Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2004, 18:20
Verwijderd
Onze hond heeft sinds een week last van allerlei dingen. Hij zakt door zn poten (maandag kon hij zelfs ineens helemaal niet meer lopen), hij eet bijna niet meer, is magerder geworden, als hij al eet moet hij bijna altijd weer overgeven, hij is nogal lusteloos. Normaal springt hij altijd heel blij tegen me op als ik na een week thuis kom, nu komt hij heel langzaam aan lopen, en dat is het. Hij ademt ook raar, is soms na een paar meter lopen al heel moe, en hij gaat ineens heel erg hard en snel ademen, alsof ie stikt, en dan hoest hij een soort van slijm op. En af en toe gaat hij als hij ligt op een spastische manier met zn poot trekken.

We zijn bij de dierenarts geweest, maar die wist niet wat het was. Nou moet hij morgen nog een keer terug, ik hoop dat ze dan wat meer vinden. Het is zo zielig

Maar ik las vandaag in de Metro een stuk over teken, en wat dat veroorzaakt had bij een meisje dat gebeten was door zo'n beest. Zij had dus de ziekte van Lyme gekregen daardoor, en een aantal van haar symptomen komen overeen met wat onze hond heeft.

Dus nou vroeg ik me af, heeft een tekenbeet bij honden dezelfde effecten als bij mensen? Want misschien is het dat dan wel, en heeft de dierenarts daar niet aan gedacht ofzo. Want gewone dokters schijnen zoiets ook vaak te missen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2004, 17:41
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
Een tekensoort, die normaal niet in Nederland voorkomt, is gesignaleerd in de omgeving van Arnhem. De teek kan met zijn beet een hond ernstig ziek maken. Een beet van het beestje heeft geen gezondheidsgevolgen bij de mens.
Nadat vanaf eind maart bij een dierenartsenpraktijk in Bemmel enkele zieke honden waren gemeld, is er een onderzoek gestart. Van de zieke honden is het bloed afgenomen en onderzocht door de heer Houwer, dierpathaloog in Utrecht. Met het bloedonderzoek is vast komen te staan dat het bloed een parasiet (Babesia Canis) bevat. Deze parasiet kan alleen worden overgedragen door teken en alleen honden kunnen er ziek van worden. De ziekte is niet overdraagbaar op de mens of andere dieren. Het veroorzaakt een bloederziekte waarbij organen, zoals de lever ernstig worden beschadigd. De symptomen van deze ziekte zijn sloomheid, koorts en donkerkleuring van urine.

De teek is tot nu toe niet eerder in Nederland aangetroffen. De teek is wel bekend in Zuid-België, Frankrijk en Zuid-Europa. Waarschijnlijk heeft het beestje door de zeer warme zomer van 2003 en de matige winter kunnen overleven in Nederland. Op welke schaal de teek zich nu in Nederland heeft verspreid is onbekend. Wel is bekend dat de teek in het recreatiegebied van de Rijkerswoerdse plassen zit.
sloomheid komt overeen
maar let eens op de urine
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 17:58
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
http://users.skynet.be/allesoverhonden/blz_medisch.htm

http://home.wanadoo.nl/quiraing/Medisch.htm - en dan vlooien en teken, daar staat wel moe, lusteloos genoemd.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 23:36
Verwijderd
Ja, ik had inmiddels ook al wat symptomen gevonden, maar ze kwam zo half overeen.. ik wist niet of het dan nog een teek zou kunnen zijn..

De dierenarts zei dat het geen tekenbeet was, maar wat het wel is weet hij ook niet. Maar onze hond heeft nu wel pillen en een spuit gehad, en nu gaat het wel wat beter gelukkig
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 14:20
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Krijgt ie maandelijks een wormenkuur? Anders zou ik daar maar eens mee gaan beginnen om die mogelijkheid uit te sluiten. Wormen kunnen na een tijd idd lusteloosheid, sloomheid en vermagering veroorzaken.

Maar verder is het idd iets wat de dierenarts verder zal moeten onderzoeken...
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 10:29
Verwijderd
Vannacht is hij dood gegaan
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 11:21
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 17-05-2004 @ 11:29 :
Vannacht is hij dood gegaan
Sterkte
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 12:19
Verwijderd
dank je wel
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 10:43
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 17-05-2004 @ 11:29 :
Vannacht is hij dood gegaan
Da's mooi kut... Dat hadden we je nou niet bepaald toegewenst. Nog steeds niets bekend over wat het nou was? Echt zwaar kut meis... Heel veel sterkte...
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 09:04
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 18-05-2004 @ 11:43 :
Da's mooi kut... Dat hadden we je nou niet bepaald toegewenst. Nog steeds niets bekend over wat het nou was? Echt zwaar kut meis... Heel veel sterkte...
de dierenarts was ook erg geschrokken toen hij het hoorde, en nu gaan ze zijn bloed en urine nog verder testen en foto's maken. Als ze dan weten wat het is, bellen ze.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 13:55
elledc
elledc is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 19-05-2004 @ 10:04 :
de dierenarts was ook erg geschrokken toen hij het hoorde, en nu gaan ze zijn bloed en urine nog verder testen en foto's maken. Als ze dan weten wat het is, bellen ze.
Eenbeetje laat dat ik hierop reageer maar wat was de uiteindelijke oorzaak dan?
Een teek kan ook zulke symptomen veroorzaken hoewel het ook een ouderdomsverschijsel kan zijn.
Mijn vorige hond is gestorven door ouderdom en hij was ook lusteloos, traag en vermagerd.
Mijn huidige hond heeft een teek gehad in zijn nek die ik heb gevonden en verwijderd maar ik hoop dat deze hem nog niet besmet heeft...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Wedstrijd] Het had geregend en het was koud
flyaway
0 16-06-2011 16:52
Flora & Fauna Hond aan komen lopen
wup
1 08-11-2006 16:36
Flora & Fauna teken bij honden
elledc
5 17-09-2006 09:46
Flora & Fauna Injecties voor hond als we naar Frankrijk gaan?
Miles
3 25-07-2004 17:51
Levensbeschouwing & Filosofie wat vinden jullie van proeven op dieren???
Rachel_Beliën
167 14-02-2002 21:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.