ook erg leuk om naar te kijken.

Programma's als masterchef etc. vind ik dan weer niet zo interessant
__________________
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2013, 12:41
Snorro
Snorro is offline
Gordon Ramsey, Masterchef, Born2Cook, Ready Steady Cook.. Kijk eigenlijk alles wel, vind kookprogramma´s heel leuk om naar te kijken. Alleen 24 Kitchen kan mij niet zo boeien. M´n favorieten zijn nog altijd Smaken Verschillen en Wie is de chef?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.