Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2004, 17:30
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Thirsa87 schreef op 01-05-2004 @ 15:05 :
Christenen hebben over het algemeen niets tegen homoseksuelen.. Er is hier bij mij ook een kerk in de buurt die een homo als dominee heeft.. Sommige kerken zijn er wel tegen, maar die zijn eigenlijk gewoon meer ouderwets..

in de bijbel staat idd iets over dat je homo's mag stenigen, maar dat hoort bij die tijd.. in die tijd, bij die cultuur, was het niet normaal.. In die tijd was het gewoon niet geaccepteerd.

het gaat om gods woord hoor.
Citaat:
En mensen die nog steeds zo denken hebben toch, sorry dat ik zeg, een ouderwetse gedachtegang..
ouderwets is niet per se slecht hoor
Citaat:
Dat stond toch ook in zo'n boek van de islam, dat je een homo van een hoog gebouw moest afgooien ofzo?

Deze denkbeelden passen helemaal niet in deze tijd, hallo we leven nou in 2004, wie gaat nou mensen vermoorden of beoordelen op zijn gevoelens?
gods woord verandert niet op die manier met de tijd, en ehm dat laatste gebeurt zo ongeveer altijd.
gevoel is de weg naar God. verheven gevoel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2004, 17:43
Co
Avatar van Co
Co is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 29-04-2004 @ 09:02 :
Ik denk er precies zo over.

Bovendien, in de bijbel word gezegt dat homosexualiteit een gruwel is. God is er zeer tegen. Kent iemand het verhaal van Soddom en Gomorra? Nou dan weer je wel genoeg hoe God erover denkt. Als iemand het niet kent, vertel ik het graag. Moet je het maar even vragen.
Nooit van dit verhaal gehoord, maar ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 18:18
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 01-05-2004 @ 18:26 :
Kan je me een dier noemen waar de mannetjes met elkaar uhm...paren? Zo nee, dan is het onnatuurlijk.
Dus alleen omdat jij geen dier anders dan de mens kunt bedenken waarbij homosexualiteit voorkomt zou homosexualiteit onnatuurlijk zijn? Uit observaties door biologen is gebleken dat homosexualiteit ook bij andere diersoorten dan de mens voorkomt, bijvoorbeeld bij bonobo's (een bepaalde apensoort) en aangezien deze diersoorten net als de mens deel uitmaken van de natuur betekent dat dat homosexualiteit een natuurlijk iets is.

Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 01-05-2004 @ 18:26 :
Trouwens, het lijkt me logisch dat homosexualiteit onnatuurlijk is. Vrouw en man zijn letterlijk gemaakt voor elkaar. Ze passen. Vervolgens krijgen ze een kind.
Zo logisch is dat dus helemaal niet. Het lijkt misschien logisch als je het uitsluitend vanuit een bijbels standpunt zou bekijken, maar uit het feit dat biologen door middel van observatie ook homosexualiteit bij andere diersoorten hebben geconstateerd blijkt wel dat het bijbelse standpunt niet zo logisch is als je misschien wel zou willen.

Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 01-05-2004 @ 18:26 :
Stel de wereld was vol met homo's. Hoe kan iemand een kind krijgen? Niet dus. Dat lijkt me nogal onnatuurlijk.
Tenzij de natuur er voor zou zorgen dat een man wel door een andere man bevrucht zou kunnen worden en dus toch kinderen zou kunnen krijgen. Feit is echter dat het merendeel van de mensen overwegend heterosexueel is en jouw argument dat het onnatuurlijk zou zijn wederom niet opgaat. Bovendien is er nog een ander aspect dat je hier over het hoofd ziet, namelijk dat sexualiteit bij de mens niet alleen een voortplantingsfunctie heeft, dus dat is nog een reden dat jouw argument dat homosexualiteit onnatuurlijk zou zijn niet opgaat.

Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 01-05-2004 @ 18:26 :
I'm babbeling, but I've got a point here...right?
Je punt is duidelijk, maar het zal waarschijnlijk ook duidelijk zijn dat dat punt herzien dient te worden.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Laatst gewijzigd op 01-05-2004 om 18:20.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 18:35
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 01-05-2004 @ 15:24 :
En dolfijnen? Gaan ze die ook doodknuppelen dan als ze hen betrappen? Kunnen dieren sowieso iets 'verkeerd' doen, tegen de wil van God? En zo ja, moeten ze daarvoor bestrafd worden?
De joodse visie m.b.t. homoseksuele dieren is mij niet bekend, als je dat bedoelt.

Maar het lijkt mij logisch dat dat niet uitmaakt. Homoseksuele dieren bestaan. Maar de bijbel spreekt nadrukkelijk over mensen waar het over homoseksualiteit gaat. Nergens wordt gesproken over homoseksualiteit bij dieren. En aangezien dierenleed sowieso streng verboden is, lijkt me dat er geen probleem is met een homoseksueel dier op een joodse boerderij.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 18:43
Anneee
Avatar van Anneee
Anneee is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 01-05-2004 @ 18:26 :
Kan je me een dier noemen waar de mannetjes met elkaar uhm...paren?
Mijn twee hamsters, maar dat waren 2 vrouwtjes.

Isa: in je laatste reactie zeg je duidelijk dat het om Gods woord gaat. Maar je voorgaande reacties (over vrouwen) kwamen meer op me over alsof je het echt niet serieus neemt. Wat vind je nou echt?

