Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2004, 09:28
Marijk.
Avatar van Marijk.
Marijk. is offline
Dit vond ik op internet, wat vinden julie dr van???

De Bermuda Driehoek

_May Day! May Day!
Leuk, zo'n luxe cruise langs de Bahama's, vooral als je van een beetje spanning houdt. Dobberen in de Bermuda Driehoek - wie durft?

De Bermuda Driehoek is het zeegebied tussen Florida, Bermuda, Cuba en Puerto Rico. Precies in die driehoek gebeuren mysterieuze dingen. Schepen die spontaan verdwijnen, vliegtuigen die verdwijnen die nooit meer terugkomen. Het straffe is dat er nooit wrakstukken zijn teruggevonden.

_Schepen verdwijnen in het niets
Honderden schepen verdwenen tot nu toe in de driehoek. Mammoettankers, onderzeeërs. Geen noodkreet, geen wrakstuk, niks. Neem nu de Berge Istra. Een enorm vrachtschip (227 912 ton!) dat ook bekend stond als de Groene Reus. Op 29 december 1975 belt de marconist zijn vrouw op om te vertellen dat alles goed is. Het schip bevindt zich in de Bermuda Driehoek. Het weer is prachtig, de zee is kalm. Vlak na het telefoontje vergaat het schip. Twee bemanningsleden overleven het. Zij zijn op het moment van de ramp het bovendek aan het schilderen. Later verklaren ze 'een soort explosie' te hebben gehoord. Toch is er nooit een sluitende verklaring gevonden voor de ramp. Deze twee mannen zijn overigens de enigen die ooit een 'verdwijning' overleefden. Van alle andere vermisten is nooit iets teruggevonden...

_The lost patrol
Het verhaal stopt niet bij de verdwenen schepen. Ook vliegtuigen verdwenen op onverklaarbare wijze van het radarscherm. De opzienbarendste verdwijning is die van vijf vliegtuigen tegelijkertijd op 5 december 1945. Ze vertrekken rond 2 uur 's middags voor een oefening vanaf vliegtuigbasis Fort Lauderdale. De bemanning heeft veel ervaring, de vliegtuigen zijn uitvoerig gecontroleerd en het weer is ronduit perfect. Om 15.45u wordt Fort Lauderdale opgeroepen. De vluchtleider: "Ik kan geen land zien, we zijn van de koers geraakt." Als de verkeerstoren om een positie vraagt, blijft het een tijdje stil. Als het contact weer wordt hersteld, klinken er paniekerige stemmen uit de cockpits. "We kunnen het westen niet meer vinden. Er klopt niets meer. Alles ziet er raar uit, zelfs de zee." Nadat er nog enkele malen moeizaam contact is geweest komt er nog een bericht over: "Het is alsof we wit water binnenvliegen..." Binnen enkele minuten wordt een 6e vliegtuig de lucht ingestuurd om de 5 op te zoeken en terug te loodsen. Tien minuten nadat het vliegtuig is opgestegen neemt het contact op met de verkeerstoren, daarna is er niets meer van het vliegtuig vernomen...

Ook schepen en vliegtuigen die zonder kleerscheuren uit het gebied komen, verklaren dat er rare dingen gebeuren. Instrumenten die plotseling uitvallen en een tijdje later spontaan weer werken, vliegtuigen die veel sneller vliegen dan ze officieel kunnen, vliegtuigen die 'door elkaar worden geschud' en binnen enkele seconden meer dan 1300 meter hoogte verliezen.

_Verklaringen?
Er zijn meerdere verklaringen voor de mysterieuze verschijnselen in de Bermuda Driehoek. Dit zijn er een paar:

* De hemel boven de Bermuda Driehoek is een soort poort waar UFO's onze atmosfeer binnenvliegen. Ze doen dat om af en toe een schip of een vliegtuig mee te nemen voor onderzoek.


* Het heeft met Atlantis te maken. Dat is een beschaving die 10 000 jaar geleden in de zee verdween. De hoogontwikkelde afstammelingen van Atlantis hebben inmiddels een samenleving oopgebouwd onder de zeespiegel. Van tijd tot tijd halen zij een schip of een vliegtuig naar beneden met hun mysterieuze krachten. Voor onderzoek of wraak, dat weten we niet.


