Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2010, 14:19
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
De titel zegt het al: beste vmbo'er, wat is jouw vervolgopleiding? Of ga je misschien een niveau hoger doen en dan pas aan je vervolgopleiding beginnen? En waarom dan? En waarom heb je jouw vervolgopleiding gekozen? Hoe lang duurt 'ie? En ga je erna nog verder?

Ik doe straks het vmbo-tl examen. Daarna ga ik de opleiding Paraveterinair dierenartsassistent doen. Deze opleiding duurt 3 jaar en is een MBO4 opleiding. Deze opleiding koos ik omdat het me tof lijkt om dieren beter te maken, en het heeft net iets meer dan de opleiding dierverzorging.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2010, 16:55
patricia15
patricia15 is offline
Ik ga hierna de verpleegkundige opleiding doen,
het is een MBO 4 opleiding en duurt 4 jaar
Met citaat reageren
Oud 23-05-2010, 15:30
Vamp.
Avatar van Vamp.
Vamp. is offline
Citaat:
Ik ga hierna de verpleegkundige opleiding doen,
het is een MBO 4 opleiding en duurt 4 jaar
Idem
Met citaat reageren
Oud 24-05-2010, 12:30
polleke21
polleke21 is offline
ik ga hierna Facilitaire dienstverlening doen (ook wel bekend als FD)
Ik ga dit doen omdat het heel breed is en het bij mij past!
de opleiding duurt 3 jaar
Met citaat reageren
Oud 24-05-2010, 17:10
RAWRR__
RAWRR__ is offline
Toerisme. Ik krijg 8 juni pas me intakegesprek
Met citaat reageren
Oud 24-05-2010, 20:53
Boeman
Boeman is offline
Stress me bijna kapot, letterlijk. Ik doe vmbo-kb, en heb een zeer slecht voorgevoel. Ik denk namelijk dat ik ga zakken. Nou kan dat dus gebeuren, maar wat moet ik daarna regelen? Is me toekomst verpest, of duurt het allemaal gewoon langer als je zakt? Wij mogen niet blijven zitten (wat ik dus wel zou willen doen natuurlijk), en moeten dus zonder vmbo-diploma een mbo opleiding gaan volgen. Al die gedachtes gaan de hele tijd door me hoofd; kom er maar niet vanaf dat ik straks geen normaal leven heb. En al zou ik later eventueel me vmbo-diploma willen halen kan dat niet omdat ik geen vmbo-tl heb gedaan (vavo of hoe het ook heet). Ben nu 15, en ben 16 als ik aan me mbo opleiding begin (tel maar hoe oud ik ben als ik klaar ben met hbo). Als ik slaag nu, ga ik naar mbo 3. Zak ik, mbo 1 of mbo 2 (zonder vmbo-diploma). Weet niet wat voor psychologie hier achter zit, maar als je studeert op een niveau dat te laag voor je is ga je zeer slecht presteren (ik dan). Dat merk ik nu.

- Wat is het beste dat ik kan doen?

Laatst gewijzigd op 24-05-2010 om 20:58.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 09:39
Verwijderd
Uhhh, nou doorzetten. 90 tot 95% van alle leerlingen slaagt gewoon. Dus ik zou je niet teveel zorgen maken. En als het tot nu toe niet zo goed ging dan heb je in elk geval nog een stel examens die je wél goed zou kunnen maken. Wie weet valt het trouwens best nog mee. Meestal liggen je echte cijfers (veel) hoger dan je berekende cijfers.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 23:09
Pyro Power
Pyro Power is offline
Havo NG-9
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Stress me bijna kapot, letterlijk. Ik doe vmbo-kb, en heb een zeer slecht voorgevoel. Ik denk namelijk dat ik ga zakken. Nou kan dat dus gebeuren, maar wat moet ik daarna regelen? Is me toekomst verpest, of duurt het allemaal gewoon langer als je zakt? Wij mogen niet blijven zitten (wat ik dus wel zou willen doen natuurlijk), en moeten dus zonder vmbo-diploma een mbo opleiding gaan volgen. Al die gedachtes gaan de hele tijd door me hoofd; kom er maar niet vanaf dat ik straks geen normaal leven heb. En al zou ik later eventueel me vmbo-diploma willen halen kan dat niet omdat ik geen vmbo-tl heb gedaan (vavo of hoe het ook heet). Ben nu 15, en ben 16 als ik aan me mbo opleiding begin (tel maar hoe oud ik ben als ik klaar ben met hbo). Als ik slaag nu, ga ik naar mbo 3. Zak ik, mbo 1 of mbo 2 (zonder vmbo-diploma). Weet niet wat voor psychologie hier achter zit, maar als je studeert op een niveau dat te laag voor je is ga je zeer slecht presteren (ik dan). Dat merk ik nu.

- Wat is het beste dat ik kan doen?
ik heb gehoord dat je 5 jaar over t vmbo mag doen
ik ga nou waarschijnlijk de derde vrijwillig over doen zodat ik over kan stappen naar een andere school, dus waarom zou je in de 4de niet kunnen blijven zitten.
en echt zakken doe je toch niet snel, als je niet te ver onder een voldoende zit mag je volgens mij gewoon herexamen doen.

ik heb maar 1 tip voor je,
BELIEVE IN YOURSELF!!!!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 17:56
Verwijderd
Volgens mij moet je bij VMBO-KB in 1 keer slagen.
Maar gelukkig zijn er de herexamens.
@Boeman: Is het uiteindelijk gelukt?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 18:17
Verwijderd
ik ga nu naar 3vmbo,
maar het jaar erna wil ik ws wel naar een andere school, een zogeheten verticale school(sorry moest ff bijdehand doen)
dat is een school met een vmbo en een mbo in een
ik ga dan daar weer beginnen bij 3vmbo,
op die school krijg je allerlei grafische dingen geleerd,
en als je het vmbo daar afgemaakt hebt mag je ook gewoon doorstromen naar het mbo daar, zonder toelatingsexamen te doen
dat mbo is natuurlijk ook in de grafische richting,
ik wil uiteindelijk grafisch vormgeefster worden.
mss doe ik na het mbo ook nog de kunstacademie

Laatst gewijzigd op 18-07-2010 om 12:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Presentatie vervolgopleiding Toerisme en Recreatie
ForeverAwkward
1 22-05-2012 20:57
Studeren Vervolgopleiding HBO
Verwijderd
16 22-08-2007 17:18
Algemene schoolzaken vervolgopleiding en waarom juist die?
CoveredEyes
19 22-06-2003 15:48
Algemene schoolzaken vervolgopleiding
charly not
8 19-01-2003 21:10
Algemene schoolzaken welke vervolgopleiding ?
I'm Kitty !
11 19-02-2002 17:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.