Dit onderwerp komt trouwens wel heel erg dichtbij voor mij. Ik vind het nog steeds moeilijk om een standpunt in te nemen, hoewel ik het op dit moment allemaal zelf meemaak. *genoeg*
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 18:53
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 01-05-2004 @ 18:26 :
Kan je me een dier noemen waar de mannetjes met elkaar uhm...paren? Zo nee, dan is het onnatuurlijk.

Trouwens, het lijkt me logisch dat homosexualiteit onnatuurlijk is. Vrouw en man zijn letterlijk gemaakt voor elkaar. Ze passen. Vervolgens krijgen ze een kind.

Stel de wereld was vol met homo's. Hoe kan iemand een kind krijgen? Niet dus. Dat lijkt me nogal onnatuurlijk.

I'm babbeling, but I've got a point here...right?
Yes, you do have a point there.

Maarja, dat is allemaal mooi gepraat, maar die mensen (die homoseksueel zijn) zijn er nu eenmaal. Zeggen dat het onnatuurlijk is verandert daar niets aan.
Zoveel dingen zijn onnatuurlijk.

Longkanker door jarenlang kettingroken is onnatuurlijk. Wordt zo iemand dan ook keihard uit de kerk geschopt?

(Ik wil overigens niet suggereren dat homoseksualiteit iemands eigen schuld is, zoals longkanker bij een kettingroker.)
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 19:10
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Anneee schreef op 01-05-2004 @ 19:43 :


Isa: in je laatste reactie zeg je duidelijk dat het om Gods woord gaat. Maar je voorgaande reacties (over vrouwen) kwamen meer op me over alsof je het echt niet serieus neemt.
ik snap niet echt wat je bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 19:20
Anneee
Avatar van Anneee
Anneee is offline
Citaat:
Isa schreef op 01-05-2004 @ 20:10 :
ik snap niet echt wat je bedoeld.
Ik bedoel dat ik een deel van jouw reacties niet echt serieus vind. Ik snap best dat je opmerkt dat er alleen over mannen met mannen geschreven wordt (want dat staat er ook... zou 'leuk' zijn als het niet voor vrouwen en vrouwen gold ).

Citaat:
Isa schreef:
Gelukkig is God slechts tegen homos, ik heb in het hele OT nog niet 1 regel gelezen die antilesbo is.
Citaat:
Isa schreef:
precies en nergens staat vrouwen die met vrouwen slapen

ja maar nergens in de bijbel staat dan ook het woord homosexualiteit, of homosexualiteit is een gruwel en verdeitn de doodstraf. alleen mannen met mannen...
Citaat:
Isa schreef:
1 van de 144.000 joden beschreven in openbaringen heeft me toch echt gezegd dat ie bisexueel is
Terwijl andere reacties van je weer heel anders op me overkomen...

Citaat:
Isa schreef:
nou in gedachten en hart of in het fysieke, vanuit god gezien is er niet veel verschil denk ik.
Citaat:
Isa schreef:
het gaat om gods woord hoor.

ouderwets is niet per se slecht hoor

gods woord verandert niet op die manier met de tijd, en ehm dat laatste gebeurt zo ongeveer altijd.
gevoel is de weg naar God. verheven gevoel.
En daarom vroeg ik me af wat nou precies jouw standpunt was. En als ik nog even mag: ik snap niet wat je bedoelt met: "gevoel is de weg naar God. verheven gevoel." Welk gevoel?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 22:00
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 01-05-2004 @ 18:26 :
Kan je me een dier noemen waar de mannetjes met elkaar uhm...paren? Zo nee, dan is het onnatuurlijk

I'm babbeling, but I've got a point here...right?
Ja... (doh) in elke diersoort zijn er exemplaren te vinden die homoseksueel zijn... Ik heb elke dag mooi uitzicht op 2 homoseksuele eendjes hier bij onze vijver die t heel gezellgig hebben samen. Je hebt hier dus geen punt.

(en ja ik weet t zeker want ik heb t aan n afgestudeerde bioloog gevraagd )

Dat mensen iets tegen homoseksualiteit hebben vind ik belachelijk... Uit angst voor al wat vreemd is komen meestal geen mooie dingen voor (*denkt aan koude oorlog nzo) Het is niet iets wat je doet maar iets wat je bent... daarover heb je geen macht. Daar bovenop doe je er ook niemand kwaad mee...

liefde is mooi... wat maakt het nou uit of diegene waarvan je houdt een mannetje of een vrouwtje is?
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 15:18
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Anneee schreef op 01-05-2004 @ 20:20 :
Ik bedoel dat ik een deel van jouw reacties niet echt serieus vind. Ik snap best dat je opmerkt dat er alleen over mannen met mannen geschreven wordt (want dat staat er ook... zou 'leuk' zijn als het niet voor vrouwen en vrouwen gold ).
tja das half serieus, die lesbo reactie, want het is wel frappant dat god er niks over zegt
Citaat:
Terwijl andere reacties van je weer heel anders op me overkomen...