* De verdwijningen hebben te maken met een bepaalde maanstand die ervoor zorgt dat er op de zeebodem een magnetisch veld ontstaat met een ongekende kracht. De opwaartse druk van het water valt weg, een schip dat op dat moment daar vaart zakt als een steen naar beneden. Laagvliegende vliegtuigenn worden ook met enorme kracht naar beneden gezogen door een nevel die boven het water hangt. Die bewuste maanstand duurt een half uur. Dat zou verklaren waarom niet alle schepen en vliegtuigen die het gebied doorkruisen verdwijnen.


_Nog zoiets?!
Als je vanuit de Bermuda Driehoek een gat naar beneden zou boren, dwars door de aardbol, kom je in een gebied bij Japan en de Filippijnen. Daar is nóg zo'n driehoek waar van alles verdwijnt. Die wordt de driehoek van de Draak genoemd. Toeval?
__________________
R U KIDing
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2004, 10:14
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Waardeloze verklaringen...
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 11:08
Marijk.
Avatar van Marijk.
Marijk. is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 16-04-2004 @ 11:14 :
Waardeloze verklaringen...
Ja en waarom dan???
__________________
R U KIDing
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 13:03
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Omdat ze uit een dikke duim gezogen zijn?

Ik vind het trouwens nogal ironisch dat je zijn mening in twijfel trekt, terwijl zijn onderbouwing even sleccht is als in jouw stukje over de beruda driehoek.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 13:38
Verwijderd
Als je de laatste Kijk! hebt gelezen heb je een hoop meer duidelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 13:53
Marijk.
Avatar van Marijk.
Marijk. is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 16-04-2004 @ 14:03 :
Omdat ze uit een dikke duim gezogen zijn?

Ik vind het trouwens nogal ironisch dat je zijn mening in twijfel trekt, terwijl zijn onderbouwing even sleccht is als in jouw stukje over de beruda driehoek.
Ik trek t niet in twijfel, je hebt toch een reden als je het dr niet mee eens bent nou dan wil ook wel weten waarom. En ik ben het dr mee eens dat het stukje wat ik geplaatst heb vrij open is gelaten, ze komen niet met harde feiten, wacht ik nog steeds op.
__________________
R U KIDing
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 13:58
Myris
Avatar van Myris
Myris is offline
De verklaring van de UFO's is totaal niet wetenschappelijk, Ufo's zijn nooit bewezen. En als het al UFO's zijn, waarom komen ze dan boven een stuk zee en niet boven land, wat naar mijn mening veel interessanter is.

De verklaring met Atlantis, is ook erg vreemd. Het lijkt me niet dat boze krachten zich willen wreken. Nog onwaarschijnlijker is dat er mogelijk 'mensen' in het vroedere Atlantis wonen.

De enige verklaring die nog enigzins logisch klinkt is die met de maanstand die een magnetisch veld opwekt. Maar om een schip van duizenden tonnen naar de bodem te trekken is wel een heel grote kracht nodig. Het zou wel verklaren waarom alle instrumenten van slag raken.
Het is alleen erg vreemd dat we dat nooit eerder gemerkt hebben, het magnetisch veld dat daarbij zou ontstaan zou allerlei effecten hebben op leven in de oceaan daar.

Een andere verklaring die ik ook ooit heb gehoord, is dat er sprake is van mini zwarte gaten, ofwel de zogenaamde microsingulariteiten. Deze zijn echter fabeltjes en zijn nog nooit aangetoont.

Het blijft iig vreemd, misschien is het een idee om er een scheepje in te sturen dat continu gegevens (video, audio, temperatuur, etc) zendt naar een station buiten de Bermuda driehoek,
__________________
No trees were killed in the creation of this message. However, many electrons were terrible inconvenienced.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 14:00
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Wat stond er dan in de Kijk! @ Lafjuh.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 14:04
Marijk.
Avatar van Marijk.
Marijk. is offline
Citaat:
Myris schreef op 16-04-2004 @ 14:58 :
Het blijft iig vreemd, misschien is het een idee om er een scheepje in te sturen dat continu gegevens (video, audio, temperatuur, etc) zendt naar een station buiten de Bermuda driehoek,
Cool! Ik ga mee
__________________
R U KIDing
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 14:25
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Nog een andere verklaring:

