Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2002, 18:53
Verwijderd
Waarneer ik dus Linux wil gaan installeren pakt hij hem niet vanaf het begin want ik doe dan dus via de cd-rom booten, en dan even later zegt hij Ongeldige systeem diskette vervang de diskette en druk op een toets..

Vanaf Cd booten lukt dus bniet, maar waarneer ik dan een opstardikette wil maken, en ik dat dis moet doen met het comando rawrite -d (ik zit dan trouwens op CD 1, in de map Dosutils)

maar dan zegt hij dat hij die niet kan aanmaken :/

Hoe kan ik dus nu Linux Red Hat 7.2 geinstalleerd krijgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2002, 21:18
Verwijderd
niemand die ongeveer weet hoe ik verder kan, of ben ik nu te opdringerig ?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 23:16
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Van CD booten zou moeten lukken en is 't makkelijkst (vind ik). Controleer even de volgende punten:

- Heb je niet toevallig RedHat op een CDRW gebrand terwijl jouw cd-rom speler geen CD-RW's kan booten?
- Heb je je Cd-rom speler wel als eerste boot device aangezet in de BIOS?
- Heb je de RedHat ISO file wel correct gebrand? (Niet eerst uitpakken en overzetten, maar direct als Image branden)

Je moet wel iets specifieker zijn namelijk, zo is 't zoeken naar een speld in een hooiberg
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
Van CD booten zou moeten lukken en is 't makkelijkst (vind ik). Controleer even de volgende punten:

1. Heb je niet toevallig RedHat op een CDRW gebrand terwijl jouw cd-rom speler geen CD-RW's kan booten?
2. Heb je je Cd-rom speler wel als eerste boot device aangezet in de BIOS?
3. Heb je de RedHat ISO file wel correct gebrand? (Niet eerst uitpakken en overzetten, maar direct als Image branden)

Je moet wel iets specifieker zijn namelijk, zo is 't zoeken naar een speld in een hooiberg
1. Ik heb het op een gewone Cd gebrand, en die MOET hij pakken

2. en jah dat heb ik zeker gedaan, anders zou ik het toch niet wteen dat hij niet vanaf Cd zou booten

3.En jha, ik heb het ook correct gebrand, ik heb gewoon op de image gekllikt en hij begon meteen te branden...


Aan deze dingen heb ik dus wel allemaal gedacht, en goed gedaan..
EN ik neem aan dat ik wel een goed PC heb voor het te installeren, tis een Pentium 166Mhz MMX.. DUs hij zou er gewoon op moeten kunnen staan..

Waar het dus aan ligt zou ik niet weten , ik dacht misschien dat een van jullie het wel zou weten
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 08:31
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
3.En jha, ik heb het ook correct gebrand, ik heb gewoon op de image gekllikt en hij begon meteen te branden...
Kun je de CD gewoon onder Windows lezen?

Citaat:
EN ik neem aan dat ik wel een goed PC heb voor het te installeren, tis een Pentium 166Mhz MMX.. DUs hij zou er gewoon op moeten kunnen staan..
Euhm... RedHat is wel een erg zware distro vind ik zelf... het liep al niet zo vlot op mijn PIII 450 met 256MB RAM, maar misschien ben ik ook een beetje verwend met Slackware en FreeBSD

Ik moest eerst bijna alle opstartscripts eruit gooien, voordat RedHat een *beetje* vlot opstartte...

Citaat:
Waar het dus aan ligt zou ik niet weten , ik dacht misschien dat een van jullie het wel zou weten
Wat ik vreemd vind, is dat 'ie helemaal niet boot. Jij kunt zeker ook niet achterhalen of je BIOS de eltorito-standaard ondersteunt?

En probeer eens "rawrite -f image.img -d A"

Syntax / source
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Marc S schreef:
Kun je de CD gewoon onder Windows lezen?
Jah dat kon, heb ik ook gekeken


Citaat:
Marc S schreef:
En probeer eens "rawrite -f image.img -d A"
Citaat:
Marc S schreef:
Making installation disks for RedHat
Ik zal beide nu meteen ff gaan kijken of het werk

[Dit bericht is aangepast door jdiezrequejo (26-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 11:12
Verwijderd
Marc S, ik heb nu beide oplossingen geprobeerd en geen van beiden doet het, hij geeft steeds dezelfde fout aan.

De fout die hij aangteeft is: Divide-overflow-fout

Misschien weet iemand nu wat er fout kan zijn?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 11:20
Marc S
Marc S is offline
http://uranus.it.swin.edu.au/~jn/linux/rawwrite.htm

Probeer het eens met de Windowsversie van RawWrite

Ik vind het wel vreemd, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 11:35
Verwijderd
ehmm, ik heb op de P{c dus helemaal geen besturingssysteem staan, ik wou namelijk gewoon linux alleen installeren, dus ik denk dat ik daar zelf weinig aan heb :/

Maar goed, ik vind het jammer dat Red Hat niet wilt lukken, dus ben ik nu bezig met Mandrake 8.1 die dus wel wil lukken want hij is nu bezig met de setup

Toch bedankt voor je hulp !
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 11:54
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
Toch bedankt voor je hulp !
NP
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware groot software/hardware probleem
pietje63
17 11-05-2002 21:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.