En daarom vroeg ik me af wat nou precies jouw standpunt was. En als ik nog even mag: ik snap niet wat je bedoelt met: "gevoel is de weg naar God. verheven gevoel." Welk gevoel? [/B]
het zijn verschillende onderwerpen eigenlijk dus verschillende standpunten. met verheven gevoel bedoel ik bijvoorbeeld die dingen die in de bijbel als vruchten van de geest worden aangeduid:liefde,vrede,lankmoedigheid,vergeving, geduld,zelfbeheersing, barmhartigheid,mededogen, vrijgeveigheid, matigheid, blijdschap (in god)

noem het maar op al dat soort goddelijke gevoelens,
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 15:50
Anneee
Avatar van Anneee
Anneee is offline
Citaat:
Isa schreef op 02-05-2004 @ 16:18 :
tja das half serieus, die lesbo reactie, want het is wel frappant dat god er niks over zegt
Ja, maar volgens mij worden vrouwen sowieso niet veel aangesproken in de Bijbel. Dus waar 'mannen' staat, zouden vrouwen zich ook aangesproken moeten voelen, of niet?

Citaat:
Isa schreef op 02-05-2004 @ 16:18 :
liefde,vrede,lankmoedigheid,vergeving, geduld,zelfbeheersing, barmhartigheid,mededogen, vrijgeveigheid, matigheid, blijdschap (in god)
Liefde ook. Maar wat vind je ervan als twee mannen/vrouwen verliefd zijn op elkaar? Is dat wel of niet de weg naar God?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 15:54
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Anneee schreef op 02-05-2004 @ 16:50 :
Ja, maar volgens mij worden vrouwen sowieso niet veel aangesproken in de Bijbel. Dus waar 'mannen' staat, zouden vrouwen zich ook aangesproken moeten voelen, of niet?
de Wetten zijn toch wel iets anders dan al die familielijnen en verhalen in de bijbel. in het geval van wetten gaat het ook om vrouwen.
Citaat:
Liefde ook. Maar wat vind je ervan als twee mannen/vrouwen verliefd zijn op elkaar? Is dat wel of niet de weg naar God? [/B]
Verliefdheid is geen liefde, of dat nou tussen een man en vrouw of gelijk geslacht gebeurd. (wat niet betekent dat verliefdheid slecht is trouwens maar het is niet wat ik versta onder liefde)
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 15:56
Anneee
Avatar van Anneee
Anneee is offline
Citaat:
Isa schreef op 02-05-2004 @ 16:54 :
de Wetten zijn toch wel iets anders dan al die familielijnen en verhalen in de bijbel. in het geval van wetten gaat het ook om vrouwen.
Ja, maar worden die ook echt aangesproken? Ik weet het niet, daarom vraag ik het.

Citaat:
Isa schreef op 02-05-2004 @ 16:54 :
Verliefdheid is geen liefde, of dat nou tussen een man en vrouw of gelijk geslacht gebeurd. (wat niet betekent dat verliefdheid slecht is trouwens maar het is niet wat ik versta onder liefde)
Wat versta jij onder liefde?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 20:35
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Isa schreef op 02-05-2004 @ 16:54 :


Verliefdheid is geen liefde, of dat nou tussen een man en vrouw of gelijk geslacht gebeurd. (wat niet betekent dat verliefdheid slecht is trouwens maar het is niet wat ik versta onder liefde)
Uit verliefdheid kan makkelijk liefde ontstaan
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 20:49
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 01-05-2004 @ 18:26 :
Kan je me een dier noemen waar de mannetjes met elkaar uhm...paren? Zo nee, dan is het onnatuurlijk.

Trouwens, het lijkt me logisch dat homosexualiteit onnatuurlijk is. Vrouw en man zijn letterlijk gemaakt voor elkaar. Ze passen. Vervolgens krijgen ze een kind.

Stel de wereld was vol met homo's. Hoe kan iemand een kind krijgen? Niet dus. Dat lijkt me nogal onnatuurlijk.

I'm babbeling, but I've got a point here...right?
De natuur is niet logisch.
Bij schaarste van the opposite sex is het bekend van veel diersoorten dat er homoseksualitiet kan ontstaan. Weten zij veel, ze moeten zaad kwijt. Het is een behoefte, een automatiek. Geen wijfje? Dan maar even daar op humpen, hoppa zaad weg, oerdrang bevredigd...

Laatst gewijzigd op 03-05-2004 om 23:30.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 08:18
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Anneee schreef op 02-05-2004 @ 16:56 :
Ja, maar worden die ook echt aangesproken? Ik weet het niet, daarom vraag ik het.
ik vraag me af of met de wet iemand uberhaupt aangesproken word. volgens mij net zo veel en weinig als wanneer wij een wet in de 2de kamer aannemen.
Citaat:
Wat versta jij onder liefde? [/B]
te groot om te beschrijven.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 13:28
Verwijderd
Nou ja, ik blijf homosexualiteit niet natuurlijk vinden. En dat is mijn mening.

Tis wel raar dat er niks over vrouwen in de bijbel gezegt word.
Zo zie je maar weer, God is een man. Want als er iets is waar mannen hitsig van worden.

Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 21:17
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 04-05-2004 @ 14:28 :
Zo zie je maar weer, God is een man. Want als er iets is waar mannen hitsig van worden.
Speak for yourself.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 21:58
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
McCaine schreef op 04-05-2004 @ 22:17 :
Speak for yourself.
doet ie toch ook? we hebben het niet over wijfmannen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 22:07
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Isa schreef op 04-05-2004 @ 22:58 :
doet ie toch ook? we hebben het niet over wijfmannen.
Grammaticaal gezien zouden die er anders ook bij horen
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 22:16
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
McCaine schreef op 04-05-2004 @ 23:07 :
Grammaticaal gezien zouden die er anders ook bij horen
geestelijk gezien niet
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 03:42
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 01-05-2004 @ 19:35 :
Maar het lijkt mij logisch dat dat niet uitmaakt. Homoseksuele dieren bestaan. Maar de bijbel spreekt nadrukkelijk over mensen waar het over homoseksualiteit gaat. Nergens wordt gesproken over homoseksualiteit bij dieren. En aangezien dierenleed sowieso streng verboden is, lijkt me dat er geen probleem is met een homoseksueel dier op een joodse boerderij.
Mijn argumenten waren een tegenreaktie op het argument dat homoseksualiteit onnatuurlijk zou zijn. Ik neem aan dat dieren in de categorie 'natuurlijk' vallen. Dat aangenomen is het argument dus verworpen.

Ik geloof persoonlijk ook niet dat het toeval is, dat juist homoseksualiteit en seks voor plezier enkel bij de hoogste soort dieren voorkomt, en procentueel weer meer onder mensen (omdat mensen intelligenter zijn). Let wel, ik zeg niet dat homoseksueel zijn betekent dat je intelligenter bent, ik stel enkel dat bij een hogere levenssoort op Aarde homoseksualiteit steeds meer voorkomt.

Maar ook seks voor genot/plezier is in dit verband belangrijk. Wetten in amerika die anale seks verbieden zijn gebaseerd op het argument, dat seks zonder de bedoeling voort te planten onnatuurlijk zou zijn. Gezien het feit dat hogere dierenvormen, en de mens in hogere mate, seks ook als emotioneel middel gebruikt, en niet enkel ter voortplanting, verwerpt dit het eerdere argument dat het onnatuurlijk zou zijn. Homoseksualiteit en seks voor plezier IS natuurlijk.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 17:35
Blues
Avatar van Blues
Blues is offline
Waar precies in de bijdel staat dat je homo's dood moet maken
Niet dat ik 't niet geloof kwam zelfs op tv pas dat dat in de bijbel stond, maar 'r leven hier 'n aantal christenen en die lopen mij nu uit te maken voor anit-christ enzo.
Dus ik wil dat wel even laten zien, uit hun eigen boek...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 18:14
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Blues schreef op 10-05-2004 @ 18:35 :
Waar precies in de bijdel staat dat je homo's dood moet maken
Niet dat ik 't niet geloof kwam zelfs op tv pas dat dat in de bijbel stond, maar 'r leven hier 'n aantal christenen en die lopen mij nu uit te maken voor anit-christ enzo.
Dus ik wil dat wel even laten zien, uit hun eigen boek...
http://www.religioustolerance.org/hom_bibl.htm
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 19:52
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 01-05-2004 @ 18:26 :
Kan je me een dier noemen waar de mannetjes met elkaar uhm...paren? Zo nee, dan is het onnatuurlijk.

Trouwens, het lijkt me logisch dat homosexualiteit onnatuurlijk is. Vrouw en man zijn letterlijk gemaakt voor elkaar. Ze passen. Vervolgens krijgen ze een kind.

Stel de wereld was vol met homo's. Hoe kan iemand een kind krijgen? Niet dus. Dat lijkt me nogal onnatuurlijk.

I'm babbeling, but I've got a point here...right?
euhmm .... nee dat heb je niet.

1. bij apen komt homoseksualiteit voor.

2. mischien is het wel beter als we op houden met kinderen te krijgen. mischien was het als een soort van "geboorte beperking" bedoeld.

3. man en man "passen" ook (na een beetje duwen)"

(P.S. argument 3 was niet serieus bedoeld, voor de wat minder bedeelden onder ons. en nee, daar bedoel ik niet alleen zoidberg mee)
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 08:10
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Gandalf schreef op 10-05-2004 @ 20:52 :
euhmm .... nee dat heb je niet.

1. bij apen komt homoseksualiteit voor.

2. mischien is het wel beter als we op houden met kinderen te krijgen. mischien was het als een soort van "geboorte beperking" bedoeld.

3. man en man "passen" ook (na een beetje duwen)"

(P.S. argument 3 was niet serieus bedoeld, voor de wat minder bedeelden onder ons. en nee, daar bedoel ik niet alleen zoidberg mee)
doordat argument nr 3 niet serieus is is voor mij reden om te geloven dat het onnatuurlijk is. maarja als ik ook maar 1 homo veroordeel om welke reden dan ook dan is het tot dusver altijd zo geweest dat dezelfde dag nog ikzelf in een onbewuste vlaag verleid word om hetzelfde te doen waarvan ik anderen beschuldig, vervolgens word ik door een ander vernederd zoals ik over de homo d8. God straft degenen waarvan hij het meest houd het snelst zeggen ze
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 14:36
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
jesusfreak schreef op 28-04-2004 @ 21:13 :
niet tegen de persoonn in questie zelf, maar tegen het gedrag de gevoelens.
Wat een nonsens zeg. De mens bestaat uit gedachten en gevoelens!
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 22:58
Blues
Avatar van Blues
Blues is offline
Citaat:
Isa schreef op 10-05-2004 @ 19:14 :
http://www.religioustolerance.org/hom_bibl.htm
Dankje maar ik bedoelde eigenlijk op welke bladzijde welke paraaf enzo.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 08:55
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Blues schreef op 11-05-2004 @ 23:58 :
Dankje maar ik bedoelde eigenlijk op welke bladzijde welke paraaf enzo.
maar dat staat op die site
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 10:18
Daevrem
Daevrem is offline
Het is algemeen geaccepteerd dat Sodom en Gomorrah over homoseksualiteit gaat als god het over onzedelijkheden heeft.