METHAAN GASBELLEN
Er zou sprake zijn van methaan gasbellen. Dat zijn gasbellen die onder water zweven en als er nu een boot boven komt spatten ze uit elkaar, zodat het water lager komt en de boot onder water komt te staan.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee

Laatst gewijzigd op 16-04-2004 om 14:28.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 19:10
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
^ wat zij zegt

Citaat:
Bioloog meent dat Noordzee ‘Bermuda driehoek’ heeft

LONDEN, 11-12-2000 - Volgens de Britse bioloog Alan Judd is het goed mogelijk, dat de Noordzee zijn eigen ‘Bermuda driehoek’ heeft. In de Noordzee, ongeveer 95 mijl noordoostelijk van Aberdeen en 22 mijl westelijk van de productieplatformen op het Forties veld, vond hij op een diepte van 145 meter in een gat met een doorsnee van ongeveer honderd meter een visserschip. Het moet naar eerste schattingen tussen 1890 en 1930 zijn gebouwd. De trawler zit, zonder zichtbare schade, op het gat alsof het er door een onzichtbare hand is neergezet.


Judd, werkzaam op de universiteit van Sunderland, ziet een verband met de Bermuda driehoek. Uit een gat in de zeebodem stijgen bij een gaseruptie bellen van miljoenen kubieke meters methaangas op. Zodra aan het oppervlak water en gas zich vermengen daalt de dichtheid van het zeewater dramatisch. Volgens Judd is dat voldoende om elk schip binnen enkele seconden tot zinken te brengen.

Zeelieden noemen het gebied in de Noordzee de Witch Ground (heksengrond). Volgens vissers staat deze plek al zeer lang te boek als gevaarlijk en onberekenbaar. Ook zijn er verklaringen over vreselijke stank in het gebied.

In een artikel in het wetenschappelijke magazine New Scientist meldt Judd dat hij met zeelieden heeft gesproken die het gas hadden geroken en gelijktijdig een geringer draagvermogen van het water hadden vastgesteld. Daarbij zonk de romp een tot twee meter dieper in zee als normaal. Het was echter te weinig om hun schip tot zinken te brengen.

Het Franse olieconcern Total heeft onlangs de eerste onderwaterexpeditie van Judd gesponsord. Een speciaal sonarapparaat vond een groot voorwerp direct boven het gat. Zeer onlangs ontdekte Judd met behulp van een op afstand bediende mini duikboot de romp van de trawler. Een lek werd daarin niet gevonden, wat de methaangastheorie bevestigt. Om welk vissersvaartuig het gaat is nog niet bekend.

Bij de echte Bermuda driehoek is ook het neerstorten van vliegtuigen met methaan in verbinding gebracht. Als het gas het zee oppervlak bereikt, stijgt het op en kan ook vliegtuigen in gevaar brengen. Hoge concentraties onttrekken aan de lucht bovendien de voor de vliegtuigmotoren noodzakelijke zuurstof. Kleinere concentraties zijn nog gevaarlijker, omdat een methaan/luchtmengsel zeer explosief is en door de hitte van vliegtuigmotoren tot ontploffing kan worden gebracht. (VK)
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 23:22
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 16-04-2004 @ 15:25 :
Nog een andere verklaring:

METHAAN GASBELLEN
Er zou sprake zijn van methaan gasbellen. Dat zijn gasbellen die onder water zweven en als er nu een boot boven komt spatten ze uit elkaar, zodat het water lager komt en de boot onder water komt te staan.
IDD

Volgens mij is dit de meest geaccepteerde verklaring.

Dat over die driehoek bij de Filipijnen schijnt inderdaad waar te zijn, maar in iets mindere mate.

((Over Atlantis: Er zijn volgens mij twee locaties waarvan ze denken dat Atlantis daar gelegen zou hebben.
Eentje is (hoe logisch) de Atlantische Oceaan, de ander is ergens dichter bij Europa/Middellandse Zee-gebied.))
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 09:43
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Wild Wizard schreef op 17-04-2004 @ 00:22 :
IDD

Volgens mij is dit de meest geaccepteerde verklaring.