Maar eigenlijk lijkt hij het over interraciale seks te hebben.

Seks tussen de mens, zijn creatie, en de Nephilim.

Nu zijn de Nephilim wezens die ontstonden nadat de zonen van god neerdaalde op de aarde en mooie mensenvrouwen voor zich namen. In de hele bijbel wordt met zonen van god gerefereerd naar engelen. Maar de kerk zegt dat die zonen van god nu ineens de nakomelingen van Seth zijn. En Nephilim is gewoon een woord voor reuzen.

Dus de gevallen engelen, waaronder lucifer, creeerde een nieuw soort wezen. Deze kon de hele mensheid corrupteren. Deze wezens waren erg wreed. Hoe wreed ze waren staat in het boek van Enoch, een boek dat door de christelijke kerk uit de bijbel gehaald is. Waarschijnlijk omdat het meer op Terminator II lijkt dan op de rest van de bijbel. Enoch werd later de engel Metatron.

Het hele verhaal over dat seks slecht is komt dus van dit verhaal. En niet dat seks zelf slecht is. Als de mens seks heeft met wezens die nakomelingen van lucifer zijn, ja dan blijft er niet veel over van de goede pure creatie van god. Vandaar dat die seks slecht was. Vandaar dat god en Israel hun tegenstanders tot de laatste kinderen af afslachten. Vandaar de vernietiging van hele steden.

Maar dit is trouwens maar een uitleg, de meest conventioneelste trouwens. Dit is het verhaal dat je krijgt als je de bijbel zo letterlijk mogelijk neemt. Wat moeilijk is want het is immers totaal kapotvertaald.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 15:27
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
jesusfreak schreef op 28-04-2004 @ 21:13 :
niet tegen de persoonn in questie zelf, maar tegen het gedrag de gevoelens.
Bijna goed, de gedachte en gevoelens zijn niet perse fout.
Het gaat erom dat ze geen gemeenschap met elkaar mogen hebben. Dat is er fout aan. En waarom homo's dan geen ambten mogen vervullen in de kerk vind je in 1 Timoteüs 3:1-16,

Dit is een betrouwbaar woord: indien iemand staat naar het opzienersambt, dan begeert hij een voortreffelijke taak. 2 Een opziener dan moet zijn onbesproken, de man van één vrouw, nuchter, bezadigd, beschaafd, gastvrij, bekwaam om te onderwijzen, 3 niet aan de wijn verslaafd, niet opvliegend, maar vriendelijk, niet strijdlustig of geldzuchtig, 4 een goed bestierder van zijn eigen huis, die met alle waardigheid zijn kinderen onder tucht houdt; 5 indien echter iemand zijn eigen huis niet weet te bestieren, hoe zal hij voor de gemeente Gods zorgen? 6 Hij mag niet een pas bekeerde zijn, opdat hij niet door opgeblazenheid in het oordeel des duivels valle. 7 Hij moet ook gunstig bekend zijn bij de buitenstaanden, opdat hij niet in opspraak kome en in een strik des duivels valle.
8 Evenzo moeten de diakenen waardig zijn, niet met twee tongen sprekende, niet verzot op veel wijn, niet op winstbejag uit, 9 maar het geheimenis des geloofs bewarend in een rein geweten. 10 Laten ook dezen eerst op de proef gesteld worden, om daarna, als zij onberispelijk blijken, hun dienst te vervullen. 11 Evenzo moeten (hun) vrouwen zijn: waardig, geen kwaadspreeksters, nuchter, betrouwbaar in alles. 12 Diakenen moeten mannen van één vrouw zijn, hun kinderen en hun eigen huis goed bestieren. 13 Want zij, die hun dienst goed hebben vervuld, verwerven zich een ereplaats en veel vrijmoedigheid om te spreken door het geloof in Christus Jezus.
14 Dit schrijf ik u, hoewel ik vrij spoedig tot u hoop te komen. 15 Mocht ik nog uitblijven, dan weet gij, hoe men zich behoort te gedragen in het huis Gods, dat is de gemeente van de levende God, een pijler en fundament der waarheid. 16 En buiten twijfel, groot is het geheimenis der godsvrucht:


Dan gaat het er vooral om vers 2, de man van één vrouw
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 06:51
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Boeiend allemaal, hebben we niks beters te doen dan wie dan ook te veroordelen? zullen we dat aan god overlaten?
ik heb geen invloed op of er een homo in mijn kerk komt, hoewel ik sinds zondag in een preek over een goed nieuw hart heb gehoord:'er zijn zelfs priesters en voorgangers die op het podium verkondigen, maar ertussenin homoseksuele handelingen verrichten.... Hallo? (hij zegt altijd hallo om de aandacht te vragen).
behalve door bidden. alles heeft een reden, als ik echt hoogmoedig ben, ben ik tot zonsondergang homo, als passende vergelding van God.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Gandalf schreef op 10-05-2004 @ 20:52 :
3. man en man "passen" ook (na een beetje duwen)"

(P.S. argument 3 was niet serieus bedoeld, voor de wat minder bedeelden onder ons. en nee, daar bedoel ik niet alleen zoidberg mee)
Ik heb respect voor mensen hun meningen, dus waarom zou mijn mening "minder" zijn alleen maar omdat het afwijkt met jou mening!

"minder bedeelden" Lekker Denigrerend!

Trouwens, laten we duidelijk zijn: Ik haat geen homo's omdat ze homo's zijn. Ik haat homosexualiteit. En dat maakt mij echt niet slecht. In Gods ogen is homosexualiteit een gruwel, en in mijn ogen ook.

Strakt is een kleptomaan ook geen dief meer, omdat "hij er niks aan kan doen, het zit in zijn hoofd." Dikke onzin.
Zolang je het niet prakiseert, dan ben je o.k.

Trouwens, dat van de "duistere dieren wereld" wist ik niet. Maar ja, als jullie het zeggen, ik ben niet bepaald een bioloog.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 12:48
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 14-05-2004 @ 10:55 :
Ik heb respect voor mensen hun meningen, dus waarom zou mijn mening "minder" zijn alleen maar omdat het afwijkt met jou mening!

"minder bedeelden" Lekker Denigrerend!

Trouwens, laten we duidelijk zijn: Ik haat geen homo's omdat ze homo's zijn. Ik haat homosexualiteit. En dat maakt mij echt niet slecht. In Gods ogen is homosexualiteit een gruwel, en in mijn ogen ook.

Strakt is een kleptomaan ook geen dief meer, omdat "hij er niks aan kan doen, het zit in zijn hoofd." Dikke onzin.
Zolang je het niet prakiseert, dan ben je o.k.

Trouwens, dat van de "duistere dieren wereld" wist ik niet. Maar ja, als jullie het zeggen, ik ben niet bepaald een bioloog.
Hoe verward kun je zijn. Hoe kun je het maken homo's met dieven te vergelijken?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 18:06
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
MarKel schreef op 15-05-2004 @ 13:48 :
Hoe verward kun je zijn. Hoe kun je het maken homo's met dieven te vergelijken?
homoseksualiteit dwz kontneuken is voor de pik wat de leugen voor de mond en diefstal voor de hand is.
en toch ben ik niet beter dan wie van de 3 dan ook, ik ben beiden. hij die zonder zonde is werpe de eerste steen.

Laatst gewijzigd op 15-05-2004 om 18:08.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 13:28
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 15-05-2004 @ 13:48 :
Hoe verward kun je zijn. Hoe kun je het maken homo's met dieven te vergelijken?
Hoe verward kan JIJ zijn?

Ik vergelijk niet! Ik gebruik een voorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 15:00
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
mag ik hem uppen? anders moet een fb hem maar sluiten
ikzelf ben bi-seksueel, heb nog nooit een relatie gehad met een meisje/vrouw en ben niet christelijk.
ik heb christelijke vriendin, en het haar laatst verteld. ze reageerde niet echt positief, maargoed, ze rende niet weg oid. Zij ziet homoseksualiteit (op hetzelfde geslacht vallen) en biseksualitiet (op beide geslachten vallen) als een zonde, en de zonde is ontstaan door de duivel oid. Zij zegt bij gewoon te accepteren, maar vind niet dat ik ooit een relatie met een vrouw zou mogen hebben, omdat ik dan toegeef aan die zonde. -x-
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 20:10
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
De bijbel geeft wel wat vrij harde/duidelijke texsten over homo's.
er staan er geloof ik 5 soorten in..
de vraag is echter is de homo sexualiteit die in het oude testament is het zelfde als we vinden in deze tijd..
misschien dat door genetische veranderingen het anders is geworden.. ik zou het teminste niet weten, maar ook wetenschap heeft er nog niet echt een defenitatief andwoord op..

wat ook een opvalend iets is dat de homo gevallen in de bijbel meestal gaan over mensen die al een vrouw hebben en dan daarnaast ook nog iemand erbij van het andere geslacht willen hebben. (gaat vaak over orgies enzo.) (de verkrachtende vorm van seks)

Dat het de bedoeling is dat man en vrouw 1 zullen zijn is wel vrij duidelijk. Maar het is een gebroken wereld..
ik vind het niet iets wat allemaal maar op de boze af te schuiven is. want de mens is de wortel tot kwaad zelf zo vaak..


dit even tervoorbeeld verder...
Ken ook een hartstikke leuke meid die lesbische is.. en ik zou alleen tegen haar willen zeggen.. hey weetje God houd van je en of het nou fout of niet zou zijn laat ik dan aan God over.. God overtuigd, maakt duidelijk, geneest etc...
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 20:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 30-04-2004 @ 23:16 :
Ik zal even de joodse visie geven.

Niet het homoseksueel zijn is verboden, maar de daad wel. Twee mannen mogen best samen zijn en doen wat ze willen, maar niet de 'daad'. Dat is absoluut verboden.

hmm, is daar ook nog een zinnige reden voor aan te dragen dan?


zolang niemand anders er last van heeft mogen mensen voor mijn part doen wat ze willen.