Dat over die driehoek bij de Filipijnen schijnt inderdaad waar te zijn, maar in iets mindere mate.

((Over Atlantis: Er zijn volgens mij twee locaties waarvan ze denken dat Atlantis daar gelegen zou hebben.
Eentje is (hoe logisch) de Atlantische Oceaan, de ander is ergens dichter bij Europa/Middellandse Zee-gebied.))
Er zijn duizenden locaties waar atlantis gelgen zou kunnen gebben. De meeste recente is antartica.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Myris schreef op 16-04-2004 @ 14:58 :


De enige verklaring die nog enigzins logisch klinkt is die met de maanstand die een magnetisch veld opwekt. Maar om een schip van duizenden tonnen naar de bodem te trekken is wel een heel grote kracht nodig. Het zou wel verklaren waarom alle instrumenten van slag raken.
Het is alleen erg vreemd dat we dat nooit eerder gemerkt hebben, het magnetisch veld dat daarbij zou ontstaan zou allerlei effecten hebben op leven in de oceaan daar.

my point exactly
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 10:40
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Is er uberhaupt onafhankelijk statistisch onderzoek gedaan naar de Bermuda Driehoek, of is het gewoon meer pseudo wetenschappelijke kletskoek ?
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 10:53
herz
herz is offline
er was nog een aannemelijk verklaring, namelijk een soort van magnetisch veld, gecreeerd door verschillende stralen. Er is al eerder aangetoond dat je dingen kunt laten zweven door binnen 1 kamer verschillende stralingsapparatuur te laten staan (radio's en dergelijke)
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 11:33
Myris
Avatar van Myris
Myris is offline
Citaat:
herz schreef op 17-04-2004 @ 11:53:
er was nog een aannemelijk verklaring, namelijk een soort van magnetisch veld, gecreeerd door verschillende stralen. Er is al eerder aangetoond dat je dingen kunt laten zweven door binnen 1 kamer verschillende stralingsapparatuur te laten staan (radio's en dergelijke)
, hoe zou dat eruit zien? Heb je er misschien plaatjes van? En kun je misschien vertellen hoe dat dan precies zou werken?

Lijkt me wel gaaf, om in een kamer de radio aan te zetten en dat er dan een bal gaat zweven.
__________________
No trees were killed in the creation of this message. However, many electrons were terrible inconvenienced.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 15:19
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Myris schreef op 17-04-2004 @ 12:33 :
, hoe zou dat eruit zien? Heb je er misschien plaatjes van? En kun je misschien vertellen hoe dat dan precies zou werken?

Lijkt me wel gaaf, om in een kamer de radio aan te zetten en dat er dan een bal gaat zweven.
Ja en wat dan? De bal zweeft. Leuk! Naar een paar min. is de lol er wel af. Maar voor de wetemschap kan dit een goede techniek worden. Hoe weet ik niet ?
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-04-2004, 15:39
Auryon
Auryon is offline
Citaat:
herz schreef op 17-04-2004 @ 11:53 :
er was nog een aannemelijk verklaring, namelijk een soort van magnetisch veld, gecreeerd door verschillende stralen. Er is al eerder aangetoond dat je dingen kunt laten zweven door binnen 1 kamer verschillende stralingsapparatuur te laten staan (radio's en dergelijke)
Daar stond ook iets over in de laatste "Kijk", Tesla kwam daar toevallig achter. Ik was net beetje aan het zoeken op internet, maar niet meteen iets over gevonden
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 08:12
Marijk.
Avatar van Marijk.
Marijk. is offline
Citaat:
Myris schreef op 17-04-2004 @ 12:33 :
, hoe zou dat eruit zien? Heb je er misschien plaatjes van? En kun je misschien vertellen hoe dat dan precies zou werken?