Citaat:
beaming eye schreef op 12-07-2004 @ 21:10 :

wat ook een opvalend iets is dat de homo gevallen in de bijbel meestal gaan over mensen die al een vrouw hebben en dan daarnaast ook nog iemand erbij van het andere geslacht willen hebben. (gaat vaak over orgies enzo.) (de verkrachtende vorm van seks)
hallo? reality check? dit kwam doordat de gemiddelde homofiel vroeger vermoord werd als de rest van de gemeenschap erachter kwam (bedankt religie!).

ook jouw ideeen dat homo per definitie verkrachters zijn (!) en dat god hen zou moeten 'genezen' zijn weer typisch domme religieuze standpunten, waarvoor geen zinnige reden te bedenken is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 10:55
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-07-2004 @ 21:18 :
hmm, is daar ook nog een zinnige reden voor aan te dragen dan?


zolang niemand anders er last van heeft mogen mensen voor mijn part doen wat ze willen.






hallo? reality check? dit kwam doordat de gemiddelde homofiel vroeger vermoord werd als de rest van de gemeenschap erachter kwam (bedankt religie!).

ook jouw ideeen dat homo per definitie verkrachters zijn (!) en dat god hen zou moeten 'genezen' zijn weer typisch domme religieuze standpunten, waarvoor geen zinnige reden te bedenken is.
oke nu leg je me dus woorden in de mond. als je het in de context leest, dan begrijp je natuurlijk dat ik zeg dat orgies, de verkrachtende vorm van sexs zijn!

het volgende wat je me in de mond legt is dat ik zou zeggen dat ze allemaal perce genezen moeten worden.. heb in het verhaal daarvoor gezecht, daarom is contexst ook zo belangerijk, dat ik niet zeker weet of het genetisch is, anders als in de bijbel etc.. maar ik geloof dat God kan genezen.....

p.s: jij zal er verder ook niet zon last van hebben als mensen maar doen wat ze willen, maar God dus wel, want hij heeft zen ogen steeds op ons gericht.
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 10:58
Verwijderd
Citaat:
beaming eye schreef op 13-07-2004 @ 11:55 :
maar ik geloof dat God kan genezen.....
Jij ziet homoseksualiteit als een ziekte?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 12:12
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
In Exodus staat bijvoorbeeld impliciteit dat anale seks niet goed is. Er staat verder nog veel meer tegen homosexualiteit in de Bijbel. Dat wil echter niet zeggen dat christenen en joden tegen homo's zijn. Velen hebben nog altijd hun persoonlijke opvattingen over hen, en maken er geen probleem van.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 12:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 12-07-2004 @ 21:10 :
wat ook een opvalend iets is dat de homo gevallen in de bijbel meestal gaan over mensen die al een vrouw hebben en dan daarnaast ook nog iemand erbij van het andere geslacht willen hebben. (gaat vaak over orgies enzo.) (de verkrachtende vorm van seks)


okay, de argumentatie van deze quote gaat:

vaak hebben homo's ook nog een vrouw (dit is opgelegd door de maatschappij, maar dat zullen de homohaters onder ons graag vergeten)->als ze vervolgens homoseksuele contacten hebben wordt dat een orgie (definieer orgie, dit is dat niet, maar ja)->orgien zijn per definitie verkrachting (???)->homofielen verkrachten.

@beamingeye, of je het nou zo bedoeld of niet, je zegt in deze quote dat homofielen verkrachters zijn, verder zie je, zoals Mephostophilis al vaststelde, homofilie als een ziekte.

twee totaal uit de lucht gegrepen en niet te onderbouwen uitspraken.

ik zal niet flamen, maar iedereen kan uit deze beweringen zijn eigen conclusie trekken.....
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 17:08
Verwijderd
Citaat:
beaming eye schreef op 13-07-2004 @ 11:55 :
(...)

p.s: jij zal er verder ook niet zon last van hebben als mensen maar doen wat ze willen, maar God dus wel, want hij heeft zen ogen steeds op ons gericht.
Hahahah omg. Wat een kutleven zul jij hebben zeg.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 18:14
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-07-2004 @ 18:08 :
Hahahah omg. Wat een kutleven zul jij hebben zeg.
En De Heere ook, omdat Hij al die heaumeaux niet kan ontwijken met zijn alziende blik.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 22:25
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-07-2004 @ 13:19 :
okay, de argumentatie van deze quote gaat:

vaak hebben homo's ook nog een vrouw (dit is opgelegd door de maatschappij, maar dat zullen de homohaters onder ons graag vergeten)->als ze vervolgens homoseksuele contacten hebben wordt dat een orgie (definieer orgie, dit is dat niet, maar ja)->orgien zijn per definitie verkrachting (???)->homofielen verkrachten.

@beamingeye, of je het nou zo bedoeld of niet, je zegt in deze quote dat homofielen verkrachters zijn, verder zie je, zoals Mephostophilis al vaststelde, homofilie als een ziekte.

twee totaal uit de lucht gegrepen en niet te onderbouwen uitspraken.

ik zal niet flamen, maar iedereen kan uit deze beweringen zijn eigen conclusie trekken.....
tuurlijk heb je de keuze te lezen wat je wilt lezen..

ik herhaal zucht.. ik ZIE ORGIES als de verkrachtende vorm van sexs.!
ik had het hier over de vb in de bijbel van mannen die AL Vrouwen hadden. of dat nou opgelegd was door de maatschappij of niet...

ik ben geen homo hater!
dan zie ik sommige vormen van homofolie als een ziekte! ja dat klopt sommige vormen zie ik als een ziekte..
als een jongen van jongs af aan door een man sexueel misbruikt is en daardoor homo wordt, dan moet die daar van genezen.. of moeten is verkeerde woord.. dan kan hij daar van genezen worden!