Lijkt me wel gaaf, om in een kamer de radio aan te zetten en dat er dan een bal gaat zweven.
Ja ben ook wel nieuwschierig?!
__________________
R U KIDing
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 06:19
Verwijderd
Citaat:
Wild Wizard schreef op 17-04-2004 @ 00:22 :
IDD

Volgens mij is dit de meest geaccepteerde verklaring.

is het met methaan gasbellen dan ook zo dat water wit word en t zicht helemaal veranderd?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 11:40
Mr T
Avatar van Mr T
Mr T is offline
Ik had dat ook over dat gas gelezen ja, maar kan dat er dan ook voor zorgen dat de vliegtuigen erdoor neerstorten? Dan moet er wel heel erg veel gas zijn als dat over zo'n hoogte niet vervluchtigt of heb ik het dan mis
__________________
you're as usefull as a cockflavoured lolly
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 12:09
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Mr.Beefy schreef op 28-04-2004 @ 12:40 :
Ik had dat ook over dat gas gelezen ja, maar kan dat er dan ook voor zorgen dat de vliegtuigen erdoor neerstorten? Dan moet er wel heel erg veel gas zijn als dat over zo'n hoogte niet vervluchtigt of heb ik het dan mis
Door het wegvallen van luchtdruk ...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 13:04
Mr T
Avatar van Mr T
Mr T is offline
Citaat:
perfectme schreef op 28-04-2004 @ 13:09 :
Door het wegvallen van luchtdruk ...
dat snap ik...maar dat gas blijft toch niet in een kleine oppervlakte bij elkaar als het de lucht in gaat? Dat spreidt zich toch uit dan? Dan moet er wel ontzettend veel gas ineens vrijkomen als er net op kilometers hoogte een vliegtuig overkomt...

ik zie dat niet zo gebeuren eigenlijk
__________________
you're as usefull as a cockflavoured lolly
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 13:25
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Mr.Beefy schreef op 28-04-2004 @ 14:04 :
dat snap ik...maar dat gas blijft toch niet in een kleine oppervlakte bij elkaar als het de lucht in gaat? Dat spreidt zich toch uit dan? Dan moet er wel ontzettend veel gas ineens vrijkomen als er net op kilometers hoogte een vliegtuig overkomt...

ik zie dat niet zo gebeuren eigenlijk
nee als de gasbel een lagere dichtheid dan lucht heeft zal de ze bij elkaar gedrukt worden door de omringende lucht. als een vliegtuig er dan in vliegt zakt het doordat de dichtheid lager is waardoor het uiteindelijk in het water stort
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2004, 18:42
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
http://www.bermuda-triangle.org
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 10:31
Mr T
Avatar van Mr T
Mr T is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 28-04-2004 @ 14:25 :
nee als de gasbel een lagere dichtheid dan lucht heeft zal de ze bij elkaar gedrukt worden door de omringende lucht. als een vliegtuig er dan in vliegt zakt het doordat de dichtheid lager is waardoor het uiteindelijk in het water stort
jaaa maar als een vliegtuig op een redelijke hoogte vliegt dan zou die toch tijd genoeg moeten hebben om te corrigeren?

toch
__________________
you're as usefull as a cockflavoured lolly
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 17:26
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Mr.Beefy schreef op 29-04-2004 @ 11:31 :
jaaa maar als een vliegtuig op een redelijke hoogte vliegt dan zou die toch tijd genoeg moeten hebben om te corrigeren?

toch
Nee, als je begint te dalen omdat je in die 'luchtzak' zit valt er niks te corrigeren want je bent aan het vallen, niet meer aan het vliegen.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 19:08
Mr T
Avatar van Mr T
Mr T is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 29-04-2004 @ 18:26 :
Nee, als je begint te dalen omdat je in die 'luchtzak' zit valt er niks te corrigeren want je bent aan het vallen, niet meer aan het vliegen.
jaaa, maar als je met een mooi snelheidje daar in komt, dan moet het ook best een brede gaswolk zijn wil je er niet zomaar uitkomen...en ook in termen van hoogte/diepte moet ie ontzettend 'lang' zijn wil je geen lucht tegenkomen in je val.

god, wat ben ik weer irritant
__________________
you're as usefull as a cockflavoured lolly
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 20:00
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Mr.Beefy schreef op 29-04-2004 @ 20:08 :
jaaa, maar als je met een mooi snelheidje daar in komt, dan moet het ook best een brede gaswolk zijn wil je er niet zomaar uitkomen...en ook in termen van hoogte/diepte moet ie ontzettend 'lang' zijn wil je geen lucht tegenkomen in je val.
ja dat bedacht ik me eigenlijk ook toen ik het typte, maar ik zat te denken dat het vliegtuig ook lucht verplaatst dus misschien met luchtzak en al daalt.