Je vraagt om nog een onderbouwing.. ik geloof dat God de maker van aarde is, hij heeft ook leefwetten gemaakt.. en als je het daar niet mee kan vinden dan moet je niet bij mij zijn.
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 22:27
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-07-2004 @ 18:08 :
Hahahah omg. Wat een kutleven zul jij hebben zeg.
nee, valt mee, soms heb ik het moeilijk ja maar niet omdat ik weet dat Gods ogen op me zijn gericht.. ik voel daarbij geen verwijd of veroordeling... hoezo jij wel dan???????
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 22:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 14-07-2004 @ 23:25 :
(1)ik ben geen homo hater!


(2)dan zie ik sommige vormen van homofolie als een ziekte! ja dat klopt sommige vormen zie ik als een ziekte..

deze twee dingen spreken elkaar tegen.

Citaat:
beaming eye schreef op 14-07-2004 @ 23:25 :

als een jongen van jongs af aan door een man sexueel misbruikt is en daardoor homo wordt, dan moet die daar van genezen.. of moeten is verkeerde woord.. dan kan hij daar van genezen worden!

hmmmm, nu heb je echt de verkeerde ideeen over het ontstaan van een geaardheid, voor zover ik weet ik aangetoont dat de oorzaak hiervan ligt in de hersenen, en al voor de geboorte aanwezig is.

tot zover klopt de theorie dat homofilie een ziekte is, een aangeboren afwijking. (hoezeer ik dit ook zou willen ontkennen)


maar, hele grote maar:

zelfs als er een manier is om homofilie en andere geaardheden te 'genezen', zouden we dat dan moeten doen?

wie is in staat te definieren wat een 'goede' en een 'slechte' geaardheid is?

ik zeg: niemand.



het feit dat deze theorien zo vaak gebruikt worden om haat in alle soorten en maten, discriminatie en zelfs geweld tegenover andersgeaarden te rechtvaardigen zorgt er bij mij voor dat ik me afvraag waarom de gemiddelde homo niet reuze militant is tegenover elke vorm van religie, de leer van deze religie leert immers dat andersgeaarden dood moeten, of tenminste gediscrimineerd moeten worden.



persoonlijk houd ik ervan om mensen die homofilie een ziekte vinden er mee om de oren te slaan dat religies (alle, geen uitzonderingen) ook het patroon van een virus volgen
asociale verspreidingsvorm, slecht voor het gastorganisme, vernietigent effect op niet geinfecteerde cellen (mensen).


denk daar maar eens over na voordat je mensen met een andere aard veroordeelt.

(los daarvan is dit gewoon smerig racisme, of je dit nou religieus wilt onderbouwen of niet)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 14-07-2004 om 22:47.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 22:39
Verwijderd
Citaat:
beaming eye schreef op 14-07-2004 @ 23:25 :
tuurlijk heb je de keuze te lezen wat je wilt lezen..

ik herhaal zucht.. ik ZIE ORGIES als de verkrachtende vorm van sexs.!
ik had het hier over de vb in de bijbel van mannen die AL Vrouwen hadden. of dat nou opgelegd was door de maatschappij of niet...
De van Dale geeft je ongelijk:

or·gie (de ~ (v.), ~ën, orgiën/~ën, orgiën/~ën)
1 extatische feestelijkheid bij de antieke mysteriën
2 losbandig drinkgelag
3 feest met seksuele uitspattingen

ver·krach·ten (ov.ww.)
1 met geweld tot geslachtsgemeenschap dwingen => misbruiken, onteren
2 op grove wijze schenden
Citaat:
ik ben geen homo hater!
dan zie ik sommige vormen van homofolie als een ziekte! ja dat klopt sommige vormen zie ik als een ziekte..
als een jongen van jongs af aan door een man sexueel misbruikt is en daardoor homo wordt, dan moet die daar van genezen.. of moeten is verkeerde woord.. dan kan hij daar van genezen worden!
Heb jij enig bewijs of enige onderbouwing dat iemand op deze manier homofiel kan worden? Kun je het sowieso worden, of is het al zo bij geboorte? Welke 'vormen' van homofilie zijn er?
Citaat:
Je vraagt om nog een onderbouwing.. ik geloof dat God de maker van aarde is, hij heeft ook leefwetten gemaakt.. en als je het daar niet mee kan vinden dan moet je niet bij mij zijn.
ARGUMENT FROM INTELLIGENCE
(1) Look, there's really no point in me trying to explain the whole thing to you stupid Atheists -- it's too complicated for you to understand. God exists whether you like it or not.
(2) Therefore, God exists.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 22:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 14-07-2004 @ 23:25 :
Je vraagt om nog een onderbouwing.. ik geloof dat God de maker van aarde is, hij heeft ook leefwetten gemaakt..

correctie: die zijn gedicteerd door de schrijvers van de bijbel, tenzij jij een van die mensen bent die denkt dat god eigenhandig dat boek heeft geschreven.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Enquête homoseksualiteit
Cherryheart
20 29-10-2013 15:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wilders: "Verbied koran"
Donald Duck
478 25-08-2007 20:57
Levensbeschouwing & Filosofie Homoseksualiteit en de bijbel (vrij) letterlijk nemen
Verwijderd
129 11-04-2007 14:20
Levensbeschouwing & Filosofie Homoseksualiteit en het Christendom (of de Islam)
Gothic
193 04-12-2004 17:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dijkstal: Nederlandse politiek zaait haat
LaResistance
138 10-06-2004 18:01
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap bush tegen homo huwelijk
jeroen87
397 09-03-2004 20:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16.