ik ga er wat over opzoeken...
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 10:03
Mr T
Avatar van Mr T
Mr T is offline
__________________
you're as usefull as a cockflavoured lolly
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 10:22
Mux
Mux is offline
heb ik al eens eerder gelezen
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 11:00
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
oh... ik wou dat ik wat beter in Engels was...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 14:29
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Shell zou daar eens een paar boortorens moeten hebben, er zitten kennelijk grote gasreserves.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 10:20
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Citaat:
REIE schreef op 02-05-2004 @ 15:29 :
Shell zou daar eens een paar boortorens moeten hebben, er zitten kennelijk grote gasreserves.
Haha
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 13:42
snoodaard
Avatar van snoodaard
snoodaard is offline
Ja en misschien fuckt god wel gewoon met ons. Draait die boef ons even een loertje of 2.

Wat Desecrator zei, eerst fatsoenlijk onderzoek dan pas lulkoek.
__________________
op een lege maag geen revolutie
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-05-2004, 12:01
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Mr.Beefy schreef op 29-04-2004 @ 20:08 :
jaaa, maar als je met een mooi snelheidje daar in komt, dan moet het ook best een brede gaswolk zijn wil je er niet zomaar uitkomen...en ook in termen van hoogte/diepte moet ie ontzettend 'lang' zijn wil je geen lucht tegenkomen in je val.
Hoge concentraties onttrekken aan de lucht bovendien de voor de vliegtuigmotoren noodzakelijke zuurstof. Kleinere concentraties zijn nog gevaarlijker, omdat een methaan/luchtmengsel zeer explosief is en door de hitte van vliegtuigmotoren tot ontploffing kan worden gebracht.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 14:09
Mr T
Avatar van Mr T
Mr T is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 09-05-2004 @ 13:01 :
Hoge concentraties onttrekken aan de lucht bovendien de voor de vliegtuigmotoren noodzakelijke zuurstof. Kleinere concentraties zijn nog gevaarlijker, omdat een methaan/luchtmengsel zeer explosief is en door de hitte van vliegtuigmotoren tot ontploffing kan worden gebracht.
das cru
__________________
you're as usefull as a cockflavoured lolly
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 13:28
dls
Avatar van dls
dls is offline
ik heb eerlijk gezegd ook geen idee wat er daar allemaal gebeurt maar ik weet wel dat ik daar niet wil wezen en dat je dat gebied het best kan vermijden.

ik denk dat het methaangas nog wel de meest logische verklaring is voor het hele gebeuren. Er knapt zo af en toe een bel en als er dan net een vliegtuig / boot zit, is ie foetsie. Dat kan idd ook verklaren dat niet alle boten verdwijnen...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 02:07
david_again
Avatar van david_again
david_again is offline
Inderdaard, het zijn Methaan gasbellen. Deze zijn lichter dan water en als zo'n enorme gasbel toevallig onder je bootje komt, dan heb je een probleem. Door het gas zinkt je boot dus meteen. Dit is simpel na te bootsen in een aquarium.
Als dit nu overal zou gebeuren over de hele wereld, dan was het echt een mysterie. Maar het gebeurd uitsluitend in de Bermuda Driehoek. Daarom is het logisch te redeneren dat daar veel methaangas naar de opppervlakte komt. niks mysterieus dus.

En ja, je kunt het gebied beter vermijden. Trouwens, methaangas is ook lichter dan lucht, dus wat voor de boten geldt, geldt ook voor vliegtuigen. Een vliegtuig stort meteen neer als er methaangas onder het vliegtuig bevind. Ik kan niks bedenken wat je daar aan zou kunnen doen.

Gr
David
www.Nieuws-Platform.nl

Laatst gewijzigd op 15-05-2004 om 02:09.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 20:21
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
david_again schreef op 15-05-2004 @ 03:07 :
Inderdaard, het zijn Methaan gasbellen. Deze zijn lichter dan water en als zo'n enorme gasbel toevallig onder je bootje komt, dan heb je een probleem. Door het gas zinkt je boot dus meteen. Dit is simpel na te bootsen in een aquarium.
Als dit nu overal zou gebeuren over de hele wereld, dan was het echt een mysterie. Maar het gebeurd uitsluitend in de Bermuda Driehoek. Daarom is het logisch te redeneren dat daar veel methaangas naar de opppervlakte komt. niks mysterieus dus.

En ja, je kunt het gebied beter vermijden. Trouwens, methaangas is ook lichter dan lucht, dus wat voor de boten geldt, geldt ook voor vliegtuigen. Een vliegtuig stort meteen neer als er methaangas onder het vliegtuig bevind. Ik kan niks bedenken wat je daar aan zou kunnen doen.

Gr
David
www.Nieuws-Platform.nl
Weet je er zijn mensen die atheneum doen en dit niet begrijpen ben ik nu zo slim of hun zo dom , dit is toch eenvoudig ?
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 21:13
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
I love stars schreef op 18-05-2004 @ 21:21 :
Weet je er zijn mensen die atheneum doen en dit niet begrijpen ben ik nu zo slim of hun zo dom , dit is toch eenvoudig ?
Attila de Hun?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 16-04-2004 @ 15:00 :
Wat stond er dan in de Kijk! @ Lafjuh.
Euh, dat van die methaangasbellen.

Sorry voor de zeer late reactie.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 14:15
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 18-05-2004 @ 22:13 :
Attila de Hun?
Nee ik had het naar mensen van mijn hockey team gestuurd
hihi nsnapten er niks van.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 21:38
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
I love stars schreef op 19-05-2004 @ 15:15 :
Nee ik had het naar mensen van mijn hockey team gestuurd
hihi nsnapten er niks van.
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat De Veroorzaker je erop wilde wijzen dat jij 'of zijn hun zo dom' typte. Je gebruikt namelijk 'hun' als onderwerp, en dat is ten strengste verboden (volgens de wetten der Nederlandse Taal). Maar de terechtwijzing was een beetje cryptisch, dat ben ik met je eens
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 09:48
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 19-05-2004 @ 22:38 :
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat De Veroorzaker je erop wilde wijzen dat jij 'of zijn hun zo dom' typte. Je gebruikt namelijk 'hun' als onderwerp, en dat is ten strengste verboden (volgens de wetten der Nederlandse Taal). Maar de terechtwijzing was een beetje cryptisch, dat ben ik met je eens
offtopic: krijg ik nu een straf blad omdat ik een streng verbod overtreed
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 11:45
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
I love stars schreef op 21-05-2004 @ 10:48 :
offtopic: krijg ik nu een straf blad omdat ik een streng verbod overtreed
als ik het voor het zeggen had...
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 12:44
Frondish
Avatar van Frondish
Frondish is offline
Ik zou ook wel is een keer met een schip of vliegtuig die Bermuda Driehoek in willen.. serieus, ik wil wel eens weten wat er gebeurd
__________________
ok...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 12:50
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
SynoP schreef op 22-05-2004 @ 13:44 :
Ik zou ook wel is een keer met een schip of vliegtuig die Bermuda Driehoek in willen.. serieus, ik wil wel eens weten wat er gebeurd
ik liever niet blijf liever wat langer leven
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 12:52
Verwijderd
Citaat:
SynoP schreef op 22-05-2004 @ 13:44 :
Ik zou ook wel is een keer met een schip of vliegtuig die Bermuda Driehoek in willen.. serieus, ik wil wel eens weten wat er gebeurd
ik denk dat je er weinig aan hebt om te weten wat er gebeurd als je het vervolgens toch niet na kan vertellen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie De bermuda driehoek
JohnDoe
26 13-01-2005 18:46
Muziek het bermuda-driehoek fototopic
Rieno
500 01-01-2005 16:22
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Uiteenzetting
Ede891989
5 15-12-2004 18:45
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen spreekbeurt
timvl
16 23-05-2004 18:28
Levensbeschouwing & Filosofie evolutie of schepping
Ace*Dusty
286 29-10-2003 08:47
Liefde & Relatie some kind of probleempje..
Entheos
10 19-09-2002 11:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.